Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Ministerul Sănătății anunță măsurile de urgență pentru prevenirea epidemiei determinată de infectarea cu coronavirus

Publicat

pe

Ministerul Sănătăţii a emis miercuri Ordinul ministrului Sănătăţii pentru instituirea măsurii de carantină a persoanelor în situaţia de urgenţă de sănătate publică internaţională determinată de infectarea cu COVID-19 şi stabilirea unor măsuri în vederea prevenirii şi limitării efectelor epidemiei.

Documentul stabileşte definiţia de caz, ce tipuri de persoane sunt plasate în carantină şi cine intră la izolare la domiciliu ce se întâmplă cu persoanee care prezintă simptome, dar şi măsurile care trebuie luate.

Ieşirea din carantină se face după 2 teste negative pentru COVID-19, efectuate la un interval minim de 24 ore. Toate persoanele plaste în carantină sau izolate la domiciliu primesc concediu medical.

Conform Ordnului emis, miercuri, de ministrul Sănătăţii se instituie măsura de carantină pentru toate persoanele asimptomatice care se întorc din zonele cu transmitere comunitară extinsă. Carantina va dura o perioadă de 14 zile şi va fi organizată în spaţii special amenajate.

De asemenea, persoanele care au călătorit în ultimele 14 zile în localităţi din zonele afectate de COVID-19, altele decât cele cu transmitere comunitară extinsă, se vor autoizola la domiciliu 14 zile, timp în care vor fi monitorizate de către direcţiile de sănătate publică şi prin intermediul medicului de familie. Măsura se aplică şi membrilor de familie care locuiesc la acelaşi domiciliu.

Persoanelor aflate în autoizolare la domiciliu li se vor pune la dispoziţie informaţii detaliate referitoare la măsurile de igienă individuală ce trebuie respectate în caz de epidemie.

Lista zonelor cu transmitere comunitară extinsă şi a celor afectate este disponibilă pe site-ul CNSCBT şi se actualizează de câte ori este nevoie.

Definiţia de caz pentru infecţia COVID-19 este postată tot pe site-ul CNSCBT  şi se actualizează ori de câte ori este nevoie.

Până în prezent, persoanele care vin din China continentala-Provincia Hubei(inclusiv orasul Wuhan), oraşele Wenzhou, Hangzhou, Ningbo,Taizhou din Provincia Zhejiangsau din una din cele 12 localităţi din Italia intră în carantină timp de 14 zile, în spaţii special destinate în acest scop, imediat după revenirea în România.

De asemenea, persoanele din alte provincii/oraşe din China continentală şi din alte localităţi din Regiunile Lombardia şi Veneto intră în auto-izolare la domiciliu, timp de 14 zile, imediat dupa revenirea în România.

„La intrarea în carantină se efectuează un test pentru COVID-19 persoanelor asimptomatice venite din zonele afectate. În scopul asigurării asistenţei medicale a persoanelor carantinate, direcţiile de sănătate publică judeţene şi cea a municipiului Bucureşti nominalizează unitaţile sanitare responsabile de pe raza judeţului. Persoanele pentru care se stabileşte măsura de carantinare în spaţiile special amenajate sau izolare la domiciliu au dreptul la concediu medical conform OUG 158 din 2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate”, a transmis Ministerul Sănătăţii.

Sursa citată a precizat că persoanele simptomatice care întrunesc criteriile definiţiei de caz şi care se prezintă la o unitate sanitară, rămân în această unitate, în izolare, li se recoltează o probă care va fi transportată la cel mai apropiat centru de testare în regim de urgenţă. În cazul în care testul este pozitiv pacientul va fi transferat la cea mai apropiată secţie/spital de boli infecţioase.

Persoanele simptomatice care întrunesc criteriile definiţiei de caz, vor fi izolate în secţiile/spitalele de boli infecţioase unde li se vor recolta probe respiratorii, conform metodologiei de supraveghere in vigoare, aflata pe site-ul INSP-CNSCBT.

Transportul probelor recoltate se va face în aceleaşi condiţii de siguranţă ca şi probele de gripă şi testarea se va face la cel mai apropiat laborator secţiile / spitalele de boli infecţioase.

„Ieşirea din carantină după o perioadă de 14 zile, cât şi la externarea din spital dacă pacientul este clinic sănătos se va face după efectuarea a 2 teste negative pentru COVID-19 efectuate la un interval minim de 24 ore”, amai transmis Ministerul Sănătăţii.

Direcţia de Sănătate Publică judeţeană şi cea a municipiului Bucureşti comunică administratorului centrului de carantină încheierea perioadei de carantinare şi se deplasează pentru eliberarea avizelor epidemiologice.

Dezinfecţia spaţiilor de carantinare se efectuează de către administratorul centrului sub îndrumarea Direcţiei de Sănătate Publică, după ce persoana / persoanele vor părăsi spaţiul.

În funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice şi confirmarea a mai mult de trei cazuri de infecţie cu noul coronavirus, cu legătură epidemiologică între ele, în aceeaşi comunitate se poate decide declararea carantinei într-o comunitate.

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite