Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Primarul Dominic Fritz explică câte teste de COVID-19 se fac în Timișoara

Publicat

pe

Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, a scris pe pagina sa de Facebook, că numai în cursul zilei de miercuri, în judeţul Timiş au fost efectuate 2.700 de teste COVID-19.

Comparativ, în judeţul vecin, Caraş-Severin, au fost făcute doar 40 de teste.

„Ieri, în judeţul Timiş s-au efectuat 10% din toate testele ţării. Am testat peste 2700 persoane – în judeţul Caraş-Severin au fost doar 40. Ghiciţi care dintre cele două judeţe este în scenariul roşu. Cât timp măsurile de restricţii se iau în funcţie de rata de infectare, această rată trebuie să fie un instrument credibil şi comparabil. Altfel cum să convingem oamenii că restricţiile sunt un efort ce merită? Timişul e pedepsit pentru că nu se minte singur”, a scris Dominic Fritz pe Facebook.

Primarul muniipiului Timişoara mai spune că strategia unor judeţe de a „suprima” situaţia infectărilor cu virusul SARS CoV-2 ne va costa pe toţi.

„Ştim de un an că doar testarea masivă ne permite să ţinem lucrurile sub control. Strategia unor judeţe de a suprima situaţia adevărată a infectărilor este una care ne va costa pe toţi. Mă bucur că Ministerul Sănătăţii lucrează la un sistem care va transparentiza numărul de teste făcute în fiecare judeţ”, a mai concluzionat Fritz.

Judeţul Timiş este singurul din ţară aflat în scenariul roşu, având o rată de infectare de 3,86 de cazuri la o mie de locuitori. Numai în ultimele 24 de ore, potrivit celei mai recente raportări, au fost depistate 289 de noi cazuri de infectări cu SARS CoV-2.

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Administrație

PROGRAMUL Direcției de Evidență a Persoanelor din Timișoara, în perioada Sărbătorilor Pascale

Publicat

pe

În perioada 18 – 21 aprilie 2025, programul de lucru cu publicul la Direcția de Evidență a Persoanelor va fi modificat.

În această perioadă, va funcționa doar Biroul pentru înregistrarea deceselor, conform următorului program:

Vineri, 18 aprilie 2025: închis

Sâmbătă, 19 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Duminică, 20 aprilie 2025: închis

Luni, 21 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Reamintim că pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite