Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Primăria Timișoara vrea să achiziționeze un sistem de digitalizare și automatizare a fluxurilor de lucru

Publicat

pe

Din necesitatea de a face față cu operativitate cerințelor venite din partea timișorenilor, dar și pentru a îmbunătăți eficiența angajaților, Primăria Municipiului Timișoara va lansa o licitație pentru achiziționarea unui sistem de digitalizare și automatizare a fluxurilor de lucru. Acesta este un pachet software prin care se vor automatiza, eficientiza și monitoriza principalele proceduri de lucru ale municipalității.

De exemplu, taxa de drum pentru mașinile cu restricții de tonaj va putea fi plătită și emisă pe loc online. La fel și cu planurile de situație sau adeverințele de schimbare a numelui străzii. Același sistem nou va da o vizibilitate către cetățean a stării procesării cererilor, precum și o trasabilitate a performanței proceselor din primărie la cele mai solicitate cereri depuse de cetățeni. Această vizibilitate va ajuta primăria să perfecționeze și să îmbunătățească alocarea resurselor sale pentru a urgenta astfel de cereri și procese.

În urma auditului de digitalizare comandat de Primăria Timișoara, a reieșit că aproape jumătate dintre angajați nu folosesc deloc sau folosesc extrem de puțin actualele fluxuri digitale ale municipalității, iar peste 95 la sută dintre angajați printează hârtii pentru activitățile zilnice.

„Ne dorim servicii de secol XXI, dar folosim în continuare pixul și hârtia și aducem oamenii la ghișeu. Cheltuim peste un milion de lei pe an pe imprimate (hârtii, tonere, xerox). Este absolut necesar ca Primăria Municipiului Timișoara să folosească un sistem unitar de aplicații software, care, pe de o parte, să simplifice, pentru cetățean și pentru funcționar, proceduri care acum sunt consumatoare de timp, și, pe de altă parte va monitoriza eficiența angajaților sau elementele care blochează performanța”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Soluțiile software alese de Municipiul Timișoara vor fi dezvoltate și integrate în platforma software Microsoft 365 și vor folosi tehnologii de tip „low code” (cod redus) pentru a asigura o productivitate mai mare în dezvoltare și mentenanță. Tehnologiile „low code” sunt o serie de instrumente software care scurtează semnificativ timpul de dezvoltare și validare a aplicațiilor, precum și costul acestora. Durata de implementare a contractului este de 6 luni, valoarea estimată a acestuia fiind de 910.000 de lei, inclusiv TVA.

Acest proces de digitalizare, parte integrantă a strategiei de Smart City a Primăriei Municipiului Timișoara, va fi unul care va continua prin integrarea proceselor comune cu instituțiile subordonate primăriei.

Administrație

Primele măsuri pentru prevenirea formării poleiului la Timișoara. Cum puteți să faceți sesizări

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a luat deja primele măsuri pentru a preveni formarea poleiului și a evita îngreunarea traficului rutier, în condițiile în care temperaturile au scăzut semnificativ și se înregistrează precipitații sub formă de lapoviță sau ninsoare.

Noaptea trecută s-a intervenit cu patru utilaje, pentru prevenirea formării poleiului, la toate intrările în oraș, pe poduri, în intersecțiile și pe arterele principale, unde a fost nevoie. Au fost împrăștiate cca 73 de tone de material antiderapant. În prezent, carosabilul este umed, dar se circulă în condiții normale.

De asemenea, a fost aprobat Planul operativ de acțiune pentru situații de urgență, care include măsurile necesare pentru întregul sezon rece.

În funcție de condițiile meteo, în perioada de iarnă, operatorul Brantner Servicii Ecologice este pregătit să intervină cu 18 utilaje multifuncționale de capacitate mare, 16 utilaje multifuncționale de capacitate mică, 3 mini încărcătoare frontale, 10 încărcătoare frontale, 8 utilaje transport zăpadă, 2 autocisterne, 8 autoturisme control și 25 de mini freze de zăpadă. În depozite se află deja un stoc de 1000 tone sare, 10 tone de clorură de calciu lichidă și 10 tone clorură de calciu solidă, iar aceste cantități vor fi completate în permanență.

În conformitate cu HCL 371/2007, art. 2, cetățenii, instituţiile publice, firmele, persoanele juridice şi asociaţiile de proprietari au obligația de a îndepărta zăpada şi gheața de pe trotuarele din faţa imobilelor şi clădirilor în care locuiesc sau îşi desfăşoară activitatea, imediat după ninsoare. Aceștia au și obligația de a curăţa rigolele din faţa caselor sau magazinelor, de a îndepărta zăpada și gheața (țurțurii) de pe acoperişurile imobilelor, de pe burlane și de a atenţiona pietonii asupra pericolului iminent, prin marcarea corespunzătoare a perimetrului expus. Neîndeplinirea obligațiilor amintite anterior se sancționează contravențional.

Pentru a semnala eventualele probleme legate de serviciile de deszăpezire de pe teritoriul orașului, timișorenii au la dispoziție secțiunea dedicată Salubrizării din aplicația de sesizări a primăriei, https://sesizari.primariatm.ro .

Foto: Arhivă

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara va începe procedurile de evacuare a fostului ștrand termal

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a câștigat definitiv la Tribunalul Timiș procesul împotriva GPG Company SRL (Ștrandul ZHH/fostul Termal), care a ocupat ilegal, fără plată, o suprafață de 12.707 mp din domeniul public, începând cu anul 2014. Astfel, societatea este obligată să evacueze incinta ștrandului, iar Primăria va începe procedurile administrative în vederea evacuării.

”Continuăm acțiunile de recuperare a patrimoniului Timișoarei. Este șocantă nepăsarea și complicitatea celor care au condus orașul înaintea mea și care au închis ochii la ce se întâmplă cu patrimoniul Timișoarei. Ștrandul Termal este una din marile țepe date bugetului local în ultimii zece ani, de așa-ziși investitori. Practic, cei de acolo au făcut bani de pe urma ștrandului care este al Municipiului Timișoara, fără să plătească la bugetul local. Fie că sunt terenurile de pe malul Begăi sau casele de pe Loga și din zona istorică, nu renunț până când tot ce e al orașului se reîntoarce în folosința orașului”, a transmis primarul Dominic Fritz.

În luna iunie 2021, Primăria Municipiului Timișoara a demarat în instanță acțiunea de evacuare necondiționată a celor care ocupă ilegal acest spațiu. Acțiunea a fost suspendată până la soluționarea dosarului de la Înalta Curte de Casație și Justiție, privind stabilirea prejudiciului. În data de 27 iulie, Primăria Timișoara a câștigat definitiv la ÎCCJ acest proces. Astfel, societatea GPG Company SRL a fost obligată la plata către Primărie a 7 milioane și jumătate de lei, plus încă 31.121 euro/lună până la eliberarea spațiului.

Odată cu soluționarea acestui proces, acțiunea de evacuare a fost repusă pe rol, iar Tribunalul Timiș a dat câștig de cauză Primăriei în data de 24 noiembrie 2023. În plus, Primăria Timișoara a pornit un proces pentru demolarea unei clădiri ridicate fără autorizație de construire.

Mai mult, având în vedere atitudinea necooperantă a reprezentanților GPG Company SRL, Primăria Timișoara a promovat și o acțiune de antrenare a răspunderii administratorului, în vederea recuperării prejudiciului cauzat ca urmare a ocupării domeniului public în mod abuziv. Acțiunea se află în prezent pe rol la Tribunalul Timiș.

Fostul ștrand termal, zece ani fără chirie pe terenurile Primăriei Timișoara. Instanța a stabilit suma de plată

Citeste mai mult

Administrație

Un apartament dintr-o clădire istorică, ocupat abuziv timp de zece ani, recuperat de Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a recuperat, azi, 8 noiembrie 2023, una din proprietățile orașului ocupată ilegal timp de peste 10 ani.

Este vorba de un apartament deținut de Municipiul Timișoara în cartierul Elisabetin. Persoanele care au stat aici au ocupat apartamentul fără a avea drept de proprietate sau închiriere. Evacuarea a fost realizată prin executor judecătoresc și cu sprijinul forțelor de ordine. Tot apartamentul a fost golit de bunurile aflate acolo. Cei care au ocupat abuziv apartamentul nu au fost găsiți la fața locului.

„Știți cazurile alea în care întâi era ocupat ilegal un apartament într-o clădire istorică, iar apoi urma restul? Cu terorizarea celorlalți proprietari din imobil, cu șmecherii avocățești, cu presiune, cu complicitatea instituțiilor – până când puneau mâna pe clădire, apartament cu apartament. Acesta e unul din acele cazuri. Apartamentul primăriei l-au ocupat ilegal de peste 10 ani și au încercat să pună mâna pe clădire. Cazul de azi e încă o dovadă a delăsării cu care a fost tratat patrimoniul Timișoarei timp de decenii. E inadmisibil să nu îți pese că în casa ta se locuiește ilegal. Azi, transmit un semnal limpede că vremurile alea au trecut”, a spus primarul Dominic Fritz.

Apartamentul se află între Piața Bălcescu și Piața Bisericii, pe str. Protopop George Dragomir, nr. 3, respectiv lângă Liceul „Grigore Moisil”. Acesta are 3 camere.

Întreg imobilul a fost în atenția presei de-a lungul timpului, plecând de la semnalele de alarmă trase de cei de bună credință care locuiau în clădire și care au reclamat presiunile și intimidările care se fac asupra lor.

„În ultimii doi ani, cu o echipă curajoasă am luat teren cu teren, casă istorică după casă istorică și recuperăm tot ce e al Municipiului Timișoara. E un proces care va dura luni bune, dar mă bucur că începem să avem primele rezultate. Atât pe malul Begăi, cât și în recuperarea imobilelor Primăriei. Suntem pe un drum care nu mai are cale de întors: refuz să las administrația să mai fie complice a acestor practici mafiote care au devalizat Timișoara”, a spus primarul Dominic Fritz.

Primăria Timișoara a notificat ocupanții ilegali ai apartamentului în vederea evacuării în septembrie, însă aceștia nu s-au conformat, astfel s-a început un proces pentru evacuare. Ocupanții au contestat evacuarea, însă Primăria a câștigat definitiv în instanță în 17 octombrie 2023, iar, acum a pus în executare decizia instanței.

Imobilul a fost vizat de mai multe litigii de-a lungul anilor privind înscrierea frauduloasă a dreptului de proprietate de către persoane dubioase, drepturi care au fost radiate prin decizia instanțelor judecătorești. Unul din apartamentele Primăriei – cel evacuat azi – a rămas ocupat ilegal chiar și după ce imobilul a revenit municipalității. În prezent, Primăria Timișoara este proprietarul clădirii cu excepția a 4 apartamente, care au fost cumpărate de foști chiriași, rezidenți de bună credință.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite