Ne găsiți și pe:

Din țară

CONTROALE! Inspectorii antifraudă vor verifica noile case de marcat cu jurnal electronic

Publicat

pe

Din 15 martie, inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF vor desfășura acțiuni de control tematic privind respectarea de către operatorii economici a obligației  de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic.

Acțiunea de control tematic dispusă de Ministerul Finanțelor Publice este determinată de faptul că cererea de achiziționare de aparate de marcat cu jurnal electronic a înregistrat un declin accentuat în perioada decembrie-februarie, vânzările diminuându-se drastic.

În luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale  a scăzut cu cca 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scăzut cu cca.11%.

La nivelul majorității distribuitorilor autorizați și a unităților acreditate pentru comercializare există stocuri de aparate de marcat noi și nu mai sunt semnalate dificultăți legate de lipsa capacității de instalare a unităților de service.

Mai mult decât atât, solicitările de instalare și punere în funcțiune a noilor aparate de marcat, au scăzut chiar și în cazul aparatelor achiziționate deja, sau pentru care au fost achitate avansuri (sunt semnalate numeroase situații în care aparatele sunt lăsate de utilizatori în custodie în depozitele distribuitorilor).

Este important de știut că ICI București a emis avize tehnice favorabile, iar MFP a emis autorizații de distribuție, pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activităților economice în care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comerț cu carburanți ( 87 modele existente pe piață).

Termenele de intrare în legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii prevenției, vor fi scurte având în vedere faptul că pe piață există toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor iar în ceea ce privește capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de către ANAF și instalarea de către unitățile de service nu au mai fost semnalate dificultăți sau întârzieri.

De asemenea, în termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare în legalitate se va relua controlul și se vor aplica amenzile prevăzute de lege.

Din țară

Cazierul judiciar se poate obține online. Ce pași trebuie urmați

Publicat

pe

Cazierul judiciar se poate descărca online, prin intermediul platformelor ghiseul.ro şi hub.mai.ro.

Până acum, circa două milioane de români ajungeau anual la poliţie pentru a obţine acest document.

În primele 24 de ore de la operaţionalizarea platformei, 7.684 de români au cerut online documentul, din care 6.912 prin ghiseul.ro, iar 153 și-au validat conturile la secțiile de poliție.

Deocamdată, versiunea pilot a aplicaţiei operaționalizate de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării și Ministerul Afacerilor Interne permite eliberarea online doar a cazierului judiciar pentru persoanele fizice care nu au cazier.

Din iulie 2023, obținerea online a documentului va fi posibilă atât pentru persoanele fizice care au menţiuni în cazier, cât şi pentru persoanele juridice.

Potrivit Legii nr. 3/2023, cazierul judiciar se eliberează gratuit, iar cel în formă electronică are semnătură electronică calificată şi este asimilat înscrisurilor autentice.
Sunt două modalități prin care se poate obține acum cazierul online: direct prin portalul hub.mai.gov.ro sau prin accesarea ghiseul.ro, cele două platforme fiind interconectate.

În cazul în care cel care dorește cazierul are cont în www.ghiseul.ro, obținerea documentului este mai facilă, deoarece validarea identităţii se realizează prin intermediul unui card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituţie bancară din România. După verificarea identității, solicitantul va fi redirecţionat către hub.mai.gov.ro, pentru completarea online a cererii tip. Va primi apoi, prin email, un cod de verificare, va fi direcționat într-o nouă pagină unde va da click pe butonul „Solicită certificatul de cazier judiciar” și va primi, astfel, documentul.

Solicitanții care nu sunt înregistraţi în ghiseul.ro sau care nu au un card bancar emis de o bancă din Romania vor accesa direct platforma hub.mai.gov.ro. În acest caz, cetățeanul va completa un formular disponibil în site, iar, pentru validarea identității și a contului, va trebui să se prezinte fizic, o singură dată, la unitatea de poliţie care eliberează cazierul. În viitor, certificarea identităţii se va face și la ghișeele pentru eliberarea permiselor de conducere, a paşapoartelor sau a cărţilor de identitate. După validarea contului, solicitantul va accesa secţiunea „servicii”, va selecta motivul solicitării, va trimite cererea, iar sistemul va genera automat cazierul, semnat electronic.

Citeste mai mult

Din țară

Zilele în care nu se fac nunți în 2023 și 2024

Publicat

pe

Potrivit rânduielilor ortodoxe, în posturi, în ajunul şi în zilele praznicelor împărăteşti, precum și în perioada dintre Crăciun și Bobotează, nu se fac nunți.

Unele dintre aceste posturi sau sărbători sunt cu dată schimbătoare de la an la an, ceea ce-i poate pune în dificultate pe tinerii care planifică nunți cu mult timp înainte.

În acest context, vă punem la dispoziție lista zilelor în care nu se fac nunți în următorii doi ani, conform calendarului editat de Arhiepiscopia Bucureștilor și Patriarhia Română.

Zilele în care nu se fac nunți în 2023

În toate zilele de post şi în posturile de peste an:

în toate miercurile şi vinerile;

de luni, după Lăsatul secului de carne pentru Postul Sf. Paşti, până la Duminica Sfântului Apostol Toma inclusiv (20 februarie – 23 aprilie);

în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (luni, 12 iunie – miercuri, 28 iunie);

în Postul Adormirii Maicii Domnului (marți, 1 august – luni, 14 august);

la Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (marți, 29 august);

în Postul Naşterii Domnului (miercuri, 15 noiembrie – duminică, 24 decembrie);

În ajunul şi în zilele Praznicelor împărăteşti (1-2 februarie; 24-25 mai; 3-5 iunie; 15 august, 13-14 septembrie);

De la Crăciun până la Bobotează (25 decembrie-6 ianuarie).

Zilele în care nu se fac nunți în 2024

În toate zilele de post şi în posturile de peste an:

în toate miercurile şi vinerile;

de luni, după Lăsatul secului de carne pentru Postul Sf. Paşti, până la Duminica Sfântului Apostol Toma inclusiv (11 martie – 12 mai);

în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (luni, 24 iunie – vineri, 28 iunie);

în Postul Adormirii Maicii Domnului (miercuri, 31 iulie – miercuri, 14 august);

la Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (joi, 29 august);

în Postul Naşterii Domnului (vineri, 15 noiembrie – marți, 24 decembrie);

În ajunul şi în zilele Praznicelor împărăteşti (1-2 februarie; 12-13 iunie; 22-24 iunie; 15 august, 13-14 septembrie);

De la Crăciun până la Bobotează (25 decembrie-6 ianuarie).

Foto: Colosseum Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

RECOMANDĂRI privind prevenția virozelor respiratorii și gripelor, în școli

Publicat

pe

Elevii revin, luni, la cursuri, după vacanţa de iarnă şi în contextul numărului mare de cazuri de viroze respiratorii şi gripă. 7

Autorităţile au recomandat purtarea măştii de către profesori şi elevi, dar şi triajul epidemiologic zilnic.

În contextul numărului ridicat de cazuri de viroze respiratorii şi gripă, Ministerul Educaţiei a transmis, în urma discuţiilor cu autorităţile din Sănătate, recomandări pentru reluarea cursurilor. Astfel, s-a recomandat să li se acorde sprijin şcolilor pentru a continua procesul educaţional în condiţii normale, să pună accent pe prevenţie, să încurajeze o stare de calm şi să se consulte cu Ministerul Educaţiei în situaţia excepţională în care o unitate de învăţământ solicită suspendarea temporară a cursurilor, în baza temeiului legal, respectiv articolul 9 din ROFUIP.

Astfel, conducerile unităţilor de învăţământ preuniversitar sunt obligate să disemineze către părinţii sau reprezentanţii legali ai elevilor/preşcolarilor/antepreşcolarilor  informaţiile cu privire la recunoaşterea simptomelor de gripă sau alte infecţii respiratorii, pentru realizarea triajului epidemiologic zilnic acasă, înainte de intrarea copilului în colectivitate, să realizeze triajul zilnic în colectivităţi şcolare la începutul primei ore de curs a fiecărui schimb, să asigure materialele necesare pentru dezinfecţia periodică a mâinilor şi suprafeţelor, să facă dezinfecţia periodică a spaţiilor de învăţământ, să aerisească periodic încăperile, să instruiască elevili privind comportamentul adecvat, în caz de tuse sau strănut, astfel încât să nu răspândească virusul gripal, să recomande utilizarea batistelor de unică folosinţă.

De asemenea, se recomandă folosirea măştilor de protecţie sanitară, atât pentru personal, cât şi pentru elevi/preşcolari.

Totodată, părinţii trebuie informaţi cu privire la necesitatea consultării medicului de familie la apariţia simptomelor respiratorii pentru stabilirea indicaţiilor terapeutice, izolării şi efectuării unor eventuale investigaţii suplimentare.

“De asemenea, recomandăm şcolilor să limiteze accesul persoanelor care nu au legătură directă cu procesul educaţional pe perioada intensificării transmiterii virusului gripal”, a transmis ministrul Educaţiei, Ligia Deca.

Următoarea vacanţă a elevilor este programată în luna februarie, fiind de o săptămână începând din 3, 10 sau 17, în funcţie de decizia inspectoratelor şcolare.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite