Ne găsiți și pe:

Din țară

Starea de alertă, prelungită cu 30 de zile. Nu sunt restricții noi

Publicat

pe

Guvernul a adoptat, vineri, Hotărârea de Guvern pentru prelungirea stării de alertă cu 30 de zile, iar secretarul de stat Raed Arafat a precizat ca sunt „modificări minime” şi nu se vor impune restricţii suplimentare.

Conform Hotărârii Comitetului Naţional pentru Siuaţii de Urgenţă pe baza căreia a fost adoptată decizia Executivului, activitatea la terasele, cluburile, barurile de la nivelul judeţelor Argeş, Braşov, Constanţa, Dâmboviţa, Ilfov, Prahova, Galaţi şi Municipiul Bucureşti nu poate începe înainte de orele 06.00 şi nu poate depăşi orele 24.00, ultima comandă putând fi preluată cel târziu la orele 23.00.

Documentul a fost deja publicată în Monitorul Oficial.

 

Din țară

Servicii online pentru cetățeni la Direcția Generală a Finanțelor Publice Timiș

Publicat

pe

Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală au dezvoltat şi implementat serviciul electronic Programarea online care dă posibilitatea contribuabililor de a se programa pentru întâlnirea cu un inspector A.N.A.F în vederea soluţionarii unei problematici fiscale, dar şi pentru identificarea vizuală online în vederea aprobării înregistrării în Spațiul Privat Virtual.

Serviciul de programări online este disponibil pe site-ul www.anaf.ro, la rubrica Servicii online,  poziția 5 – Programări online sau se accesează direct următorul link:

https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/ro_anaf_serviciionline_programari_online/.Serviciul este disponibil şi în Spaţiul Privat Virtual.

Contribuabilii-persoane fizice şi juridice se pot programa online pentru întâlnirea cu un inspector A.N.A.F în vederea soluţionării unei problematici fiscale la sediile Administrațiilor Județene ale Finanțelor Publice și ale Administrațiilor Sectoarelor 1 – 6 ale Finanțelor Publice.

Contribuabilii, în funcţie de problematica fiscală, vor fi primiți de funcționari fiscali în funcție de domeniul selectat, personal care aparține următoarelor structuri din cadrul unităţilor fiscale:

declaraţii fiscale persoane fizice;

declaraţii fiscale persoane juridice;

evidenţă pe plătitor persoane fizice;

evidenţă pe plătitor persoane juridice;

avize şi autorizaţii (case de marcat);

executare silită persoane fizice;

executare silită persoane juridice;

cazier fiscal;

asistenţă contribuabili;

evitarea dublei impuneri.

Serviciul de programare online este pus la dispoziţia contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluţionare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute. În cazul în care contribuabilii întârzie sau nu se prezintă conform programării, aceştia vor fi preluaţi în limita timpului ce le-a fost alocat (în intervalul celor 30 de minute, conform programării).

Având în vedere contextul pandemic, accesul contribuabililor în incinta unităţii fiscale va fi permis numai după ce s-a efectuat operaţiunea de termometrizare şi doar dacă aceştia poartă mască de protecţie (care să acopere gura şi nasul).Contribuabilii care nu îndeplinesc aceste condiţii vor fi informaţi cu privire la anularea programării şi la necesitatea reprogramării acesteia cu respectarea condiţiilor menţionate.

Pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, în incinta administraţiilor judeţene este amenajat un spaţiu dedicat, în apropierea punctului de acces în sedii.

Contribuabilii-persoane fizice care doresc să se înregistreze în Spaţiul Privat Virtual fără a se deplasa la sediul organului fiscal au posibilitatea de a se programa online pentru efectuarea identificării de la distanţă de către organul fiscal prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuală online).

În acest scop, în aplicaţia  ”Programări online ”, după bifarea tipului de persoană (persoană fizică) și completarea rubricilor cu datele de identificare și organul fiscal la se doreşte programarea, se va alege serviciul :

Identificarea vizuală on-line (sistem video)

Programarea online pentru identificarea  vizuală online (sistem video) trebuie efectuată în termen de zece zile de la înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual. Înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual se efectuează prin completarea şi transmiterea cererii de înregistrare în Spaţiu Privat Virtual, disponibilă la următorul link:

https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularInregistrare.jsp.

În cererea de înregistrare în SPV, contribuabilul îşi exercită opţiunea privind aprobarea  prin identificare vizuală online (în câmpul ”Tipul de aprobare”).

În cazul exercitării de către persoana fizică a opţiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online, A.N.A.F transmite persoanei fizice o informare, pe adresa de poştă electronică completată în formularul de înregistrare, care cuprinde:
a) instrucţiuni de desfăşurare a identificării vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului că, în situaţia în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data şi ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare.
c) comunicarea faptului că neprezentarea la ora şi data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV;
d) reguli de conduită.

În situația în care persoana fizică nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma în intervalul celor zece zile.

Citeste mai mult

Din țară

Școlile doctorale de la Academia de Poliție din București au rămas fără acreditare

Publicat

pe

În urma recomandărilor Consiliului de Etică și Management Universitar (CEMU), formulate în Hotărârea nr. 79/08.10.2020 (transmisă Ministerului Educației și Cercetării și înregistrată în data de 19.10.2020), ministrul Monica Cristina Anisie a aprobat retragerea acreditarilor celor două școli doctorale ale Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București: Drept, respectiv Ordine Publică și Siguranță Națională.

Ordinele de ministru au la bază prevederilor art. 170 alin. (1) lit. c) din Legea Educației Naționale nr. 1/2011.

De asemenea, pentru soluționarea aspectelor semnalate în Hotărârea nr. 79/08.10.2020, Ministerul Educației și Cercetării a transmis în data de 21.10.2020 către Ministerul Afacerilor Interne, Consiliul Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU) și Consiliul Național de Etică a Cercetării Științifice, Dezvoltării Tehnologice și Inovării (CNECSDTI) solicitarea de a analiza recomandările din hotărârea CEMU și de a implementa măsurile care se impun.

În acest context, Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București va putea relua activitatea de evaluare în vederea autorizării școlilor doctorale după 5 ani, conform prevederilor legale. Pentru a se asigura protecția studenților aflați la studii universitare de doctorat, aceștia vor fi școlarizați, conform legii, până la finalizarea studiilor.

În același timp, având în vedere recomandarea menționată la punctul 4 al Hotărârii CEMU, Ministerul Educației și Cercetării a dispus demararea procedurii de monitorizare specială a instituției de învățământ superior, potrivit art. 216 alin. (2) lit. c) din Legea Educației Naționale nr. 1/2011.

Măsurile anterior menționate au fost luate în contextul nenumăratelor sesizări înregistrate la Ministerul Educației și Cercetării pe tema calității actului educațional existent la nivelul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București. Totodată, s-a ținut cont și de raportul Corpului de Control al Ministerului Afacerilor Interne, care a relevat deficiențe majore în urma evaluării stadiului activităților de verificare a originalității tezelor de doctorat și respectarea standardelor de calitate și etică profesională în această instituție de învățământ superior.

Citeste mai mult

Din țară

STUDIU. Piața mașinilor ecologice, în creștere în România

Publicat

pe

Vânzările de maşini ecologice au crescut în România, în primele nouă luni, cu 8,56%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, şi au ajuns la 5.389 de unităţi, conform unui studiu al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

În această marjă de creştere, la 30 septembrie 2020, ponderea autoturismelor electrice şi hibride noi în totalul pieţei auto locale era de 6,4%, peste nivelul perioadei similare din 2019, când aceasta a fost de 4,1%.

Astfel, în perioada ianuarie – septembrie 2020, cele mai multe achiziţii au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 3.427 de unităţi, în scădere cu 8,2%, în comparaţie cu primele nouă luni din anul precedent.

De asemenea, vânzările de autoturisme electrice au înregistrat un salt de 40,8%, până la 1.407 de exemplare, în timp de modelele plug-in au fost în număr de 555 de unităţi, mai multe cu 141,3%, raportat la perioada de referinţă.

Statistica de specialitate relevă faptul că, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, conduce, după primele nouă luni, Renault – cu 343 de unităţi, urmată de Skoda (306 unităţi), Volkswagen (198), Hyundai (152), BMW (78), smart (67), Nissan (56), Peugeot (55), Tesla (45) şi Mercedes Benz (26).

Totodată, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota – cu 2.949 de unităţi, Lexus (139), Hyundai (115), Honda (106), Ford (78), Kia (26) şi Subaru (14).

În topul vânzărilor de autoturisme plug-in, pe primul loc se află, la nouă luni, BMW – cu 92 de exemplare, urmată de Volvo (82), Ford şi Mercedes-Benz (câte 69 de exemplare), Mitsubishi (61), Porsche (53), Hyundai (34), Skoda (23), Mini (17) şi Toyota (16).

În septembrie, în România, s-au comercializat 827 de autoturisme ecologice, în creştere cu 4,68%, comparativ cu luna august, când se vânduseră 790 de unităţi, iar ponderea în total piaţă a crescut la 7,7%, de la 7,1%.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite