Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Bugetare participativă, ediția a doua. Întâlniri cu cetățenii în cartierele Timișoarei

Publicat

pe

Campania de bugetare participativă organizată de Primăria Municipiului Timișoara, aflată la cea de-a doua ediție, încurajează timișorenii să se implice în bunul mers al orașului și să decidă care sunt prioritățile propriilor cartiere.

Până în 15 mai, sunt așteptați toți timișorenii să vină cu propuneri concrete, bazate pe nevoile identificate în zonele unde locuiesc, astfel încât proiectele să vină în întâmpinarea cerințelor comunității din care fac parte.

Anul acesta, există un instrument de sprijin pentru cartiere, prin  programul pilot dedicat zonelor Fratelia, Ronaț, Polonă și Kuncz. Specialiști ai Serviciului Guvernanță Participativă și Management Cartiere, din cadrul primăriei, se deplasează în teren, pentru o serie de întâlniri cu cetățenii, în cadrul cărora sunt prezentate posibilitățile oferite de acest program. Până acum, au fost organizate asemenea întâlniri în toate cele patru zone marginalizate și cetățenii și-au manifestat deja interesul de a depune proiecte.

În săptămâna 24 – 28 aprilie, se organizează a doua sesiune de întâlniri, pentru a discuta mai concret despre propunerile de proiect care ar putea fi depuse pentru  fiecare zonă. Programul întâlnirilor este următorul:

Luni, 24 aprilie, ora 17:00 – zona Ronaț – Școala Gimnazială Dimitrie Leonida;

Marți, 25 aprilie, ora 18:00 – zona Kuncz;

Miercuri, 26 aprilie, ora 17:00 – zona Polonă, în apropierea stației Fabrica de Zahăr;

Joi, 27 aprilie ora 17:00 – zona Fratelia Școala Gimnazială nr. 15.

La primele întâlniri, a fost prezentat modul în care funcționează instrumentul de bugetare participativă. Cetățenii identifică nevoile din zona în care locuiesc, formulează idei și depun proiecte, care sunt evaluate pentru a verifica îndeplinirea criteriilor, iar apoi sunt votate public. Proiectele care reunesc cel mai mare număr de voturi din partea cetățenilor vor fi implementate de aparatul de specialitate și instituțiile subordonate Primăriei Municipiului Timișoara.

Pentru a veni în sprijinul locuitorilor cu inițiativă civică, în cadrul întâlnirilor din cartiere, reprezentanții structurii care gestionează activitatea de guvernanță participativă oferă îndrumare și consultanță, în vederea elaborării proiectelor. Încurajăm cetățenii să participe în număr cât mai mare la aceste întâlniri, care le oferă prilejul de a deveni parte din soluțiile care contribuie la creșterea calității vieții în cartiere și în întregul oraș.

Informații suplimentare legate de organizarea acestor întâlniri se pot obține la numerele de telefon 0744476782 (pentru zonele Polonă și Fratelia), 0744500862 (pentru zona Kuncz) și 0744475920 (pentru zona Ronaț).

Locale

Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, la Peciu Nou

Publicat

pe

Începând de miercuri, 15 ianuarie 2025, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou își va începe efectiv activitatea.

Astfel, cetățenii care au domiciliul pe raza de competență a comunei Peciu Nou (Peciu Nou, Diniaș și Sânmartinu Sârbesc) se vor adresa Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou începând cu data mai sus menționată.

Serviciul Evidența Persoanei Timișoara deservește în continuare următoarele comune arondate:

1. Com. Becicherecu Mic

2. Com. Bogda

3. Com. Bucovăț

4. Com. Cenei

5. Com. Fibiș

6. Com. Ghiroda

7. Com. Giarmata

8. Com. Giulvăz

9. Com. Mașloc

10. Com. Orțișoara

11. Com. Parța

12. Com. Pișchia

13. Com. Remetea Mare

14. Com. Sânandrei

15. Com. Sânmihaiu Român

16. Com. Șag

Citeste mai mult

Locale

Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara. Cum puteți să vă exprimați părerea

Publicat

pe

„Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara”, realizat de Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu Universitatea de Vest din Timișoara este încă disponibil pentru completare on-line. Sondajul sociologic reflectă calitatea vieții în Timișoara și acoperă toate ariile vieții în oraș iar completarea lui nu durează mai mult de 10 minute.

Ancheta sociologică este concepută de Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara și măsoară gradul de mulțumire față de întreținerea clădirilor istorice, a pistelor de biciclete, starea drumurilor, a iluminatului public sau transportului în comun.

Cel mai recent raport, referitor la datele Barometrului Calității Vieții în Timișoara 2023, a arătat că aproape 70% dintre timișoreni cred că Timișoara se îndreaptă într-o direcție bună, în creștere față de anul 2022 (65,7%) și cea mai ridicată din 2016, când a fost realizat primul raport. Barometrul Calității Vieții are ca scop furnizarea de date empirice relevante pentru administrația publică locală și toți ceilalți actori instituționali implicați în viața orașului privind situația și dinamica socială din comunitatea locală, în scopul orientării politicilor publice și proiectelor strategice locale, în context regional și național.

Barometrul este realizat conform normelor metodologice din domeniu și asigură anonimizarea datelor persoanelor care oferă răspunsuri. Instrumentul de cercetare utilizat în cadrul „Barometrului Calitatea Vieții în Timișoara” este dezvoltat de un grup de cercetători în sociologie, psihologie, științe economice, geografie socială și științe ale comunicării de la Universitatea de Vest din Timișoara.

Sondajul se poate completa până în data 20 ianuarie 2025, la adresa online: https://e-uvt.questionpro.com/a/TakeSurvey.

Citeste mai mult

Locale

NEMULȚUMIRE. Primăria Timișoara trece serviciile de salubrizare la Societatea Drumuri Municipale

Publicat

pe

Municipalitatea intenționează să preia în regie proprie serviciile de salubrizare stradală. În ultima perioadă calitatea serviciilor de curățenie stradală a fost nesatisfăcătoare, reclamații privind coșuri de gunoi adesea pline, praf pe străzi și trotuare murdare fiind înregistrate în platforma dedicată și la managerii de cartier.

“Chiar dacă în ultimii ani am văzut o îmbunătățirea a curățeniei din Timișoara, recunosc că sunt nemulțumit de cât de curat este orașul. Am decis să propun Consiliului Local să preluăm serviciul de salubrizare înapoi la municipalitate tocmai pentru a avea un mai mare control asupra modului în care se face curățenie în oraș. Pentru banii pe care îi plătim anual din bugetul local, din taxele și impozitele timișorenilor, Timișoara trebuie să arate mai bine”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Ca urmare a feedback-ului negativ al timișorenilor la adresa actualului operator și a unei evaluări detaliate a serviciilor prestate de acesta, Primăria Timișoara a luat constant măsuri, respectiv nu a recepționat toată suprafața planificată pentru curățenie. În aceste condiții, municipalitatea inițiază primul pas pentru asigurarea serviciilor de salubrizare prin intermediul Societății Drumuri Municipale (SDM). Două proiecte de hotărâre vor fi supuse votului în următoarea ședință a Consiliului Local: unul privind studiul de oportunitate și unul privind mandatarea AGA SDM pentru a iniția demersuri pentru noile servicii.

Odată aprobate proiectele de hotărâre, municipalitatea poate parcurge următoarele etape, astfel încât schimbarea operatorului să nu afecteze continuitatea serviciilor după mijlocul lunii martie, când expiră contractul cu societatea Brantner Servicii Ecologice. Ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție publică a municipalității pentru servicii de salubrizare, inclusiv de către Brantner, au fost inadmisibile.

Timișoara nu este singurul municipiu care a decis preluarea serviciilor de salubrizare în regie proprie: recent, Primăria Reșița a anunțat același demers începând cu luna martie a acestui an.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite