Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

PROIECT. Cum se va organiza activitatea în școli, în semestrul al doilea

Publicat

pe

Ministerul Educaţiei a prezentat joi dimineaţă ordinul privind organizarea activității în unitățile școlare după 8 febriarie, afirmând că a încercat sa surprindă toate aspectele convenite în foarte buna colaborare cu Ministerul Sănătăţii, într-o manieră constructivă.

Documentul va fi supus validării Ministerului Sănătății.

Printre măsurile privind pregătirea unităţilor de învăţământ, înainte de reluarea cursurilor se numără aşezarea băncilor astfel încât să se asigure distanţarea de 1 m, iar  situatia in care acest lucru nu se poate realiza, se va asigura distanţarea maxim posibilă, dar şi stabilirea circuitelor funcţionale.
Măsuri de organizare a spaţiilor, a accesului în unităţile de învăţământ preuniversitar/unităţile conexe şi a programului şcolar
– În interiorul şcolii vor fi organizate circuite prin demarcare cu benzi vizibile care să asigure „trasee prestabilite” de intrare, de deplasare în interiorul unităţii de învăţământ şi de părăsire a acesteia, facilitând păstrarea unei distanţe corespunzatoare între persoane.
– La intrarea în şcoală şi pe coridoare, precum si la intrarea în fiecare clasă vor fi aşezate dispensere/flacoane cu soluţie dezinfectantă pentru mâini.      Uşile vor fi menţinute deschise, dacă este posibil, pentru a evita punctele de contact.
– Sala de clasă va fi amenajată astfel încât să fie asigurată distanţarea fizică  de 1 metru între elevi. Dacă configuraţia sălii de clasă (suprafaţă, mobilier etc) nu permite distanţarea fizică de 1 metru, atunci spaţiul va fi organizat astfel încât să se asigure distanţa maxim posibilă între elevi.
–  Deplasarea elevilor în interiorul instituţiei trebuie limitată prin alocarea aceleiasi săli unei clase de elevi, iar profesorii vor schimba sala de predare.
Principiul de urmat este „1 clasă de elevi = 1 sală”;
– Este interzis schimbul de obiecte personale;
– Va fi asigurată aerisirea claselor înainte de sosirea elevilor, prin deschiderea ferestrelor timp de minimum 30 minute, apoi în timpul pauzelor minimum 10 minute şi la finalul zilei, ţinând cont de temperatura exterioară;
–  Se recomanda evitarea experimentelor practice care necesită mişcare şi/sau interacţiune strânsă între elevi;
 – Elevii şi personalul didactic/didactic auxiliar/nedidactic vor purta mască in permanenta, atunci când se află în incinta unităţii de învăţământ.
– Accesul persoanelor care nu au calitatea de elev sau angajat al unitatii de invatamant (părinţi, alţi însoţitori etc.) va fi interzis în afara cazurilor excepţionale, pentru care este necesară aprobarea conducerii unităţii de învăţământ.
 – Organizarea programului şcolar va avea în vedere posibilitatea începerii cursurilor la intervale orare diferite, astfel încât să se evite aglomerările la intrarea şi la ieşirea în pauze.
– Intervalele aferente pauzelor vor fi stabilite în mod eşalonat astfel incat sa existe un minim posibil de suprapunere;
– Organizarea activităţilor şi supravegherea în timpul pauzelor se realizează astfel incat sa se evite formarea de grupuri de elevi din clase diferite. Elevii vor fi supravegheaţi pe toată durata pauzelor de către cadre didactice sau alte categorii de personal, pentru mentinerea distanţării fizice.  Orice activităţi care presupun formarea unor grupuri vor fi organizate cu respectarea distanţei dintre elevi.
– Jocurile şi alte activităţi care implică formarea unor grupuri vor fi organizate cu respectarea distanţei maxim posibile dintre elevi, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
– Elevii nu vor consuma în comun alimente sau băuturi şi nu vor schimba între ei obiecte de folosinţă personală (telefoane, tablete, instrumente de scris, jucării etc.).  Se pot desfăşura doar jocurile sportive care permit distanţarea fizică, de preferat în aer liber, daca conditiile meteo permit;
Obligațiile părinților
 Părinţii au obligaţia să anunţe unitatea de învăţământ cu privire la absenţa elevului în următoarele situaţii:
 • Elevul prezintă simptome specifice infectării cu virusul SARS-CoV-2;
 • Elevul a fost diagnosticat cu SARS-CoV-2;
• Elevul este contact direct al unei persoane diagnosticate cu SARS-CoV-2 şi se află în carantină.

Măsurile se aplică atât în cazul orelor de curs, ci şi pentru ”activităţile educative, recreative, pentru consolidarea competenţelor dobândite de elevi sau de accelerare a învăţării, precum şi pentru activităţile de învăţare remedială desfăşurate în unităţile de învăţământ în cadrul programelor de tipul,, Şcoală după Şcoală”.  În cazul instituţiilor de învăţământ superior, modalitatea de desfăşurare a activităţilor ce presupun prezenţa fizică a studenţilor la cursuri se decide în conformitate cu principiul autonomiei universitare, cu respectarea prevederilor legale aplicabile.

DSP va informa Inspectoratele şcolare în legătură cu situaţia epidemiologică la nivelul fiecărei localităţi, în vederea stabilirii scenariului de începere a cursurilor, iar scenariul de funcţionare al unităţii/instituţiei de învăţământ pe parcursul anului şcolar/universitar se va actualiza in functie de evolutia epidemologică.

Documentul prezintă cele trei scenarii de desfăşurare a cursurilor în funcţie de situaţia epidemiologică, dar menţionează şi că ”în situaţii justificate de infrastructură şi resursele existente, unităţile de invăţământ/unităţile conexe pot desfăşura activităţi didactice în sistem on line cu aprobarea inspectoratului şcolar judeţean/ISMB”.

Pregătirea unităților de învățământ

Pentru pregătirea unităţilor de învăţământ/instituţiilor conexe/instituţiilor de învăţământ, conducerile acestora au în vedere următoarele aspecte:     a) organizarea şi întreţinerea spaţiilor astfel încât să se asigure distanţarea de 1 metru. In situaţia în care acest lucru nu se poate realiza, se va asigura distanţarea maxim posibilă, inclusiv prin amplasarea optima a mobilierului scolar;     b) stabilirea circuitelor funcţionale;     c) organizarea spaţiilor de recreere;     d) evaluarea necesarului de resurse umane;     e) asigurarea materialelor de curăţenie, igienă şi dezinfecţie;     f) asigurarea permanentă a unui stoc de rezervă de materiale de protecţie pentru elevi/studenţi şi personal.

Profesorii și școala online

Personalul didactic din cadrul unităţilor de învăţământ/conexe/instituţiilor de învăţământ aflat în grupa de risc, respectiv vârstnici, persoane cu diabet zaharat sau alte boli cronice, persoane cu imunitate deficitară, poate  desfăşura activităţi didactice în sistem on-line numai în baza unei certificări emise de medicul de medicina  muncii. În acest caz conducerea unităţii /instituţiei va adapta orarul şcolar în mod corespunzător.  De asemenea. preşcolarii/elevii care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv cei diagnosticaţi cu boli respiratorii cronice severe, obezitate severă, diabet zaharat tip I, boli inflamatorii, boli imune/autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, dizabilităţi, tratament imunosupresiv, cu avizul şi recomandările specifice ale medicului curant şi cu acordul scris al părinţilor, pot fi scutiti de prezenta fizica in scoala, iar conducerile unităţilor de învăţământ vor identifica, după caz, soluţii pentru asigurarea procesului educaţional online.

”Preşcolarii/elevii care locuiesc împreună  cu o persoană care face parte dintr-o grupă de risc,  după o evaluare medicala a persoanei respective, dacă aceasta nu a fost vaccinată şi există riscul de contaminare cu SARS-CoV-2, pot să  nu se prezinte fizic la şcoală, la recomandarea medicului curant şi cu acordul părinţilor/reprezentantului legal”, menţionează documentul.

Încăperi pentru izolarea celor suspecți de infectarea cu noul coronavirus

Unităţile de învăţământ trebuie să stabilească  spaţiile care pot fi folosite în procesul de învăţământ, precum şi spaţiul necesar ce va fi utilizat pentru izolarea temporară a cazurilor suspecte de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, identificate de cadrul medical din unitatea de învăţământ preuniversitar/conexă/instituţia de învăţământ sau persoana desemnată de conducerea unităţii/instituţiei.

Când se suspendă cursurile

–  La apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învăţământ preşcolar sau clasă de învăţământ primar. În această situaţie se suspendă cursurile grupei sau clasei respective pentru o perioadă de 14 zile. În situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, urmând ca elevii din schimbul următor să îşi desfăşoare cursurile, după o dezinfectare prealabilă a sălii de clasă.
– La apariţia a două cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învăţământ gimnazial, liceal, profesional si postliceal. În această situaţie se suspendă cursurile clasei respective pentru o perioadă de 14 zile. În situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, urmând ca elevii din schimbul următor să îşi desfăşoare cursurile, după o dezinfectare prealabilă a sălii de clasă.
În ambele situaţii, procesul de învăţământ continuă în sistem online.
DSP/DSPMB va face anchete epidemiologice, va stabili care sunt contacţii directi ai acestora si va decide împreună cu conducerea unitatii de invatamant daca se impune carantinarea.
–  La apariţia cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligaţia de a anunţa conducerea unităţii de învăţământ care va informa DSP/DSPMB. DSP/DSPMB, in urma anchetei epidemiologice, va stabili care sunt contacţii directi ai acestora si va decide împreună cu conducerea unitatii de invatamant daca se impune carantinarea.
– Decizia de suspendare a activităţii didactice ce presupune prezenţa fizică a studenţilor se dispune prin hotărâre a senatului universitar, în raport cu numărul de îmbolnăviri şi cu rezultatul anchetei epidemiologice realizate, cu avizul direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
Criteriile de suspendare a cursurilor şcolare în unităţile de învăţământ din ordin nu se aplică şi unităţilor de învăţământ preuniversitar din subordinea Ministerului Apărării Naţionale şi Ministerului Afacerilor Interne, care vor lua deciziile care se impun conform regulamentelor/procedurilor aplicabile acestora.
Activităţile ce presupun prezenţa fizică din unităţile de învăţământ preuniversitar din subordinea Ministerului Apărării Naţionale şi Ministerului Afacerilor Interne vor fi gestionate în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice realizate la nivelul ministerelor din care fac parte şi stabilite prin decizie a conducătorilor acestora şi nu se supun dispoziţiilor prezentului ordin.

Din țară

Compania aeriană Turkish Airlines va opera curse către Istambul de la Timișoara

Publicat

pe

Compania aeriană Turkish Airlines a pus în vânzare primele bilete de avion pe ruta Timișoara – Istanbul.

Anunţul a fost făcut marţi seara de preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alfred Simonis, pe o rețea de socializare.

Acesta a mai precizat că Turkish Airlines va opera cinci curse pe săptămână, iar durata unui zbor între Aeroportul Internațional „Traian Vuia“ Timișoara şi cel din Istanbul este de o oră şi 40 de minute.

Conform celor precizate  de Alfred Simonis, Aeroportul Internațional Istanbul oferă legături rapide către 300 de destinații.

Din aprilie 2026, Compania aeriană Turkish Airlines va opera cinci curse pe săptămână conectând întreg vestul României cu unul dintre cele mai mari hub-uri aeriene internaționale.

Citeste mai mult

Din țară

ATENȚIE! Email fals în numele ANAF!

Publicat

pe

ANAF atenționează asupra unei noi campanii de emailuri false, transmise în numele instituției, de la adresa ion@impal.ro, prin care contribuabilii sunt anunțați de „o posibilă neregularitate identificată în declarațiile fiscale depuse”, iar pentru „remedierea situației” trebuie urmați anumiți pași.

Reiterăm următoarele:

nu deschideți aceste emailuri și

nu accesați documentele anexate sau linkurile din conținut;

nu transmiteți date personale sau bani către conturile menționate!

Serviciul Spațiul Privat Virtual, pus la dispoziția contribuabililor, gratuit, a fost creat și dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituția.

De asemenea, contribuabilii pot obține informații fiscale cu caracter general la CALL CENTER ANAF 0314039160.

Citeste mai mult

Din țară

Se deschide traficul pe noul drum DN 69A, care face legătura între partea de nord a Timișoarei și autostrada A1.

Publicat

pe

Începând de astăzi, luni 13 octombrie, de la ora 17.00, se va deschide traficul pe noul drum – DN 69A – care face legătura între partea de nord a Timișoarei și autostrada A1.

Drumul de legătură de 10 km, cu două benzi pe sens, va aduce avantaje semnificative pentru circulație și comunități, inclusiv preluarea unei părți importante din traficul de tranzit spre zona de nord a Timișoarei și conectarea cu centura de ocolire a Timișoarei (VTM). Odată cu deschiderea acestui drum, se vor echilibra și fluxurile de trafic între celelalte două conexiuni existente cu A1 (nodurile rutiere Giarmata și Remetea Mare).

În cadrul proiectului, au fost amenajate două noi sensuri giratorii, pe DN 69, iar traficul pe direcția Timișoara – Arad, dar și către DJ 692, din Timișoara spre Sânandrei, se va desfășura cu modificări. Îndemnăm participanții la trafic să acorde atenție sporită semnalizării rutiere, să respecte indicatoarele și regulile de circulație, întrucât traseele și regimul benzilor sunt diferite față de configurația anterioară.

Ø  Pe direcția Timișoara – Orțișoara – Arad, pe DN 69, șoferii vor urca pe pasajul care traversează DN 69A și vor ieși în sensul giratoriu nord, spre Orțișoara/Arad;

Ø  Pe direcția Arad – Orțișoara – Timișoara, pe DN 69, șoferii vor folosi cele două sensuri giratorii, breteaua spre direcția Timișoara fiind la a treia ieșire;

Ø  Pe direcția Timișoara – Sânandrei, șoferii vor urca pe pasajul care traversează DN 69A și vor ieși în sensul giratoriu nord, apoi se vor întoarce către Timișoara, pe DN 69 și, în sensul giratoriu sud, vor urma prima ieșire spre DJ 692. Pe direcția Sânandrei – Timișoara, șoferii vor folosi sensul giratoriu sud, cu acces pe a treia bretea;

Ø  Breteaua a doua de ieșire din sensul giratoriu sud este un acces exclusiv către platforma industrială, printr-un drum colector, care nu are acces în DN 69 pe direcția Timișoara. Așadar, șoferii care merg pe direcția Timișoara vor folosi doar a treia ieșire din sensul giratoriu sud.

 DATE TEHNICE – DN 69A:

Ø  Contract: Proiectarea și Execuția Lucrărilor din cadrul Obiectivului ”Drum de legătură Autostrada A1 – DN69” – Rest de Executat

Ø  Beneficiar: – Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A prin D.R.D.P. Timișoara.

Ø  Finanţare: – Contribuția Uniunii Europene din Programul Transport 2021-2027 – Programe FEDR.

Ø  Valoare: 235.884.751,42 Lei  + TVA

Ø  Antreprenor: Antrepriza de Reparații Și Lucrări ARL Cluj S.A.

Ø  Supervizor: Asocierea VENTRA PROJECT MANAGEMENT S.R.L. – UTIBER Kozuti Beruhazo Kft

Ø  Lungime: 9,90 km

Ø  Viteza de proiectare: 100 km/h

Ø  Investiția este situată pe teritoriul comunelor Sânandrei, Giarmata și Pișchia.

NODURI RUTIERE (3)

Ø  Nod rutier DN 69 (Timișoara – Arad)

Ø  Nod rutier km 5+300 (Drum Comunal 58)

Ø  Nod rutier A1 (între nodurile rutiere Giarmata și Orțișoara, km 509)

STRUCTURI (8):

Ø  Pasaj peste drumul de legătură pe DN 69 km 0+712

Ø  Pasaj peste drumul de legătură pe drum de exploatare km 2+158

Ø  Pod peste pârâul Niarad (Bega Veche) km 3+558

Ø  Pod peste drumul de legătură pe drum de exploatare km 5+162

Ø  Pod peste pârâul Măgheruș km 6+001

Ø  Pasaj inferior pe drumul de legătură peste drum de exploatare km 7+521

Ø  Pasaj inferior pe drumul de legătură peste drum de exploatare km 9+670

Ø  Pasaj peste autostrada A1 Arad – Timișoara pe Bretea 1 – Nod A1 km 0+565.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite