Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Klaus Iohannis a promulgat Legea. TAXA AUTO, TAXA RADIO-TV şi alte 100 de taxe nefiscale dispar din februarie

Publicat

pe

Preşedintele României, Klaus Iohannis, a semnat vineri, 6 ianuarie, decretul pentru promulgarea Legii privind eliminarea unor taxe și tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, anunţă Administraţia Prezidenţială.

Deputaţii au respins la finalul anului trecut, în şedinţa de plen, cererea preşedintelui Klaus Iohannis de reexaminare a proiectului de lege privind eliminarea a 102 taxe nefiscale. Decizia a fost luată cu 174 de voturi „pentru” respingerea cererii de reexaminare, 85 „împotrivă” și o abținere. Camera Deputaţilor este for decizional. În Comisia de buget a Camerei Deputaților a fost adoptat un amendament potrivit căruia legea va intra în vigoare la data de 1 a lunii imediat următoare publicării în Monitorul Oficial.

 

De ce TAXE vor scăpa românii

 

Din rândul celor 102 taxe propuse pentru a fi eliminate fac parte timbrul de mediu pentru autovehicule, 33 de taxe consulare şi de cetăţenie, 20 de taxe de la Registrul Comerţului, taxele radio-TV, taxa suplimentară pentru eliminarea paşaportului, 22 de taxe pentru pierderea sau modificarea actelor, 13 taxe extrajudiciare de timbru şi taxele pentru permisele de pescuit recreativ/sportiv.

 

Eliminarea taxei radio-tv

 

Taxa radio (persoane fizice – 2,5 lei/lună, persoane juridice fara salariati – 2,5 lei/lună, persoane juridice, inclusiv sucursale, filiale si alte subunitati fara personalitate juridica – 30 lei/lună, microintreprinderi – 10 lei/lună)

 

Taxa TV (persoane fizice – 4 lei/lună, persoane juridice fara salariati – 4 lei/lună, persoane juridice, inclusiv sucursale, filiale si alte subunitati fara personalitate juridica – 50 lei/lună, microintreprinderi – 15 lei/lună, persoane juridice – societati turistice – 7,7 lei/camera)

 

Eliminarea timbrului de mediu a fost aprobată, marţi, de plenul Camerei Deputaţilor, în calitate de for decizional, deşi producătorii din industria auto s-au opus. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este de părere că înlăturarea acestei taxe va genera efecte negative şi imediate în piaţa auto, va conduce la creşterea numărului de autovehicule vechi şi poluante.

 

Taxa auto a timbrului de mediu a fost introdusă iniţial în 2007. De-a lungul timpului, aceasta taxa a avut denumiri diferite, precum taxă de primă înmatriculare, taxă de poluare, taxă ecologica, taxă de mediu. Introducerea acestei taxe a fost justificată prin costul mare al măsurilor necesare pentru combaterea efectelor poluării cauzate de circulaţia autovehiculelor pe teritoriul ţării noastre.

 

O altă taxă care va fi eliminată de la 1 ianuarie va fi cea pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. Astfel, persoanele juridice care vor să se înregistreze în Registrul Comerţului nu vor mai fi nevoite să plătească suma de 250 de lei. Şi persoanele fizice autorizate care vor să se înregistreze la Registrul Comerţului vor fi scutite de la plata sumei de 90 de lei.

 

„Prin înregistrare se înţelege atât înmatricularea comerciantului şi înscrierea de menţiuni, precum şi alte operaţiuni care, potrivit legii, se menţionează în registrul comerţului”, se arată în legea Nr. 26 din 5 noiembrie 1990 privind registrul comerţului.

 

Si unele taxe consulare vor fi înlăturate de la începutului anului 2017. Cei care vor cere eliberarea unui paşaport sau a oricărui document de călătorie nu vor mai fi nevoiţi să plătească suma de 40 de euro. De asemenea, serviciile notariale precum redactarea, autentificarea şi revocarea unui înscris, dar şi legalizarea unor înscrisuri vor fi gratuite.

 

Vor fi scutiţi de taxa de 30 de euro şi cei care au nevoie de procurarea oricăror acte judiciare din ţară sau din străinătate la cerere.

 

Nici cei care al căror copil s-a născut în străinătate, iar ulterior se doreşte înscrierea acestuia in registrele de stare civilă româneşti nu vor mai plăti taxa de 90 de euro. Acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul căsătoriilor care au avut loc peste hotare.

 

Şi taxele extrajudiciare de timbru vor fi eliminate. Nu se va mai plăti pentru certificarea (transcrierea) transmisiunii proprietății asupra animalelor, pe cap de animal, în bilete de proprietate pentru animalele peste 2 ani (5 lei), înregistrarea, la cerere, în actele de stare civilă a schimbării numelui și sexului ( 15 lei), preschimbarea actelor de identitate pentru cetățeni români, precum și înscrierea mențiunilor privind schimbarea domiciliului sau a reședinței cetățenilor români (5 lei ), eliberarea sau viza anuală a permiselor de vânătoare ( 3 lei).

 

Ordonanța Guvernului nr. 24/1992 privind stabilirea anumitor servicii publice și a taxelor percepute pentru prestarea acestora pe teritoriul României:

 

Eliberarea unui pașaport electronic, a unui pașaport simplu temporar sau a altui document de trecere a frontierei, procurarea unui act judiciar sau extrajudiciar, la cererea unor persoane fizice sau juridice străine, eliberarea de adeverințe, precum și alte servicii prestate de autorități (Dir Gen Pașapoarte MAI + Dep Consular MAE + Insp Gen Imigrari + DEPABD) – 22 lei

 

Acordarea cetățeniei române (ANC) – 191 lei

 

Acordarea/Redobândirea cetățeniei române (ANC) – 191 lei

 

Supralegalizarea sigiliilor și a semnăturilor de pe un act oficial (Dep Consular MAE) – 25 lei

 

Supralegalizarea sigiliilor și a semnăturilor de pe un certificat de origine a mărfurilor, de pe o factură comercială sau de pe orice alt document cerut la exportul ori importul mărfurilor (Dep Consular MAE) – 47 lei

 

Identificarea unei persoane pe teritoriul României (Insp Gen Imigrari + DEPABD) – 35 lei

 

Ordonanța Guvernului nr. 128/2000 privind stabilirea unor taxe pentru serviciile prestate pentru persoanele fizice și juridice de către Ministerul Administrației și Internelor:

 

Taxă pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar – 10 lei

 

Aplicarea apostilei pe actul oficial administrativ, la solicitarea persoanelor fizice – 22 lei

 

Aplicarea apostilei pe actul oficial administrativ, la solicitarea persoanelor juridice și în cazul reprezentării titularului actului de către un avocat – 44 lei

 

Înregistrarea cererii pentru aplicarea apostilei – 3 lei

 

Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 din 29 iulie 2015, cu modificările și completările ulterioare:

 

Tarif suplimentar eliberare pașaport simplu temporar – 100 lei

 

Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

 

Comision efectuare rețineri din pensii – 3% din suma reținută

 

eliberarea certificatului privind stagiul de cotizare -15 lei

 

eliberarea, la cererea asiguraților, a adeverințelor care atestă calitatea, venitul asigurat și/sau stagiul de cotizare realizat, începând cu a doua solicitare din cursul unui an calendaristic – 15 lei

 

eliberarea adeverințelor care conțin informații necesare executării silite, solicitate de către executorii judecătorești – 17 lei.

 

Ordonanța Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal:

 

Taxă cazier fiscal – 20 lei

 

Sursa: www.romaniatv.net

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Social

Târgul de Crăciun „Bucuria Crăciunului” aduce comunitatea din Giroc împreună

Publicat

pe

Grădinița cu Program Prelungit Giroc organizează vineri, 4 decembrie 2025 între orele 15:00-18:00, un „Târg caritabil – Bucuria Crăciunului”, ce va avea loc în curtea instituției din comuna Giroc.

În cadrul evenimentului vor fi expuse și oferite spre vânzare cadouri şi decoraţiuni de Crăciun realizate manual, dulciuri şi produse tradiţionale, suveniruri, dar şi momente artistice susţinute de copii care vor cânta colinde. Conform afişului, fiecare achiziţie va avea dublu impact: sprijin pentru amenajarea curţii grădiniţei şi pentru un copil din comunitate.

Scopul caritabil: sprijin pentru un copil şi pentru spaţiul grădiniţei

Fondurile strânse vor avea două destinaţii importante: sprijin pentru un copil – micuţul Bogdan Matei, diagnosticat cu paralizie cerebrală cu pareză spastică, va beneficia de donaţii pentru continuarea terapiilor şi intervenţiilor necesare.

Amenajarea curţii grădiniţei

Evenimentul urmăreşte să implice comunitatea şi părinţii într-o investiţie directă în infrastructura educaţională a copiilor din Giroc.

De ce merită să participaţi?

Este o ocazie frumoasă de solidaritate locală: un eveniment în care părinţi, copii, cadre didactice şi comunitate lucrează împreună pentru binele comun. Veţi găsi cadouri unice – decorațiuni handmade, suveniruri şi dulciuri făcute cu suflet, potrivite pentru a da startul sărbătorilor.

Evenimentul este accesibil şi familial, situat în curtea grădiniţei din Giroc, pe Strada Trandafirilor nr. 59 (conform datelor instituției).

În plus, vizita aduce şi valori educative pentru copii – implicarea în comunitate, voluntariatul, empatia faţă de cei cu nevoi speciale.

Detalii utile pentru cei care vor să vină

Data: 4 decembrie 2025

Ora: 15:00-18:00

Locul: Curtea Grădiniței cu Program Prelungit Giroc (Str. Trandafirilor nr. 59, Giroc)

Participanţi vizaţi: părinţii, copiii, locuitorii comunei, oricine doreşte să susţină cauză.

Recomandări: multe produse pot fi realizate în ediţie limitată — merită să veniţi la începutul intervalului de timp. Ritualul colindelor va adăuga o atmosferă caldă de sărbătoare.

Context şi parteneri

Grădiniţa este o instituţie cu program prelungit bine înrădăcinată în comunitatea din Giroc, operând cu numeroase grupe de copii şi implicată activ în proiecte educaţionale şi comunitare.

Evenimentul este organizat cu sprijinul părinţilor copiilor de la grădiniţă, în colaborare cu Primăria Comunei Giroc, aşa cum apare pe afiş.

Dacă vă aflaţi în zona Timişoarei / Giroc vineri după-amiază, merită să faceţi o vizită — veţi putea să vă bucuraţi de atmosfera de sărbătoare, să susţineţi o cauză, şi să găsiţi cadouri cu suflet. În plus, veţi contribui la transformarea comunităţii locale şi la sprijinul unui copil care are nevoie de solidaritate.

Citeste mai mult

Cultură

Festivalul European al Spectacolului Timișoara – Festival al dramaturgiei românești. PROGRAMUL complet

Publicat

pe

Teatrul Național din Timișoara anunță organizarea unei noi ediții a Festivalului European al Spectacolului Timișoara – Festival al Dramaturgiei Românești, programată în perioada 2 decembrie și 19 – 21 decembrie 2025.

FEST-FDR 2025 propune o ediție de buzunar, organizatorul său, Teatrul Național, alături de selecționerul FEST-FDR, teatrologul Oana Borș, păstrează caracterul conceptual al festivalului. Așadar, titlul ediției 2025 a FEST-FDR este DRAMATURGIA FEMININĂ ÎN SPECTACOLUL DE TEATRU. GENERAȚII.

„Și în 2025 ne-am dorit să păstrăm tradiția de a pune în valoare dramaturgia românească contemporană printr-o ediție de festival. Astfel, am ales să oferim publicului „o pastilă” de FEST-FDR, centrată însă pe un gând. Acela de a face o panoramare (non-exhaustivă) a dramaturgiei feminine actuale. Prin urmare, sub titlul DRAMATURGIA FEMININĂ ÎN SPECTACOLUL DE TEATRU. GENERAȚII, programul FEST-FDR cuprinde spectacole sau lecturi performative după texte scrise de Leta Popescu,  Elise Wilk, Anamaria Feraru, Ruxandra Simion Anca Munteanu, Petro Ionescu. Totodată, în FEST-FDR  a fost invitată una dintrel mai recente premiere ale toamnei, OGLINDA SPARTĂ, în regia lui Timofei Kuliabin, regizor rus auto-exilat în Germania, unul dintre cei mai importanți directori de scenă de teatru și operă ai generației sale”, precizează selecționerul FEST-FDR, Oana Borș.

Titlurile reținute pentru această ediție a FEST-FDR sunt următoarele: REGINA NOPȚII, textul și regia artistică Leta Popescu (Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galați), ACEST LOC BLESTEMAT de Anamaria Feraru și Ruxandra Simion, regia Larisa Popa (Centrul de Teatru Educațional „Replika” București), ARĂDEANCA de Elise Wilk, regia artistică Cristian Ban (Teatrul „Ion Slavici” Arad) și, nu în ultimul rând, spectacolul OGLINDA SPARTĂ, un scenariu de Roman Doljanski după Arthur Miller, regia Timofei Kuliabin (Teatrul Regina Maria Oradea).

Biletele vor putea fi achiziționate on-line, pe site-ul www.tntm.ro, precum și fizic, de la Agenția de bilete „Mărășești”, str. Mărășești nr. 2, tel. 0256 201117, orar marți – duminică, între orele 11 și 19.

FEST-FDR 2025 –  Programul spectacolelor –

Marți, 2.12., ora 19:00, Sala Mare      

REGINA NOPȚII Text și regie artistică Leta Popescu, Teatrul „Fani Tardini”, Galați

Vineri, 19.12, ora 19:00, Studio UȚU

ACEST LOC BLESTEMAT de Anamaria Feraru & Ruxandra Simion, regia artistică Larisa Popa, Centrul de Teatru Educațional Replika

Sâmbătă, 20.12, ora 17:00, Studio UȚU

Lectură performativă

CÂND ERAM MICĂ VOIAM SĂ FIU SFÂNTĂ de Anca Munteanu, regia artistică Elena Tudorache

Sâmbătă, 20.12, ora 19:00, Sala Mare

OGLINDA SPARTĂ, un scenariu de Roman Doljanski după Arthur Miller, regia Timofei Kuliabin, Teatrul Regina Maria, Oradea

Duminică, 21.12, ora 17:00, Studio UȚU

Lectură performativă

CĂPȘUNI DE ZĂPADĂ de Petro Ionescu, regia artistică Petro Ionescu

Duminică, 21.12, ora 19:00, Sala Mare

ARĂDEANCA de Elise Wilk, regia artistică Cristian Ban , Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad

Citeste mai mult

Social

Campania „Un copil pentru fiecare” – un gest mic, o schimbare mare pentru copiii din Giroc și împrejurimi

Publicat

pe

Olimpiu Bulzan

Comunitatea din Giroc se mobilizează din nou în prag de sărbători, pentru a aduce bucurie copiilor aflați în nevoie.

Campania „Un copil pentru fiecare”, ediția 2025, organizată de părintele Marius Sonea, paroh al Bisericii Ortodoxe din Giroc, împreună cu Asociația Filantropică „Sfântul Dimitrie“ Giroc, își propune să ofere un Crăciun mai cald celor care, fără sprijinul comunității, nu ar avea parte de magia acestei perioade.

Inițiativa continuă tradiția începută în anii trecuți și pune accent pe empatie, solidaritate și implicarea directă a celor care doresc să ajute. Printr-un mecanism simplu și transparent, oricine poate primi una sau mai multe scrisori scrise de copiii proveniți din familii aflate în dificultate – scrisori în care cei mici își aștern cu sinceritate dorințele modeste, dar pline de speranță.

Organizatorii subliniază o regulă importantă: în daruri se acceptă doar lucruri noi, pentru a oferi copiilor nu doar bucurie, ci și demnitatea pe care o merită.

„Fiecare cadou devine astfel un gest de respect și grijă, care capătă valoare nu doar materială, ci și emoțională“, a precizat Sergiu Mihai Maruşca, unul dintre cei mai implicati voluntari al asociatiei caritabile.

„Ne dorim ca și în acest an să fim alături de copiii care nu au un Crăciun fără ajutorul dumneavoastră”, transmit reprezentanții campaniei. Părintele Marius Sonea, sprijinit de voluntarii Asociației Filantropice Sfântul Dimitrie, coordonează întregul proces, de la centralizarea scrisorilor până la distribuirea cadourilor, pentru a se asigura că fiecare dar ajunge exact acolo unde este nevoie.

În ultimii ani, campania a reușit să aducă lumină în casele a zeci de familii, iar organizatorii speră ca și în 2025 tot mai mulți oameni să aleagă să devină parte din acest lanț al bunătății. Indiferent că cineva alege să adopte o singură scrisoare sau mai multe, fiecare gest contribuie la construirea unei comunități în care solidaritatea nu este doar un concept, ci o realitate.

Cei interesați să se implice sunt încurajați să contacteze organizatorii pentru a primi scrisorile copiilor și detalii suplimentare privind modul de participare.

Crăciunul devine mai frumos atunci când este dăruit. Iar prin campania „Un copil pentru fiecare”, oamenii din Giroc au ocazia să transforme sărbătorile unor copii mai puțin norocoși într-o amintire de neuitat

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite