Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Comercianții se pot înscrie pentru vânzarea mărțișoarelor de 1 martie. În ce zonă sunt locațiile

Publicat

pe

Cetățenii interesați își vor putea depune documentele atât online, cât și fizic la Camera 12, la sediul Primăriei.

Înscrierile încep luni, 13 februarie, ora 08:30 și se încheie joi, 16 februarie, ora 15:00. În total vor fi disponibile 320 de locuri. Pentru a evita aglomerația la ghișee, Primăria Timișoara a pregătit o platformă online nouă pentru a asigura acest serviciu, disponibilă aici: https://pmt.ro/1-martie.

Toți cei interesați de obținerea unui loc pentru vânzarea de mărțișoare sunt încurajați să folosească aplicația online.

Persoanele fizice trebuie să prezinte actul de identitate, iar persoanele juridice trebuie să prezinte Certificatul Unic de Înregistrare (CUI) pentru a se înscrie.

Pentru zona centrală, în locațiile dedicate exclusiv artiștilor, este obligatoriu unul din următoarele documente doveditoare privind statutul de artist: carnetul de student de la o facultate de arte, diplomă de licență în specializarea arte, adeverință de membru al unei asociații meșteșugărești sau prezentarea codului CAEN 9003 pentru persoanele juridice.

Dorim, de asemenea, să ne asigurăm că chevalet-urile pentru comercializarea mărțișoarelor din zona centrală sunt prezentabile. Astfel, este necesar ca artiștii să pregătească un scurt memoriu tehnic și o simulare/o poză pentru a se înregistra.

Următoarele locații necesită documente suplimentare:

  • Piața Victoriei – 30 locuri – dedicat exclusiv artiștilor
  • Piața Libertății – 20 locuri – dedicat exclusiv artiștilor

Locațiile care necesită doar dovada identității sau a certificatului unic de înregistrare:

  • Ceas Floral (platou B-dul Proclamația de la Timișoara) – 10 locuri
  • Str. Mărășești (str. Brediceanu – str. Gh. Dima) – 20 locuri
  • Parcul Copiilor (platou B-dul Revoluției 1989) – 10 locuri
  • Piața A. Mocioni (platou Profi) – 10 locuri
  • B-dul Regele Carol I (str. Gen. I. Dragalina – str. I. Văcărescu) – 10 locuri
  • Piața Nicolae Bălcescu (în fața Liceului Grigore Moisil) – 15 locuri
  • B-dul Dâmbovița (platou vizavi de restaurant Nora) – 15 locuri
  • Calea Șagului colț cu str. Ana Ipătescu – 10 locuri
  • Piața Doina (platou) – 5 locuri
  • Școala Gimnazială 30 (platou) – 20 locuri
  • Calea Buziașului (platou Profi) – 15 locuri
  • str. Arieș colț cu B-dul Rebreanu (platou bănci) – 10 locuri
  • str. Daliei (str. Al. Vaida Voievod – str. L. Catargiu) – 10 locuri
  • str. S. Bărnuțiu – Calea Dorobanților (zona Modern) – 10 locuri
  • Piața Traian – 25 locuri
  • str. Sf. Ap. Petru și Pavel (vizavi de piață) – 10 locuri
  • Calea Aradului colț cu str. Liniștei (zona Piața Verde) – 10 locuri
  • Calea Torontalului (platou lângă bucla de tramvai) – 15 locuri
  • str. Circumvalațiunii colț cu Gh. Lazăr (platou Lensa) – 10 locuri
  • Cartier Dacia (parc) – 15 locuri
  • str. Gh. Lazăr colț cu B-dul Cetății (platou Profi) – 5 locuri
  • Calea Martirilor (platou Prospero) – 10 locuri

Plata online se va putea face doar cu cardul bancar. Plata cu numerar se va putea realiza doar la casieriile de la Camera 12.

Taxa de autorizare este de 73 de lei, la care se adaugă 6 lei pentru taxa de imprimat. Taxa de ocupare a domeniului public este de 3 lei/mp/zi pentru Piața Victoriei, Piața Libertății, Ceas Floral, str. Mărășești, Parcul Copiilor, respectiv 2 lei/mp/zi pentru restul de locații.

Locale

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul cu produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara preia de luni, 20 octombrie 2025, cererile pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie, precum flori, coronițe, aranjamente florale și candele.

Activitatea de vânzare propriu-zisă este permisă în intervalul 31 octombrie – 1 noiembrie 2025, în proximitatea cimitirelor din municipiul Timișoara, în următoarele locații:

Cimitirul Calea Buziașului – pe trotuarul din față;

Cimitirul Stuparilor – pe trotuarul din față;

Cimitirul Calea Lipovei – pe trotuarul din față;

Cimitirul de pe strada Ovidiu Balea – pe trotuarul din față;

Cimitirul Fabric (strada Mătăsarilor) – pe trotuarul din față;

Cimitirul Ghiroda (strada Cometei) – pe trotuarul din față.

Pentru desfășurarea activității de comerț stradal, fiecare solicitant va beneficia de un singur amplasament, cu o suprafață de 2 mp, respectând normele sanitare în vigoare. Cererea se poate depune în perioada 20–24 octombrie 2025, online la https://servicii.primariatm.ro/categorii/afaceri sau fizic, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12.

Documentele necesare sunt: cererea tip (disponibilă la ghișeu) și copie după actul de identitate (pentru persoane fizice) sau, în cazul persoanelor juridice, copie după Certificatul Unic de Înregistrare și certificat constatator de la ONRC care atestă desfășurarea de activități în afara sediului social.

Taxele obligatorii sunt de 92 lei pentru autorizare și 2 lei/mp/zi pentru ocuparea domeniului public (8 lei pentru întreaga perioadă), achitate integral la momentul înregistrării cererii. Taxele nu sunt returnabile, indiferent de numărul efectiv de zile solicitate.

Solicitanții avizați trebuie să dețină la locul de vânzare următoarele documente: avizul eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), precum și un document de identitate care să corespundă cu persoana menționată în aviz.

Nerespectarea prevederilor legale în vigoare va atrage sancțiuni contravenționale aplicate de autoritățile competente și retragerea avizului emis. Totodată, cedarea amplasamentului către alte persoane este strict interzisă și sancționabilă prin retragerea imediată a autorizației.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic pe mai multe străzi din Timișoara, pentru lucrări diverse

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea, sau restricționarea traficului rutier în mai multe zone din oraș, în perioada 20 octombrie 2025 – 27 octombrie 2025, în vederea continuării lucrărilor de mentenanță la infrastructura rutieră sau la branșamentele de gaz.

Astfel, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Salcâmilor, în perioada 20 octombrie 2025 – 19 noiembrie 2025, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaze naturale cu presiune redusă, solicitată de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat pe Splaiul Tudor Vladimirescu, în perioada 22 octombrie 2025 – 26 octombrie 2025, în vederea refacerii carosabilului.

Totodată, în perioada 22 octombrie 2025 – 28 noiembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată pe străzile Baba Novac, Splaiul Sofocle, Maramureș și Posada, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, solicitată de compania Del Gaz.

Mai mult, strada Coriolan Brediceanu va avea traficul rutier închis, în perioada 25 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, în intervalul orar 06:00 – 23:00, în vederea executării lucrarii „Modernizarea Liniei Feroviare Caransebeș-Timișoara- Arad, Lot 3, Timișoara Est – Etapa I”, solicitare transmisă de către Compania Națională CFR S.A.

Totodată, restricțiile de circulație rutieră pe strada Aluniș se vor prelungi până la data de 30 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Progresul și strada Cercului. Deopotrivă, strada Grădinii și parțial, strada Fructelor vor suporta restrictii de circulație rutieră în perioada 27 octombrie 2025 – 5 decembrie 2025. Solicitarea a fost transmisă de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat etapizat pe strada George Ardelean, în perioada 27 octombrie 2025 – 26 noiembrie 2025, în vederea realizării lucrărilor de extindere a rețelei de apă și canalizare menajeră. Solicitarea a fost transmisă de Societatea Aquatim S.A.

Autoritățile le recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

Încep lucrările la legătura rutieră între localitățile Parța și Petroman. Podul Turcului va fi reconstruit

Publicat

pe

Președintele CJ Timiș, Alfred Simonis, a semnat contractul de execuție pentru obiectivul de investiție – pod pe DJ 593B, km 5+000, Parța.

Contractul, în valoare totală de 1.637.938 lei, a fost atribuit societății SC PORR Construct SRL.

Termenul de execuție este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere, iar garanția lucrărilor este de 5 ani de la recepția finală.

Proiectul prevede realizarea unui pod nou, cu patru deschideri, care va traversa Canalul Găvojdia și va asigura continuitatea tronsonului de drum.

„Investim constant în infrastructura rutieră a județului, pe de o parte pentru a conecta mai bine localitățile, dar și pentru a crește siguranța în trafic”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.

În prezent, degradarea podului existent (Podul Turcului) nu permite traversarea în siguranță a acestuia, nici dinspre Parţa către terenurile agricole situate de partea cealaltă a Văii Găvojdia, și nici către Petroman. Chiar și o eventuală intervenţie a ambulanței, pompierilor sau poliţiei este imposibilă, fiind periclitată toată circulaţia rutieră în zonă.

Podul existent nu va fi demolat, podul nou urmând a fi construit în vecinătatea acestuia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite