Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Agenții economici vor putea să-și achite taxele către bugetul de stat online

Publicat

pe

Guvernul a aprobat, joi, o hotărâre care prevede posibilitatea ca firmele să îşi achite online taxele către bugetul de stat, pe ghiseul.ro.

„Sistemul Naţional Electronic de Plată, operabil de pe ghiseul.ro, va fi extins pentru a introduce posibilitatea de plată a obligaţiilor datorate bugetului general consolidat şi pentru persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică. Guvernul a aprobat astăzi o Hotărâre în acest sens”, se arată într-un comunicat de presă al Executivului.

Totodată, prin extinderea acestui portal, persoanele juridice vor putea plăti, pe lângă taxe şi impozite către bugetul de stat, şi alte obligaţii datorate altor instituţii publice (ex. amenzi, tarife), dacă acea entitate este înrolată în Sistemul Naţional Electronic de Plată.

Conform sursei citate, prin introducerea posibilităţii persoanelor juridice de a-şi plăti obligaţiile către buget prin intermediul ghişeului virtual de plăţi, mediul de afaceri va beneficia de aceleaşi avantaje pe care SNEP le oferă cetăţenilor.

„Principalul impact al acestei măsuri este transformarea digitală a relaţiei dintre cetăţeni, mediul de afaceri, mediul ONG şi instituţii publice, pe de o altă parte, iar pe de altă parte, reducerea sau eliminarea timpului de aşteptare pentru plata serviciilor publice, facilitarea comunicării dintre sectorul public şi cel privat, precum şi creşterea calităţii serviciilor oferte de entităţile din sectorul public”, arată Guvernul.

Utilizatorii instituţii publice care nu deţin sisteme electronice de gestionare a obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat vor avea posibilitatea de a efectua plăţi cu completarea individuală, manuală, a sumei şi tipului de tranzacţie.

Comisioanele percepute de furnizorii de servicii pentru operaţiunile de tranzacţionare online aferente încasării obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat prin intermediul SNEP nu vor depăşi tarifele maximale aprobate prin decizie emisă de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

În cazul tranzacţiilor cu cardul, comisionul perceput de instituţia de credit care acceptă plata este de maximum 1% din valoarea tranzacţiei, dar nu mai mare de 30 de lei.

Sistemul Naţional Electronic de Plată (SNEP) este administrat de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, care va asigura corelarea evoluţiei tehnice a SNEP cu sistemele informatice ale altor autorităţi publice implicate în acest proces şi va monitoriza implementarea mijloacelor de plată.

Normele metodologice precum şi normele tehnice privind Sistemul naţional electronic de plată online a obligaţiilor fiscale se stabilesc în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotarârii

În prezent, Sistemul Naţional Electronic de Plată (SNEP) se adresează exclusiv plăţii taxelor şi impozitelor şi exclusiv persoanelor fizice.

Din țară

ATENȚIE! Escrocherie prin WhatsApp. Recomandările polițiștilor

Publicat

pe

O nouă metodă de înșelătorie este activă, prin WhatsApp, transmit reprezentații Inspectoratului Județean de Poliție Timiș, care recomandă vigilență maximă din partea utilizatorilor aplicației.

„Această metodă de înşelătorie implică persoane cu intenţii rău voitoare care vă contactează, pretinzând că sunt prieteni, membri ai familiei sau chiar reprezentanţi ai unor instituţii. Ele vor solicita un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS, invocând diverse motive (precum o «eroare tehnică» sau «necesitatea urgentă de ajutor»). După ce le furnizaţi codul, aceştia pot prelua controlul asupra contului dumneavoastră de WhatsApp şi îl pot utiliza pentru a înşela alte persoane sau pentru alte scopuri”, a precizat IPJ Timiş, luni, într-un comunicat de presă.

IPJ Timiş a transmis unele recomandări:

„- Fiţi precauţi la mesajele primite de la numere necunoscute sau chiar de la contacte salvate. În această schemă, infractorii se prezintă ca fiind persoane cunoscute sau oficiali şi vă cer să trimiteţi un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS.

– ⁠Nu divulgaţi niciodată coduri de verificare WhatsApp. Acestea sunt folosite pentru a securiza contul dvs., iar furnizarea lor poate permite infractorilor să preia controlul contului.

– ⁠Verificaţi întotdeauna identitatea persoanei care vă contactează. Dacă primiţi cereri neobişnuite sau urgente, apelaţi direct persoana respectivă pentru a confirma autenticitatea mesajului.

– ⁠Activaţi autentificarea în doi paşi pe WhatsApp. Aceasta adaugă un nivel suplimentar de securitate şi previne accesul neautorizat la contul dvs., chiar dacă cineva obţine codul de verificare.

– ⁠Nu daţi curs cererilor financiare sau promisiunilor suspecte. Escrocii pot încerca să vă convingă să faceţi plăţi rapide sau să trimiteţi bani sub pretexte false.

– ⁠Educaţi-vă familia şi prietenii. Informaţi-i despre această metodă de fraudă pentru a preveni alte incidente”.

Citeste mai mult

Din țară

SOLDĂRI DE IARNĂ. Recomandări de la Protecția Consumatorului pentru cumpărături

Publicat

pe

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze și asupra seriozității comercianților care propun produsele dorite spre vânzare.

„În perioada reducerilor de iarnă este recomandat să verificaţi preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele online”, a scris Paul Anghel, pe Facebook.

Consumatorii mai sunt sfătuiți să verifice stocul existent, dacă prețul afișat conține sau nu TVA sau dacă include și costul de livrare.

„Dacă aveţi nelămuriri, contactaţi comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii lui”, a explicat reprezentantul ANPC.

Potrivit acestuia, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, oferind, printre altele, informaţii despre datele de identificare ale firmei, caracteristicile produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuieli de livrare şi modalităţi de plată, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului.

Anghel recomandă, de asemenea, consumatorilor să citească recenziile privind produsele vândute online, care pot oferi indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului.

Citeste mai mult

Din țară

Când nu se fac nunți în anul 2025

Publicat

pe

Biserica Ortodoxă a rânduit ca în posturi, în ajunul și în zilele praznicelor împărătești, precum și în perioada dintre Crăciun și Bobotează, să nu se facă nunți.

Vă punem la dispoziție lista zilelor în care nu se fac nunți în anul 2025, conform calendarului editat de Arhiepiscopia Bucureștilor și Patriarhia Română.

În toate zilele de post şi în posturile de peste an: în toate miercurile şi vinerile;

de luni, după Lăsatul secului de carne pentru Postul Sf. Paşti, până la Duminica Sfântului Apostol Toma inclusiv (vineri, 24 februarie – duminică, 27 aprilie);

în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (duminică, 16 iunie – marți, 18 iunie);

în Postul Adormirii Maicii Domnului (vineri, 1 august – joi, 14 august);

la Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (vineri, 29 august);

în Postul Naşterii Domnului (sâmbătă, 15 noiembrie – miercuri, 24 decembrie);

în perioada cuprinsă între Praznicul Nașterii Domnului și Bobotează (joi, 25 decembrie – marți, 6 ianuarie);

În ajunul şi în zilele Praznicelor împărăteşti (1-2 februarie; 28-29 mai; 7-9 iunie; 15 august, 13-14 septembrie).

Sursa: basilica.ro

Sursa foto: Restaurant Colosseum Ballroom Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite