Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Program special la Primăria Municipiului Timișoara, în peroada sărbătorilor de iarnă

Publicat

pe

În perioada sărbătorilor de iarnă, Primăria Municipiului Timişoara îşi suspendă programul cu publicul între 21 decembrie 2020 şi 4 ianuarie 2021.

În acest interval se vor desfăşura activităţi curente specifice la final de an (arhivarea documentelor, întocmirea de rapoarte, revizii ale sistemelor informatice etc.).

Astfel, la SERVICIUL RELAŢIONARE DIRECTĂ CU CETĂŢENII (camera 12), precum şi la celelalte departamente, ultima zi de program cu publicul va fi 18.12.2020, iar prima zi lucrătoare 4.01.2021, cu unele excepţii:

DIRECŢIA DE URBANISM îşi va întrerupe programul cu publicul începând cu data de 21.12.2020, urmând ca acesta să fie reluat în data de 11.01.2021.

Precizăm că, în această perioadă se suspendată și preluarea cererilor transmise online pentru eliberarea certificatelor de urbanism în regim de urgență.  

DIRECȚIA CLĂDIRI TERENURI ȘI DOTĂRI DIVERSE I EST

BIROUL GARAJE, CIMITIRE, COŞERIT ŞI SPAŢII UTILITARE îşi va suspenda programul cu publicul în perioada 21.12.2020 – 04.01.2021, cu excepția Casieriei din  Blv. 3 August 1919 nr.17, unde orarul pentru concesionarea locurilor de veci şi încasarea taxelor de înhumare din cimitirele aparţinând Primăriei Municipiului Timișoara va fi:

– În perioada 21.12.2020- 24.12.2020 – între orele 08.30-12.00

– În perioada 25.12.2020- 27.12.2020 – programul va fi suspendat

– În perioada 28.12.2020- 30.12.2020 – între orele 08.30-12.00

– În data de 31.12.2020 – între orele 8.00-09.00

– În perioada 01.01.2021- 03.01.2021- programul va fi suspendat

– În perioada 04.01.2021-08.01.202 – între orele 08.30-12.00

În această perioadă, cu excepţia zilelor nelucrătoare, pentru programarea curăţării coşurilor de fum pentru persoanele care au încheiată convenţie de coşerit, se va face solicitare telefonică la numărul de telefon 0256-433211, în intervalul orar 08.30-16.00.

Programul cu publicul se va relua după orarul normal de funcţionare, începând cu data de 4 ianuarie 2021.

DIRECŢIA DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR

În perioada 21 decembrie 2020 2 ianuarie 2021, la Compartimentul Preluare – Eliberare Acte de Identitate și Biroul Verificări Furnizări Date a fost aprobat următorul program de lucru cu publicul:

Primiri cereri şi Eliberări acte de identitate

21, 23 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 16:00

22 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 18:00

24 decembrie 2020 8:30 – 14:00
28, 30 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 16:00

29 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 18:00

31 decembrie 2020 8:30 – 14:00

În perioada 21 decembrie 2020 – 2 ianuarie 2021, Compartimentul Înregistrări Acte Stare Civilă şi Biroul Proceduri Speciale de Stare Civilă vor funcționa după următorul program de lucru cu publicul:                    

Înregistrări naşteri
21, 23 decembrie 2020

28, 30 decembrie 2020

8:30 – 16:00
22, 29 decembrie 2020 8:30 – 18:00
24, 31 decembrie 2020 8:30 – 14:00
Înregistrări căsătorii
21 – 31  decembrie 2020 –––––
Înregistrări decese
21, 23 decembrie 2020

28, 30 decembrie 2020

8:30 – 16:30
22, 29 decembrie 2020 8:30 – 18:30
24, 31 decembrie 2020 8:30 – 14:00
25 decembrie 2020 –––––
26 decembrie 2020   10:00 – 12:00
  1 ianuarie 2021 –––––
2 ianuarie 2021 10:00 – 12:00
Eliberări certificate de stare civilă la cerere
21 decembrie 2020 8:30 – 16:30
22 decembrie 2020 8:30 – 18:00
23 – 31 decembrie 2020 –––––
Transcrieri certificate de naştere/căsătorie/deces emise de autorităţile din străinătate

Înregistrări naşteri tardive

Schimbări de nume, rectificări, menţiuni din străinătate

21 decembrie 2020 8:30 – 16:30
22 decembrie 2020 8:30 – 18:00
23 – 31 decembrie 2020 –––––

DIRECȚIA FISCALĂ a Municipiului Timișoara

Programul de lucru în perioada sărbătorilor de iarnă se regăsește pe site-ul Direcției Fiscale https://www.dfmt.ro/

CENTRUL DE INFORMARE TURISTICĂ – programul de lucru în perioada 21.12.2020 – 04.01.2021 va fi:

Luni-Joi, între orele 08:00-16:00;

În zilele sărbătorilor legale 25, 26 și 27.12.2020 şi 1, 2 și 03.01.2021 programul va fi suspendat.

Administrație

Cinci troleibuze electrice noi, puse în circulație la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a pus vineri în circulație primele troleibuze noi achiziționate în ultimii 15 ani, finanțate prin PNRR – vehicule complet electrice, cu emisii zero, care deschid un nou capitol al mobilității sustenabile în oraș. Cinci troleibuze circulă deja pe linia 16, iar alte 9, achiziționate tot prin PNRR, se află în depoul STPT pentru recepție, urmând să fie introduse treptat pe trasee după finalizarea procedurilor.

“Știu că, pentru călătorii de pe linia 16, ziua de azi este una așteptată de ceva vreme: în sfârșit, Timișoara are troleibuze noi, moderne și confortabile. Mulți timișoreni mi-au spus, în ultimii ani, cât de mare este nevoia de vehicule noi. Mă bucur că am reușit să punem în circulație primele troleibuze după 15 ani. Este o investiție finanțată din fonduri europene, care continuă procesul de modernizare a transportului public din Timișoara. Ținta noastră este clară: să facem din transportul public principala opțiune de călătorie pentru timișoreni, atunci când se deplasează în oraș”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Troleibuzele, livrate de compania Bozankaya sunt dotate cu sisteme de siguranță, aer condiționat, încălzire în scaune, internet wireless, prize pentru încărcarea telefoanelor mobile și alte facilități. Troleibuzele au o lungime de 12 metri și au o capacitate de transport de până la 100 de pasageri, dintre care 34 locuri pe scaune. Viteza maximă de circulație este de 80 km/h, iar autonomia este de până la 40 km în zonele fără catenare.

“Suntem mândri să continuăm parteneriatul nostru solid cu Timișoara, un oraș care a devenit un exemplu regional de modernizare și eficiență în domeniul transportului public. Pentru noi, colaborarea cu Timișoara nu reprezintă doar o relație comercială, ci o contribuție autentică la transformarea urbană sustenabilă a unei comunități europene cu o tradiție bogată și o viziune clară asupra viitorului. Noile troleibuze Bozankaya, dezvoltate cu tehnologie de ultimă generație, îmbină eficiența energetică și durabilitatea cu un design interior centrat pe confortul, siguranța și accesibilitatea pasagerilor. Prin aceste vehicule, dorim să demonstrăm că mobilitatea electrică nu mai este o promisiune a viitorului, ci o realitate prezentă, funcțională și de încredere. Suntem încântați că Timișoara, un oraș inovator și deschis progresului, a ales să continue această direcție verde alături de Bozankaya, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon și la îmbunătățirea calității vieții urbane”, declară Aytunç Günay, președintele Consiliului de Administrație al Bozankaya.

Noile troleibuze fac parte din proiectului „Achiziția de vehicule nepoluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în zona Timișoara – Runda 2”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 10 – Fondul Local, Investiția I.1.1 – Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziția de vehicule nepoluante).

Proiectul are ca obiectiv înnoirea flotei de transport public prin achiziția de către Primăria Municipiului Timișoara a 17 tramvaie moderne, 8 de troleibuze cu emisii zero și 30 autobuze nepoluante de 10 metri.

Valoarea totală a proiectului este de 352.022.792,57 lei, din care 308.492.337,40 lei reprezintă valoare eligibilă finanțată prin PNRR, iar 43.530.455,17 lei reprezintă cheltuieli neeligibile acoperite din bugetul local al Municipiului Timișoara.

Citeste mai mult

Administrație

Regenerare urbană în Piața Mocioni din Timișoara. Investiția va fi finanțată cu fonduri europene

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara finanțează proiectul de regenerarea urbană a Pieței Mocioni (Küttel) cu aproape 29 de milioane de lei (TVA inclus). Suma asigurată de la bugetul local este necesară pentru semnarea contractului de finanțare europeană prin Programul Regional Vest 2021 – 2027 cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest).

„Fondurile europene accelerează dezvoltarea Timișoarei. Ne bazăm pe peste 8 milioane de euro din bani europeni pentru regenerarea zonei Mocioni–Sinaia, un proiect care va ridica semnificativ calitatea vieții și atractivitatea cartierului, și, implicit, a întregului oraș. La fel ca în cazul proiectului pentru zona Traian, unde suntem pe ultima sută de metri cu desemnarea constructorului, vorbim despre investiții care pun oamenii pe primul loc: mai mult spațiu verde, zone pietonale, piațete și locuri de relaxare care redau orașul comunității”, spune primarul Dominic Fritz.

Proiectul municipalității, în valoare totală de 73.623.537 lei (TVA inclus), marchează un pas important în transformarea cartierului istoric Iosefin, prin reconfigurarea și modernizarea unei zone de peste 26.000 mp de spațiu public – Piața Mocioni, Piața Sfânta Maria și 11 străzi adiacente.

Printre intervențiile prevăzute în proiectul Primăriei Timișoara se numără trotuare mai largi și piste pentru biciclete, benzi dedicate transportului public, reamenajarea spațiilor verzi și a zonelor pietonale, precum și modernizarea infrastructurii de utilități.

Zona de intervenție include Bulevardul 16 Decembrie 1989 (tronsonul dintre Splaiul Tudor Vladimirescu și Piața Mocioni), Piața Sfânta Maria, Piața Mocioni, precum și intrările de pe străzile adiacente: Gheorghe Doja, Miron Costin, Timotei Cipariu, Zugrav Nedelcu, Moților, Ady Endre, Emanoil Gojdu, August Treboniu Laurian și Ion Heliade Rădulescu.

În paralel, municipalitatea derulează și proiectul de regenerare urbană a Pieței Traian, aflat în prezent în etapa de evaluare a ofertelor. La finalul acestor investiții, cartierele istorice ale Timișoarei vor prinde din nou viață – spații verzi, trotuare largi, infrastructură modernă și locuri unde timișorenii și turiștii se pot întâlni și bucura de oraș.

Proiectul de hotărâre de consiliu local este disponibil la următorul link: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/dad57b96-a330-49f0-8133-c2439ee88424

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara continuă desființarea construcțiilor ridicate ilegal

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara desființează mai multe construcții ridicate ilegal pe domeniul privat, în baza unor sentințe judecătorești definitive.

În prezent, sunt în evidență peste 100 de spețe în care instanța a stabilit că în cazul în care proprietarii nu își demolează construcțiile ilegale, măsura va fi dusă la îndeplinire de către municipalitate.

Prima intervenție a început astăzi pe strada Glad nr. 14, unde proprietarii au extins cu un etaj, fără autorizație de construire, garajul lipit de imobil. Astfel, acesta a fost încorporat până la nivelul acoperișului clădirii principale.

Costul lucrărilor de demolare va fi suportat de către proprietari, care au înțeles rolul măsurilor impuse și colaborează cu Primăria Timișoara pentru a restabili legalitatea.

Primarul Dominic Fritz a semnat în ultimul an peste 100 de dispoziții pentru demolarea construcțiilor ilegale ridicate pe domeniul public, care au fost duse la îndeplinire de echipele municipalității. Primăria continuă procesul de eliberare și recuperare a domeniului public, pentru a reda întregii comunități spațiile care îi aparțin.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite