Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Un apartament dintr-o clădire istorică, ocupat abuziv timp de zece ani, recuperat de Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a recuperat, azi, 8 noiembrie 2023, una din proprietățile orașului ocupată ilegal timp de peste 10 ani.

Este vorba de un apartament deținut de Municipiul Timișoara în cartierul Elisabetin. Persoanele care au stat aici au ocupat apartamentul fără a avea drept de proprietate sau închiriere. Evacuarea a fost realizată prin executor judecătoresc și cu sprijinul forțelor de ordine. Tot apartamentul a fost golit de bunurile aflate acolo. Cei care au ocupat abuziv apartamentul nu au fost găsiți la fața locului.

„Știți cazurile alea în care întâi era ocupat ilegal un apartament într-o clădire istorică, iar apoi urma restul? Cu terorizarea celorlalți proprietari din imobil, cu șmecherii avocățești, cu presiune, cu complicitatea instituțiilor – până când puneau mâna pe clădire, apartament cu apartament. Acesta e unul din acele cazuri. Apartamentul primăriei l-au ocupat ilegal de peste 10 ani și au încercat să pună mâna pe clădire. Cazul de azi e încă o dovadă a delăsării cu care a fost tratat patrimoniul Timișoarei timp de decenii. E inadmisibil să nu îți pese că în casa ta se locuiește ilegal. Azi, transmit un semnal limpede că vremurile alea au trecut”, a spus primarul Dominic Fritz.

Apartamentul se află între Piața Bălcescu și Piața Bisericii, pe str. Protopop George Dragomir, nr. 3, respectiv lângă Liceul „Grigore Moisil”. Acesta are 3 camere.

Întreg imobilul a fost în atenția presei de-a lungul timpului, plecând de la semnalele de alarmă trase de cei de bună credință care locuiau în clădire și care au reclamat presiunile și intimidările care se fac asupra lor.

„În ultimii doi ani, cu o echipă curajoasă am luat teren cu teren, casă istorică după casă istorică și recuperăm tot ce e al Municipiului Timișoara. E un proces care va dura luni bune, dar mă bucur că începem să avem primele rezultate. Atât pe malul Begăi, cât și în recuperarea imobilelor Primăriei. Suntem pe un drum care nu mai are cale de întors: refuz să las administrația să mai fie complice a acestor practici mafiote care au devalizat Timișoara”, a spus primarul Dominic Fritz.

Primăria Timișoara a notificat ocupanții ilegali ai apartamentului în vederea evacuării în septembrie, însă aceștia nu s-au conformat, astfel s-a început un proces pentru evacuare. Ocupanții au contestat evacuarea, însă Primăria a câștigat definitiv în instanță în 17 octombrie 2023, iar, acum a pus în executare decizia instanței.

Imobilul a fost vizat de mai multe litigii de-a lungul anilor privind înscrierea frauduloasă a dreptului de proprietate de către persoane dubioase, drepturi care au fost radiate prin decizia instanțelor judecătorești. Unul din apartamentele Primăriei – cel evacuat azi – a rămas ocupat ilegal chiar și după ce imobilul a revenit municipalității. În prezent, Primăria Timișoara este proprietarul clădirii cu excepția a 4 apartamente, care au fost cumpărate de foști chiriași, rezidenți de bună credință.

Foto: Arhivă

Administrație

Podul Solventul – primul pod construit la Timișoara, după Revoluție

Publicat

pe

Primăria Timișoara aduce în faza de contractare fonduri de peste 130 de milioane de lei pentru două proiecte esențiale de mobilitate urbană: construcția unui nou pod peste Bega, în zona Solventul, și reconstrucția Podului Iuliu Maniu (Muncii), de la fosta Fabrică de Țigări.

Primarul Dominic Fritz a înaintat Consiliului Local propunerea de contractare a finanțărilor.

„Continuăm dezvoltarea sănătoasă a Timișoarei. Atragem bani europeni pentru nevoile reale ale orașului și investim în proiecte care cresc calitatea vieții. Toți acești bani înseamnă și susținere pentru economia locală: firmele construiesc, livrează echipamente, susțin și creează locuri de muncă. Asta înseamnă dezvoltare reală: infrastructură modernă și o economie vie”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Primul pod construit peste Bega după Revoluție

Podul Solventul va lega strada Gării de bulevardul Dâmbovița și va completa Inelul IV de circulație. Este primul pod nou construit peste Bega după 1989. Va avea linie dublă de tramvai, piste de biciclete, trotuare largi și acces pietonal cu lift. Obiectivul este reducerea traficului greu din cartierele centrale și promovarea transportului verde, cu tramvaiul și bicicleta.

Valoarea totală a investiției este de 134 milioane de lei, din care aproximativ 93 de milioane sunt finanțare europeană. Contribuția municipalității acoperă cofinanțarea de 2% și cheltuielile neeligibile și se ridică la 42 de milioane de lei.

Demolare și reconstrucție la Podul Iuliu Maniu

Podul Iuliu Maniu, construit în 1978, va fi demolat și reconstruit. Noul pod va avea două benzi pe sens, trotuare și piste pentru biciclete, pentru o circulație mai sigură și mai fluentă. Licitația este în faza de evaluare a ofertelor, iar în această vară se estimează semnarea contractului de execuție, astfel încât lucrările să poată începe.

Proiectul are o valoare totală de peste 49 milioane lei, din care 38 milioane reprezintă finanțare europeană, iar aproape 12 milioane lei provin din bugetul local.

Proiectul „C9B – Inelul IV Vest: conexiunea Str. Gării – Bd. Dâmbovița”, ce include podul Solventul, și proiectul de reabilitare a Podului Iuliu Maniu (Muncii) au fost depuse pentru finanțare prin în cadrul Programului Regional Vest 2021–2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă. Ambele au fost avizate pentru contractare. După aprobarea contractării în Consiliul Local, contractele de finanțare vor putea fi semnate cu ADR Vest.

Citeste mai mult

Administrație

Cinci conducte mari de termoficare vor fi înlocuite, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă modernizarea rețelei de termoficare, pentru a reduce pierderile de căldură și emisiile poluante, a scădea costurile și a asigura un sistem mai eficient pentru timișoreni.

După ce, în 2024, a obținut o finanțare europeană nerambursabilă record pentru înlocuirea a peste 13 km de conducte, municipalitatea avansează cu următoarele etape ale proiectului.

Loturile 2, 3 și 4, care cumulează 4,835 km de rețea termică primară, vor fi reabilitate cu o investiție totală estimată la peste 40 de milioane de lei, din bugetul local.

„Aceste lucrări sunt parte a unui efort constant de investiții, unele cu fonduri europene, altele cu bani de la bugetul local. Ne concentrăm pe modernizarea rețelei de termoficare pentru a oferi timișorenilor un sistem mai eficient și mai curat. Înlocuim conductele mâncate de timp, care pierd căldură și generează costuri mari, cu unele noi care cresc performanța sistemului și reduc poluarea”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Proiectul „Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din Municipiul Timișoara în vederea conformării la normele de protecția mediului privind emisiile poluante în aer și pentru creșterea eficienței în alimentarea cu căldură urbană etapa III” se află în etapa de aprobare a studiului de fezabilitate de către Consiliul Local.

Investiția include înlocuirea conductelor vechi cu țevi preizolate, modernizarea căminelor termice, montarea de vane noi de secționare și racord, implementarea unui sistem de monitorizare a izolației și execuția unor lucrări de construcții conexe, precum cămine și puncte fixe.

În total, pentru cele trei loturi, municipalitatea va reabilita:

  • 1,2 km de rețea în cadrul Lotului 2, cu o valoare estimată de 7,8 milioane lei cu TVA;
  • 1,3 km în cadrul Lotului 3, cu o valoare de 9,67 milioane lei cu TVA;
  • 2,3 km în cadrul Lotului 4, investiție estimată la 22,78 milioane lei cu TVA.

Investiția urmărește creșterea eficienței energetice a sistemului centralizat de termoficare prin înlocuirea conductelor vechi cu țevi preizolate, dotate cu sisteme moderne de detectare a avariilor. Acest tip de rețea reduce semnificativ pierderile de căldură, consumul de combustibil și emisiile de gaze cu efect de seră, contribuind totodată la scăderea costurilor de întreținere, creșterea fiabilității și asigurarea unui confort termic mai bun pentru consumatori.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Taxele și impozitele locale se pot achita la stații de plată SelfPay, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, introduce o opțiune rapidă și sigură pentru achitarea taxelor și impozitelor locale. Începând din data de 16 iunie, timișorenii au la dispoziție rețeaua de Stații de Plată SelfPay, cu 194 de terminale amplasate în diverse zone ale orașului, care permit plăți către bugetul local, în mod eficient și sigur.

Plata se va putea efectua în numerar sau cu cardul bancar, iar terminalele vor elibera automat dovada plății în format tipărit.

Trei dintre aceste terminale sunt amplasate în locații cheie din municipiu:

  • Primăria Municipiului Timișoara – str. C.D. Loga nr. 1
  • Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara – Iulius Mall, str. A. Demetriade nr. 1
  • Direcția de Evidență a Persoanelor – str. Mihai Eminescu nr. 15

Prin intermediul Stațiilor de Plată Selfpay, persoanele fizice și juridice vor putea să achite diverse obligații către bugetul local, cum ar fi impozitul pe clădiri, terenuri, mijloace de transport și pe spectacole. De asemenea, se vor putea plăti amenzi contravenționale, taxe judiciare de timbru, taxe pentru eliberarea autorizației de construire, a certificatului de urbanism, a avizului de principiu, a planurilor de situație, contravaloarea cărții de identitate (C.I.) sau a celei provizorii (C.I.P.), taxa pentru eliberarea actelor de identitate în regim de urgență, precum și taxa aferentă procedurii administrative de divorț.

Pentru achitarea impozitelor locale este necesară introducerea CNP-ului, CUI-ului și a rolului nominal unic, care se regăsește pe documentele emise de Direcția Fiscală (chitanță, decizie de impunere, somație etc.). Pentru celelalte tipuri de plăți pot fi necesare informații suplimentare, precum nume și prenume, numărul de dosar în instanță sau număr procesului-verbal, după caz.

Până la începutul lunii iunie, peste 170 de mii de persoane fizice și juridice și-au achitat impozitele locale, din care 40% au plătit online sau prin ordin de plată bancar. Suma totală achitată este de 270 de milioane de lei, 80% fiind achitată online sau prin ordin de plată.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite