Ne găsiți și pe:

Din țară

GREVĂ FISCALĂ. Patronii din industria ospitalității cer ridicarea restricțiilor aberante

Publicat

pe

Federatia Patronala a Industriei Ospitalitatii – reprezentata de Horetim Timis, Horeca Transilvania, Resto Constanta, Horeca Bacau, Breasla Carciumarilor Brasov, Organizatia Patronala a Carciumarilor Brasoveni, Horeca Arges si Hreca Oltenia – solicita renuntarea de urgenta la masura aberanta de inchidere la ora 21 a restaurantelor pentru persoanele vaccinate si trecute prin boala si revenirea la un program normal de functionare pentru acesti clienti.

Dupa cum se mentioneaza intr-o scrisoare deschisa semnata de presedinta federatiei, Corina Macri, patroana unui restaurant de lux din Timisoara, falimentul industriei ospitalitatii nu va mai putea fi oprit.

„Sunt aproape 20 de luni de cand industria ospitalitatii functioneaza dupa reguli care se schimba frecvent, fara predictibilitate si fara preocupare pentru angajati sau proprietari. Acest domeniu de activitate a functionat fara restrictii doar in perioada iunie – septembrie 2021. Patru luni de activitate, platind taxe si impozite pentru 12 luni. Cum sa supravietuim in aceste conditii?!”, este intrebarea adresata guvernantilor.

„Cerem renuntarea de urgenta renuntarea la masura aberanta de inchidere la ora 21 a restaurantelor pentru persoanele vaccinate si trecute prin boala si revenirea la un program normal de functionare pentru acesti clienti. Am inteles ca ne-ati creat o nedreptate prin nerespectarea certificatului verde, confirmat la nivelul Uniunii Europene (ne tot raportam la UE numai cand ne convine) si ati redus una dintre optiunile acestui certificat, prin testare.

Am acceptat tacit acest efort, desi nu este vina noastra ca toata vara nu s-au luat masuri de protectie, chiar daca le-am cerut public. Din octombrie ati revarsat brusc asupra unui intreg sector privat – industria ospitalitatii – vina unui management defectuos si iresponsabil la nivel guvernamental.

Incercam sa functionam mai mult decat limitat, doar cu clienti vaccinati sau trecuti prin boala, ceea ce inseamna un bazin extrem de redus de clienti. Totusi, de aceasta masa critica de consumatori si noi, industria, sa suferim si sa nu ne lasati libertate de miscare controlata, dupa cum se intampla in toate statele Uniunii Europene?!

Stimati domni, intreaga industrie plateste:

  • Impozite si taxe locale pentru intregul an 2021,
  • Impozit pe venit pentru anul 2021, chiar daca toti functionam cu pierderi uriase,
  • Credite pentru sustinerea activitatii si angajatilor,
  • Taxe pentru drepturi de autor pentru perioade de inactivitate, restaurante si hoteluri goale.

Pentru toate luni de restrictii cerem urgent compensatii financiare. Antreprenorii nu au primit nici acum compensatiile datorate de statul roman pentru anul 2020, in schimb ni se cere sa ne achitam toate obligatiile si sa fim contribuabili corecti.

Industria ospitalitatii cere urgent:

  • Finalizarea masurii 2 – capital de lucru demarata in decembrie 2020,  sunt companii care nu si-au primit drepturile nici acum. Cat sa mai creditam statul roman?
  • Finalizarea masurii de compensare cu 20% a pierderilor inregistrate in 2020 fata de 2019  pana la finalul anului 2021. Cand se vor primi aceste compensatii? Va suporta statul penalizari pentru aceasta intarziere nejustificata?
  • Masuri de protectie pentru 2021, dar nu realizate in anul 2023
  • Daca statul nu poate asigura protectia contribuabililor carora le inchide activitatea, cerem o clarificare a pozitiei noastre in cateva variante:
  1. Compensatii financiare raportat la 2019 sau
  2. Compensare datorii si obligatii bugetare pana in 30.06.2022 sau
  3. Amnistie fiscala pentru cei a caror activitate a fost restrictionata in acest an, 2021, sau
  4. Amanare credite si datorii restante pana in 30.06.2022 sau
  5. Acordarea de credite punte pana la primirea compensatiilor datorate de stat pentru anul 2020 si neonorate inca.
  • plafonarea taxelor pe salariul de pana la 3100 lei, la nivelul salariului minim si acordarea unor reduceri si scutiri de taxe pe munca
    Aceasta masura va aduce beneficii in sensul incurajarii personalului calificat sa ramana in tara, cat si eliminarea muncii la gri. Masura ar ajuta nu doar la o relansare a sectorului, dar si la imbunatatirea calitatii actului de turism si alimentatie publica, permitand companiilor din sector sa fie mai competitive in atragerea fortei de munca calificate. Forta de munca din acest sector este fortata acum, brutal, sa plece in exod.
  • Reactivarea masurii de sprijin financiar prin decontarea a 41,5% din salariul brut de incadrare a unui angajat care este readus in campul muncii cat si posibilitatea utilizarii facilitatilor pentru angajati concomitent;
    Apreciem ca fiind extrem de importante si binevenite masurile propuse de guvern in anul 2020 si consideram ca ar trebui continuate si in anul 2021, pe perioada restrictionarii activitatii si a carantinei impuse. Masura sustinerii 41,5% din salariul brut a acelor angajati reactivati din somaj tehnic in campul muncii este una care a produs rezultate reale.
    Pentru sustinerea sectorului, aceasta masura ar trebui continuata.
  • Anularea impozitului pe venit pentru anul 2021, pentru firmele afectate de restrictiile pandemiei.
  • Reducerea impozitelor si taxelor locale, avand in vedere functionarea fara restrictii a industriei ospitalitatii doar in perioada iunie – septembrie 2021.

Daca toate acestea nu pot fi solutionate si nu exista nicio cale de relansare a acestui sector de activitate, daca munca antreprenorilor din acest domeniu chiar nu conteaza pentru societatea romaneasca, va propunem

Greva fiscala din 25 noiembrie 2021 si protestarea la nivel national impotriva distrugerii ospitalitatii romanesti!

Lansam un apel la unitate catre toate organizatiile din industria ospitalitatii, din turismul romanesc pentru:

  1. sustinerea functionarii libere a acestui sector de activitate, in conditiile in care se respecta Certificatul de vaccinare,
  2. obtinerea compensatiilor financiare datorate de statul roman pentru 2020 si 2021.

Nu cerem nimic de pomana, cerem doar sa fie respectat dreptul la munca, dreptul de contribuabil roman, care produce plusvaloare in comunitatea lui.

Am fost parteneri ai autoritatilor, cu voie sau fara voie, dar cu respect si discernamant, din 14 martie 2020.

Adica, de peste un an si opt luni! Inadmisibil, ca dupa aceasta perioada in care v-ati jucat de-a baba oarba cu toata industria ospitalitatii si turismul romanesc, uite virusul, nu e virusul, uite masuri de sprijin, dar nu primiti nimic, sa ne prostiti in continuare cu aceste masuri restrictive.

Ne-ati cerut sa sustinem campania de vaccinare, sa ne sprijinim angajatii sa se vaccineze pentru a nu mai depinde de rata de incidenta. Suntem industria cu una dintre cele mai ridicate rate de vaccinare. Am sprijinit si respectat statul roman in imposibilitatea lui de a-si proteja contribuabilii si antreprenorii. Pana cand, domnilor, pana cand sa fim marionete expuse pentru acest exercitiu de vizibilitate?”

Foto: Restaurant Colosseum Timișoara

Din țară

Filmul de promovare a județului Timiș, realizat de Charlie Ottley, va fi difuzat la BBC

Publicat

pe

Satele, meșteșugurile și diversitate culturală sunt punctele forte ale filmului de prezentare a judeţului Timiş, din punct de vedere turistic, cultural şi gastronomic, realizat de cunoscutul producător Charlie Ottley.

Filmul va fi difuzat de postul de televiziune BBC.

Producţia a costat 25.000 de lei, iar difuzarea pe postul de televiziune BBC implică suma de 10.000 de euro.

Clipul promovează turismul, cultura şi gastronomia din Timişoara şi din întreg judeţul într-un video de 8 minute şi într-un altul rezumat, de 1 minut. Acesta este realizat în contextul programului Timişoara Capitală Europeană a Culturii 2023.

Prezentarea filmului este făcută atât în limba română, cât şi în engleză, iar clipul de 1 minut va fi difuzat timp de 6 săptămâni pe postul de televiziune BBC din Marea Britanie, alături de alte materiale video realizate în mai multe zone reprezentative ale României.

„Am semnat un contract de promovare cu BBC, pentru 6 săptămâni de difuzare a clipului de 1 minut. Contractul, în valoare de 10.000 de euro, se va încheia în data de 15 ianuarie 2023. Acesta nu este singurul astfel de contract de promovare, vor urma şi altele. Va fi cea mai mare campanie de promovare a României în Occident”, a declarat Alexandru Proteasa, vicepreşedinte al CJ Timiş, luni, într-o conferinţă de presă.

Întrebat ce lipseşte în Timişoara, Charlie Ottley a precizat că lipsesc luminile din parcuri.

„Am fost cu adevărat surprins. Am venit aici pentru că ştiu Timişoara, e un oraş foarte frumos şi iubesc faptul că a trecut prin transformări fabuloase, prin redarea multor spaţîi oamenilor cu zone pietonale, cu opera şi teatre minunate, cu multe restaurante frumoase şi aşa mai departe. Dar judeţul Timiş a fost pentru mine o experienţă nouă. Am condus prin diferite zone de câmpie în care nu m-am oprit să explorez şi făcând aceste filme parcă am deschis ochii. Sunt atâtea sate frumoase aici, meşteşugurile, diversitatea culturală din Timiş este uimitoare. Şi iubesc faptul că toată lumea se înţelege cu toată lumea. În alte zone din România mai sunt confruntări ale culturilor, dar aici avem unguri, germani, români, romi, şi chiar pare să existe o coeziune socială şi diversitate culturală pe care o găseşti în sate, dar şi aici la oraş. De asemenea, am văzut că sunt dealuri şi chiar munţi mai mici, şi eu credeam că este doar câmpie. Am descoperit cascade, păduri, lacuri şi urşi în judeţ, dar şi multe meşteşuguri, cum am mai spus. De exemplu, turismul viticol, poate fi mai dezvoltat mai mult decât este deja în prezent. Poate cineva îmi va spune că există deja, dar eu cred că un drum, al vinului pentru ciclişti, şi autobuze care să ducă turiştii pe la podgorii, atunci când ajung în oraş ar fi o perspectiva interesantă pentru viitor”, a precizat Ottley.

Realizatorul filmului de promovare al judeţului Timiş a rămas, totuşi, cu un gust amar, când a văzut izvoare de apă termală închise.

„Am observat cu tristeţe că am trecut pe lângă izvoare cu apă termală care sunt închise. Nu ştiu dacă aţi fost la Budapesta să vedeţi ce au făcut acolo cu apele termale, dar cred că oportunităţile pentru un turism al sănătăţîi aici în Timiş ar fi mari dacă aceste izvoare de apă termală vor fi deschise şi amenajate. Aveţi ape geotermale multe aici în Timiş şi oamenii ar putea veni de peste tot din Europa să se trateze sau să meargă la un spa. Această este doar un alt avantaj al judeţului Timiş şi sper că acest domeniu să se dezvolte în viitor. A fost minunat să vedem şi mănăstirile de aici”, a mai adăugat Ottley.

În timpul filmărilor, Ottley a fost tâlhărit într-un parc de doi băieţi şi o fată, cu vârste cuprinse între 10 şi 14 ani, fiindu-i furate o dronă şi alte echipamente de filmare

Drona a fost recuperată, iar jurnalistul a anunţat că doreşte să le ofere o şansă la viaţă copiilor care i-au furat echipamentele de filmare dintr-un parc din Timişoara şi că îi va invita să asiste la filmările documentarului Flavours of Romania pentru a-i inspira în acest fel.

Citeste mai mult

Din țară

Programul Rabla pentru electrocasnice, o nouă sesiune

Publicat

pe

Noua sesiune a Programului naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante energetic va avea startul luni, 21 noiembrie 2022, ora 10:00, odată cu deschiderea perioadei de cinci zile rezervată înscrierii celor interesați.

Vor urma trei etape, pe categorii de electrocasnice, în care participanții înscriși vor alege voucherele pentru aparatele pe care vor să le înlocuiască.

Bugetul total alocat pentru cea de-a doua ediţie din 2022 a programului „Rabla pentru electrocasnice” este de 50 de milioane de lei, potrivit Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), instituția care administrează proiectul.

„Reamintim tuturor celor interesaţi să participe în program, în oricare dintre etape, că este necesar să îşi creeze un cont de utilizator. Este foarte important acest pas, deoarece prin intermediul acestui cont veţi putea selecta electrocasnicele dorite în fiecare dintre cele trei etape. În cazul în care aveţi deja un cont de utilizator, creat în ediţiile anterioare ale programului, nu trebuie să vă creaţi alt cont, ci doar să vă autentificaţi utilizând adresa de e-mail şi parola setată de dumneavoastră”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

După înscriere, prin crearea pe www.afm.ro a conturilor de utilizator, demarează etapele de selectare, tot în aplicaţia informatică, a voucherelor corespunzătoare electrocasnicelor dorite.

Mai exact, programul are următorul calendar: înscrierea în aplicaţie (21-25 noiembrie); etapa I – selecţia voucherelor pentru maşini de spălat rufe/vase şi frigidere/congelatoare (5-9 decembrie sau până la epuizarea bugetului de 25 de milioane de lei); etapa a II-a – selecţia voucherelor pentru laptopuri şi tablete (12-16 decembrie sau până la epuizarea bugetului de 10 milioane de lei); etapa a III-a – selecţia voucherelor pentru aparate de aer condiţionat, uscătoare de rufe şi aspiratoare (19-23 decembrie sau până la epuizarea bugetului de 15 milioane de lei).

Voucherele au valori de 400 de lei pentru maşini de spălat rufe, inclusiv cu uscător, cu cel puţin noua clasă energetică C, pentru maşini de spălat vase cu cel puţin D, pentru aparate de aer condiţionat, inclusiv portabile, cu eficienţă la răcire cel puţin A++, pentru frigidere, combine, lăzi frigorifice, congelatoare cu cel puţin noua clasă E, pentru uscătoare de rufe cu eficienţă cel puţin A++; de 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum mai mic de 43 kWh/an; de 500 de lei pentru laptopuri; de 300 de lei pentru tablete.

Voucherul, care nu poate fi utilizat decât de persoana căreia i-a fost emis, este valabil șapte zile de la data validării de către AFM, termen în care trebuie utilizat la un comerciant, iar formalităţile de achiziţionare a echipamentelor trebuie realizate tot în maximum șapte zile.

Citeste mai mult

Din țară

Primul tronson din linia ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, modernizat cu bani din PNRR

Publicat

pe

Contractul pentru realizarea primului tronson din linia ferată Caransebeş-Timişoara-Arad, Lotul 3, Timişoara Est- Ronat Triaj, segment în valoare de 1.440.433.361,03 lei fără TVA, bani ce provin din PNRR, a fost semnat, zilele trecute, la Timișoara.

Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA va realiza lucrarea în 42 de luni, din care primele 6 luni sunt pentru proiectare, iar următoarele 36 de luni pentru execuţie. Lungimea traseului este de 13,86 km. Vor fi 2 staţii tehnice şi 4 halte de călători.

„Vorbim de un proiect finanţat prin PNRR, de Lotul 3 Caransebeş-Arad, vorbim de un proiect de aproximativ 1,44 miliarde lei fără TVA, vorbim de un proiect care presupune 6 luni proiectare, 36 luni execuţie. Este un proiect care va impacta asupra oraşului nostru. Este un proiect cu 4 pasaje peste calea ferată, are lucrări şi de alte tipuri, în afară de cele legate de modernizarea căii ferate, şi care după cele 42 de luni, sunt convins că va duce la sporirea calităţii vieţii nu doar în Timişoara, ci şi a călătorilor pe acest tronson. Cred că acesta e cel mai mare proiect semnat vreodată în oraşul nostru. Valoarea este de aproximativ 300 de milioane de euro fără TVA şi face parte din această secţiune Caransebeş-Arad. Nu vă spun decât acelaşi lucru, că presiunea va fi una uriaşă, atât mai mare va fi dacă rămân în funcţia asta de ministru al Transporturilor, pentru că e vorba de oraşul meu. Am această bucurie că, odată semnat, nu mai poate să îl oprească nimeni. Am convingerea că va fi realizat în termenii contractului”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, prezent la eveniment.

În proiect este prevăzut şi un sens giratoriu suspendat, la intersecţia de la strada Baader din Timişoara. De asemenea, sunt prevăzute şi alte pasaje peste calea ferată, între care unul pe strada Gheorghe Adam.

Proiectul de reabilitare a magistralei de cale ferată cuprinde şi modernizarea a 20 de gări şi halte de pe traseu aflate în judeţul Timiş. Este vorba despre staţiile: Timişoara Est, Timişoara Nord, Ronat Triaj, Sanandrei, Băile Calacea, Orţişoara, Sacu, Jena, Chizatau, Tapia, Jabar, Sustra, Izvin, Ghiroda, Gavojdia, Lugoj, Belint, Topolovat, Recaş, Remetea Mare.

Tronsonul de cale ferată Caransebeş-Lugoj-Timişoara-Arad are o lungime de 162 de kilometri şi este împărţit în 4 loturi:

Lotul 1: Caransebeş – Lugoj (39,56km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA – 1,3 miliarde lei (fără TVA)

Lotul 2: Lugoj – Timişoara Est (53,91km) – câştigător licitaţie: FCC CONSTRUCCION SĂ – 1,9 miliarde lei (fără TVA)

Lotul 3: Timişoara Est – Ronat Triaj (13,86km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 1,4 miliarde lei (fără TVA)

Lotul 4: Ronat Triaj – Arad (54,86 km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 2,1 miliarde lei (fără TVA)

Costul total al întregului tronson este de aproximativ 8 miliarde lei cu TVA.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite