Ne găsiți și pe:

Administrație

Primăria Timișoara vrea să achiziționeze un sistem de digitalizare și automatizare a fluxurilor de lucru

Publicat

pe

Din necesitatea de a face față cu operativitate cerințelor venite din partea timișorenilor, dar și pentru a îmbunătăți eficiența angajaților, Primăria Municipiului Timișoara va lansa o licitație pentru achiziționarea unui sistem de digitalizare și automatizare a fluxurilor de lucru. Acesta este un pachet software prin care se vor automatiza, eficientiza și monitoriza principalele proceduri de lucru ale municipalității.

De exemplu, taxa de drum pentru mașinile cu restricții de tonaj va putea fi plătită și emisă pe loc online. La fel și cu planurile de situație sau adeverințele de schimbare a numelui străzii. Același sistem nou va da o vizibilitate către cetățean a stării procesării cererilor, precum și o trasabilitate a performanței proceselor din primărie la cele mai solicitate cereri depuse de cetățeni. Această vizibilitate va ajuta primăria să perfecționeze și să îmbunătățească alocarea resurselor sale pentru a urgenta astfel de cereri și procese.

În urma auditului de digitalizare comandat de Primăria Timișoara, a reieșit că aproape jumătate dintre angajați nu folosesc deloc sau folosesc extrem de puțin actualele fluxuri digitale ale municipalității, iar peste 95 la sută dintre angajați printează hârtii pentru activitățile zilnice.

„Ne dorim servicii de secol XXI, dar folosim în continuare pixul și hârtia și aducem oamenii la ghișeu. Cheltuim peste un milion de lei pe an pe imprimate (hârtii, tonere, xerox). Este absolut necesar ca Primăria Municipiului Timișoara să folosească un sistem unitar de aplicații software, care, pe de o parte, să simplifice, pentru cetățean și pentru funcționar, proceduri care acum sunt consumatoare de timp, și, pe de altă parte va monitoriza eficiența angajaților sau elementele care blochează performanța”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Soluțiile software alese de Municipiul Timișoara vor fi dezvoltate și integrate în platforma software Microsoft 365 și vor folosi tehnologii de tip „low code” (cod redus) pentru a asigura o productivitate mai mare în dezvoltare și mentenanță. Tehnologiile „low code” sunt o serie de instrumente software care scurtează semnificativ timpul de dezvoltare și validare a aplicațiilor, precum și costul acestora. Durata de implementare a contractului este de 6 luni, valoarea estimată a acestuia fiind de 910.000 de lei, inclusiv TVA.

Acest proces de digitalizare, parte integrantă a strategiei de Smart City a Primăriei Municipiului Timișoara, va fi unul care va continua prin integrarea proceselor comune cu instituțiile subordonate primăriei.

Administrație

Primăria Municipiului Timișoara înființează Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management

Publicat

pe

Centrul de Monitorizare Trafic se transformă într-un centru de ordine publică modern, unic în România, printr-un parteneriat între Primăria Municipiului Timișoara și Poliția Locală.

Prin noua structură, se dorește scăderea semnificativă a timpilor de intervenție la situații critice, creșterea siguranței timișorenilor și completarea punctelor oarbe ale celor două sisteme de monitorizare.

Acesta este scopul unui proiect de hotărâre de Consiliu Local pe care primarul Dominic Fritz l-a înaintat consilierilor locali pentru următoarea ședință.

Practic, noua structură se va înființa prin comasarea Centrului de Comandă și Control al Poliției Locale cu Centrul de Management al Traficului. Ambele structuri vor funcționa pe bv. Iuliu Maniu, nr. 29, unde va fi mutat și dispeceratul Poliției Locale.

„Intrăm într-o logică interinstituțională nouă, de la transmis date prin CD-uri la trei zile după infracțiune, la acces în timp real. Punem în comun resursele noastre de monitorizare video într-un singur centru și îmbunătățim eficiența Poliției Locale, pentru a-i putea depista mai repede pe cei care încalcă legea. Practic, polițiștii locali vor avea acces la datele adunate de camerele de supraveghere ale Municipalității și vor putea acționa imediat ce văd încălcări ale legii, fie că vorbim de aruncarea ilegală de deșeuri, deranjarea ordinii publice sau pentru fluidizarea traficului la accidente.

Îmi doresc ca Inspectoratul de Poliție Județean să vină alături de noi și să sporim eficiența acestui Centru de Comandă și fiecare să acționeze în funcție de competențele legale pe care le are. De exemplu, pentru a reduce numărul de accidente în trafic avem nevoie de cooperarea Poliției Naționale, pentru că doar ei pot sancționa trecerile pe roșu zilnice”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Noul Centru de Monitorizare va integra cele 150 de camere ale Poliției Locale cu cele 276 de camere ale Municipiului Timișoara, pentru a putea înregistra și stoca imagini video în limitele regulamentului european pentru protecția datelor cu caracter privat, GDPR.

De asemenea, Centrul va avea la dispoziție, în plus, 7 radare fixe și încă 37 de camere ultraperformante care pot detecta automat trecerile pe culoarea roșie, echipamente verificate metrologic. Centrul va fi pe bv. Iuliu Maniu, unde există deja dotări de ultimă generație și va funcționa similar cu alte centre de monitorizare a traficului și siguranței publice din marile capitale europene.

Citeste mai mult

Administrație

PROPUNERE. Daniel Vighi – Cetățean de Onoare al Timișoarei

Publicat

pe

Universitatea de Vest din Timișoara și primarul Dominic Fritz îl propun pe scriitorul Daniel Vighi – membru fondator al Societății Timișoara, Alianței Civice și al Asociației Culturale Ariergarda – pentru distincția de Cetățean de Onoare al Municipiului Timișoara.

„De numele lui Daniel Vighi se leagă o parte importantă a istoriei Timișoarei. Cunoscut prozator, eseist și publicist al generației optzeciste, în decembrie 1989 se alătură mișcărilor de protest care au condus la căderea regimului comunist. Numele său este legat și de redactarea Proclamației de la Timișoara, cel mai puternic document al Revoluției din 1989, poate mai valabil astăzi decât oricând. Membru fondator al Societății Timișoara, Alianței Civice și Asociației Culturale Ariergarda, Daniel Vighi este un exemplu de luptător pentru Timișoara, pentru democrație și pentru libertate”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Propunerea Universității de Vest și a primarului Timișoarei va fi supusă aprobării Consiliului Local Timișoara în ședința de azi, marți, 15 noiembrie.

Citeste mai mult

Administrație

Ghișeu Unic (One-Stop-Shop) cu toate informațiile disponibile despre reabilitarea clădirilor, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timişoara vine în sprijinul cetățenilor prin Proiectul „PadovaFIT Expanded” – „Expanding PadovaFIT! Home Solutions” ID 847143, care vizează extinderea bunelor practici ale partenerului Municipalitatea Padova – PadovaFIT – ca soluții pentru eficientizare energetică în clădirile rezidențiale și operaționalizarea unor structuri de tip ghișeu unic – „One-Stop-Shop” în Romania și Bulgaria.

Activitățile proiectului se circumscriu ideii de tranziție către eficiență energetică și sustenabilitate în sectorul rezidențial (clădiri private și condominii).

În cadrul proiectului a fost creat un Ghișeu Unic (One-Stop-Shop), primul de acest fel în România, ce este dezvoltat ca parte a aparatului administratiei publice locale, componentă din Serviciului Informare și Consiliere Cetățeni – Direcția Relații Comunitare, și va funcționa fizic în cadrul cam. 12, e-mail: oss@primariatm.ro .

Având în vedere faptul că Municipiul Timișoara are ca obiectiv digitalizarea tuturor informațiilor relevante și transparența informației, s-a creat un Ghișeu Unic Virtual ce poate fi accesat de pe orice suport informatic (telefon, tabletă, computer) sub forma unui manual adresat cetățeanului interesat de informațiile necesare pentru a-și reabilita energetic clădirea rezidențială.

În cadrul acestuia poate accesa un ghid pas-cu-pas, informații relevante structurate cronologic, cu documente ce se pot descărca, completa și transmite ulterior electronic, cu link-uri către instituții și firme colaboratoare. Acest ghișeu este menit să ofere și liste de profesioniști și firme capabile să ofere servicii calificate, colaboratori privați acreditați / preaprobați, cu un istoric dovedit pe baza experienței anterioare.

Prin toate acestea se urmărește ca cetățeanul să cunoască pașii, etapele și actele necesare în buna derulare a acestor lucrări, astfel încât să se respecte toate rigorile legislative.

Acest Ghișeu Unic (One-Stop-Shop) în Timișoara, este menit să acționeze ca un liant între furnizorii de servicii și beneficiarii finali, funcționând, de asemenea, ca un centru de informare în sine (HUB INFORMAȚIONAL) prin comunicarea directă cu actorii tehnici și financiari existenți pe piață.

Practic, Municipalitatea a dezvoltat o platformă web care încorporează și oferă toate serviciile într-o formă integrată, oferind utilizatorului final posibilitatea de a identifica ce îi satisface cel mai bine nevoile. Aceasta va fi vizibilă pe pagina https://oss.primariatm.ro/ .

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite