Ne găsiți și pe:

Din țară

OPORTUNITATE. O nouă campanie de recrutare de rezerviști voluntari în Armata României

Publicat

pe

Ministerul Apărării Naţionale (MApN) anunţă organizarea unei noi campanii de recrutare şi selecţie pentru cei care doresc să îndeplinească serviciul militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României.

Conform unui comunicat al MApN, în această etapă, vor fi disponibile 871 de locuri pentru toate categoriile de personal – ofiţeri, maiştri militari, subofiţeri, gradaţi şi soldaţi, iar persoanele interesate pot depune dosarele în perioada 16 mai – 10 iunie.

La centrul militar zonal, judeţean sau de sector pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul, cei interesaţi vor fi informaţi cu privire la avantajele îndeplinirii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, etapele procesului de recrutare şi selecţie, unitatea sanitară militară unde urmează să susţină examinarea medicală, precum şi la unitatea militară sau centrul de instruire în care urmează să execute programul de instruire iniţială, în situaţia în care este cazul, potrivit legii.

Candidaţii proveniţi din rândul celor fără pregătire militară vor fi consiliaţi în ceea ce priveşte exprimarea opţiunilor, în sensul orientării către funcţiile pentru care îndeplinesc criteriile specifice referitoare la nivelul studiilor şi corespondenţa specializărilor dobândite în viaţa civilă cu armele/serviciile şi specialităţile militare.

Detalii suplimentare pot fi obţinute de la centrele militare zonale, judeţene sau de sector. Datele de contact ale acestora sunt disponibile pe pagina de internet a MapN, la adresele: https://www.recrutaremapn.ro/contactbir.php şi https://www.mapn.ro/contact/centre_militare/index.php.

MApN precizează că, la prezentarea la centrul militar, se va completa o cerere de înscriere şi se vor prezenta următoarele documente: actul de identitate, în original şi în copie; certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii; acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie; permisul de conducere valabil, eliberat de autorităţile române, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice; livretul militar, în original şi în copie, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.

Ministerul Apărării aminteşte că din 2021 au intrat în vigoare o serie de măsuri care au ca scop creşterea atractivităţii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, dintre care cele mai semnificative sunt creşterea cuantumului remuneraţiei acordate în perioada în care nu participă la instruire sau la misiuni, de la 10% la 30 % din solda de funcţie, la care se adăugă solda gradului deţinut; creşterea cuantumului indemnizaţiei de instalare, prin adăugarea la solda de funcţie, a gradaţiilor şi a soldei de comandă, pe lângă solda de grad; eliminarea obligaţiei privind restituirea cheltuielilor de recrutare şi selecţie, în situaţia nesemnării/nefinalizării contractului; eliminarea limitărilor privind plecarea rezerviştilor voluntari în străinătate; crearea posibilităţii repartizării în funcţii, fără a mai susţine probele de selecţie, a rezerviştilor proveniţi din cadre militare în activitate şi soldaţi/gradaţi profesionişti, în primul an de la trecerea în rezervă.

Din țară

Modificări la documentația pentru eliberarea cazierului judiciar, în cazul persoanelor juridice

Publicat

pe

În vederea aplicării unitare a prevederilor Legii nr.267/2021, pentru completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.41/2016, privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, au fost modificate condițiile de eliberare a certificatului de cazier judiciar pentru persoane juridice.

În acest context, modificarea semnificativă intervine în cazul eliberării certificatului de cazier judiciar pentru persoane juridice de tip societate comercială, dovada calității de reprezentant legal realizându-se prin CERTIFICATUL DE ÎNREGISTRARE, în original.

De asemenea, în cazul persoanei juridice de tip ONG-uri (asociații, fundații, cluburi sportive, etc.) dovada calității de reprezentant legal se realizează prin intermediul actului de constituire/înființare și certificatului de înregistrare fiscală, în original.

Menționăm faptul că, în ambele situații amintite mai sus, este necesară completarea anexei nr.38 din H.G. nr.345/2010, de către solicitant (reprezentant legal/împuternicit), disponibilă pe pagina de internet indicată mai jos.

Mai multe informații despre locațiile din județ, programul cu publicul și orice alte date utile despre procedura eliberării certificatului de cazier judiciar și a certificatului de integritate comportamentală, se găsesc la adresa  https://tm.politiaromana.ro/utile/documente-eliberări-acte/cazier judiciar.

Citeste mai mult

Din țară

APIA a început plățile ajutoarelor de stat în sectorul creșterii animalelor

Publicat

pe

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), a anunţat luni că efectuează prin Centrele Judeţene, plata ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor, solicitat prin cererile de plată aferente serviciilor prestate în luna aprilie 2022, suma autorizată la plată fiind de 1,39 milioane lei.

„Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), efectuează prin Centrele Judeţene, plata ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor, solicitat prin cererile de plată aferente serviciilor prestate în luna aprilie 2022”, anunţă APIA.

Suma autorizată la plată este în valoare de 1.397.896,79 lei şi se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), pentru solicitanţii care au accesat această formă de ajutor de stat în conformitate cu prevederile Hotărârii de Guvern nr.1179/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat în sectorul creşterii animalelor, cu modificările şi completările ulterioare.

Citeste mai mult

Din țară

ATENȚIE! Emailuri false în numele ANAF!

Publicat

pe

ANAF atenționează contribuabilii cu privire la emailuri false transmise în numele instituției, prin care contribuabilii sunt înștiințați că au plăți fiscale restante.

„Pentru siguranța dumneavoastră, vă sfătuim să nu deschideți aceste emailuri, iar dacă au fost deschise să nu accesați documentele anexate sau linkurile din conținut“, transmit reprezentanții ANAF.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite