Ne găsiți și pe:

Din țară

Pregătiri pentru programul „Litoralul pentru toți“

Publicat

pe

Programul „Litoralul pentru toţi” va începe la sfârşit lunii august – începutul lunii septembrie, a anunțat prim-vicepreşedintele executiv al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoş Răducan.

„Am început pregătirea programului «Litoralul pentru toţi», pentru că avem nevoie de circa 20 de zile. Trebuie să ştim din timp ce hoteluri se vor înscrie, am început înscrierile. Ca urmare a recomandărilor Consiliului Concurenţei, noi nu mai impunem tarife. Fiecare unitate hotelieră îşi stabileşte tarifele, la fel şi perioada de desfăşurare. Noi facem doar recomandarea să înceapă în perioada de extrasezon, când tarifele sunt mai mici”, a declarat Răducan.

Astfel, este al doilea an când fiecare hotel care participă la acest program îşi stabileşte tariful.

Tarifele din acest program sunt cu până la 70% mai mici decât cele din vârf de sezon.

Răducan a mai anunțat că a propus data de 1 septembrie pentru începerea programului, dar fiecare hotel decide în funcţie de gradul de ocupare.

Din țară

S-au mărit amenzile pentru cei care nu respectă restricțiile din perioada stării de urgență

Publicat

pe

Ordonanţa de urgenţă care prevede amenzi mai mari pentru persoanele care nu respectă regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă a intrat în vigoare de vineri, de la ora 00,00.

Amenzile pentru persoanele fizice care nu respectă ordonanţele militare au crescut şi au următoarele valori: minim 2.000 lei şi maxim 20.000 lei, faţă de minim 100 şi maxim 5.000 de lei, cât erau până acum.

Amenda minimă pentru persoanele juridice care nu respectă ordonanţele militare a crescut de la 1.000 de lei, cât era până acum, la 10.000 de lei. Maximul amenzii pentru persoane juridice rămâne stabilit la 70.000 de mii de lei.

În plus, au fost introduse şi sancţiuni complementare pentru cei care nu respectă prevederile legale, după cum urmează:

* confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contravenţie;

* interzicerea accesului la respectivele bunuri, prin aplicarea sigiliului de către organele abilitate;

* suspendarea temporară a activităţii;

* desfiinţarea unor lucrări;

* refacerea unor amenajări.

Măsurile complementare de sancţiune vor fi aplicate în funcţie de natura şi gravitatea faptei.

Citeste mai mult

Din țară

UTIL pentru agenții economici. Platformă digitală pentru comunicarea cu instituțiile publice

Publicat

pe

În contextul epidemiei de COVID-19, în sprijinul cetăţenilor şi al instituţiilor publice, Guvernul României, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, în parteneriat cu Aurachain, Asociaţia pentru Tehnologii Avansate, Bithat şi Telekom lansează platforma digitala https://aici.gov.ro/home.

Într-un comunicat de presă transmis, joi, de Autoritatea pentru Digitalizarea României se arată că aceasta serveşte drept intermediar pentru înregistrarea documentelor adresate instituţiilor publice care nu au un sistem propriu de registratură online.

Obiectivul platformei este eficientizarea şi tehnologizarea proceselor de comunicare la nivel naţional, astfel încât toate instituţiile publice din România să fie înrolate într-un sistem digital capabil să răspundă solicitărilor cetăţenilor

Platforma aici.gov.ro oferă, ca primă funcţionalitate, posibilitatea ca toate persoanele juridice din România să transmită către reprezentanţele judeţene ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţelor de Muncă (ANOFM) cererea pentru solicitarea şomajului tehnic potrivit OUG nr. 30/2020 modificată prin OUG nr. 32/2020. Şomajul tehnic permite societăţilor private să solicite plata de la bugetul de stat a 75% din salariul mediu brut pe economie tuturor angajaţilor respectivelor societăţi.

La începutul săptămânii viitoare, platforma va oferi şi instrumente necesare plăţii indemnizaţiei pentru alţi profesionişti, cooperatişti şi structuri sportive sau persoane fizice care au obţinut venituri exclusiv din drepturi de autor şi drepturi conexe, afectaţi prin instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României.

Citeste mai mult

Din țară

Valabilitatea actelor care expiră în perioada stării de urgență, se prelungește

Publicat

pe

Serviciile publice din cadrul Ministerului Afacerilor Interne au adaptat programul de relaţionare cu publicul şi au adoptat o serie de măsuri, după instituirea stării de urgenţă.

MAI prezintă documentele care, dacă expiră, se prelungesc automat în această perioadă:

În ceea ce priveşte activitatea Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, documentele pentru care se prelungeşte valabilitatea până la încetarea stării de urgenţă sunt permisele de conducere româneşti, autorizaţiile de circulaţie provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare şi ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim premise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare/ transcriere/ certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere româneşti/străine sau duplicate.

Dovezile în cauză sunt valabile până la primirea de către titulari/deţinători a certificatelor/permiselor de conducere livrate de către DRPCIV, prin serviciile poştale.

Nu intră în această categorie dovezile înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permiselor de conducere care se eliberează de serviciile rutiere în cazul unor abateri la regimul circulaţiei.

Totodată, se menţine valabilitatea documentelor necesare operaţiunilor de înmatriculare/transcriere, examinare sau preschimbare a permisului de conducere obţinute de către solicitanţi de la alte entităţi, documente care vor expira în interiorul stării de urgenţă (ex. certificat de autenticitate, fisa medicala, dosar şcolarizare si altele) pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de urgenţă.

Cărţile de identitate, cărţile de identitate provizorii, menţiuni de stabilire a reşedinţei emise şi prelucrate de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) şi de către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor sunt valabile pe teritoriul României, inclusiv 90 de zile de la încetarea situaţiei de urgenţă.

Totodată, în cazuri excepţionale, ce au la bază motive medicale, pierderea, furtul, distrugerea actului de identitate, cetăţenii pot solicita eliberarea unui nou act de identitate sau, după caz, înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei, exclusiv prin programarea telefonică, în prealabil, la numărul de telefon precizat pe site-ul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor competent, ori după caz menţionat pe site-ul DEPABD.

Activitatea de preluare a cererilor privind furnizarea unor date cu caracter personal din Registru naţional de evidenţă a persoanelor sau a cererilor privind clarificarea unor aspecte de stare civilă se va realiza prin intermediul adresei poştale sau al mijloacelor de comunicare electronice.

Cererile pentru eliberarea Certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul naţional de evidenţă a persoanelor (document eliberat cetăţenilor români în vederea apărării drepturilor şi valorificării intereselor acestora în străinătate, însoţit, după caz, de Formularul standard multilingv eliberat în baza Regulamentului (UE) 2016/1191), precum şi cererile privind eliberarea fotocopiilor după deciziile de schimbare a numelui persoanelor fizice pe cale administrativă, eliberate de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date până la data de 31.03.2005, se transmit exclusiv on-line pe adresa de e-mail a instituţiei depabd@mai.gov.ro.

Certificatele de cazier judiciar sau adeverinţele de integritate comportamentală pot fi emise de structurile specializate ale Inspectoratului General al Poliţiei Române pe durata stării de urgenţă, doar pentru motive temeinic fundamentate menţionate în cuprinsul cererii. În aceste cazuri, se recomandă pe cât posibil utilizarea mijloacelor de comunicare on-line, pentru evitarea prezentării persoanelor interesate la ghişeu.

În cazul în care certificatul de cazier judiciar este necesar pentru dosare de concurs, angajare, licitaţie etc. la instituţiile publice sau organele de specialitate ale administraţiei publice, precum primării, instituţii din sistemul de învăţământ, sănătate, S.R.P.C.I.V., D.G.A.S.P.C. există posibilitatea ca persoanele interesate să depună o declaraţie prin care să solicite acestor instituţii obţinerea extrasului de pe cazierul judiciar sau a certificatului de integritate comportamentală.

Totodată, în cauzele de la nivelul parchetelor, în care, anterior instituirii stării de urgenţă, a fost disjunsă prin ordonanţă a procurorului prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permisului de conducere, eliberate conform art. 111 din OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, nu este necesar ca persoanele interesate să depună cereri de prelungire.

Procurorii vor emite, din oficiu, ordonanţe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă o ordonanţă.

Ordonanţele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unităţile de poliţie competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situaţie excepţională.

Se supun prevederilor decretului prezidenţial din 16 martie 2020 şi ale Ordonanţei militare nr. 3 din 24 martie 2020 inclusiv documentele eliberate cetăţenilor străini de către Inspectoratul General pentru Imigrări, permise de şedere, avize de angajare/detaşare, decizii de returnare, certificate de înregistrare a rezidenţei sau cărţi de rezidenţă eliberate cetăţenilor europeni, documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecţie internaţională şi persoanelor fără cetăţenie, documentele temporare de identitate ale solicitanţilor de azil.

Având în vedere măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu noul coronavirus, pentru situaţii de urgenţă sau care nu suferă amânare, cetăţenii străini şi europeni pot utiliza mijloacele electronice de comunicare la distanţă cu structura competentă teritorial, precum aplicaţia on-line portaligi.mai.gov.ro, corespondenţă poştală sau alte mijloace conform datelor de contact ce se regăsesc pe site-ul igi.mai.gov.ro.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite