Ne găsiți și pe:

Din țară

Restricții timp de 30 de zile în toată țara. Masca obligatorie, cursuri online, telemuncă, fără petreceri

Publicat

pe

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă propune, pentru limitarea răspândirii pandemiei de COVID-19, ca de luni masca să fie obligatorie pe tot teritoriul ţării, să fie instituite restricţii de circulaţie şi declaraţie pe proprie răspundere noaptea, cursurile în învăţământul preuniversitar să se desfăşoare online, reuniunile şi petrecerile publice sau private, în spaţii închise sau deschise, să fie interzise, magazinele să îşi închidă programul la ora 21;00, iar pieţele care se află în spaţii închise să îşi suspende activitatea, în timp ce cele din spaţii deschise îşi pot continua activitatea. Farmaciile, benzinăriile şi operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară. Măsurile ar urma să fie valabile 30 de zile.

Principalele propuneri ale Comitetului Național pentru Situații de Urgență care intră în vigoare luni, 9 noiembrie 2020:
–  instituirea obligaţiei purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, la nivel naţional, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spaţiile publice deschise şi închise, indiferent de valoarea ratei de incidenţă cumulată a cazurilor din ultimele 14 zile.
– toate instituţiile publice, precum şi toţi operatorii economici publici sau privaţi să aibă obligaţia organizării activităţii şi desfăşurării programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, iar acolo unde specificul activităţii nu permite acest lucru, să se organizeze programul de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în cel puţin două grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin 2 ore. Respectarea aplicării acestei măsuri se urmăreşte de prefecţi şi de către Inspecţia Muncii.
–  în toate localităţile, activităţile didactice care impun prezenţa fizică a antepreşcolarilor, preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ să se desfăşoare în sistem on-line.
– în toate localităţile din România, să fie  interzisă circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 23.00 – 05.00.
Deplasarea în acest interval va fi permisă doar în următoarele situaţii, pe baza  legitimaţiei de serviciu, a adeverinţei eliberate de angajator sau a declaraţiei pe propria răspundere, în funcţie de situaţie:
– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
– deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
– deplasări în afara localităţilor a persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane şi care pot fi dovedite prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de familie.
  Declaraţia pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura.
–  interzicerea desfăşurării de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private.
–  suspendarea activităţii pieţelor agroalimentare în spaţii închise, târgurilor, bâlciurilor, pieţelor mixte şi volante şi a talciocurilor, Se permite activitatea pieţelor agroalimentare ce pot fi organizate în zone publice deschise, cu respectarea normelor de protecţie sanitară.
Pentru spaţiile exterioare în care se desfăşoară activităţi de preparare, servire şi consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice şi nealcoolice, care au fost amenajate şi pot fi asimilate spaţiilor publice închise, astfel cum sunt ele definite în Legea pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun nr. 349/2009, cu modificările şi completările ulterioare, sunt aplicabile următoarele reguli şi măsuri:

– activitatea este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 6,00-23,00, în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori, fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 6,00-23,00, dacă incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din judeţ/localitate este mai mare de 1,5 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, şi este interzisă la depăşirea incidenţei de 3/1.000 de locuitori;

– activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 6,00-23,00, în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori, fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 6,00-23,00, dacă incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din judeţ/localitate este mai mare de 1,5 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, şi doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unităţi în judeţele/localităţile unde este depăşită incidenţa de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile.

De asemenea, CNSU propune instituirea obligaţiei pentru operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private să-şi organizeze şi desfăşoare activitatea în intervalul orar 05.00 – 21.00. (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în intervalul orar 21.00 – 05.00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

Unităţile farmaceutice, benzinăriile şi operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară.

Documentul integral, transmis de Grupul de Comunicare Strategică, poate fi consultat aici.

ACTUALIZARE! Carantină în 9 localități din județul Timiș. Puteți ieși din casă cu declarație pe proprie răspundere

 

Din țară

ANAF. Ghid fiscal actualizat pentru persoanele care obțin venituri din închirieri

Publicat

pe

ANAF a actualizat Ghidul fiscal al contribuabililor persoane fizice care realizează venituri din închirierea și subînchirierea bunurilor mobile și imobile și din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat Ghidul fiscal al contribuabililor persoanelor fizice care realizează venituri din închirierea și subînchirierea bunurilor mobile și imobile și din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală, acesta fiind disponibil pe portalul www.anaf.ro, în secțiunea Asistență Contribuabili/Servicii oferite contribuabililor/Ghiduri curente și alte materiale informative, la următorul link:

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Ghid_chirii_2022_05.pdf.

Persoanele fizice care realizează venituri din aceste activități au obligația de a depune Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212), până la data de 25 mai.

Contribuabilii pot obține informații detaliate și telefonic, apelând Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center, la numărul de telefon 031.403.91.60.

Totodată, pe canalul de Youtube ANAF – Agenția Națională de Administrare Fiscală, sunt disponibile materiale video referitoare la modalitatea de  completare a declarației unice pentru persoanele fizice care realizează venituri din chirii.

Citeste mai mult

Din țară

DESCINDERI. Zeci de percheziții pentru destructurarea unui grup infracțional specializat în trafic de migranți și droguri

Publicat

pe

Zeci de percheziţii au loc miercuri dimineaţă în judeţele Arad, Timiş, Cluj, Iaşi şi Caraş-Severin, vizând membrii unui grup organizat specializat în traficul de migranţi şi traficul de droguri de risc şi de mare risc.

„La data de 18 mai 2022, poliţiştii Serviciului de Combatere a Criminalităţii Organizate Arad şi poliţiştii de frontieră din cadrul I.T.P.F. Timişoara şi Oradea, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – B.T. Arad, efectuează 37 de percheziţii domiciliare, în judeţele Arad, Timiş, Cluj, Iaşi şi Caraş-Severin, în cadrul unei acţiuni care vizează destructurarea unui grup infracţional organizat specializat în traficul de migranţi şi traficul de droguri de risc şi de mare risc”, precizează IGPR, într-un comunicat de presă.

Din cercetări a reieşit că, în luna august 2021, în judeţul Timiş, ar fi fost constituit un grup infracţional organizat, format din 41 de membri, care ar fi acţionat, până în prezent, în zona de vest a României, cu scopul de a săvârşi infracţiunea de trafic de migranţi.

Membrii grupului infracţional ar fi racolat migranţi proveniţi din Orientul Mijlociu, care trecuseră ilegal frontiera României, dinspre Serbia şi Bulgaria, şi care se adăposteau în judeţul Timiş, în special în municipiul Timişoara.
Migranţii ar fi fost preluați de către membrii grupului infracțional organizat din Timişoara şi transportaţi cu autoturismele acestora sau cu microbuze închiriate, până la frontiera de stat a României cu Ungaria, în judeţul Arad.
Ulterior, aceştia ar fi fost călăuziţi de membrii grupului în vederea trecerii frauduloase a frontierei de stat, destinaţiile finale ale migranţilor fiind Austria şi Germania.
Activităţile infracţionale ar fi fost realizate de către membrii grupului infracţional organizat, în scopul obţinerii unor beneficii materiale importante.
De asemenea, în perioada ianuarie-mai 2022, o parte dintre membrii grupului ar fi deţinut şi vândut, fără drept, droguri de mare risc  (cocaină şi amfetamină) şi droguri de risc (cannabis), consumatorilor din judeţele Arad, Timiş şi Caraş Severin.
La sediul D.I.I.C.O.T. – B.T. Arad vor fi duse pentru audieri 44 de persoane, despre care există suspiciunea că sunt implicate în desfăşurarea activităţilor infracţionale.
Suportul de specialitate a fost asigurat de Direcţia Operaţiuni Speciale din cadrul Poliţiei Române.
Acţiunea beneficiază de sprijinul poliţiştilor brigăzilor de combatere a criminalităţii organizate Timişoara, Cluj, Iaşi şi din cadrul Serviciului de Combatere a Criminalităţii Organizate Caraş Severin şi Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş.
La acţiune participă poliţiştii Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Arad, Sectorului Poliţiei de Frontieră Vărşand, Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timiş, Sectorului Poliţiei de Frontieră Deta şi I.T.P.F. Timişoara.
La activităţi participă şi jandarmii din cadrul inspectoratelor de jandarmi judeţene Timiş, Arad şi Caraş-Severin şi Grupării de Jandarmi Mobile „Glad Voievod” Timişoara.

Citeste mai mult

Din țară

OPORTUNITATE. O nouă campanie de recrutare de rezerviști voluntari în Armata României

Publicat

pe

Ministerul Apărării Naţionale (MApN) anunţă organizarea unei noi campanii de recrutare şi selecţie pentru cei care doresc să îndeplinească serviciul militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României.

Conform unui comunicat al MApN, în această etapă, vor fi disponibile 871 de locuri pentru toate categoriile de personal – ofiţeri, maiştri militari, subofiţeri, gradaţi şi soldaţi, iar persoanele interesate pot depune dosarele în perioada 16 mai – 10 iunie.

La centrul militar zonal, judeţean sau de sector pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul, cei interesaţi vor fi informaţi cu privire la avantajele îndeplinirii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, etapele procesului de recrutare şi selecţie, unitatea sanitară militară unde urmează să susţină examinarea medicală, precum şi la unitatea militară sau centrul de instruire în care urmează să execute programul de instruire iniţială, în situaţia în care este cazul, potrivit legii.

Candidaţii proveniţi din rândul celor fără pregătire militară vor fi consiliaţi în ceea ce priveşte exprimarea opţiunilor, în sensul orientării către funcţiile pentru care îndeplinesc criteriile specifice referitoare la nivelul studiilor şi corespondenţa specializărilor dobândite în viaţa civilă cu armele/serviciile şi specialităţile militare.

Detalii suplimentare pot fi obţinute de la centrele militare zonale, judeţene sau de sector. Datele de contact ale acestora sunt disponibile pe pagina de internet a MapN, la adresele: https://www.recrutaremapn.ro/contactbir.php şi https://www.mapn.ro/contact/centre_militare/index.php.

MApN precizează că, la prezentarea la centrul militar, se va completa o cerere de înscriere şi se vor prezenta următoarele documente: actul de identitate, în original şi în copie; certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii; acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie; permisul de conducere valabil, eliberat de autorităţile române, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice; livretul militar, în original şi în copie, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.

Ministerul Apărării aminteşte că din 2021 au intrat în vigoare o serie de măsuri care au ca scop creşterea atractivităţii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, dintre care cele mai semnificative sunt creşterea cuantumului remuneraţiei acordate în perioada în care nu participă la instruire sau la misiuni, de la 10% la 30 % din solda de funcţie, la care se adăugă solda gradului deţinut; creşterea cuantumului indemnizaţiei de instalare, prin adăugarea la solda de funcţie, a gradaţiilor şi a soldei de comandă, pe lângă solda de grad; eliminarea obligaţiei privind restituirea cheltuielilor de recrutare şi selecţie, în situaţia nesemnării/nefinalizării contractului; eliminarea limitărilor privind plecarea rezerviştilor voluntari în străinătate; crearea posibilităţii repartizării în funcţii, fără a mai susţine probele de selecţie, a rezerviştilor proveniţi din cadre militare în activitate şi soldaţi/gradaţi profesionişti, în primul an de la trecerea în rezervă.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite