Ne găsiți și pe:

Administrație

Încep lucrările de modernizare la Pasajul Solventul din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a  predat marți, 14 decembrie 2021, amplasamentul pentru începerea lucrărilor de execuție a Pasajului inferior Solventul.

Pentru a conecta cartierele Timișoarei, prin rețeaua de transport public, pietonal și piste de biciclete, precum și pentru decongestionarea traficului rutier în zona de vest a municipiului se impunea realizarea unui pasaj subteran, pasajul inferior Solventul, care va fi racordat cu strada Gării și Calea Bogdăneștilor.

Lucrările vor cuprinde:

– Execuția unui pasaj rutier inferior, perpendicular pe axul căii ferate, care va face legătura între Calea Bogdăneştilor şi strada Gării şi include: o platformă cu o linie cale pentru tramvai amplasată în mijlocul carosabilului; câte 2 benzi de circulaţie pe sens de o parte şi de alta a platformei tramvaiului; trotuare pietonale și piste pentru bicicliști amplasate pe ambele părți. Pasajul va avea o lungime de traversare pe sub liniile de cale ferată de 65 de metri(10 linii cale) și o lungime totală de 87,10 metri.

-Amenajarea bretelelor carosabile la pasaj prin amenajarea străzilor Cassian Munteanu și Barierei în perimetrul pasajului-carosabil și trotuare, amenajarea Căii Bogdăneștilor-carosabil la 4 benzi de circulație, linii de tramvai, noi locuri de parcare și un sens giratoriu în intersecția cu strada Gării, amenajarea străzii Gării, prin refacerea  părții carosabile la 4 benzi de circulație rutieră și linii de tramvai.

-Refacerea și extinderea rețelelor de utilități, alimentare cu apă, canalizare, rețea electrică pentru iluminat public și susținerea liniei de contact pentru tramvai.

-Amenajarea a 5534 mp de spații verzi.

Contractul de lucrări (actualizare proiect tehnic și execuție lucrări) a fost câștigat prin licitație de o asociere formată din Spic Internazionale (lider/ Italia) Pod-Proiect (Iași)- Sylc Con Trans (Arad).

Valoarea contractului de execuție este de 111.641.112 lei cu tot cu TVA, iar durata este de 24 de luni. Costurile totale ale acestui proiect major se ridică la 132,2 milioane de lei.

Administrație

Primăria Timișoara a identificat 11 hectare de terenuri ocupate ilegal. Cum vrea primarul să facă ordine

Publicat

pe

Primăria Timișoara începe o amplă acțiune de recuperare a patrimoniului orașului pe malul Begăi, respectiv a peste 11 hectare de terenuri ocupate ilegal.

Primarul Dominic Fritz a anunțat că, începând de miercuri, Primăria Municipiului Timișoara a demarat o amplă acțiune de verificare a modului în care este ocupat domeniul public și privat al municipiului Timișoara, mai ales pe malurile Begăi.

Mai exact, sunt vizate terenuri care aparțin municipiului, dar care în ultimele decenii au fost ocupate și folosite de persoane juridice fără un titlu de drept (contract de concesiune, de ocupare a domeniului public etc.). Pe multe dintre aceste terenuri au apărut construcții (restaurante, săli de petrecere, terase etc.) pentru care se va verifica existența autorizației de construire și documentele legale (avize/acorduri) în baza cărora funcționează.

Deși sunt deja dosare pe rol la unele dintre cazuri, cum este la Ștrandul Termal sau la Clubul Heaven, există încă multe situații nesesizate până acum.

Primarul Fritz: „Știu că această acțiune îmi va pune o grămadă de mafioți în cap“

„În ultimele luni am făcut o analiză preliminară, plecând de la rapoartele Curții de Conturi și am constatat că situația e extrem de gravă. În zona centrală a orașului, pe faleza Begăi și în jurul stadionului, peste 11 hectare – adică, suprafața a 15 stadioane de fotbal sunt proprietatea primăriei pe care funcționează diverse activități private. Foarte multe funcționează fără a avea niciun document și fără să plătească niciun leu bugetului local. Prin asta s-au pierdut zeci de milioane de lei în ultimii ani. Eu nu o să întorc capul să mă uit în altă parte, cum au făcut-o alții. Știu că această acțiune îmi va pune o grămadă de mafioți în cap. Știu că deranjez un cuib de viespi care până acum a avut protecție. Mă aștept la procese, la denigrări și campanii de manipulare prin ricoșeu. Vom aduce milioane de lei în bugetul local și vom valorifica malul Begăi în beneficiul tuturor timișorenilor”, a spus primarul Dominic Fritz.

Câteva dintre situațiile descoperite în verificarea preliminară: terase care fie nu au plătit taxa de ocupare a domeniului public din anul 2013, fie au plătit o singură lună pe an (luna august); localuri care funcționează fără acord de funcționare, autorizație ISU și au fost ridicate fără autorizație de construire; terase fără autorizație de construire, dar care au primit acord de funcționare;  restaurante și săli de nuntă construite pe terenul primăriei, fără autorizație de construire; baze sportive și localuri care ocupă terenul primăriei fără a avea vreun contract de concesiune.

Verificarea va fi realizată de o comisie mixtă, cu funcționari din toate departamentele relevante ale primăriei: juridic, patrimoniu, comerț, urbanism-disciplina în construcții, poliția locală, direcția economică.

Citeste mai mult

Administrație

Se închide temporar traficul rutier pe Calea Moșniței și DC 149 (Drumul Boilor)

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță închiderea traficului rutier pe drumul de legătură dintre Calea Moșniței și DC 149 (Drumul Boilor), începând cu data de 17 mai 2022, de la ora 10.00.

Circulația va fi închisă pentru o perioadă de aproximativ 3 săptămâni, în vederea executării celor 3 (trei) podețe prevăzute în proiect, respectiv pentru executarea lucrărilor la infrastructura și suprastructura carosabilului.

„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat conducătorilor auto și recomandăm pe cât posibil evitarea zonei de lucrări“, precizează reprezentanții Primăriei Timișoara.

Citeste mai mult

Administrație

Atestatele pentru administratorii de bloc se eliberează cu programare

Publicat

pe

Compartimentul Asociații de Proprietari al Primăriei Timișoara va elibera atestatele pentru administratorii de blocuri la sediul din str. Piatra Craiului, Nr. 3 (fosta clădire Colterm), etaj I, începând cu data de 10 mai 2022, după următorul orar:

Luni                            8.30-10.30

Marți                          8.30-10.30       14-16

Miercuri                     8.30-10.30

Joi                               8.30-10.30       14-16

Vineri                         8.30-10.30

Pentru ridicarea atestatului în alt interval orar decât cel menționat anterior, este necesară o programare telefonică prealabilă la Compartimentul Asociații de Proprietari.

Ridicarea atestatului se face personal, pe baza documentului de identitate. Persoanele care au depus la dosar doar adeverința de absolvire a cursului de calificare ca administrator condominii conform Legii 196/2018, vor depune, la ridicarea atestatului, copia certificatului de calificare.

Detalii suplimentare:

Compartiment Asociații de Proprietari, tel.0256-408376

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite