Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Internațional

WhatsApp ia în considerare să introducă publicitate în aplicație în viitor

Publicat

pe

Aplicația de mesagerie WhatsApp este cea mai folosită din lume, indiferent că utilizatorii au telefoane Samsung, Apple, Xiaomi, Motorola, Sony, Oppo sau alte modele. Un lucru foarte apreciat la WhatsApp este lipsa reclamelor în aplicație. Se pare că acest lucru se va schimba în viitorul nu foarte îndepărtat.

Implementarea reclamelor pe platforma sa este ceva la care WhatsApp se gândește de mai mult timp și, tot mai mult în ultima vreme. Potrivt SamLover, încă din 2018, a fost luat în considerare conceptul de includere a reclamelor de către aplicația de mesagerie. Totuși, implementarea a fost amânată din cauza îngrijorărilor legate de confidențialitatea utilizatorilor și a posibilelor răspunsuri la reclamele în aplicație.

Se pare că WhatsApp vrea să includă în cele din urmă reclame pe platforma sa, iar aceste reclame pot apărea în alte zone ale programului, în ciuda acestor întârzieri. Potrivit sursei citate mai sus, CEO-ul WhatsApp, Will Cathcart, a declarat într-un interviu pentru o publicație din Brazilia că, deși compania nu intenționează să introducă reclame în chat-ul dvs. principal, le poate afișa în altă parte, cum ar fi canalele WhatsApp recent introduse.

Deși WhatsApp a luat în considerare adăugarea de publicitate cu câțiva ani înainte, compania nu a implementat niciodată această caracteristică. Cathcart a menționat-o ca o posibilitate, dar nimic nu s-a materializat până acum. Recent un reprezentant Meta (Facebook), compania care deține WhatsApp, a declarat că nu testează în prezent reclame de stare în nicio țară. Cu toate acestea, pe de altă parte, nu au fost făcute comentarii pentru evoluțiile viitoare.

De asemenea, este important de menționat că Meta nu a dezvăluit încă niciun plan sau dată precisă pentru introducerea reclamelor WhatsApp. În prezent, Meta încă mai câștigă bani din reclamele pe Facebook și din afacerile WhatsApp.

WhatsApp a perceput inițial utilizatorilor o taxă anuală de abonament de 1 dolar. Abia din 2016 WhatsApp a încetat să mai perceapă taxa, aplicația fiind gratuită. WhatsApp, deținută de Mark Zuckerberg, este evaluată în prezent (2023) la aproximativ 98,57 miliarde de dolari.

Cu toate acestea, este inevitabil ca publicitatea să apară în viitor pe WhatsApp, chiar dacă, din fericire, ar trebui să apară doar în zonele de suport ale aplicației. Cu peste 2 miliarde de utilizatori în întreaga lume, dintre care peste 500 de milioane doar în India, Meta a dezmințit o poveste similară în septembrie care sugera că afacerea plănuia să insereze reclame. Dar informațiile că Meta are în vedere reclame pe WhatsApp sunt tot mai multe, în timp ce rețeaua socială „căută o creștere a veniturilor”.

Foto: Google.com

Internațional

OpenAI a crescut spectaculos la 400 de milioane de utilizatori săptămânal

Publicat

pe

Compania OpenAI, fondată în 2015, a surprins lumea tech când a lansat chatbot-ul de inteligență artificială ChatGPT în noiembrie 2022. Serviciul ChatGPT a revoluționat complet percepția multora cu privire la adevărata utilitate a Artificial Intelligence (AI). Acum, milioane de oameni au chatbot-ul ca parte fundamentală a vieții lor zilnice.

Până la vârsta de doi ani și ceva ChatGPT a crescut ca-n povești, mai mult a devenit pe zi ce trece tot mai bun și mai inteligent. Acum, potrivit AndroidHeadlines, compania OpenAI a dezvăluit că are 400 de milioane de utilizatori activi săptămânal. Acesta este un număr șocant. În acest fel ChatGPT este unul dintre cele mai accesate și utilizate platforme digitale din lume.

ChatGPT a fost un succes uriaș încă de la debut. Chatbot-ul a atins aproximativ 1 milion de utilizatori în doar cinci zile de la lansare. Apoi ritmul de creștere s-a accelerat, iar în decembrie, a ajuns la 300 de milioane de utilizatori săptămânali. Cifra de 100 de milioane de utilizatori a fost atinsă doar două luni mai târziu.

ChatGPT a făcut mai ușor și mai simplu accesul la puterea inteligenței artificiale pentru toată lumea. Opțiunile gratuite ale platformei sunt suficiente pentru nevoile a milioane de oameni. Cu toate acestea, dacă aveți nevoie de funcții mai avansate, există abonamente care trebuie plătite. De asemenea, OpenAI a făcut serviciul său AI mai intuitiv și mai ușor de utilizat. Toate acestea au dus la o creștere incredibilă a bazei de utilizatori activi.

Directorul operațional al OpenAI, Brad Lightcap, a declarat că OpenAI a avut 400 de milioane de utilizatori activi săptămânal în februarie. Pentru referință, compania a avut cu 33% mai puțini utilizatori activi în decembrie 2024. Lightcap susține că se află în mijlocul unei „progresii naturale”, pe măsură ce serviciul devine mai cunoscut în rândul publicului. „Există un efect general al oamenilor care își doresc cu adevărat aceste instrumente și văd că aceste instrumente sunt cu adevărat valoroase”, a spus Brad Lightcap.

OpenAI se mândrește acum și cu 2 milioane de utilizatori enterprise. Acest număr îl dublează pe cel din septembrie 2024, așa că creșterea se reflectă și în aceste tipuri de clienți. OpenAI oferă API-uri pe care dezvoltatorii externi își pot construi aplicațiile. Lightcap spune că traficul de la dezvoltatori pe API-urile sale s-a dublat în ultima jumătate de an. Se pare că cel mai popular model pentru ei este GPT-3.

Dezvoltatorii folosesc OpenAI pentru a integra tehnologia în propriile aplicații. OpenAI contează pe companiile Uber, Morgan Stanley, Moderna sau T-Mobile, care sunt unii dintre cei mai mari clienți ca întreprinderi ai săi.

Cu toate acestea, potrivit CNET, OpenAI este unul dintre cele câteva instrumente de inteligență artificială generativă AI într-un spațiu din ce în ce mai competitive. Avem acum pe piață, printre altele oferte precum Apple Intelligence, Meta AI, Google Gemini AI, Microsoft Copilot (Microsoft este un investitor major în OpenAI), dar și platforma chinezească DeepSeek.

https://www.androidheadlines.com/2025/02/openai-reaches-400-million-weekly-active-users.html

Foto: OpenAI

Citeste mai mult

Internațional

8 Martie – Ziua Internațională a Femeii

Publicat

pe

Ziua Internaţională a Femeii, marcată în fiecare an la 8 martie, este, potrivit ONU, un prilej pentru a sărbători actele de curaj şi hotărâre ale femeilor obişnuite care au jucat un rol extraordinar în istoria ţărilor şi comunităţilor lor, de a reflecta asupra progreselor înregistrate şi de a cere schimbări.

În România, în 8 Martie este și Ziua Mamei, încă un prilej pentru a arăta recunoștință și dragoste femeilor care ne-au adus pe lume.

Ziua Mamei se serbează încă de pe vremea grecilor antici. În fiecare primăvară, aceștia o serbau pe Rhea, mama tuturor zeilor.

Mai târziu, în Anglia anilor 1800, a fost menționată „Dumincă mamei”, serbată în a patra duminică de la începerea Postului Paștelui.

În anul 1909, la 28 februarie, în Statele Unite, s-a serbat la nivel național femeia în urma unei inițiative a Partidului Socialist American, în amintirea grevei din 1908 a muncitorilor din industria textilă din New York, în care femeile au protestat împotriva condiţiilor de muncă.

Inițiativa a fost preluată în 1910 și în Europa, în cadrul Internaționalei Socialiste reunite la Copenhaga. Prima zi s-a ținut la 19 mai 1911 în Germania, Austria, Danemarca și în alte câteva țări europene. Data a fost aleasă de femeile germane pentru că, la aceeași dată, în 1848, regele Prusiei a trebuit să facă față unei revolte armate și a promis că va face o serie de reforme, inclusiv introducerea votului pentru femei.

Cu prilejul Anului Internaţional al Femeii, în 1975, Organizaţia Naţiunilor Unite a sărbătorită pentru prima dată Ziua internaţională a femeii la 8 martie.

În România, la 7 martie 2016, a intrat în vigoare Legea nr. 22/2016 pentru declararea zilei de 8 martie – Ziua Femeii şi 19 noiembrie – Ziua Bărbatului.

Citeste mai mult

Internațional

Un motănel din România este Campion European în 2025

Publicat

pe

În cadrul Campionatului European Felin care a avut loc în Polonia, la Varșovia, un motănel din România a câștigat titlul de Campion European 2025, informează Federația Națională Felinologică din România.

Este vorba despre NEXUS OF WINTER FOXES, un superb exemplar British Shorthair argintiu, cu ochi albaștri, în vârstă de 8 luni.

Crescătorii acestuia, Oana Pintilii și Alexandru Paraschiv, au precizat faptul că acest titlu este rezultatul pasiunii care, de peste 7 ani, le animă atât viața cât și acest frumos hobby.

Titlul de Campion European obținut de Nexus îl plasează printre favoriții la Campionatul Mondial de anul acesta – FIFe World Winner Show, cea mai importantă competiție felină din internațională – unde peste 1000 de pisici din toate colțurile lumii vor concura pentru titlul de campion mondial: World Winner 2025.

Pentru prima oară în istorie, României i-a fost încredințată onoarea de a organiza ediția de anul acesta a Campionatului Mondial Felin, în semn de recunoaștere a poziției importante pe care a dobândit-o țara noastră în cadrul Federației Feline Internationale (FIFe), dar și ca urmare a demersurilor întreprinse de România.

Acesta se va desfășura la București, în zilele de 25 – 26 octombrie, la centrul expozițional Romexpo, București.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite