Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

PROIECT. Tren-tramvai între Timișoara și Reșița, cu bani europeni

Publicat

pe

Cinci proiecte mari de infrastructură vor fi realizate de judeţele Timiş şi Caraş- Severin, pentru Regiunea Banat, cu bani europeni, un parteneriat în acest sens fiind semnat la sediul Consiliului Judeţean Timiş, între cele două judeţe, chiar de Ziua Naţională a României.

Din partea judeţului Timiş au semnat Alin Nica – preşedintele Consiliului Judeţean şi Dominic Fritz, primarul Timişoarei. Din partea judeţului Caraş – Severin, au semnat protocolul Romeo Dunca, preşedintele Consiliului Judeţean şi Ioan Popa, primarul municipiului Reşiţa.

„Este vorba de o legătură pe care dorim să o creăm între judeţul Caraş Severin şi Judeţul Timiş, între municipiul Reşiţa şi municipiul Timişoara, pentru proiecte de anvergură cu impact major în dezvoltarea întregii zone. Fie că vorbim de calea ferată care va lega Timişoara de Reşiţa sau de lărgirea la 4 benzi a drumului judeţean care leagă Timişoara de Buziaş sau de legătura dintre Reşiţa şi AutostradaA1 prin Buziaş şi Topolovăţ, de fiecare dată discutăm de proiecte care au un impact major şi vor lega cele 2 judeţe pe o infrastructură feroviară şi rutieră modernă. Judeţul Caraş Severin este pentru judeţul Timiş locul în care timişorenii şi timişenii aleg să îşi petreacă timpul liber şi de aceea, legăturile feroviare şi rutiere asigură o mobilitate a persoanelor astfel încât staţiunile de ski şi zonele frumoase din judeţul nostru vecin să fie accesibile publicului larg”, a declarat Alin Nica, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş.

Preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Romeo Dunca, a vorbit despre oportunitatea de a transfroma Banatul de munte în destinaţie turistică.

„Este cunoscut că Banatul de munte reprezintă o parte deosebit de importantă de frumuseţe, biodiversitate şi culoare. Având itenţia de a-l tranforma în destinaţie turistică, recreativă, avem nevoie de infrastructură. Dacă pe relaţia Arad- Timişoara- Caransebeş deja există un proiect naţional important de reabilitare a căii ferate, accesul înspre Reşiţa şi Clisura Dunării, înspre zona turistică va deveni uşor de realizat prin infrastructura ferovoara care va aduce Timişoara aproape de Reşiţa. E nevoie de proiecte serioase, de investiţii serioase”, a declarat Romeo Dunca.

Administraţiile partenere îşi propun să modernizeze infrastructura feroviară pentru implementarea soluţiei de transport de tip „train-tram” (tren-tramvai) pe ruta Reşiţa Sud – Bocşa – Timişoara Nord şi asigurarea legăturii cu Aeroportul „Traian Vuia” din Timişoara. În plus, se are în vedere o asemenea soluţie tehnică şi pe ruta Berzovia – Oraviţa – Anina.

Parteneriatul are în vedere şi infrastructura rutieră. Se doreşte astfel construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaş – Topolovaţu Mare – Autostrada A1. Este avută în vedere şi extinderea la patru benzi de circulaţie a drumului Moşniţa Nouă – Buziaş (DJ 592), cât şi modernizarea drumului interjudeţean DJ 684 pe traseul DN 68A (Coşava) – Tomeşti – Luncanii de Sus – limita de judeţ CS – DN 68 (Voislova).

Toate aceste proiecte de infrastructură ar urmă să se realizeze cu bani europeni din exerciţiul bugetar 2021 – 2027.

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va co-finanța, din bugetul local, achiziția a 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice.

Cele 40 de mijloace de transport moderne se adaugă celor aproape 150 de vehicule deja contractate în ultimii ani de municipalitate, ca parte a strategiei de modernizare a mobilității urbane.

„Fără bani europeni ar fi fost imposibil să modernizăm flota de transport la un asemenea nivel și într-un timp așa de scurt, doar din bugetul local. Ținta noastră este ca autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul să nu fie o alegere de compromis, ci prima și cea mai firească opțiune de deplasare în oraș pentru timișoreni. Mai e de lucru, dar suntem în direcția corectă și vom continua efortul de modernizare al transportului public local”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Valoarea totală a celor trei proiecte este de 234 milioane lei, din care 179 milioane lei finanțare nerambursabilă prin Programul Regional Vest 2021–2027, componenta Mobilitate Urbană Sustenabilă. Primăria Timișoara asigură o co-finanțare de 55 de milioane de lei.

Municipiul Timișoara propune achiziția a 10 tramvaie noi, cu cel puțin 150 de locuri fiecare. Acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționată.

Pe traseele din Timișoara ar urma să circule și 10 troleibuze cu baterii care vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic. Totodată, finanțarea europeană permite achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri. Acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, alături de cele 44 care circulă deja în Timișoara.

Valoarea proiectelor:

– 10 tramvaie – valoare totală 135,7 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 99,4 milioane lei

– 10 troleibuze cu baterii – valoare totală 27,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 22,9 milioane lei

– 20 autobuze electrice – valoare totală 71,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 60,4 milioane lei

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite