Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Casa de Comerț Agroalimentar – salvarea micilor producători

Publicat

pe

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale dezvoltă în acest moment o reţea de magazine în centrele de mare consum care va prelua produsele de la micii pro­ducători şi le va comercializa către populaţie.

Ministrul Petre Daea a subliniat că acest lucru va fi posibil prin intermediul Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, o societate pe acţiuni cu capital integral de stat.

Casa de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, societate pe acţiuni cu capital integral de stat înfiinţată de Guvern în luna noiembrie a anului trecut, va prelua produsele de la fermierii români, fie că sunt sau nu organizaţi, şi le va vinde pe piaţă, a anunţat ministrul agriculturii, Petre Daea. Oficialul a subliniat că acest lucru a devenit o necesitate, întrucât micii producători nu au posibilitatea să-şi vândă produsele în pieţe, iar consumatorii sunt privaţi de alimente proaspete locale care ar putea fi şi mult mai ieftine faţă de cele din import.

„Unele dintre produse se depreciază şi altele ajung la preţuri deformate, mult mai mari, din cauza faptului că nu există această verigă intermediară. Se intră greu în supermarketuri, ele sunt foarte pretenţioase, trebuie păstrate în anumite condiţii. Aţi văzut pe la porţi o serie întreagă de fermieri care scot diverse produse pe care nu le pot valorifica altfel, iar soluţia la această problemă este această societate pe acţiuni: Casa de Comerţ Agroalimentar «Unirea»”, a spus ministrul Petre Daea. Societatea este structurată şi va funcţiona ca o reţea naţională ce va prelua aceste produse de la fermierii care solicită valorificarea lor, chiar dacă sunt sau nu sunt organizaţi.

Societatea va prelua produsele şi va asigura sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia lor către reţele comerciale interne sau de export. „Se lucrează acum în toată ţara, se ia legătura cu producătorii, se fac grafice de livrare, se închiriază spaţiile la această dată, unele vor fi construite. Se vor pune adaosuri modice în aşa fel încât să câştige toată lumea”, a explicat ministrul agriculturii.

Potrivit actului de înfiinţare, Casa de Comerţ Agroalimentar va avea trei piloni, respectiv o reţea naţională, în profil teritorial de clustere agricole, care va integra la nivelul uneia sau mai multor unităţi teritoriale resursele locale de producţie agricolă şi servicii specifice, având în structură cel puţin un centru de colec­tare/distribuţie a produselor, o reţea de centre regionale de însilozare, depozitare şi procesare industrială şi o reţea naţională de magazine dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piaţa internă cu produse agroalimentare proaspete şi procesate de origine autohtonă, care să contribuie, între altele, şi la echilibrarea balanţei comerciale sectoriale.

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite