Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Casa de Comerț Agroalimentar – salvarea micilor producători

Publicat

pe

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale dezvoltă în acest moment o reţea de magazine în centrele de mare consum care va prelua produsele de la micii pro­ducători şi le va comercializa către populaţie.

Ministrul Petre Daea a subliniat că acest lucru va fi posibil prin intermediul Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, o societate pe acţiuni cu capital integral de stat.

Casa de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, societate pe acţiuni cu capital integral de stat înfiinţată de Guvern în luna noiembrie a anului trecut, va prelua produsele de la fermierii români, fie că sunt sau nu organizaţi, şi le va vinde pe piaţă, a anunţat ministrul agriculturii, Petre Daea. Oficialul a subliniat că acest lucru a devenit o necesitate, întrucât micii producători nu au posibilitatea să-şi vândă produsele în pieţe, iar consumatorii sunt privaţi de alimente proaspete locale care ar putea fi şi mult mai ieftine faţă de cele din import.

„Unele dintre produse se depreciază şi altele ajung la preţuri deformate, mult mai mari, din cauza faptului că nu există această verigă intermediară. Se intră greu în supermarketuri, ele sunt foarte pretenţioase, trebuie păstrate în anumite condiţii. Aţi văzut pe la porţi o serie întreagă de fermieri care scot diverse produse pe care nu le pot valorifica altfel, iar soluţia la această problemă este această societate pe acţiuni: Casa de Comerţ Agroalimentar «Unirea»”, a spus ministrul Petre Daea. Societatea este structurată şi va funcţiona ca o reţea naţională ce va prelua aceste produse de la fermierii care solicită valorificarea lor, chiar dacă sunt sau nu sunt organizaţi.

Societatea va prelua produsele şi va asigura sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia lor către reţele comerciale interne sau de export. „Se lucrează acum în toată ţara, se ia legătura cu producătorii, se fac grafice de livrare, se închiriază spaţiile la această dată, unele vor fi construite. Se vor pune adaosuri modice în aşa fel încât să câştige toată lumea”, a explicat ministrul agriculturii.

Potrivit actului de înfiinţare, Casa de Comerţ Agroalimentar va avea trei piloni, respectiv o reţea naţională, în profil teritorial de clustere agricole, care va integra la nivelul uneia sau mai multor unităţi teritoriale resursele locale de producţie agricolă şi servicii specifice, având în structură cel puţin un centru de colec­tare/distribuţie a produselor, o reţea de centre regionale de însilozare, depozitare şi procesare industrială şi o reţea naţională de magazine dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piaţa internă cu produse agroalimentare proaspete şi procesate de origine autohtonă, care să contribuie, între altele, şi la echilibrarea balanţei comerciale sectoriale.

Din țară

ATENȚIE! Escrocherie prin WhatsApp. Recomandările polițiștilor

Publicat

pe

O nouă metodă de înșelătorie este activă, prin WhatsApp, transmit reprezentații Inspectoratului Județean de Poliție Timiș, care recomandă vigilență maximă din partea utilizatorilor aplicației.

„Această metodă de înşelătorie implică persoane cu intenţii rău voitoare care vă contactează, pretinzând că sunt prieteni, membri ai familiei sau chiar reprezentanţi ai unor instituţii. Ele vor solicita un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS, invocând diverse motive (precum o «eroare tehnică» sau «necesitatea urgentă de ajutor»). După ce le furnizaţi codul, aceştia pot prelua controlul asupra contului dumneavoastră de WhatsApp şi îl pot utiliza pentru a înşela alte persoane sau pentru alte scopuri”, a precizat IPJ Timiş, luni, într-un comunicat de presă.

IPJ Timiş a transmis unele recomandări:

„- Fiţi precauţi la mesajele primite de la numere necunoscute sau chiar de la contacte salvate. În această schemă, infractorii se prezintă ca fiind persoane cunoscute sau oficiali şi vă cer să trimiteţi un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS.

– ⁠Nu divulgaţi niciodată coduri de verificare WhatsApp. Acestea sunt folosite pentru a securiza contul dvs., iar furnizarea lor poate permite infractorilor să preia controlul contului.

– ⁠Verificaţi întotdeauna identitatea persoanei care vă contactează. Dacă primiţi cereri neobişnuite sau urgente, apelaţi direct persoana respectivă pentru a confirma autenticitatea mesajului.

– ⁠Activaţi autentificarea în doi paşi pe WhatsApp. Aceasta adaugă un nivel suplimentar de securitate şi previne accesul neautorizat la contul dvs., chiar dacă cineva obţine codul de verificare.

– ⁠Nu daţi curs cererilor financiare sau promisiunilor suspecte. Escrocii pot încerca să vă convingă să faceţi plăţi rapide sau să trimiteţi bani sub pretexte false.

– ⁠Educaţi-vă familia şi prietenii. Informaţi-i despre această metodă de fraudă pentru a preveni alte incidente”.

Citeste mai mult

Din țară

SOLDĂRI DE IARNĂ. Recomandări de la Protecția Consumatorului pentru cumpărături

Publicat

pe

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze și asupra seriozității comercianților care propun produsele dorite spre vânzare.

„În perioada reducerilor de iarnă este recomandat să verificaţi preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele online”, a scris Paul Anghel, pe Facebook.

Consumatorii mai sunt sfătuiți să verifice stocul existent, dacă prețul afișat conține sau nu TVA sau dacă include și costul de livrare.

„Dacă aveţi nelămuriri, contactaţi comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii lui”, a explicat reprezentantul ANPC.

Potrivit acestuia, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, oferind, printre altele, informaţii despre datele de identificare ale firmei, caracteristicile produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuieli de livrare şi modalităţi de plată, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului.

Anghel recomandă, de asemenea, consumatorilor să citească recenziile privind produsele vândute online, care pot oferi indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului.

Citeste mai mult

Din țară

Când nu se fac nunți în anul 2025

Publicat

pe

Biserica Ortodoxă a rânduit ca în posturi, în ajunul și în zilele praznicelor împărătești, precum și în perioada dintre Crăciun și Bobotează, să nu se facă nunți.

Vă punem la dispoziție lista zilelor în care nu se fac nunți în anul 2025, conform calendarului editat de Arhiepiscopia Bucureștilor și Patriarhia Română.

În toate zilele de post şi în posturile de peste an: în toate miercurile şi vinerile;

de luni, după Lăsatul secului de carne pentru Postul Sf. Paşti, până la Duminica Sfântului Apostol Toma inclusiv (vineri, 24 februarie – duminică, 27 aprilie);

în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (duminică, 16 iunie – marți, 18 iunie);

în Postul Adormirii Maicii Domnului (vineri, 1 august – joi, 14 august);

la Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (vineri, 29 august);

în Postul Naşterii Domnului (sâmbătă, 15 noiembrie – miercuri, 24 decembrie);

în perioada cuprinsă între Praznicul Nașterii Domnului și Bobotează (joi, 25 decembrie – marți, 6 ianuarie);

În ajunul şi în zilele Praznicelor împărăteşti (1-2 februarie; 28-29 mai; 7-9 iunie; 15 august, 13-14 septembrie).

Sursa: basilica.ro

Sursa foto: Restaurant Colosseum Ballroom Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite