Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Internațional

PREMIERĂ. Un român a creat unul din cei mai frumoși pantofi văzuți vreodată

Publicat

pe

România a ajuns, pentru prima dată în istorie, pe podiumul Campionatul Mondial de Construcția Pantofului, ocazie cu care reprezentantul țării noastre a  doborât și un record.

Zilele trecute, la Londra, Victor Vulpe și-a adjudecat medalia de argint la World Championship of Shoemaking 2023  și a doborât recordul mondial pentru densitatea cusăturii ce prinde talpa. Este a doua participare a României la competiția care poate fi comparată cu Jocurile Olimpice ca importanță în lumea designului de lux în materie de încălțăminte. În ambele momente țara noastră a fost reprezentată de bănățeanul Victor Vulpe. Într-o lume în care consumerismul e la ordinea zilei nișa încălțămintei de lux câștigă tot mai mult teren.

Victor Vulpe este artist licențiat în pedagogia artei și creează ceea ce acum numim pantofi „bespoke”. El a început să lucreze cu piele de la 25 de ani, iar de vreo 20 de ani creează exclusiv încălțăminte de lux. Acum, la 49 de ani, a ajuns să încalțe, cu pantofi unici, personalități și clienți celebri: de la artiști plastici cu cotă internațională, la oameni de afaceri milionari, manageri expați sau oameni pasionați.

În 2019, Victor Vulpe a participat pentru prima dată la celebra competiție internațională care adună cei mai mari creatori de pantofi de lux din lume. Nu a ajuns pe podium, dar a pus România pe harta creativilor acestui domeniu fabulos.

World Championships of Shoemaking este o competiție strânsă și neobișnuită. Cu câteva luni înainte de jurizare se anunță tema pantofului care trebuie creat. Pantof, la singular, pentru că artiștii nu vor confecționa o pereche, ci doar unul, mai exact stângul. Tema din acest an s-a numit: Black Balmoral boot. Iar creația lui Victor Vulpe o vedeți în imagini.

„Gheata prezentată la Londra e închisă în partea de sus cu limba, care e mult mai lungă, și care e cusută de fețe. Se pare ca nu toți membrii juriului de la Londra au înțeles dificultatea metodei, ba chiar nici nu au observat că ar fi ceva ciudat la gheata mea. Cu toate astea, a impresionat ansamblul și forma echilibrată a calapodului. Plus un record mondial pentru densitatea cusăturii ce prinde talpa: 30 de pași pe inch. Recordul doborât era de 25. Mă așteptam să fie greu de „citit” gheata, de aceea am încercat să creez un ansamblu irezistibil în primul rând”, declară Victor Vulpe, vicecampionul mondial în Construcția Pantofului.

În juriul World Championship of Shoemaking 2023  sunt pantofari ce lucrează la John Lobb, Berlutti, independenți și alți specialiști cu renume mondial în breaslă.

Medalia de argint pe care românul a obținut-o este însoțită un premiu în bani și de un turneu în jurul lumii pentru gheata sa, timp de un an, în cele mai mari capitale,  pe toate continentele.

Ce înseamnă un pantof „bespoke”

Un pantof „bespoke” e făcut 100% manual, de artistul creator. Este un proces întreg care durează și mai mult de șase luni. Mai întâi apare ideea în mintea clientului, apoi informația e transmisă creatorului. Înainte de pantof trebuie făcut un calapod pe măsurile clientului și abia după acesta se construiește piesa propriu-zisă. Un pantof de lux, explică Victor Vulpe, se naște în minimum șase luni.

„Mai întâi se discută, detaliat. Apoi se desenează. Clientul merge la probe ca la croitor, de minimum trei ori pe durata procesului. Prima dată pentru măsuri, apoi pentru a verifica cât de bine e făcut calapodul, apoi la proba finală. Fiecare detaliu e stabilit cu clientul, iar asta înseamnă un calapod – adică un model – o altă pereche de pantofi. Niciun alt client nu va putea încălța respectiva pereche. Nu o să i se potrivească, în mod sigur. Ea e făcută pentru o unică persoană. E ca în povestea Cenușăresei”, mai spune Victor Vulpe.

Internațional

Papa Francisc a murit în a doua zi de Paști. În martie a împlinit 12 ani de pontificat

Publicat

pe

Papa Francisc a murit luni, în a doua zi de Paşte, la vârsta de 88 de ani, în timp ce se afla în convalescență după o pneumonie severă.

„Dragi fraţi şi surori, trebuie să anunţ cu profundă tristeţe moartea Sfântului nostru Părinte Francisc. În această dimineaţă, la ora (locală) 7.55, (8.55, ora României), Papa Francisc a revenit la Casa Tatălui. Întreaga sa viaţă a fost dedicată slujirii Domnului şi bisericii Sale. El ne-a învăţat să trăim valorile Evangheliei cu fidelitate, curaj şi dragoste universală, mai ales în favoarea celor mai săraci şi mai marginalizaţi. Cu o imensă recunoştinţă pentru exemplul său de adevărat ucenic al Domnului Isus, încredinţăm sufletul Papei Francisc iubirii infinite de milă a Dumnezeului Unic şi Treinic”, a anunţă cardinalul Kevin Farrell.

Vestea morţii Suveranului Pontif a fost confirmată de Vatican.

Cauza decesului nu este precizată, însă Papa se afla în convalescenţă, la Vatican, de la 23 martie, în urma unei spitalizări îndelungate la Spitalul Gemelli, la Roma, unde a fost internat la 14 februarie cu pneumonie.

Duminică, de Paşti, Papa a apărut la balconul Bazilicii Sf. Petru, la binecuvântarea „Urbi et Orbi”.

Papa, născut la 17 decembrie 1936, a fost ales la 13 martie 2013 în urma demisie lui Benedict al XVI-lea.

Citeste mai mult

Internațional

Următorul Apple Watch ar putea integra o cameră inteligentă

Publicat

pe

Dacă seria Apple iPhone 17 va fi în centrul atenției și în acesta an, nici viitoarele ceasuri inteligente Apple Watch nu sunt mai prejos. Acum am aflat că un viitor Apple Watch ar putea include camere pentru monitorizare, extinzând eforturile Apple de inteligență artificială și inteligență vizuală de pe iPhone și pe încheietura mâinii.

Introducerea de către compania Apple a inteligenței vizuale oferă utilizatorilor o modalitate rapidă de a efectua căutări pe obiecte și semne fizice, potrivit AppleInsider. Potrivit cunoscutului Mark Gurman într-un recent buletin informativ Bloomberg, planul Apple pentru inteligența vizuală – visual intelligence este de a face din aceasta o caracteristică de bază a viitoarelor sale ceasuri. Aceasta include renunțarea la utilizarea modelelor AI externe de la OpenAI și Google pentru a alimenta funcția. În acest fel compania Apple vrea să folosească propria creație bazată pe AI. Cu toate acestea, Apple dorește să folosească inteligența vizuală și pe alt hardware care nu are de obicei o cameră la bord.

De asemenea, Mark Gurman scrie că Apple are în vedere adăugarea de camere la modelele standard și Ultra ale ceasurilor sale Apple Watch. Ambele versiuni ar putea avea o cameră frontală în interiorul afișajului, în timp ce Ultra poate avea una în lateral, lângă coroană și buton. Momentan nu știm dacă Ultra va acea doar o cameră în lateral sau și una în ecran.

Ideea Apple este de a folosi sistemul astfel încât AI să poată vedea lumea exterioară, care poate fi folosită pentru a furniza informații detaliate care pot îmbunătăți interogările. Acest concept este oarecum similar cu modul în care ar putea fi folosite camerele AirPods. În ceea ce privește momentul în care ar putea ajunge un Apple Watch echipat cu cameră, Gurman propune că este ceva ce Apple ar putea realiza până în 2027. Încă nu am văzut așa ceva la alte companii, nici chiar la Galaxy Watch Ultra, al companiei Samsung.

Ideea unei camere în interiorul unui Apple Watch a fost prezentată de mai multe ori în trecut. În afară de zvonuri și speculații, după mai multe brevete, Apple nu a realizat nimic în acest sens. Totuși, în privința acestei camere, se preconizează utilizarea acesteia și pentru efectuarea și primirea apelurilor video. De asemenea, acea cameră ar putea fi folosită pentru lucruri precum monitorizarea biometrică, cum ar fi ritmul cardiac al unui utilizator sau Face ID, printre alte aplicații video tipice.

În 2020 a apărut și un concept în care camera și blițul sunt vizibile extern pe un Apple Watch numai atunci când este necesar și ascunse atunci când nu sunt utilizate. A existat, de asemenea, propunerea de a-l ascunde în coroana digitală sau la capătul unei curele de ceas. Evident, Apple pur și simplu nu a trecut de fapt la producerea unuia dintre concepte ca un produs real.

Apple Watch Series 11 va vedea lumina zilei cel mai probabil în septembrie, alături de seria iPhone 17. Cu toate acestea, nu îndrăznim să spunem dacă această cameră în ecran va fi la bordul noilor ceasuri inteligente Apple, dar sperăm.

Foto: apple.com

Citeste mai mult

Internațional

OpenAI a crescut spectaculos la 400 de milioane de utilizatori săptămânal

Publicat

pe

Compania OpenAI, fondată în 2015, a surprins lumea tech când a lansat chatbot-ul de inteligență artificială ChatGPT în noiembrie 2022. Serviciul ChatGPT a revoluționat complet percepția multora cu privire la adevărata utilitate a Artificial Intelligence (AI). Acum, milioane de oameni au chatbot-ul ca parte fundamentală a vieții lor zilnice.

Până la vârsta de doi ani și ceva ChatGPT a crescut ca-n povești, mai mult a devenit pe zi ce trece tot mai bun și mai inteligent. Acum, potrivit AndroidHeadlines, compania OpenAI a dezvăluit că are 400 de milioane de utilizatori activi săptămânal. Acesta este un număr șocant. În acest fel ChatGPT este unul dintre cele mai accesate și utilizate platforme digitale din lume.

ChatGPT a fost un succes uriaș încă de la debut. Chatbot-ul a atins aproximativ 1 milion de utilizatori în doar cinci zile de la lansare. Apoi ritmul de creștere s-a accelerat, iar în decembrie, a ajuns la 300 de milioane de utilizatori săptămânali. Cifra de 100 de milioane de utilizatori a fost atinsă doar două luni mai târziu.

ChatGPT a făcut mai ușor și mai simplu accesul la puterea inteligenței artificiale pentru toată lumea. Opțiunile gratuite ale platformei sunt suficiente pentru nevoile a milioane de oameni. Cu toate acestea, dacă aveți nevoie de funcții mai avansate, există abonamente care trebuie plătite. De asemenea, OpenAI a făcut serviciul său AI mai intuitiv și mai ușor de utilizat. Toate acestea au dus la o creștere incredibilă a bazei de utilizatori activi.

Directorul operațional al OpenAI, Brad Lightcap, a declarat că OpenAI a avut 400 de milioane de utilizatori activi săptămânal în februarie. Pentru referință, compania a avut cu 33% mai puțini utilizatori activi în decembrie 2024. Lightcap susține că se află în mijlocul unei „progresii naturale”, pe măsură ce serviciul devine mai cunoscut în rândul publicului. „Există un efect general al oamenilor care își doresc cu adevărat aceste instrumente și văd că aceste instrumente sunt cu adevărat valoroase”, a spus Brad Lightcap.

OpenAI se mândrește acum și cu 2 milioane de utilizatori enterprise. Acest număr îl dublează pe cel din septembrie 2024, așa că creșterea se reflectă și în aceste tipuri de clienți. OpenAI oferă API-uri pe care dezvoltatorii externi își pot construi aplicațiile. Lightcap spune că traficul de la dezvoltatori pe API-urile sale s-a dublat în ultima jumătate de an. Se pare că cel mai popular model pentru ei este GPT-3.

Dezvoltatorii folosesc OpenAI pentru a integra tehnologia în propriile aplicații. OpenAI contează pe companiile Uber, Morgan Stanley, Moderna sau T-Mobile, care sunt unii dintre cei mai mari clienți ca întreprinderi ai săi.

Cu toate acestea, potrivit CNET, OpenAI este unul dintre cele câteva instrumente de inteligență artificială generativă AI într-un spațiu din ce în ce mai competitive. Avem acum pe piață, printre altele oferte precum Apple Intelligence, Meta AI, Google Gemini AI, Microsoft Copilot (Microsoft este un investitor major în OpenAI), dar și platforma chinezească DeepSeek.

https://www.androidheadlines.com/2025/02/openai-reaches-400-million-weekly-active-users.html

Foto: OpenAI

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite