Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Valabilitatea actelor care expiră în perioada stării de urgență, se prelungește

Publicat

pe

Serviciile publice din cadrul Ministerului Afacerilor Interne au adaptat programul de relaţionare cu publicul şi au adoptat o serie de măsuri, după instituirea stării de urgenţă.

MAI prezintă documentele care, dacă expiră, se prelungesc automat în această perioadă:

În ceea ce priveşte activitatea Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, documentele pentru care se prelungeşte valabilitatea până la încetarea stării de urgenţă sunt permisele de conducere româneşti, autorizaţiile de circulaţie provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare şi ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim premise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare/ transcriere/ certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere româneşti/străine sau duplicate.

Dovezile în cauză sunt valabile până la primirea de către titulari/deţinători a certificatelor/permiselor de conducere livrate de către DRPCIV, prin serviciile poştale.

Nu intră în această categorie dovezile înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permiselor de conducere care se eliberează de serviciile rutiere în cazul unor abateri la regimul circulaţiei.

Totodată, se menţine valabilitatea documentelor necesare operaţiunilor de înmatriculare/transcriere, examinare sau preschimbare a permisului de conducere obţinute de către solicitanţi de la alte entităţi, documente care vor expira în interiorul stării de urgenţă (ex. certificat de autenticitate, fisa medicala, dosar şcolarizare si altele) pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de urgenţă.

Cărţile de identitate, cărţile de identitate provizorii, menţiuni de stabilire a reşedinţei emise şi prelucrate de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) şi de către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor sunt valabile pe teritoriul României, inclusiv 90 de zile de la încetarea situaţiei de urgenţă.

Totodată, în cazuri excepţionale, ce au la bază motive medicale, pierderea, furtul, distrugerea actului de identitate, cetăţenii pot solicita eliberarea unui nou act de identitate sau, după caz, înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei, exclusiv prin programarea telefonică, în prealabil, la numărul de telefon precizat pe site-ul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor competent, ori după caz menţionat pe site-ul DEPABD.

Activitatea de preluare a cererilor privind furnizarea unor date cu caracter personal din Registru naţional de evidenţă a persoanelor sau a cererilor privind clarificarea unor aspecte de stare civilă se va realiza prin intermediul adresei poştale sau al mijloacelor de comunicare electronice.

Cererile pentru eliberarea Certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul naţional de evidenţă a persoanelor (document eliberat cetăţenilor români în vederea apărării drepturilor şi valorificării intereselor acestora în străinătate, însoţit, după caz, de Formularul standard multilingv eliberat în baza Regulamentului (UE) 2016/1191), precum şi cererile privind eliberarea fotocopiilor după deciziile de schimbare a numelui persoanelor fizice pe cale administrativă, eliberate de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date până la data de 31.03.2005, se transmit exclusiv on-line pe adresa de e-mail a instituţiei depabd@mai.gov.ro.

Certificatele de cazier judiciar sau adeverinţele de integritate comportamentală pot fi emise de structurile specializate ale Inspectoratului General al Poliţiei Române pe durata stării de urgenţă, doar pentru motive temeinic fundamentate menţionate în cuprinsul cererii. În aceste cazuri, se recomandă pe cât posibil utilizarea mijloacelor de comunicare on-line, pentru evitarea prezentării persoanelor interesate la ghişeu.

În cazul în care certificatul de cazier judiciar este necesar pentru dosare de concurs, angajare, licitaţie etc. la instituţiile publice sau organele de specialitate ale administraţiei publice, precum primării, instituţii din sistemul de învăţământ, sănătate, S.R.P.C.I.V., D.G.A.S.P.C. există posibilitatea ca persoanele interesate să depună o declaraţie prin care să solicite acestor instituţii obţinerea extrasului de pe cazierul judiciar sau a certificatului de integritate comportamentală.

Totodată, în cauzele de la nivelul parchetelor, în care, anterior instituirii stării de urgenţă, a fost disjunsă prin ordonanţă a procurorului prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permisului de conducere, eliberate conform art. 111 din OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, nu este necesar ca persoanele interesate să depună cereri de prelungire.

Procurorii vor emite, din oficiu, ordonanţe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă o ordonanţă.

Ordonanţele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unităţile de poliţie competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situaţie excepţională.

Se supun prevederilor decretului prezidenţial din 16 martie 2020 şi ale Ordonanţei militare nr. 3 din 24 martie 2020 inclusiv documentele eliberate cetăţenilor străini de către Inspectoratul General pentru Imigrări, permise de şedere, avize de angajare/detaşare, decizii de returnare, certificate de înregistrare a rezidenţei sau cărţi de rezidenţă eliberate cetăţenilor europeni, documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecţie internaţională şi persoanelor fără cetăţenie, documentele temporare de identitate ale solicitanţilor de azil.

Având în vedere măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu noul coronavirus, pentru situaţii de urgenţă sau care nu suferă amânare, cetăţenii străini şi europeni pot utiliza mijloacele electronice de comunicare la distanţă cu structura competentă teritorial, precum aplicaţia on-line portaligi.mai.gov.ro, corespondenţă poştală sau alte mijloace conform datelor de contact ce se regăsesc pe site-ul igi.mai.gov.ro.

Din țară

Restricții de circulație pentru lucrări de reparații pe DN 68A Coșava – Margina. Care sunt rutele ocolitoare

Publicat

pe

Începând de luni, 12 mai 2025, până la finele lunii iunie, pe DN 68A, dinspre Coșava spre Margina, jud. Timiș, se vor desfășura lucrări la carosabil și se va circula îngreunat, cu restricții, atât ziua, cât și noaptea.

Lucrările, care se vor executa inclusiv pe timpul nopții, vor fi făcute în continuarea celor executate în primăvara anului trecut, de la Coșava spre calea ferată din localitatea Margina.

Aceste lucrări presupun tratarea tasărilor locale, ceea ce înseamnă că se face consolidarea drumului, inclusiv a structurii sale. Echipele antreprenorului Drumuri și Poduri Banat vor lucra de luni dimineața până vinerea la prânz, când echipele se vor retrage de pe drum și se va putea circula pe ambele sensuri, dar vor fi menținute restricțiile de viteză în zona de șantier.

În paralel, CFR Infrastructură Timișoara, prin S.C. Europan Prod S.A., va executa lucrări de reparații la trecerea la nivel cu calea ferată de la Margina, iar traficul se  va desfășura deviat, în zona CF, pe o variantă amenajată provizoriu.

Pentru a evita aglomerația pe acest sector, șoferii pot folosi următoarele rute ocolitoare:

* Pe direcția Nădlac – București: A1 Nod Balinț – A6 Lugoj – DN 6 Lugoj – DN 6 Caransebeș – DN 68 Caransebeș – DN 68 Hațeg – DN 66 Hațeg – DN 66 Simeria – A1 Simeria sau A1 Nădlac – A1 Arad – A11 Arad – DN 7 Arad – DN 7 Ilia – A1 Ilia;

* Pe direcția București – Nădlac: A1 Ilia – DN 7 Ilia – DN 7 Arad – A11 Arad – A1 Arad – A1 Nădlac.

Foto: DRDP Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

Cătălin Predoiu a fost desemnat prim-ministru interimar

Publicat

pe

Cătălin Predoiu, ministrul de Interne al României a fost desemnat prim-ministru interimar, marți, după ce Marcel Ciolacu și-a dat demisia din funcție.

Preşedintele Ilie Bolojan a semnat decretul pentru desemnarea lui Cătălin Predoiu ca prim-ministru interimar, pentru a îndeplini atribuţiile până la formarea noului Guvern.

Luni, președintele interimar Ilie Bolojan a luat act de demisia lui Marcel Ciolacu.

Citeste mai mult

Din țară

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Rezultate finale: George Simion și Nicușor Dan, în turul al doilea

Publicat

pe

George Simion, candidatul AUR la alegerile prezidenţiale, s-a calificat în turul al doilea al Alegerilor Prezidențiale cu peste 3,8 milioane de voturi, ceea ce reprezintă un procent de 40,96 la sută, după centralizarea tuturor poceselor verbale de la alegerile de duminică.

El este urmat de Nicuşor Dan, candidat independent cu 20,99%, respectiv 1.979.711 voturi.

Crin Antonescu, candidatul susținut de PSD, PNL și UDMR a obținut doar 20,07%.

Conform datelor transmise de AEP au fost centralizate toate procesele verbale de la alegerile de duminică.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite