Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Programele „Rabla“ încep în februarie. Ce noutăți sunt

Publicat

pe

Programele Rabla vor debuta mai devreme, la începutul lunii februarie, şi vor avea un buget-record de 1,2 miliarde lei. Din acest an au fost introduse posibilitatea de a preda două mașini vechi pentru achiziția uneia noi, caz în care tichetul poate ajunge la 12.000 de lei, și cerința de casare a unui autovehicul uzat și în cazul cumpărării unei mașini electrice.

Implementarea programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus este planificată, în premieră, pe următorii trei ani, iar obiectivul este eliminarea din trafic a cel puţin 250.000 de mașini mai vechi de 15 ani până în 2026.

„Este prima dată când, în urma consultărilor pe care le-am avut cu asociaţiile producătorilor auto şi asociaţiile importatorilor, comercianţilor auto, am pregătit un program pe 3 ani, (…) astfel încât rezultatul scontat, cel al scoaterii din circulaţie a cel puţin 250.000 de autoturisme mai vechi de 15 ani până în 2026, să fie realizat”, a spus ministrul mediului, Tanczos Barna, într-o conferință de presă.

El a explicat că, pentru a atinge obiectivul pentru 2026, a fost crescut bonusul în cazul în care beneficiarul va preda la casare două autoturisme, ambele mai vechi de 15 ani.

Totodată, a adăugat ministrul, 2022 va fi primul an când vor fi eliminate întârzierile la aprobare, programul fiind etapizat pe intervale lunare, astfel încât toţi beneficiarii să primească răspuns în maximum o lună.

Conform Administraţiei Fondului pentru Mediu, la Rabla Clasic, se introduce ecobonusul de vechime, de 1.500 de lei pentru casarea maşinilor mai vechi de 15 ani, care au norma de poluare euro 3 şi inferioară. Se acordă 7.500 de lei (6.000 de lei primă de casare şi 1.500 de lei ecobonus de vechime).

În cazul casării a două autovehicule uzate, cuantumul finanţării ajunge la 12.000 de lei (9.000 de lei primă de casare + două ecobonusuri a câte 1.500 de lei).

Nota de înscriere va fi valabilă 300 de zile de la emiterea acesteia. Se elimină termenul de 60 de zile de casare/radiere a autovehiculului uzat, solicitanţii având posibilitatea de a-l casa/radia, până la emiterea facturii noii mașini.

În cazul Rabla Plus se introduce obligativitatea casării unui autovehicul uzat pentru achiziţionarea unui autovehicul electric sau hibrid. Şi aici vor exista ecobonusul pe vechime şi posibilitatea casării a două maşini uzate.

Cuantumul finanţării va fi: casare un autovehicul – 46.500 de lei pentru autovehicul electric (45.000 ecotichet şi 1.500 ecobonus) şi 21.500 de lei pentru hibrid (20.000 ecotichet şi 1.500 ecobonus); casare două autovehicule – 51.000 de lei pentru autovehicul electric (45.000 ecotichet şi 3.000 prima de casare şi două ecobonusuri) şi 26.000 de lei pentru hibrid (20.000 ecotichet, 3.000 prima de casare şi două ecobonusuri).

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite