Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Sistem național de verificare a medicamentelor, activ în România

Publicat

pe

A devenit operaţional Sistemul naţional de verificare a medicamen­telor menit să protejeze pacienţii împotriva medica­men­telor contrafăcute, a anunţat managerul Orga­niza­ţiei de Serializare a Me­di­ca­­men­telor din Româ­nia.

Astfel, fiecare cutie cu medicamente care va pleca de la producători va avea un identificator unic şi un dispozitiv de protecţie împotriva modificărilor ilicite, ce permit verificarea integri­tăţii fizice a ambalajului. Falsificarea medicamentelor reprezintă o problemă majoră a Uniunii Europene (UE), iar printre medicamentele cel mai des contrafăcute se numără cele destinate tratamentului cancerului.

Sistemul naţional de verificare a medicamentelor este funcţional, iar în noaptea de sâmbătă va intra în funcţiune. Acest sistem este unic în lume, atât prin complexitate, cât şi prin faptul că acoperă 28 de ţări din Uniunea Europeană şi spaţiul economic european. Este unic, în primul rând, prin aceea că este finanţat de producători şi gestionat de asociaţii private nonguvernamentale care strâng actorii principali din sistemul farmaceutic: producători, distribuitori, farmacişti. Scopul acestui sistem este întărirea securităţii lanţului legal al medicamentului, astfel încât la pacienţi să ajungă medicamente sigure, nefalsificate. (…)”, a declarat, într-o conferinţă de presă, managerul Organizaţiei de Serializare a Medicamentelor din România, Laurenţiu Mihai.

El a precizat că medicamentele aflate deja în lanţul farmaceutic vor continua să fie vândute până la expirarea acestora.

Secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii, Octavian Alexandrescu, a spus că falsificarea medicamentelor reprezintă o problemă majoră a Uniunii Europene: „Potrivit Comisiei Europene, doar în perioada 2013-2017 au fost raportate nu mai puţin de 400 de incidente de falsificare a medicamentelor. În lumina acestora, Directiva privind falsificarea medicamentelor şi Regulamentul delegat al Comisiei Europene prevăd un sistem de verificare de la un capăt la celălalt, care stă la baza prevenirii intrării medicamentelor falsificate în sistemul legal de distribuţie, prin introducerea unor elemente de siguranţă ce constau într-un identificator unic şi un dispozitiv de protecţie împotriva modificărilor ilicite de ambalaj a anumitor medicamente de uz uman, pentru a permite identificarea şi autentificarea acestora”. Secretarul de stat a mai spus că, începând cu data de 9 februarie, vor pleca de la producători cutiile cu medicamente serializate.

Potrivit directorului executiv al Asociaţiei Române a Producătorilor Internaţionali de Medicamente, Dan Zaharescu, în acest moment folosesc sistemul naţional de verificare a medicamentelor 23 de spitale, 68 de distribuitori şi 270 de farmacii de pe piaţă.

„Am putea spune că este un moment istoric în UE faptul că pentru prima oară unui sector i se încredinţează implementarea unei directive europene. Implementarea Directivei medicamentelor falsificate presupune crearea unor structuri naţionale care sunt grupate în jurul producătorilor de medicamente, care sunt actorii principali în acest moment şi ei asigură finanţarea acestui sistem, în cazul nostru vorbim de Asociaţia Română a Producătorilor de Medicamente şi Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice, vorbim despre structurile de distribuţie care sunt parte a acestui proces, Asociaţia Distribuitorilor şi Retailerilor Farmaceutici din România şi Asociaţia Distribuitorilor Europeni de Medicamente. (…) Din 520 de spitale, doar 23 sunt în acest moment operaţionale în sistem, dar şi acolo lucrurile sunt în curs de ameliorare. Din rândul distribuitorilor, din 270, un număr de 68 sunt operaţionali, iar la nivelul deţinătorilor de punere pe piaţă din 609 un număr de 270 sunt înregistraţi în sistem”, a susţinut Zaharescu.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Din țară

RESTRICȚII de circulaţie în Ungaria pentru autovehiculele de mare tonaj în perioada Sărbătorilor Pascale Catolice

Publicat

pe

CNAIR informează participanții la trafic care derulează operațiuni de transport rutier internațional de marfă prin punctele de trecere a frontierei cu Ungaria, că în perioada: 28 martie (joi), ora 22:00 – 29 martie (vineri), ora 22:00 și 30 martie (sâmbătă), ora 22 – 01 aprilie (luni), ora 22:00, circulaţia tuturor vehiculelor de transport marfă cu o capacitate mai mare de 7,5 tone va fi restricționată.

Restricţiile nu se referă la mijloacele de transport care efectuează transporturi de mărfuri periculoase, de animale vii, de produse alimentare perisabile ori celor supuse unui anumit regim de temperatură.

Măsura întreprinsă de autoritățile ungare pentru celebrarea Sărbătorilor Pascale Catolice vizează perioada mai sus menționată.

„Recomandăm conducătorilor auto ca la ridicarea restricţiilor să utilizeze toate punctele de trecere a frontierei existente la granița cu Ungaria, în vederea evitării blocajelor cauzate de afluxul mare de trafic“, explică CNAIR.

Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale și autostrăzi pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 și pot accesa pe prima pagina în caseta din stânga: www.cnadnr.ro – DISPECERAT – Situatia Drumurilor Naţionale, dar și pagina de FB https://www.facebook.com/cnadnr/ și de TWITTER, @CNADNR.

 

Citeste mai mult

Din țară

Șoferii pot cumpăra rovigneta de o zi

Publicat

pe

Ca urmare a intrării în vigoare, ieri, a Ordonanţei nr. 14/2024 pentru modificarea şi completarea OUG nr. 15/2002, perioadele de valabilitate şi prețurile rovinietelor au fost schimbate.

Noile perioade de valabilitate sunt o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile și 12 luni, în loc de o săptămână, o lună, trei luni și un an.

Pentru autoturisme, prețul rovinietei de o zi este de 12,43 lei, o rovinietă pe 10 zile costă 16,40 lei, pe 30 de zile – 26,34 lei, pe 60 de zile – 41,75 lei, iar pe 12 luni – 139,16 lei.

Citeste mai mult

Din țară

OPORTUNITATE. Posturi de agent de poliție și conductor de câini la IPJ Timiș

Publicat

pe

Poliţia Română scoate la concurs 60 de posturi de agent şi conductor de câini, în Bucureşti şi în mai multe inspectorate din ţară, printre care și Inspectoratul Județean de Poliție Timiș.

Una dintre condiţiile „esenţiale” pe care candidaţii trebuie să le îndeplinească este aceea de a-şi iubi, îngriji şi dresa partenerul patruped. Dosarele se pot depune până la 3 aprilie.

Conform unui anunţ postat de Poliţia Română pe reţelele sociale, dragostea pentru animale este primul criteriu „nescris” pe care trebuie să îl îndeplinească cei care vor să candideze pentru unul dintre cele 60 de posturi de agent de poliţie şi conductor câini scoase la concurs.

Posturile scoase la concurs se regăsesc în toată ţara.

Opt dintre posturi sunt la Poliţia canină din cadrul Direcţiei Generale a Poliţiei Municipiului Bucureşti, patru posturi sunt în cadrul Inspectoratului de Poliţie Constanţa, în timp ce câte unu-două posturi sunt scoase la concurs în judeţele: Alba, Arad, Argeş, Bacău, Bihor, Bistriţa Năsăud, Botoşani, Braşov, Brăila, Buzău, Caraş Severin. Călăraşi, Cluj, Covasna, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Maramureş, Mehedinţi, Mureş, Neamţ, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiş, Tulcea, Vaslui, Vâlcea şi Vrancea. Concursul este organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial.

Pentru a participa la concursul cu recrutare prin încadrare directă, candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România; să cunoască limba română, scris şi vorbit;  să aibă capacitate deplină de exerciţiu; să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi; îndeplinesc condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului; să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist; să nu aibă antecedente penale cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea; să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni; să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani; să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;

Nu sunt acceptaţi laa concurs candidaţii care au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară. De asemenea, candidaţii care au promovat concursul şi urmează să ocupe funcţie de poliţist nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.

Candidaţii angajaţi prin încadrare directă, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate, nu vor dobândi un grad profesional mai mic decât gradul militar echivalent deţinut în rezervă.

Data limită pentru depunerea dosarului este 3 aprilie la ora 16:00.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite