Ne găsiți și pe:

Administrație

Termen de depunere a Planului de eliminare a deşeurilor la Primăria Timişoara

Publicat

pe

Potrivit art. 8, alin. (2), din HCL 371/2007 privind constatarea şi sancţionarea contravenţiilor pe teritoriul municipiului Timişoara, cu modificările ulterioare, producătorii/generatorii de deşeuri rezultate de la intervenţii, refaceri şi construcţii edilitar – gospodăreşti, deşeuri vegetale rezultate de la curăţarea şi întreţinerea parcurilor şi zonelor verzi, deşeuri de producţie, deşeuri periculoase rezultate din activităţi medicale, nămolurile de la spălătorii auto şi din curăţarea receptorilor pluviali, au obligaţia să prezinte anual, până la data de 15 februarie, compartimentului de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, Planul de eliminare a deşeurilor pentru activităţile pe care le desfăşoară pe teritoriul municipiului Timişoara.

Conţinutul Planului de eliminare a deşeurilor se regăseşte la art. 8, alin. (3) din HCL 371/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
Planul de eliminare a deşeurilor va fi depus în două exemplare, din care un exemplar vizat va putea fi ridicat de la camera 12, după 15 zile. În cazul planurilor incorecte sau incomplete, documentaţia va fi restituită la acelaşi ghişeu, urmând a se depune o nouă documentaţie, întocmită în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Nedepunerea Planului de eliminare a deşeurilor se sancţionează contravenţional, astfel:

– pentru persoane fizice cu amendă cuprinsă între 1.500 – 2.000 lei;
– pentru persoane juridice cu amendă cuprinsă între 2.000 – 2.500 lei.

Aceste documente se depun la Primăria municipiului Timişoara, camera 12, ghişeele 1 şi 2, după următorul program:

– luni 08.30 – 16.30;
– marţi 08.30 – 18.30;
– miercuri 08.30 – 16.30;
– joi 08.30 – 16.30;
– vineri 08.30 – 16.30.

sursa: primariatm.ro

Administrație

Primăria Timișoara cere finanțare pentru 25 de troleibuze electrice și 49 de stații de încărcare

Publicat

pe

Consiliul Local al Municipiului Timișoara a aprobat, astăzi, 15.09.2022, valoarea totală a proiectului de achiziționare a 25 de troleibuze. Pentru îmbunătățirea calității transportului public din oraș, Primăria Timișoara vrea să cumpere troleibuze cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

În acest sens, municipalitatea a depus un proiect pentru obținerea fondurilor din Componenta 10, Fondul Local, din care suma prealocată municipiilor reședință de județ este de 12.493.000 euro.

Proiectul „Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante (troleibuze) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara” are o valoare totală de 67.529.598,60 lei, din care:

– valoarea investiției fără stații este de 61.499.291,10 lei (echivalentul a 12.493.000 euro) și reprezintă cheltuieli eligibile asigurate din PNRR pentru cumpărarea a 25 de troleibuze;

– valoarea stațiilor de încărcare: 6.030.307,50 lei reprezintă alocare suplimentară asigurată în cadrul apelului de proiecte pentru achiziția a 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice.

Având în vedere alocarea suplimentară, a fost necesară modificarea hotărârii consiliului local din luna mai, care aproba depunerea proiectului și valorile acestuia defalcate, condiția acum pentru obținerea finanțării fiind de aprobare a valorii totale, inclusiv a stațiilor de încărcare din Dumbravița și Ghiroda, într-un cadru cu o valoare unitară.

Astfel, se va modifica art. 6 din HCL nr.191/10.05.2022 după cum urmează: “UAT Municipiul Timișoara, în parteneriat cu UAT Comuna Dumbrăvița și UAT Comuna Ghiroda, se obligă să asigure individual spațiile adecvate amplasării unui număr total de 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice (45 de stații Municipiul Timișoara, 2 stații de încărcare UAT Comuna Dumbrăvița și 2 stații de încărcare UAT Comuna Ghiroda), precum și costurile necesare pentru punerea în funcțiune a acestora”.

Contravaloarea celor 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice, 6.030.307,50 lei, va fi suportată din alocarea suplimentară asigurată în cadrul apelului de proiecte, stațiile fiind achiziționate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.

Citeste mai mult

Administrație

Dominic Fritz s-a ales cu o entorsă în urma unui accident de… pieton

Publicat

pe

Dominic Fritz, primarul Timișoarei, a anunțat, luni, pe pagina sa de Facebook, că a suferit „un accident de pieton”, în urma căruia s-a ales cu o entorsă, ceea ce nu-l împiedică să nu își continue munca la birou.

„Sunt mândru să am sprijinul unei echipe superbe. În următoarele 2 săptămâni, mă voi sprijini şi pe două cârje. După un mic accident de…pieton, în weekend, medicii îmi spun că am o entorsă urâtă la piciorul stâng şi trebuie să-l imobilizez o vreme”, a scris Fritz.

Acesta a mai adăugat că în ciuda accidentării, munca de primar merge mai departe.

„Munca mea de primar merge mai departe şi mobilizăm în continuare resursele oraşului pentru a mişca lucrurile”, a mai scris Fritz.

Citeste mai mult

Administrație

Plângere penală după mutilarea unui imobil din zona de protecție istorică din Timișoara

Publicat

pe

Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a sesizat, marți, organele de cercetare penală, după ce proprietarii unui imobil aflat în zona de protecție istorică au executat alte lucrări decât cele prevăzute în proiectul autorizat de Direcția de Urbanism și Direcția Județeană pentru Cultură Timiș.

„Prea multe clădiri istorice sau din zonele de protecție istorică din Timișoara au fost mutilate de-a lungul timpului de intervenții neautorizate, iar autoritățile din acele vremuri au închis ochii. Toleranța acestei administrații față de acești proprietari este zero. Am semnat azi o plângere penală pentru nerespectarea proiectului autorizat și mă aștept ca procurorii să ceară pedeapsa maximă prevăzută în aceste cazuri”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Concret, este vorba despre imobilul situat pe str. Wilhelm Muhle din zona Elisabetin, unde proprietarii au început lucrările la mijlocul lunii mai. În urma verificărilor efectuate pe teren de către inspectorii Biroului Disciplină în Construcții din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, au fost constatate diferențe majore față de proiectul autorizat, constând în:

Gard diferit față de cel original, autorizat prin proiect și care ar fi trebuit să rămână neschimbat, conform vizei Direcției Județene pentru Cultură Timiș

Închiderea parțială a terasei de pe fațada posterioară

Goluri pe fațade diferite ca formă, număr și amplasament

Scara de pe fațada posterioară are un gabarit diferit față de proiectul autorizat

Crearea unui acces către demisol și scări pe fațada lateral stânga a imobilului

Ornamente metalice la acoperiș și elemente de tinichigerie diferite față de proiectul autorizat, fiind afectat aspectul arhitectural

De asemenea, am propus oprirea lucrărilor pe perioada cercetărilor penale.

Nerespectarea proiectului autorizat constituie infracțiune, conform prevederilor art. 24 din Legea 50/1991, și poate fi pedepsită cu închisoare între 3 luni și un an sau amendă.

De la începutul anului și până în prezent, Primăria Municipiului Timișoara a depus 6 plângeri penale pentru lucrări efectuate fără respectarea proiectelor autorizate.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite