Ne găsiți și pe:

Administrație

Termen de depunere a Planului de eliminare a deşeurilor la Primăria Timişoara

Publicat

pe

Potrivit art. 8, alin. (2), din HCL 371/2007 privind constatarea şi sancţionarea contravenţiilor pe teritoriul municipiului Timişoara, cu modificările ulterioare, producătorii/generatorii de deşeuri rezultate de la intervenţii, refaceri şi construcţii edilitar – gospodăreşti, deşeuri vegetale rezultate de la curăţarea şi întreţinerea parcurilor şi zonelor verzi, deşeuri de producţie, deşeuri periculoase rezultate din activităţi medicale, nămolurile de la spălătorii auto şi din curăţarea receptorilor pluviali, au obligaţia să prezinte anual, până la data de 15 februarie, compartimentului de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, Planul de eliminare a deşeurilor pentru activităţile pe care le desfăşoară pe teritoriul municipiului Timişoara.

Conţinutul Planului de eliminare a deşeurilor se regăseşte la art. 8, alin. (3) din HCL 371/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
Planul de eliminare a deşeurilor va fi depus în două exemplare, din care un exemplar vizat va putea fi ridicat de la camera 12, după 15 zile. În cazul planurilor incorecte sau incomplete, documentaţia va fi restituită la acelaşi ghişeu, urmând a se depune o nouă documentaţie, întocmită în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Nedepunerea Planului de eliminare a deşeurilor se sancţionează contravenţional, astfel:

– pentru persoane fizice cu amendă cuprinsă între 1.500 – 2.000 lei;
– pentru persoane juridice cu amendă cuprinsă între 2.000 – 2.500 lei.

Aceste documente se depun la Primăria municipiului Timişoara, camera 12, ghişeele 1 şi 2, după următorul program:

– luni 08.30 – 16.30;
– marţi 08.30 – 18.30;
– miercuri 08.30 – 16.30;
– joi 08.30 – 16.30;
– vineri 08.30 – 16.30.

sursa: primariatm.ro

Administrație

DOSAR PENAL. Mai multe persoane cercetate după ce au intrat, ilegal, în sediul Primăriei din Timișoara

Publicat

pe

Inspectoralul de Poliţie al Judeţului Timiş anunţă, vineri, că a deschis dosar penal, după ce un grup de membri şi simpatizanţi ai AUR, alături de liderul partidului, George Simion, au pătruns în sediul Primăriei Timişoara scandând lozinci şi cerând audienţă la primarul Dominic Fritz. Edilul a cerut tragerea la răspundere a celor care au pătruns în sediul instituţiei.

Poliţiştii s-au sesizat din oficiu, anunţă reprezentanţii IPJ Timiş.

”Cu privire la incidentul care a avut loc în incinta Primăriei municipiului Timişoara, vă comunicăm ca poliţiştii timişoreni s-au sesizat din oficiu şi au întocmit un dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de violarea sediului profesional, în care se efectuează cercetări sub coordonarea procurorului Parchetului de pe lângă Judecătoria Timişoara, pentru stabilirea tuturor cauzelor şi împrejurărilor”, transmite IPJ Timiş.

Zeci de membrii şi simpatizanţi AUR, în frunte cu George Simion, au intrat în sediul Primăriei Timişoara şi au scandat sloganuri precum „Herr Fritz, nu uita, Timişoara nu-i a ta”, „Ruşine să vă fie” sau „Să vină afară”.
Primarul Dominic Fritz a reacţionat în urma incidentului şi a declarat că nu îl intimidează aceste violenţe anti-democratice.
George Simion, liderul AUR, se află în judeţul Timiş cu o caravană.
Asociaţia Municipiilor din România este solidară cu primarul din Timişoara, Dominic Fritz, şi condamnă cu fermitate orice acţiune destabilizatoare care aduce atingere ordinii şi statului de drept, după ce mai mulţi membri şi simpatizanţi ai AUR, împreună cu liderul acestui partid, George Simion, au intrat în sediul Primăriei, scandând lozinci şi cerând o audienţă la edil.
„Asociaţia Municipiilor din România a luat act cu îngrijorare de incidentele petrecute în cursul zilei de vineri la Primăria Municipiului Timişoara, când mai mulţi membri şi simpatizanţi AUR au pătruns cu forţa în sediul instituţiei. Condamnăm cu fermitate orice acţiune destabilizatoare care aduce atingere ordinii şi statului de drept! Suntem solidari cu primarul Municipiului Timişoara, Dominic Fritz, şi cu colegii dânsului care au fost martori la scenele violente de astăzi şi facem un apel la instituţiile statului cu atribuţii în ordinea publică să acţioneze ferm şi să sancţioneze astfel de fapte, dar şi să prevină pe viitor repetarea unor asemenea acţiuni agresive şi primitive care nu au ce căuta într-un stat civilizat, membru al Uniunii Europene”, se arată într-un comunicat de presă, de vineri seara.
Comunicatul este semnat de 23 de primari de municipii: Emil Boc, preşedinte AMR, primarul municipiului Cluj-Napoca, Constantin Toma, preşedinte executiv, primarul municipiului Buzău, Ion Lungu, prim-vicepreşedinte, primarul municipiului Suceava, Ionuţ-Florin Pucheanu, prim-vicepreşedinte, primarul municipiului Galaţi, Mihai Chirica, vicepreşedinte, primarul municipiului Iaşi, Lia-Olguţa Vasilescu, vicepreşedinte, primarul municipiului Craiova, Florin Alin Birta, vicepreşedinte, primarul municipiului Oradea, Ionel Ciunt, vicepreşedinte, primarul municipiului Zalău, Florin-Tiberiu Iacob-Ridzi, vicepresedinte, primarul municipiului Petroşani, Viorel Marian Dragomir, secretar general, primarul municipiului Brăila, Ciprian Ciucu, purtător de cuvânt, primarul Sectorului 6 al Municipiului Bucureşti, Dan Bobouţanu, membru, primarul municipiului Hunedoara, Călin Laurenţiu Bibarţ, membru, primarul municipiului Arad, Vasile Pavăl, membru, primarul municipiului Vaslui, Marcel-Laurenţiu Romanescu, membru, primarul municipiului Târgu Jiu, Daniel Cristian Stan, membru, primarul municipiului Târgovişte, Nicolae-Florin Oancea, membru, primarul municipiului Deva, Árpád – András Antal, membru, primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Gábor Kereskenyi, membru, primarul municipiului Satu Mare, Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu, membru, primarul municipiului Bacău, Astrid-Cora Fodor, membru, primarul municipiului Sibiu, Mircia Gutău, membru, primarul municipiului Râmnicu Vâlcea, Alin Ioan Moldoveanu, membru, primarul municipiului Câmpina.

Citeste mai mult

Administrație

Timișoara decide! Timișorenii vor propune cheltuielile unui capitol din bugetul local

Publicat

pe

Pentru prima oară în istoria orașului, Timișoara va avea un capitol din bugetul local propus și votat de către cetățeni. Regulamentul bugetului participativ al Timișoarei, pentru care va fi alocată în 2022 suma de 3 milioane de lei, este supus astăzi votului Consiliului Local, iar luna aceasta Primăria Timișoara va demara campania „Timișoara decide!”, prima etapă fiind cea de informare și formare a cetățenilor.

Primăria Timișoara a creat platforma online de consultare publică  https://decidem.primariatm.ro/, iar secțiunea de buget participativ poate fi accesată aici: https://decidem.primariatm.ro/assemblies/Grup-de-lucru-buget-participativ.

Bugetul participativ este un instrument modern de delegare a puterii de decizie către cetățeni, de transparență și de implicare a comunității în buna administrare. De aceea, în competiția pentru cele 3 milioane de lei, vor fi acceptate doar proiecte propuse de cetățeni individuali sau grupuri informale de cetățeni, pentru a stimula coagularea lor în jurul unor nevoi comune. Fiecare proiect poate primi 400.000 lei cu TVA inclus.

Primul buget participativ al Timișoarei este elaborat de către cetățeni încă din etapa regulamentului de desfășurare, la care au lucrat, împreună, angajați ai Primăriei Timișoara, consilieri locali și timișoreni care au transmis propuneri de îmbunătățire.

Elaborarea bugetului participativ al Timișoarei se va desfășura potrivit următorului calendar: 

Ianuarie – Februarie 2022: Informarea și formarea cetățenilor pentru bugetul participativ;

Martie: Colectarea propunerilor de proiecte, verificarea eligibilității acestora,  și centralizarea lor în ˝Lista generală de propuneri˝;

Aprilie-mai: Analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiecte eligibile și publicarea listei cu proiectele care se califică pentru etapa de votare;

01-20 iunie: Primirea și soluționarea contestațiilor;

20 iunie-20 iulie: Votarea proiectelor;

25 iulie: Publicarea listei cu proiectele câștigătoare.

Primăria Timișoara va asigura sesiuni de formare cu angajații proprii și cu cetățenii care doresc să propună proiecte și asistență digitală pentru votarea acestora pentru timișorenii nedigitalizați care doresc să participe la scrutinul din iunie. Liniile de finanțare deschise pentru cetățeni corespund viziunii administrației conduse de Dominic Fritz despre direcția de dezvoltare a orașului. Timișorenii sunt invitați să depună proiecte pe următoarele 5 domenii: Orașul mobil, Orașul verde, Orașul relaxat, Orașul comunităților, Orașul digital.

„Timișoara este tradițional un oraș al oamenilor cu inițiativă, pe care dorim să-i stimulăm să se implice în administrarea comunității, să ne fie parteneri la elaborarea unui buget local conform nevoilor și viselor lor. Bugetul participativ deleagă putere către cetățeni și aceasta este viziunea mea despre cum ar trebui să ducem mai departe orașul, spre ceea ce ne dorim să fie, împreună, noi, Primăria, și timișorenii. Prin hotărârea Consiliului Local de astăzi Timișoara va avea un capitol de buget realizat și votat de timișoreni și acest lucru se va întâmpla în fiecare an de acum înainte, în mandatul meu”, a declarat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Citeste mai mult

Administrație

Postul de director executiv al Poliției Locale Timișoara, scos la concurs. Condiții de angajare

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a scos la concurs, miercuri, poziția de director executiv la Direcția Poliția Locală. Candidații pot depune dosarele de înscriere până la finalul acestei luni.

„Poliția Locală a fost condusă interimar timp de 8 ani, cu contracte prelungite de nenumărate ori, de fapt o formă mascată de a asigura supunerea oricui ar fi condus această structură. Este momentul ca acest lucru să înceteze. Poliția Locală Timișoara va fi condusă de o persoană aleasă pe criterii concurențiale. Sunt convins că vom găsi omul cel mai potrivit să asigure ordinea în oraș și liniștea timișorenilor și care va eficientiza această instituție”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Candidații trebuie să aibă studii universitare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă,  în una din specializările domeniilor de licență  cuprinse în ramurile de știință: științe juridice, științe administrative, științe militare, informații și ordine publică, știința sportului și educației fizice, științe economice.

De asemenea, aceștia trebuie să aibă studii universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Candidații mai trebuie să posede cunoștințe de operare pe calculator MsOffice – nivel mediu, să cunoască una din limbile engleză/franceză/germană (citit, scris, vorbit) – nivel mediu și să aibă o vechime în specialitatea studiilor de minimum 7 ani.

Dosarele de concurs pot fi depuse în perioada 12 ianuarie 2022 – 31 ianuarie 2022, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, bdul C.D.Loga nr.1, parter, camera 8.

Candidații care vor trece de selecția dosarelor vor susține testarea competențelor lingvistice de comunicare în limbi străine pe data de 10 februarie 2022, de la ora 9 și proba de testare a competențelor în domeniul tehnologiei și informației IT în data de 10 februarie 2022, de la ora 11. Proba scrisă va avea loc pe data de 14 februarie 2022, de la ora 10.

Mai multe informații despre acest concurs puteți găsi aici: https://www.primariatm.ro/2022/01/12/anunt-concurs-pentru-functia-publica-de-conducere-vacanta-de-director-executiv-la-directia-politia-locala/

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite