Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Apartamentele ANL se pot repartiza tinerilor cu vârste de până la 38 de ani

Publicat

pe

Tinerii pot solicita acordarea unei locuinţe prin programul ANL până la vârsta de 38 de ani, potrivit noilor modificări adoptate de Guvern. Totodată, tinerii profesori sau medici rezidenţi pot primi locuinţe prin închiriere sau repartizare din fondul de locuinţe nou construite sau din cele la care au fost reziliate contractele de vânzare cu plata în rate, a mai precizat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu.

De asemenea, autorităţile au stabilit şi modul în care se poate face schimb de locuinţe ANL.

Guvernul a adoptat miercuri noi mo¬dificări aduse Legii privind înființarea Agenției Naționale de Locuințe, referitoare la facilitățile de locuire pentru tinerii cărora sursele de venit nu le permit achiziția unei locuințe în proprietate sau închirierea în condițiile pieței, inclusiv pentru tinerii specialiști din sănătate și învățământ.

Astfel, potrivit purtătorului de cuvânt al Executivului, Dan Suciu, prin modificările aduse legii a fost creat cadrul legal prin care tinerii profesori sau medici rezidenţi să poată primi prin închiriere sau repartizare locuinţe ANL.

„Se creează cadrul legal prin care tinerii profesori sau medici rezidenţi pot primi locuinţe prin închiriere sau repartizare din fondul de locuinţe nou construite sau din cele la care au fost reziliate contractele de vânzare cu plata în rate. Alocarea acestora se face de către comisii speciale, constituite de către primarii localităţii pe baza criteriilor specifice prezentate în cadrul hotărârii de Guvern”, a precizat Suciu.

Totodată, s-a modificat vârsta până la care pot primi repartiţie pentru locuinţă tinerii, respectiv 38 de ani, faţă de 35 cât este în prezent. În ceea ce priveşte construcţia de noi locuinţe ANL, Guvernul precizează că vor fi preluate de la autorităţile publice locale doar acele terenuri destinate construcţiei de locuinţe prin programele guvernamentale pentru care sunt viabilizate până la limita exterioară a perimetrului destinat construcţiilor.

„Necesitatea şi oportunitatea proiectelor sunt stabilite în colaborare cu autorităţile publice locale, luând în considerare şi solicitările depuse de posibilii beneficiari, şi înregistraţi în baza de date gestionată de ANL. Tema de proiectare este stabilită de ANL, iar plafonul maximal de cost este aprobat de Consiliul de Adminis¬traţie al ANL”, se mai arată într-un comunicat al Executivului.

Modificările aduse legii reglementează şi condiţiile în care chiriaşii pot face schimburi de locuinţe. Acest lucru este posibil dacă se constată că titularului contractului de închiriere i s-a modificat starea civilă şi/ sau numărul persoanelor aflate în întreţinere sau dacă la repartiţie nu s-au putut asigura suprafeţele minimale în raport cu numărul de persoane. Mai este posibil schimbul între chiriaşi în situaţia în care titularului contractului de închiriere i s-a modificat locul de muncă într-o altă unitate administrativ-teritorială.

Începând din vara lui 2014, chiriaşii ANL au posibilitatea să cumpere apartamentele în care stau cu chirie, achitând integral preţul locuinţei sau plătind rate lunare şi un avans de minimum 15%, perioada de creditare fiind calculată în funcţie de venitul familiei.

Pentru 2015, valoarea de înlocuire pe metru pătrat a fost stabilită la 1.691,29 lei/mp inclusiv TVA, la care se adaugă comisionul de până la 1% al unităţii prin care se efectuează vânzarea.

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite