Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale dezvoltă în acest moment o reţea de magazine în centrele de mare consum care va prelua produsele de la micii producători şi le va comercializa către populaţie.
Ministrul Petre Daea a subliniat că acest lucru va fi posibil prin intermediul Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, o societate pe acţiuni cu capital integral de stat.
Casa de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, societate pe acţiuni cu capital integral de stat înfiinţată de Guvern în luna noiembrie a anului trecut, va prelua produsele de la fermierii români, fie că sunt sau nu organizaţi, şi le va vinde pe piaţă, a anunţat ministrul agriculturii, Petre Daea. Oficialul a subliniat că acest lucru a devenit o necesitate, întrucât micii producători nu au posibilitatea să-şi vândă produsele în pieţe, iar consumatorii sunt privaţi de alimente proaspete locale care ar putea fi şi mult mai ieftine faţă de cele din import.
„Unele dintre produse se depreciază şi altele ajung la preţuri deformate, mult mai mari, din cauza faptului că nu există această verigă intermediară. Se intră greu în supermarketuri, ele sunt foarte pretenţioase, trebuie păstrate în anumite condiţii. Aţi văzut pe la porţi o serie întreagă de fermieri care scot diverse produse pe care nu le pot valorifica altfel, iar soluţia la această problemă este această societate pe acţiuni: Casa de Comerţ Agroalimentar «Unirea»”, a spus ministrul Petre Daea. Societatea este structurată şi va funcţiona ca o reţea naţională ce va prelua aceste produse de la fermierii care solicită valorificarea lor, chiar dacă sunt sau nu sunt organizaţi.
Societatea va prelua produsele şi va asigura sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia lor către reţele comerciale interne sau de export. „Se lucrează acum în toată ţara, se ia legătura cu producătorii, se fac grafice de livrare, se închiriază spaţiile la această dată, unele vor fi construite. Se vor pune adaosuri modice în aşa fel încât să câştige toată lumea”, a explicat ministrul agriculturii.
Potrivit actului de înfiinţare, Casa de Comerţ Agroalimentar va avea trei piloni, respectiv o reţea naţională, în profil teritorial de clustere agricole, care va integra la nivelul uneia sau mai multor unităţi teritoriale resursele locale de producţie agricolă şi servicii specifice, având în structură cel puţin un centru de colectare/distribuţie a produselor, o reţea de centre regionale de însilozare, depozitare şi procesare industrială şi o reţea naţională de magazine dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piaţa internă cu produse agroalimentare proaspete şi procesate de origine autohtonă, care să contribuie, între altele, şi la echilibrarea balanţei comerciale sectoriale.