Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Viteza de circulație maximă admisă – 50 hm/oră, în Timișoara. De când se aplică decizia

Publicat

pe

Comisia de circulație de la nivelul Primăriei Timișoara a decis joi, ca pe toate sectoarele de drum public din municipiu viteza de circulație maximă admisă să fie de 50 km/oră, începând de la data de 1 Decembrie 2021.

Decizia a fost luată cu unanimitate de voturi pentru siguranța participanților la traficul rutier și vizează, de fapt, câteva marile artere de ieșire din oraș, cum ar fi: Calea Torontalului, Calea Aradului, strada Simion Bărnuțiu, bd. Take Ionescu, bd. Liviu Rebreanu.

O altă decizie aprobată în ședința de astăzi a fost cea de desființare a instalațiilor de semaforizare din 5 intersecții, unde nu se justifică prezența acestora:

-Piața Iuliu Maniu;

-bd. Regele Carol I- str. Iancu Văcărescu;

-str. Dr. Iosif Nemoianu-str. Dr. Liviu Gabor;

-Piața Mărăști;

-str. Mihail Kogălniceanu-str. Avram Imbroane-(Gara de Est).

Semafoarele respective sunt pe intermitent în clipa de față și vor fi date jos, etapizat, până la sfârșitul anului.

Este prima etapă dintr-un proces mai amplu de verificare și eficientizare a sistemului de management al traficului, în următoarea etapă fiind testată semaforizarea din alte 15 intersecții. Menționăm că se împlinesc 5 ani de la finalizarea implementării sistemului de management al traficului, dată de la care pot fi operate modificări.

„Aceste corpuri de semaforizare nu au foarte multă utilitate în clipa de față, cât funcționează pe galben intermitent. Cu ocazia asta, le vom putea depozita și refolosi pentru viitoare proiecte de infrastructură ale orașului. Scopul nostru este să eficientizăm sistemul de semaforizare din oraș și vom supune mai multe intersecții semaforizate unei analize. Din acea analiză vom pune, de test, mai multe semafoare pe intermitent, pentru a afla dacă sunt chiar necesare, în vederea desființării lor”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Administrație

PROGRAMUL Direcției de Evidență a Persoanelor din Timișoara, în perioada Sărbătorilor Pascale

Publicat

pe

În perioada 18 – 21 aprilie 2025, programul de lucru cu publicul la Direcția de Evidență a Persoanelor va fi modificat.

În această perioadă, va funcționa doar Biroul pentru înregistrarea deceselor, conform următorului program:

Vineri, 18 aprilie 2025: închis

Sâmbătă, 19 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Duminică, 20 aprilie 2025: închis

Luni, 21 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Reamintim că pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite