Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Program special la Primăria Municipiului Timișoara, în peroada sărbătorilor de iarnă

Publicat

pe

În perioada sărbătorilor de iarnă, Primăria Municipiului Timişoara îşi suspendă programul cu publicul între 21 decembrie 2020 şi 4 ianuarie 2021.

În acest interval se vor desfăşura activităţi curente specifice la final de an (arhivarea documentelor, întocmirea de rapoarte, revizii ale sistemelor informatice etc.).

Astfel, la SERVICIUL RELAŢIONARE DIRECTĂ CU CETĂŢENII (camera 12), precum şi la celelalte departamente, ultima zi de program cu publicul va fi 18.12.2020, iar prima zi lucrătoare 4.01.2021, cu unele excepţii:

DIRECŢIA DE URBANISM îşi va întrerupe programul cu publicul începând cu data de 21.12.2020, urmând ca acesta să fie reluat în data de 11.01.2021.

Precizăm că, în această perioadă se suspendată și preluarea cererilor transmise online pentru eliberarea certificatelor de urbanism în regim de urgență.  

DIRECȚIA CLĂDIRI TERENURI ȘI DOTĂRI DIVERSE I EST

BIROUL GARAJE, CIMITIRE, COŞERIT ŞI SPAŢII UTILITARE îşi va suspenda programul cu publicul în perioada 21.12.2020 – 04.01.2021, cu excepția Casieriei din  Blv. 3 August 1919 nr.17, unde orarul pentru concesionarea locurilor de veci şi încasarea taxelor de înhumare din cimitirele aparţinând Primăriei Municipiului Timișoara va fi:

– În perioada 21.12.2020- 24.12.2020 – între orele 08.30-12.00

– În perioada 25.12.2020- 27.12.2020 – programul va fi suspendat

– În perioada 28.12.2020- 30.12.2020 – între orele 08.30-12.00

– În data de 31.12.2020 – între orele 8.00-09.00

– În perioada 01.01.2021- 03.01.2021- programul va fi suspendat

– În perioada 04.01.2021-08.01.202 – între orele 08.30-12.00

În această perioadă, cu excepţia zilelor nelucrătoare, pentru programarea curăţării coşurilor de fum pentru persoanele care au încheiată convenţie de coşerit, se va face solicitare telefonică la numărul de telefon 0256-433211, în intervalul orar 08.30-16.00.

Programul cu publicul se va relua după orarul normal de funcţionare, începând cu data de 4 ianuarie 2021.

DIRECŢIA DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR

În perioada 21 decembrie 2020 2 ianuarie 2021, la Compartimentul Preluare – Eliberare Acte de Identitate și Biroul Verificări Furnizări Date a fost aprobat următorul program de lucru cu publicul:

Primiri cereri şi Eliberări acte de identitate

21, 23 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 16:00

22 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 18:00

24 decembrie 2020 8:30 – 14:00
28, 30 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 16:00

29 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 18:00

31 decembrie 2020 8:30 – 14:00

În perioada 21 decembrie 2020 – 2 ianuarie 2021, Compartimentul Înregistrări Acte Stare Civilă şi Biroul Proceduri Speciale de Stare Civilă vor funcționa după următorul program de lucru cu publicul:                    

Înregistrări naşteri
21, 23 decembrie 2020

28, 30 decembrie 2020

8:30 – 16:00
22, 29 decembrie 2020 8:30 – 18:00
24, 31 decembrie 2020 8:30 – 14:00
Înregistrări căsătorii
21 – 31  decembrie 2020 –––––
Înregistrări decese
21, 23 decembrie 2020

28, 30 decembrie 2020

8:30 – 16:30
22, 29 decembrie 2020 8:30 – 18:30
24, 31 decembrie 2020 8:30 – 14:00
25 decembrie 2020 –––––
26 decembrie 2020   10:00 – 12:00
  1 ianuarie 2021 –––––
2 ianuarie 2021 10:00 – 12:00
Eliberări certificate de stare civilă la cerere
21 decembrie 2020 8:30 – 16:30
22 decembrie 2020 8:30 – 18:00
23 – 31 decembrie 2020 –––––
Transcrieri certificate de naştere/căsătorie/deces emise de autorităţile din străinătate

Înregistrări naşteri tardive

Schimbări de nume, rectificări, menţiuni din străinătate

21 decembrie 2020 8:30 – 16:30
22 decembrie 2020 8:30 – 18:00
23 – 31 decembrie 2020 –––––

DIRECȚIA FISCALĂ a Municipiului Timișoara

Programul de lucru în perioada sărbătorilor de iarnă se regăsește pe site-ul Direcției Fiscale https://www.dfmt.ro/

CENTRUL DE INFORMARE TURISTICĂ – programul de lucru în perioada 21.12.2020 – 04.01.2021 va fi:

Luni-Joi, între orele 08:00-16:00;

În zilele sărbătorilor legale 25, 26 și 27.12.2020 şi 1, 2 și 03.01.2021 programul va fi suspendat.

Administrație

Bugetul municipiului Timișoara pe anul 2025, aprobat

Publicat

pe

Bugetul orașului propus de primarul Dominic Fritz pentru anul 2025 a fost aprobat astăzi de Consiliul Local, cu o singură abținere. Bugetul are o valoare totală de 2,65 de miliarde de lei, cu o majorare de peste 100 milioane lei față de 2024 – o ajustare realistă, menită să asigure stabilitatea financiară și continuitatea investițiilor.

“Este un buget echilibrat și onest, care reflectă atât dinamica economică pozitivă a Timișoarei, cât și stabilitatea financiară pe care am reușit să o construim. Prioritizăm investițiile în mobilitate, educație și sănătate și canalizăm banii spre îmbunătățirea calității vieții în cartiere. Timișoara are un buget realist, bine fundamentat, cu care valorificăm eficient resursele reale și prioritizăm proiectele cu adevărat relevante pentru comunitate”, spune primarul Dominic Fritz.

Municipalitatea își menține angajamentul de a accelera dezvoltarea orașului, astfel că secțiunea de dezvoltare are prevăzută suma de 1,35 miliarde lei, din care 35% reprezintă fonduri pentru infrastructura de mobilitate.

Printre altele, pentru a stimula dezvoltarea unor zone și a atrage investiții private, Primăria Timișoara va continua și va demara investiții precum: construcție pasaj Solventul, construcție podul Solventul, refacere pasajul Slavici Polonă, reconstrucție Pasarela Îndrăgostiților, reconstrucție podul Iuliu Maniu.

Totodată, pentru a continua procesul de eficientizare a transportului public, secțiunea dezvoltare include achiziția a 33 de troleibuze noi și a 30 de autobuze electrice. Alte investiții incluse în programul de dezvoltare sunt: retehnologizarea magistralei care pleacă de la CET Sud și care distribuie agent termic în tot orașul, stadionul Arena Eroii Timișoarei, reabilitarea termică a Școlii Gimnaziale 1, clădirii de gimnazială a Liceului J.L Calderon, a Liceului Ana Aslan, a Colegiului Tehnic Henri Coandă, a Liceului Alimentar, amenajarea Traseului Revoluției, Regenerarea Urbană a zonei Traian, dotarea noilor spitale de ORL și Balneologie.

Secțiunea de funcționare pentru 2025 are alocată suma de 1,3 miliarde de lei și acoperă finanțarea serviciilor publice esențiale, precum transportul și iluminatul public, termoficarea, curățenia, întreținerea spațiilor verzi, ordinea publică, asistența socială, cultura și sportul.

În programul de reparații străzi și trotuare, în valoare de 90 de milioane de lei, sunt incluse amenajări de parcări pe locul fostelor garaje, lucrări de modernizare a zonei Gara de Nord, precum și reparații pe artere majore – Rebreanu, Ana Ipătescu sau Alexandrescu. De asemenea, bugetul pentru întreținerea și reparațiile din școli și grădinițe crește cu 35%, ajungând la 85 de milioane de lei.

Citeste mai mult

Administrație

PROPUNERE. Bugetul municipiului Timișoara pe anul 2025, în creștere

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a transmis Consiliului Local propunerea de buget pentru anul 2025.

Valoarea totală este de 2,65 miliarde de lei, în creștere față de anul trecut. Bugetul asigură fondurile necesare pentru toate investițiile aflate în derulare, precum și pentru demararea unor lucrări majore noi. În ciuda contextului național incert, municipalitatea a echilibrat alocările astfel încât să nu existe riscul sistării investițiilor din motive financiare.

În același timp, în contextul scăderilor impozitelor pentru clădiri nerezidențiale votate deja la sfârșitul anului trecut, sunt prevăzute reduceri la capitolul cheltuieli cu personalul în valoare de 42 de milioane de lei.

„Este un buget ambițios în aceste vremuri economice dificile, și tocmai de aceea, accentul îl punem pe dezvoltarea Timișoarei și pe o mai eficientă funcționare a orașului. Cele trei mari priorități ale acestui an sunt clare: investim în infrastructura de mobilitate a orașului cu patru poduri, noi mijloace de transport public și finalizarea pasajului Solventul. În educație, reabilităm complet mai multe școli, asigurând condiții mai bune pentru elevi. În paralel, dezvoltăm infrastructura sportivă cu stadionul nou de pe Buziașului, finalizarea bazei sportive de pe Mircea cel Bătrân și repornirea șantierului sălii polivalente de pe Podeanu. Avem multă treabă și sunt încrezător că Timișoara e pe drumul cel bun”, spune primarul Dominic Fritz.

Secțiunea de dezvoltare, cu o valoare de 1,35 miliarde lei, include proiecte majore dar și investiții mai mici în toate cartierele susținute din banii timișorenilor, finanțări nerambursabile câștigate prin PNRR și din finanțări rambursabile. Din această sumă, aproape 35% reprezintă alocări pentru mobilitate: achiziția de noi mijloace de transport și investiții în derulare, precum pasajul Solventul, și care vor intra în execuție, precum podurile Solventul și Iuliu Maniu, pasajul Slavici–Polonă și Pasarela Îndrăgostiților. Tot la capitolul dezvoltare sunt prevăzute sume pentru alte obiective aflate în execuție – campusul Lenau, Clinica de Balneologie, blocurile în reabilitare termică sau amenajarea bazei sportive de pe strada Mircea cel Bătrân. Totodată, sunt asigurate fonduri investițiile care vor intra în execuție, printre care regenerarea urbană a zonei Traian, Traseul Revoluției, retehnologizarea rețelei de termoficare, skatepark-ul, precum și Sala Polivalentă de pe strada Podeanu (împreună cu Universitatea Politehnică și Consiliul Județean) și mai multe unități de învățământ – Ana Aslan, Gimnazială 1, Henri Coandă, Alimentar, Louis Calderon (școala gimnazială). Pentru sănătate, municipalitatea susține dotarea spitalelor cu aproape 26 de milioane de lei, mai mult decât dublu față de anul trecut.

Secțiunea de funcționare are prevăzută suma de 1,3 miliarde lei. Sunt incluse fonduri care vor susține transportul public, iluminatul public, termoficarea, curățenie, spațiile verzi, ordinea publică, asistența socială, cultura și sportul. Printre altele, sunt prevăzute 90 de milioane de lei pentru reparații străzi și trotuare, în creștere cu 20 de milioane de lei față de anul 2024. Totodată, bugetul propus pentru lucrările de reparații și întreținere școli și grădinițe este de 85 de milioane de lei, în creștere cu 35% față de 2024.

În ceea ce privește cheltuielile cu personalul, acestea vor scădea de la 276 milioane lei în 2024 la 234 milioane lei în 2025.

Cetățenii care vor să dezbată propunerea de buget sunt invitați joi, 27.03.2025, de la ora 17, în Sala de Consiliu a Primăriei Timișoara. Înscrierea se face online la adresele consultare@primariatm.ro și primariatm@primariatm.ro, sau fizic la Camera 12 până la data de 26.03.2025, ora 12:00.

Proiectul de hotărâre poate fi consultat aici:  https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/4a133479-d262-418a-9dd8-591218e68c3f

Citeste mai mult

Administrație

ATENȚIE! Plata impozitelor și taxelor locale se mai poate face cu bonificație până în 31 martie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara reamintește contribuabililor că până la 31 martie 2025 pot beneficia de bonificația de 10% pentru plata integrală a impozitelor locale. Până la data de 18 martie au plătit peste 120.000 de contribuabili.

Încasările totale sunt de 80.112.727,69 lei, din care 55.704.712,26 lei provin de la persoanele fizice și 24.408.015,43 lei de la persoanele juridice. Din totalul plăților, 119.216 au fost efectuate de persoane fizice și 4.805 de persoane juridice.

Municipalitatea reamintește că a pus la dispoziție un sistem simplificat de plată a taxelor și impozitelor locale cu ROeID – identitatea electronică națională. Utilizatorii care își creează un cont pe portalul Municipiului Timișoara și folosesc ROeID pot accesa direct serviciile fiscale, fără formulare suplimentare și parole multiple. În plus, își pot asocia contului, prin împuternicire, persoane juridice pe care le reprezintă. Astfel, dintr-un singur cont pot plăti impozitele atât pentru persoane fizice, cât și pentru juridice. În portal, utilizatorul are acces facil la date despre impozitele de plătit pentru fiecare bun sau imobil și poate vizualiza toate plățile făcute către Direcția Fiscală.

De asemenea, pentru a facilita accesul tuturor timișorenilor la serviciile administrației locale, plata impozitelor pe clădiri, terenuri sau asupra mijloacelor de transport poate fi efectuată atât online, cât și fizic, la casieriile Direcției Fiscale de pe str. Demetriade nr. 1 (incinta Iulius Town) sau la oficiile poștale din oraș. Programul de lucru cu publicul al Direcției Fiscale este luni – joi, între orele 08:30 – 16:00 și vineri, între orele 08:30 – 14:00.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite