Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

BILANȚ. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara a asfaltat 93 km. de drumuri, în 2021

Publicat

pe

Anul 2021 se încheie, pentru Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, cu câteva puncte de referință importante.

Instituția a realizat, în acest an, cel mai mare buget pe partea de întreţinere din ultimii 10 ani, adică peste 181 milioane de lei, raportat la un maxim din anii precedenți care nu a depășit 130 milioane lei, și a realizat cel mai mare număr de km de lucrări de întreţinere periodică din istoria DRDP Timișoara, în total 364 km echivalenți.

Defalcat, vorbim despre 114 km de tratamente bituminoase, 157 km de straturi bituminoase foarte subțiri, 93 km covoare asfaltice.

Puncte la fel de importante pentru bilanțul din acest an al DRDP Timișoara sunt:

  •   Realizarea unei campanii de reparații fără precedent într-o fereastră de lucru extrem de scurtă pe DN 68A, pe cei 15 km între Nodul Rutier Margina și Descărcarea Holdea, principala realizare în cadrul acestor lucrări fiind refacerea integrală a structurii rutiere între km 44+700 și km 49+000, pe restul sectorului fiind executate lucrări de covoare asfaltice și alte lucrări de reparaţii punctuale. Aceste lucrări s-au putut executa, în două luni, numai prin devierea traficului greu, care are acum, după finalizarea lucrărilor, condiţii mult îmbunătăţite de circulaţie;
  •    Fluidizarea circulației în Nodul Rutier Margina, prin realizarea unui punct de întoarcere pentru accesul pe autostrada A1, sensul spre Timișoara;
  •    Realizarea în regie proprie a celor mai mari cantităţi de lucrări de la înființarea Secției de Producție Lucrări Drumuri din anul 2018 până în prezent, din care amintim cei 67.000 mp de lucrări de reciclare in situ, dar și reparaţii/covoare asfaltice cu o cantitate de 21.000 tone mixturi asfaltice fabricate și puse în operă;
  •     Deblocarea lucrărilor de reparații capitale pe sectorul Nicolinț – Oravița, de pe DN 57 Orşova – Moraviţa, prin lansarea procedurii de achiziție pentru execuția lucrărilor. S-au depus toate diligențele necesare către C.N.A.I.R. S.A. București astfel încât s-a reuşit şi deblocarea situaţiei sectorului Oravița – Moravița pentru care tot în acest an a fost lansată procedura de licitație pentru proiectare;
  •   Pentru sectorul administrat al DN 7A (Obârșia Lotrului – Petroșani), în 2021 s-a reuşit lansarea procedurii de achiziție pentru expertizarea lucrărilor şi întocmirea proiectului pentru restul de executat, care a fost finalizată și a fost semnat contractul;
  •     DRDP Timișoara și-a asumat și a realizat asigurarea viabilității corespunzătoare pe DN 59B (Cărpiniș – Deta) executând lucrări de covoare asfaltice și reciclare pe un total de 23,269 km echivalenți cu terți, 11,375 km echivalenți în regie proprie, din care 9,677 km echivalenți unde s-au executat şi lucrări de reciclare, urmând ca în 2022 să se finalizeze și restul de 22 de km.

„Toate acestea au fost realizate printr-o implicare colectivă, prin insistenţă şi persistenţă, dar şi cu concursul tuturor celor implicaţi (colegi, constructori, colaboratori, autorităţi). Îi asigurăm pe utilizatorii rețelei de drumuri naționale și autostrăzi din aria de activitate a DRDP Timișoara că vom continua și în anii următori să luăm toate măsurile pentru ca starea acestor artere să fie cât mai bună și să ofere condiții de siguranță în trafic“, a transmis ing. Nicoleta Pordea, director regional DRDP Timișoara.

Locale

Podul Iuliu Maniu din Timișoara va fi modernizat

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a semnat contractul pentru execuția lucrărilor de reabilitare a Podului Iuliu Maniu (Muncii), una dintre cele mai importante conexiuni dintre Gara de Nord și Calea Șagului. Investiția municipalității include, printre altele, consolidarea structurii de rezistență și înlocuirea completă a suprastructurii, și răspunde cerințelor de trafic și siguranță din prezent. Primele intervenții sunt programate de către firma câștigătoare – TEHNODOMUS – în perioada ianuarie-februarie, în funcție de condițiile meteo.

“Este primul șantier nou al anului viitor și o investiție pe care o pregătim de mult timp. Podul de la fosta Fabrică de Țigări, construit în anii ’70, este într-o stare avansată de degradare și avea nevoie urgentă de această investiție pentru a răspunde cerințelor actuale de trafic și siguranță. Mă bucur că am reușit să atragem fonduri europene consistente pentru această lucrare și că putem moderniza una dintre cele mai importante legături dintre Gara de Nord și Calea Șagului”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Investiția Primăriei Timișoara vizează consolidarea structurii de rezistență și înlocuirea completă a suprastructurii cu o structură mixtă oțel-beton, cu păstrarea a câte două benzi pe sens, cu lățimea de 3,50 metri fiecare. Totodată, trotuarele vor fi lărgite până la 1,75 m, pentru a oferi mai mult spațiu pietonilor, și vor fi amenajate piste pentru biciclete. Proiectul include și reabilitarea rampelor, refacerea scărilor de acces cu elemente metalice, instalarea unui iluminat arhitectural modern, consolidarea malului Canalului Bega, precum și plantarea de arbori, pentru îmbunătățirea calității aerului și a aspectului urban. După finalizarea lucrărilor, municipalitatea va putea reintroduce circulația troleibuzelor pe pod.

Valoarea totală a proiectului este de aproape 10 milioane de euro, din care aproximativ 7,4 milioane de euro reprezintă fonduri europene nerambursabile, prin Programul Regional Vest 2021 – 2027, Intervenția regională 4.1 Mobilitate Urbană Sustenabilă. Lucrările de reabilitare a Podului Iuliu Maniu se ridică la valoarea de aproximativ 8 milioane de euro (TVA inclus) și sunt programate să fie finalizate până în februarie 2027.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Marșul Eroilor, la Timișoara. PROGRAMUL și traseul evenimentului

Publicat

pe

Asociația Suporterilor Timișoreni „Druckeria“ a anunțat că va organiza în acest an a 20-a ediție a Marșului Eroilor, în locurile unde în decembrie 1989 s-a scris istoria Timișoarei.

Evenimentul va avea loc marți, 16 decembrie, la ora 18.30, în Piața Maria, acolo unde au început primele proteste.

„De aproape două decenii păstrăm acest drum deschis și îl parcurgem împreună în tăcere, cu gândul la cei care au avut curajul să iasă în față în acele zile. „Cine uită e complice!” este ideea care ne însoțește de la prima ediție și care rămâne și în acest an mesajul principal al marșului nostru. Ținem aprinsă flacăra memoriei pentru că Timișoara nu uită niciodată eroii care i-au scris istoria recentă”, arată organizatorii într-un comunicat.

Marșul Eroilor este o inițiativă a comunității suporterilor timișoreni, dusă mai departe fără întrerupere din 2006 până astăzi.

Acest marș este deschis tuturor timișorenilor, indiferent de vârstă, sex, religie sau simpatii politice, deoarece libertatea pe care o cinstim este a fiecăruia dintre noi.

Participanții sunt încurajați să se îmbrace adecvat vremii și să fie pregătiți pentru aproximativ două ore de mers și scandări.

Programul Marșului Eroilor:

18:30: Strângerea participanților – Piața Maria

19:00: Plecarea în marș

21:00 (aproximativ): Încheiere – Cimitirul Eroilor

Foto: Arhivă/Asociația Suporterilor Timișoreni „Druckeria“

Citeste mai mult

Locale

Amenzi de peste 1.000.000 lei pentru 1.330 de șoferi pentru parcare neregulamentară, la Timișoara

Publicat

pe

Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care se respectă legislația referitoare la oprirea sau staționarea pe locurile destinate persoanelor cu dizabilități, dar și pe locurile destinate persoanelor însoțite de copii minori, amenajate și semnalizate corespunzător în special în parcările supermarketurilor.

De menționat că astfel de aspecte sunt nu numai constatate de polițiștii locali în cadrul patrulărilor efectuate, dar sunt și semnalate de către cetățenii deranjați de cei care nu își respectă semenii.

Acest lucru s-a semnalat inclusiv în cursul zilei de ieri, 3 decembrie, când s-a marcat Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități. Practic, în ultima lună, cel puțin o persoană a fost depistată zilnic încălcând prevederile Legii 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, iar de la începutul anului 1.330 conducători auto au fost sancționați cu amenzi totale de 1.008.335 lei, alți 26 fiind sancționați cu 137.000 lei conform Legii 280/2023 pentru că au staționat pe locurile destinate părinților cu copii mici.

Poliția Locală Timișoara reamintește că potrivit Legii 448/2006,  în spaţiile de parcare de pe lângă clădirile de utilitate publică, precum şi în cele organizate vor fi adaptate, rezervate şi semnalizate prin semn internaţional cel puţin 4% din numărul total al locurilor de parcare, dar nu mai puţin de două locuri, pentru parcarea gratuită a mijloacelor de transport pentru persoane cu handicap.

Nerespectarea acestor prevederi se sancționează cu amenzi  de la 2.000 la 10.000 de lei și chiar ridicarea autovehiculului.

Pentru parcarea pe locurile destinate persoanelor însoțite de minori până în 5 ani sancțiunile au aceeași valoare.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite