Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Strigăt de AJUTOR din industria nunților. Unde este mult promisa măsură de sprijin pentru HoReCa 2021?!

Publicat

pe

Oamenii de afaceri din industria nunților au lansat un apel disperat către guvernanți după ce nu au fost ajutați cu nicio măsură de sprijin în contextul actualei crize economic.

REDĂM intergral comunicatul de presă remis de Asociatia Furnizorilor din Industria Nunților:

A trecut ceva timp de cand industria nuntilor era tot timpul prezenta in jurnalele de stiri pe subiecte legate de redeschiderea sezonului, participarea invitatilor la eveniment in contextul ratei de infectare, dar si catastrofa economica cu care se confruntau operatorii neprotejati de vreo lege dar cu portile inchise si multe pentru totdeauna.

Stim ca nu suna imbucurator ce spunem astazi cand nuntile au efectiv loc si multi s-ar intreba care este problema noastra a celor din industrie, reprezentati de catre AFIN – Asociatia Furnizorilor din Industria Nuntilor.

Ei bine in februarie 2022 Guvernul anunta promitator si incurajator ca va exista o masura HoReCa 2021 ce va ajuta industria sa razbata, cu atat mai mult cu cat realitatile economice actuale a facut ca preturile sa explodeze.

Zi de zi, AFIN a luptat ca Guvernul sa recunoasca si sa adauge practic in masura HoReCa 2021 si toate domeniile afectate ale industriei nuntilor si nu numai locatiile, in urma numeroasele intalniri, au agreat ca este o NECESITATE la nivel national ca aceasta industrie sa nu mai fie ignorata sau considerata mai prejos. Prin urmare, este evident ca masura HoReCa 2021 ne priveste in mod direct pe toti cei din AFIN.

DAR, cel mai important este ca orice promisiune facuta de catre Guvernul Romaniei se transforma in speranta si chiar planuri de viitor pentru jucatori, asa ca majoritatea a facut deja credite si s-a indatorat catre furnizori pe baza promisiunii confirmate de catre autoritati ca masura va aparea cel tarziu la inceputul acestei veri, o data cu rectificarea bugetara.

Ei bine, abia pe 12 iulie 2022, in timpul Conferintei de Presa a Ministrului Antreprenoriatului si Turismului, domnul Constantin Daniel Cadariu, aflam ca ministerul are practic tot ce este necesar pentru a implemanta HoReCa 2021, mai putin banii…

https://www.facebook.com/guv.ro/videos/1226481901500704

(minutul 8:00-8:30)

Citat: “Si… nu in ultimul rand, desi este ultimul punct, un program HoReCa 2021. Aici suntem conditionati exclusiv de alocari bugetare pentru ca nu avem asa ceva in acest moment. Din perspectiva ministerului, noi ne-am pregatit, deja am adoptat legislatia primara, am initiat Ordonanta de Urgenta, a fost adoptata de catre Guvern si acum am pregatit si acel Memorandum care este absolut necesar. “

Banii sunt asteptati de la Guvern, care la randul sau, din motive ce nu ne sunt cunoscute, nu ii directioneaza pentru a salva poate in al doisprezecelea ceas o industrie intreaga. Este inutil sa punctam ca aceasta industrie, in care activeaza 100.000 de oameni, oricat de putin verosimil ar parea, este la fel de importanta ca toate celelalte si fara de care celebrarea vietii in doi a mii de cupluri nu ar mai fi posibila.

Retorica noastra este de 2 ani aceeasi, vrem PREDICTIBILITATE, de data aceasta in ceea ce priveste deciziile noastre economice de functionare, dar si DESPAGUBIRE justa pentru cei 2 ani de restrictii si pierderi incomensurabile.

Ne-am saturat sa fim considerati o industrie peiorativa si asta in mod discriminatoriu, iar cand vine vremea celei mai frumoase zile din viata oricui, asteptarile sa fie totusi maxime fara a avea informatii despre cat de imposibil ii este industriei sa supravietuiasca in continuare.

Vom reveni de cate ori va fi necesar pe acest subiect, asa ca va anuntam de pe acum ca LUPTA NOASTRA NU A LUAT SFARSIT, dragi Guvernanti!

AFIN – Asociatia Furnizorilor din Industria Nuntilor – este singura asociatie si asociere a furnizorilor de nunti din Romania.

De mentionat este si ca AFIN este recunoscut drept partenerul oficial de discutii al autoritatilor romane pe orice subiect legat de industria nuntilor, participand activ la discutii si intalniri cu reprezentantii decizionali din Guvernul Romaniei/Prefectura si nu numai.

In plus, AFIN face parte din ACTE – Alianta pentru Cultura, Turism si Evenimente alaturi de APT (Alianta pentru Turism), HORA (Asociatia Hotelurilor si Restaurantelor), ACE (Aliante pentru Cultura si Evenimente).

Foto: Restaurant Colosseum Ballroom Timișoara

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite