Ne găsiți și pe:

Din țară

Barmoetru UNSAR-IRES: Românii se tem de o eventuală criză economică

Publicat

pe

Cei mai mulţi români se tem de o eventuală criză economică sau financiară care le-ar afecta veniturile şi, pe lângă acestea, printre riscurile menţionate cel mai frecvent continuă să se numere incendiul, accidentele auto, îmbolnăvirile sau dezastrele naturale, conform Barometrului realizat de Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) şi Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) privind Percepţia riscului şi cultura asigurărilor din România (2021).

„Pandemia de COVID-19 continuă să modifice percepţiile românilor cu privire la riscurile cu care se confruntă. Astfel, cei mai mulţi se tem de o eventuală criză economică sau financiară care le-ar afecta veniturile. Pe lângă acestea, printre riscurile menţionate cel mai frecvent continuă să se numere incendiul, accidentele auto, îmbolnăvirile sau dezastrele naturale”, conform celei mai noi ediţii a Barometrului UNSAR-IRES privind Percepţia riscului şi cultura asigurărilor din România (2021).

În acest sens, după un an marcat de pandemie, cercetarea sociologică arată că o criză economică sau financiară care ar afecta veniturile – risc nou introdus în sondaj – este cel mai adesea menţionată de români, respectiv de către 67% dintre respondenţi.

Topul riscurilor de care se tem românii este completat de incendiu (62%, în creştere de la 60% în 2020), accidente auto (62%, faţă de 58% anul trecut), îmbolnăviri (56%, în scădere de la 58%), dezastre naturale, precum cutremurul, inundaţiile sau alunecările de teren (54%, la fel ca în 2020), furt (51%, faţă de 56%), fenomene meteo severe (48%, în creştere de la 47%) şi alte accidente, precum cele casnice (48%, faţă de 45% în 2020).

Atunci când cumpără o asigurare, românii se bazează cel mai mult pe modul în care le acoperă nevoile (21%), pe rapiditatea în plata despăgubirilor (15%) sau pe consultanţa oferită (12%).

Barometrul UNSAR-IRES mai relevă şi faptul că factorii care pot amplifica decizia de a încheia o asigurare sunt veniturile mai ridicate (38%), o mai bună informare (35%), dar şi apariţia de produse noi, digitale (19%).

În acelaşi timp, experienţa personală cu societăţile de asigurări rămâne una mai degrabă pozitivă pentru 64% dintre români, în creştere faţă de 58% în 2020. Conform respondenţilor, printre calităţile cele mai importante pe care ar trebui să le aibă o companie de asigurări se numără seriozitatea (44%), corectitudinea (28%) şi încrederea pe care o inspiră (9%).

Gradul cel mai mare de satisfacţie al consumatorilor rămâne cel legat de interacţiunea cu personalul (88%), clauzele contractuale şi nivelul sumelor asigurate (77%), dar şi raportul preţ/calitate (76%) sau sistemele online existente (75%), în timp ce mai puţin mulţumiţi sunt de nivelul birocraţiei (45%) şi de timpul de aşteptare până la despăgubire (40%).

Barometrul IRES-UNSAR privind „Percepţia riscului şi cultura asigurărilor în România” a fost realizat pe un eşantion format din 1.336 respondenţi cu vârsta între 18-50 de ani, în mai 2021, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

Înfiinţată în 1994, UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 19 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de aproximativ 80% din piaţa locală de asigurări.

Înfiinţat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie – IRES activează pe piaţa de cercetare din România şi funcţionează ca un think tank independent, o parte dintre studiile şi proiectele pe care le dezvoltă fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societăţii româneşti.

Din țară

START la Programul Rabla pentru Electrocasnice, ediția de sărbători. Cum puteți obține voucherul

Publicat

pe

Prima etapă de selectare a voucherelor în cadrul Programului Rabla pentru Electrocasnice începe astăzi, la ora 10.00, putând fi generate vouchere de 400 de lei pentru maşini de spălat rufe, maşini de spălat vase şi frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare.

Astfel, persoanele fizice vor avea posibilitatea să intre în contul de utilizator creat şi să genereze vouchere aferente categoriei de electrocasnice dorite:

– 400 de lei pentru maşini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puţin noua clasa energetică C;

– 400 de lei pentru maşini de spălat vase având cel puţin noua clasă energetică D;

– 400 de lei pentru frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puţin noua clasă energetică E;

Voucherele se pot genera până în 2 decembrie, la ora 23.59, sau până la epuizarea bugetului alocat acestei etape.

Etapa a doua este programată să înceapă în 3 decembrie, cu vouchere aferente categoriei din care fac parte televizoarele, laptopurile şi tabletele, iar etapa a treia în 10 decembrie, cu vouchere aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiţionat, uscătoarele de rufe şi aspiratoarele.

Citeste mai mult

Din țară

Se apropie termenul limită de conectare a aparatelor de marcat la sistemul informatic al ANAF

Publicat

pe

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală informează operatorii economici, contribuabili mici și mijlocii, care au obligația utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF), conform art. 1 alin. 1 din O.U.G. nr. 28/1999, că 30 noiembrie 2021 este termenul limită de conectare a AMEF la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al ANAF. Acest termen nu va fi prelungit.

În perioada imediat următoare, structurile abilitate de control vor întreprinde acțiuni de verificare cu privire la îndeplinirea obligației de a asigura conectarea la distanță a AMEF în vederea transmiterii de date fiscale, prevăzută la art. 3^1 alin. (4) din O.U.G. nr. 28/1999, pentru operatorii economici al căror termen limită de conectare a AMEF a ajuns la scadență.

Prin excepţie, potrivit art. 3 alin. (2) din OpANAF nr.435/25.03.2021, operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de reţele de comunicaţii electronice au obligaţia completării şi transmiterii unei declaraţii pe propria răspundere (Formularul F4110), prevăzută în Anexa nr. 2 la ordinul menționat.

Nerespectarea obligației de a asigura conectarea la distanță a AMEF, în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 8.000 și 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Citeste mai mult

Din țară

Investiții în județul Timiș, în noul programul de guvernare

Publicat

pe

Programul de guvernare al coaliţiei PNL-PSD-UDMR, intitulată în document Coaliţia pentru Rezilienţă, Dezvoltare şi Prosperitate, are 268 de pagini şi cuprinde Obiectivele pentru perioada 2021 – 2024, printre care și finalizarea ultimului lot din Autostrada Nădlac – Timișoara – Lugoj – Deva.

Cele trei partide îşi propun construirea a 5 săli polivalente, 8 bazine olimpice, 150 săli de sport, dar şi reabilitarea a 10.000 km de drumuri sau străzi locale, construirea a 500 de creşe, grădiniţe şi şcoli, precum şi 7 spitale, inclusiv maternităţi.

La Capitolul Sport de performanţă, noua coaliţie îşi propune:

– 5 săli polivalente (2.000-16.000 locuri);

– 8 bazine olimpice; – 5 patinoare artificiale pentru competiţii;

– 7 complexuri sportive, capacitate între 3.000 şi 30.000 de locuri.

– 150 săli de sport;

– 30 bazine didactice de înot;

– 100 patinoare artificiale cu scop didactic;

– 120 baze sportive;

– 5 centre sportive de performanţă pentru sporturi olimpice, constând în săli de antrenament, şcoală, internat, cantină, şcoală de antrenori, centru medical.

Se propune construcţia de locuinţe pentru specialişti în sănătate, învăţământ şi alte categorii socio-profesionale. •

La capitolul Modernizarea şi reabilitarea drumurilor judeţene şi locale:

– 40% din drumurile judeţene şi locale vor fi modernizate, prin programele implementate de MDLPA;

– 3.000 de km de drumuri judeţene vor fi reabilitaţi;

– 10.000 km de drumuri sau străzi locale vor fi modernizaţi; Se doreşte implementarea programului naţional de construcţie de creşe, ca suport principal pentru crearea infrastructurii antepreşcolare, a creşterii natalităţii şi a sprijinirii familiilor.

De asemenea, accesul în mod egal la educaţie al copiilor şi al tinerilor şi pentru asigurarea condiţiilor de desfăşurare a procesului educaţional într-un singur schimb, vor fi realizate proiecte privind:

• 500 de creşe, grădiniţe şi şcoli, constând atât în construcţii noi, cât şi în reabilitări

• 15 campusuri şcolare, constând în şcoală, liceu, internat, teren de sport, ateliere, laboratoare, cantină

• 20 de cămine studenţeşti

• 5 centre universitare

• 20 de tabere şcolare

• 20 de centre de excelenţă, informare şi documentare pentru copii (construire).

La Capitolul sistemul sanitar şi de protecţie socială, programul de guvernare prevede construirea, reabilitarea şi dotarea a: -200 de centre medicale în mediul rural:

-15 spitale judeţene – reabilitare

-30 de spitale municipale şi orăşeneşti – reabilitare

-7 spitale, inclusiv maternităţi.

Rutier

Continuarea proiectelor în execuţie şi finalizarea acestora, respectiv:

o          A3, Autostrada Transilvania

o          A1, Autostrada Sibiu–Piteşti:

o          A0, Autostrada de centură a municipiului Bucureşti, inclusiv pregătirea implementării drumurilor radiale;

o          A10, Autostrada Sebeş-Turda – lotul 2;

o          DX12, Drum expres Craiova–Piteşti

o          Drum expres Brăila–Galaţi

o          Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inclusiv drum de legătură.

o          Autostrada Lugoj – Deva (Margina – Holdea)

Dezvoltarea infrastructurii rutiere în mod echilibrat şi sustenabil prin demararea şi finalizarea unor secţiuni de autostrăzi şi drumuri expres din regiunea Moldovei, Dobrogei, Regiunii de Sud, Transilvaniei în baza unor documentaţii mature şi bine fundamentate, care vor  stabili traseul optim şi valoarea de investiţie, după cum urmează:

▪           Autostrada A8, Târgu Mureş – Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni

▪           Autostrada A7, Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani-Suceava-Siret

▪           Autostrada A13, Braşov – Bacău

▪           Autostrada A13, Sibiu – Braşov, în continuarea secţiunii Braşov-Bacău

▪           Autostrada A9, Timişoara-Moraviţa

▪           Autostrada A3 Târgu Mureş – Braşov;

▪           Drum expres Craiova – Piteşti (loturile 3 şi 4);

Drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor (Drum de legătură Brăila – A7 – ramurile Buzău şi Focşani, Brăila – Tulcea, Constanţa – Tulcea, Tişiţa – Albiţa), din care se va finaliza Drum de legătură Brăila – A7 – ramurile Buzău şi Focşani;

▪           Drum expres Calafat – Lugoj;

▪           Drum expres Sfântu Gheorghe – Ditrău, respectiv Sovata – Miercurea Ciuc;

▪           Drum expres Bucureşti-Târgovişte.

▪           Drum expres Suceava – Botosani

▪           Drum expres Bucureşti-Alexandria

▪           Drum expres Piatra Neamt-Bacau

▪           Trans Regio Brăila-Călăraşi-Chiciu cu VO la Slobozia, VO Insuratei, VO Viziru,VO Baraganu

▪           Drum expres Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava

▪           Legătura A3-Aeroport Henri Coandă

Creşterea mobilităţii în zona Valea Prahovei prin:

Finalizarea proiectării şi licitarea execuţiei lucrărilor pentru construcţia Autostrăzii Ploieşti-Braşov;

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite