Ne găsiți și pe:

Administrație

PROPUNERE. Reorganizare la Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara propune Consiliului Local două proiecte de hotărâre privind reorganizarea instituției.

Astfel, unul dintre proiecte prevede ca toate serviciile și structurile care se ocupă de educație și sănătate să fie comasate în Administrația pentru Educație și Sănătate a Municipiului Timișoara. Noua instituție publică va îngloba activitățile desfășurate în prezent de Serviciul Public Asistență Medicală Școlară, Serviciul Public Creșe, aparatul de specialitate al primarului cu privire la: finanțarea învățământului, administrarea clădirilor și terenurilor unităților de învățământ/sanitare, planificarea, organizarea, verificarea și recepția lucrărilor de reparații, reabilitări și investiții aferente școlilor și spitalelor, monitorizarea managementului spitalelor. Va deveni partenerul de dialog și reforme locale al Inspectoratului Școlar Județean Timiș și al unităților de învățământ, se va implica în îmbunătățirea ofertei educaționale și atragerea de personal calificat pentru educație, va iniția achiziția de imobile pentru desfășurarea activităților școlare şi medicale, va elabora și implementa o strategie sanitară a municipiului Timișoara în parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică.

„Comasarea acestor activități într-o singură structură funcțională va însemna servicii de calitate, decizii unitare și putere de răspuns mai rapidă din partea administrației la nevoile copiilor, familiilor lor, cadrelor didactice, precum și a personalului medical și al bolnavilor. Prin această reorganizare va rezulta o reducere a numărului de posturi cu 128, prin comasarea unor departamente conexe (financiar, administrativ, juridic, resurse umane, achiziții publice)”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Înființarea Administrației pentru Educație și Sănătate a Municipiului Timișoara înseamnă și mutarea unor posturi din aparatul propriu și influențează în mod direct organigrama și statul de funcții al Primăriei Municipiului Timișoara care generează mai multe schimbări. Așadar, celălalt proiect de hotărâre prevede aprobarea organizării şi statului de funcţii pentru aparatul de specialitate și propune abrogarea hotărârii de consiliu local care a aprobat organigrama care este în prezent atacată în instanță, înlăturând, astfel, blocajele administrative actuale.

Principalele modificări se referă la: reorganizarea domeniului protecției mediului și al salubrizării și al managementului deșeurilor; înființarea Serviciului Transport Feroviar care va gestiona proiectul trenului-tramvai Tmișoara – Reșița și proiecte finanțate prin PNRR și POR privind conectarea infrastructurii feroviare metropolitane și regionale cu transportul public local;  înființarea Biroului Urmărire Contracte și Eliberare Domeniul Public, pentru o mai bună gestionare a disciplinei comerciale pe spațiul public. Numărul de posturi pentru aparatul de specialitate al Primarului va fi de 624, reducându-se față de structura actuală.

Chiar dacă cele două proiecte de HCL nu intră sub incidența legislativă privind procesul de transparență decizională, Primăria face și acest demers suplimentar și introduce în consultare publică pe o perioadă de 30 de zile, cele două proiecte. De asemenea, tot în mod suplimentar față de cerințele legale, aceste proiecte de hotărâre au obținut și avizul comisiei paritare a Primăriei Timișoara.

Cele două proiecte de hotărâre care stau la baza înființării Administrației pentru Educație și Sănătate a Municipiului Timișoara și a reorganizării aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Timișoara au fost publicate pe portalul Primăriei Timișoara și pot fi consultate aici:

 

Ele vor intra în vigoare după aprobarea de către Consiliul Local Timișoara.

Administrație

Centru de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a dat drumul la Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management. Resursele de care dispune primăria sunt în sfârșit comasate într-un singur spațiu și vor fi folosite atât de echipele pentru managementul traficului, cât și echipele Poliției Locale.

„Este un pas important înainte spre a crește gradul de respectare al legii în Timișoara, dar și de a folosi niște resurse publice care erau puternic subutilizate. Dacă înainte centrul funcționa până după-amiaza, acum este disponibil 24/7, în toate zilele din an. Într-o singură încăpere se află dispeceratul de Poliție Locală, cu care avem o colaborare foarte bună și care se ocupă de asigurarea ordinii publice. Dacă a putut Poliția Locală, eu consider că poate și Poliția Rutieră. Avem aproximativ 1.000 de treceri pe roșu în fiecare zi doar pe camerele pe care le utilizăm aici și pe care Rutiera refuză să le folosească pentru a amenda contravenienții. Le putem pune oricând la dispoziție 2 birouri, care acum sunt libere, pentru că avem echipamente omologate și pe care le pot folosi”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Noul Centru de Monitorizare integrează 150 de camere ale Poliției Locale cu 276 de camere ale municipiului Timișoara, pentru a putea înregistra și stoca imagini video în limitele regulamentului european pentru protecția datelor cu caracter privat, GDPR. De asemenea, Centrul va avea la dispoziție, în plus, 7 radare fixe și încă 37 de camere ultraperformante care pot detecta automat trecerile pe culoarea roșie, echipamente verificate metrologic. Centrul este situat pe bv. Iuliu Maniu, cu dotări de ultimă generație și funcționează similar cu alte centre de monitorizare a traficului și siguranței publice din marile capitale europene.

„Până acum o săptămână, colegii din această sală de la Poliția Locală funcționau în spații diferite. O echipă funcționa la etaj, una la subsol, și este un avantaj enorm ca echipa care adună sesizările și echipa care coordonează agenții de pe teren sunt în același spațiu, în aceeași cameră. Avem o monitorizare GPS a flotei și a tuturor agenților de pe teren pe ecranele de aici. Deci putem acum, în timp real, să coordonăm echipele de pe teren, în situații în care legea nu se respectă, dacă are loc o bătaie în spațiul public, dacă se formează rampe ilegale de deșeuri”, transmite directorul Poliției Locale, Attila Hajdu.

Poliția Locală va realiza o serie de angajări în acest an pentru a suplimenta echipele existente cu 30 de agenți și este în plan extinderea numărului de camere aflate în proprietatea Poliției Locale în stațiile de transport public, în parcuri și în alte spații în care nu există supraveghere sau unde se formează rampe ilegale de deșeuri. În plan mai este și implementarea unor tehnologii care folosesc inteligența artificială pentru a sprijini echipele pentru managementul traficului și ale Poliției Locale. Scopul este ca tehnologiile respective să alerteze echipele operative despre situații care necesită atenție, fie pentru menținerea ordinii publice, fie pentru fluidizarea traficului, respectându-se reglementările în vigoare.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITĂȚI de angajare. Concurs pentru ocuparea a 17 posturi vacante la Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara dorește să ocupe o parte din posturile vacantate din perioada blocajelor create de suspendarea organigramei.

Reamintim că suspendarea organigramei actuale a fost respinsă de Tribunalul Timiș.

Profesioniștii dornici să preia un post de execuție pentru a aduce o contribuție la calitatea vieții în Timișoara sunt invitați să participe. De asemenea, jumătate dintre poziții sunt deschise pentru tinerii care își doresc să schimbe în bine comunitatea lor și să aducă o energie nouă în administrația locală. Trei posturi sunt de debutant și nu necesită experiență anterioară, iar șașe posturi au ca cerință un an de vechime în specialitatea studiilor.

Cele 17 posturi sunt dispuse în diverse domenii de activitate ale aparatului primăriei și necesită studii superioare (diplomă de licență), cunoștințe intermediare de IT (MS Office Suite) și aproape pentru toate posturile minimum o limbă străină, în cea mai mare parte engleză nivel mediu. Cerințele de limbă, de specializare a studiilor superioare și de vechime variază în funcție de poziția respectivă.

Posturile vacante se află la următoarele departamente:

1) Planificare Strategică și Monitorizare Investiții – minim 1 an experiență

2) Comunicare – debutant

3) Comunicare – minim 1 an experiență

4) Juridic – minim 7 ani experiență

5) Juridic – minim 5 ani experiență

6) Audit Public Intern – minim 7 ani experiență

7) Digitalizare – minim 1 an experiență

8) Digitalizare – minim 7 ani experiență

9) Corpul de Control – minim 7 ani experiență

10) Resurse Umane – minim 7 ani experiență

11) Achiziții Publice – minim 1 an experiență

12) Servicii Suport (Administrativ) – minim 5 ani experiență – acest post nu necesită cunoștințe de limbă străină

13) Guvernanță Corporativă – debutant

14) Cultură și Turism – minim 5 ani experiență

15) Politici Publice și Calitatea Vieții – minim 1 an experiență

16) Amenajare Peisagistica, Biodiversitate si Ape – debutant

17) Relații cu Mediul de Afaceri – minim 1 an experiență

Termenul de depunere al dosarelor este 15 februarie 2023 pentru cele două concursuri.

Dosarele se depun la sediul Primăriei Municipiului Timișoara din bulevardul C.D.Loga nr.1, parter, camerele 7,8.

Mai multe detalii găsiți aici:https://www.primariatm.ro/2023/01/27/anunt-concurs-5/ și https://www.primariatm.ro/2023/01/27/anunt-concurs-4/

Citeste mai mult

Administrație

Mașina viceprimarului Cosmin Tabără, vandalizată cu un obiect ascuțit, într-o parcare

Publicat

pe

Cosmin Tabără, viceprimarul Timișoarei, a sesizat Poliţia după ce, miercuri, şi-a găsit maşina vandalizată, poliţiştii încearcă acum să îi identifice pe autori.

„În cursul acestei zile, 25 ianuarie a.c., la nivelul Poliţiei Municipiului Timişoara a fost înregistrată o sesizare, cu privire la faptul că autoturismul unui bărbat, în vârstă de 46 de ani, din municipiul Timişoara, a fost vandalizat, în timp ce se afla parcat în faţa casei sale. În cauză, a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de distrugere, cercetările fiind continuate în vederea identificării autorilor şi luării măsurilor legale care se impun”, a transmis IPJ Timiş.
Viceprimarul municipiului Timişoara, Cosmin Tabără (PNL), şi-a găsit maşina vandalizată, după ce a lăsat-o într-o parcare. Cu un obiect ascuţit a fost scris pe uşile laterale, mesajul „Fără respect”.

Liberalul este de părere că prin acest gest se încearcă intimidarea sa, dar că nu va renunţa să lupte pentru corectitudine.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite