În urma emiterii ordinului de începere a lucrărilor pentru proiectul „Varianta de Ocolire Timișoara Sud”, miercuri, s-a făcut predarea amplasamentului de la C.N.A.I.R. S.A – D.R.D.P. Timișoara, în calitate de reprezentant al Beneficiarului, către Antreprenorul Tirrena Scavi S.p.A.
Primele lucrări care se execută sunt decopertarea stratului vegetal, între DN 6 și canalul Bega. În funcție de condițiile meteo, săptămâna viitoare va începe și șantierul pentru realizarea unui drum de acces din DN 6 și realizarea unui pod provizoriu peste Canalul Bega. O altă lucrare prioritară este realizarea de platforme pentru drumurile de acces, pentru execuția piloților forați. Pe teren se află, în această etapă a lucrărilor, 40 de angajați (muncitori și TESA).
Pe șantier au fost luate măsuri suplimentare pentru asigurarea securității în muncă, în condițiile instituirii stării de urgență ca urmare a răspândirii COVID-19. Astfel, se vor evita aglomerările de personal pe șantier și la organizarea de șantier, conform Ordonanțelor Militare.
Fiecare muncitor va lucra în utilajul propriu. Personalul muncitor și administrativ este dotat cu măști de protecție și soluții dezinfectante. Medicina muncii a fost efectuată în cursul acestei săptămâni, toți angajații fiind apți de muncă din punctul de vedere al stării de sănătate. Asemenea verificări se vor face frecvent de către personalul medical specializat și sunt suplimentare față de controalele uzuale la care iau parte toți angajații.
„Astăzi am emis ordinul de începere al lucrărilor și predarea amplasamentului pentru construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud, chiar dacă în această perioadă ne confruntăm cu pandemia cauzată de răspândirea virusului COVID 19, dar și cu vremea nefavorabilă. Noi, CNAIR, ne-am îndeplinit partea noastră de atribuții și acum ne dorim ca și Antreprenorul să se mobilizeze corespunzător pentru a respecta termenele și condițiile contractuale. Pe șantier au fost luate măsuri suplimentare pentru asigurarea securității în muncă, în condițiile instituirii stării de urgență ca urmare a răspândirii COVID-19. Trebuie să fim cu toții conștienți cât de important este pentru economie ca pe aceste șantiere să continue lucrările, atât timp cât se poate munci în condiții de siguranță cu respectarea tuturor măsurilor luate în această perioadă deosebită pentru toată lumea. Subliniez faptul că activitățile de proiectare și de execuție a lucrărilor pe șantiere, precum și activitățile de supervizare a lucrărilor se pot desfășura în continuare conform programelor de execuție asumate, CU RESPECTAREA MĂSURILOR IMPUSE PRIN ORDONANȚELE MILITARE care sunt în vigoare până în prezent”, a declarat Mariana Ioniță, Director General al C.N.A.I.R.
„Avem încredere în antreprenor, care a demonstrat că se poate mobiliza atunci când a terminat, cu 7 luni mai devreme, lotul 2 al autostrăzii Timișoara – Lugoj. Sperăm că această criză generată de virusul COVID 19 să nu afecte ca durată și ca și costuri lucrările demarate astăzi. D.R.D.P. Timișoara va nominaliza personal tehnic care, zilnic, va monitoriza numărul autoutilajelor și a personalului, precum și, implicit, evoluția lucrărilor”, a precizat Horațiu Simion, director regional regional DRDP Timișoara.
În 12 martie 2020, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a emis Autorizația de Construire pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire Timișoara Sud.
Antreprenorul care realizează proiectarea și execuția Variantei de Ocolire Timișoara Sud, în lungime de 25,69 km, este compania Tirrena Scavi S.p.A Contractul pentru construcția VO Timișoara Sud este în valoare de 272.432.921,95 lei fără TVA. Durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Termenul de 24 de luni începe de astăzi, odată cu predarea amplasamentului și emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 luni.