Acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu energie termică furnizată în sistem centralizat, gaze naturale, energie electrică si combustibili solizi si/sau petrolieri şi a stimulentului pentru energie, SEZONUL RECE 01 noiembrie 2022 – 31 martie 2023:
Începând cu data 1 octombrie 2022 va începe acțiunea de preluare a cererilor – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței şi a suplimentului pentru energie, în vederea aplicării prevederilor Legii nr 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie şi a Normelelor Metodologice de aplicare a acesteia, aprobate HG nr. 1073/2021, pentru sezonul rece 1 noiembrie 2022 – 31 martie 2023.
Pot beneficia de acest drept familiile care realizează venituri lunare nete pe membru de familie de până la 1.386 lei, respectiv persoanele singure care realizează venituri nete lunare până la 2.053 lei și care nu dețin bunurile cuprinse în Lista bunurilor care conduc la excluderea acordării ajutorului social, anexată prezentului comunicat și prevăzută în anexa nr. 4 la normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 50/2001, cu modificările și completările ulterioare.
Suplimentul pentru energie se acordă lunar, inclusiv în perioada sezonului rece, în sumă fixă în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate, în cuantum maxim de:
30 lei / lună pentru consumul de energie electrică (în factură);
10 lei / lună pentru consumul de gaze naturale (în factură);
10 lei / lună pentru consumul de energie termică (în factură);
20 lei / lună pentru consumul de combustibili solizi și/sau petrolieri (la titular)
În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună.
Pentru ajutorul cu energie termică în sistem centralizat, cererile – declarație pe propria răspundere, însoţite de documentele privind componenţa familiei, veniturile şi bunurile detinute, se depun individual sau prin intermediul asociaţiilor de proprietari/chiriaşi prin cele 3 locații ale S.C. Colterm S.A., respectiv:
Nr. crt.
Adresa punctului de distribuire a formularelor și depunere a dosarelor din data de 01 octombrie 2022
Adresa
Nr. telefon
Program de lucru
1.
CASERIA COLTERM
Piatra Craiului nr. 3
0356/401388
luni- joi : 0800 – 1530 vineri : 0800 – 1330
2.
CASERIA COLTERM
Iulius Mall
0356/881316
luni- duminica : 1000 – 1800
3.
BIROU ÎNCASĂRI
J. Lonovici nr. 4
0256/258722 0256/258504
luni- vineri : 0700 – 1500
Distribuirea și preluarea cererilor – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încalzirea locuinței în funcție de sistemul de încalzire utilizat se va desfășura în cadrul centrelor sociale aflate în subordinea Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara după cum urmează :
pentru înclazirea cu energie electrică– Centrul de Incluziune Sociala și Relatia cu Minoritatilesituat în str. Martir Cernaianu nr. 31 telefon 0256/293884
pentru încalzirea cu combustibili solizi şi/sau petrolieri – Clubul de Socializare si Petrecere a Timpului Liber – Clubul Pensionarilor situat în Bld Gen. Ion Dragalina nr. 38-42, telefon 0256/452089
pentru încalzirea cu gaze naturale– Complexul de Servicii pentru Copii,, Sfantul Nicolae’’ situat în str. Platanilor nr. 2, telefon 0256/214572
Cererile – declarație pe propria răspundere, însoţite de documentele justificative privind componenţa familiei, veniturile şi bunurile detinute se pot depune personal la sediile Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara mentionate mai sus, de luni pana vineri între orele 8.00 – 15.30, sau se pot trimite pe e-mail la adresa: ajutoare.incalziretm@gmail.com. Formularul de cerere-declaratie pe propria raspundere se poate descarca de pe site-ul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, https://socialtm.ro
Acte necesare:
Cerere – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței – formular tip;
Componenţa familiei şi veniturile realizate se dovedesc cu următoarele acte, în fotocopie:
fotocopie după actul de identitate, în termen de valabilitate, ale membrilor de familie cu domiciliul sau reședința la adresa pentru care se solicită ajutorul (carte de identitate/buletin de identitate/pașaport/carte de identitate provizorie, certificat de naștere pentru copiii minori sub 14 ani), pentru cetățenii străini sau apatrizi: permis de ședere temporară sau permanentă, document de identitate, permis de ședere pe termen lung, iar pentru cetățenii UE sau Confed. Elvețiană: certificat înregistrare, carte de rezidență (domiciliul sau reşedinţa trebuie să corespundă cu locul de consum);
fotocopie după hotărârea judecătorească de divorţ sau certificate de deces, după caz;
Acte privind veniturile nete lunare realizate de familie/persoana singură în luna anterioară depunerii cererii:
adeverință privind venitul net (inclusiv valoarea bonurilor de masă, prime, ore suplimentare etc)
cupon pensie în original sau fotocopie (orice tip de pensie) din luna anterioară depunerii cererii;
cupon indemnizaţie de handicap în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii;
cupon indemnizaţie de şomaj în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii sau adeverinţă A.J.O.F.M.;
cupon indemnizaţie pentru creşterea copilului în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii (fotocopie decizie, extras de cont din care să rezulte explicit valoarea indemnizaţiei pentru luna anterioară depunerii cererii);
cupoane alocații pentru minorii dați în plasament familial sau încredințați spre creștere și educare;
acte doveditoare ale veniturilor din închirieri, dobânzi, dividende sau părți sociale;
persoanele care nu realizează venituri vor depune o declarație în acest sens.
3.În vederea dovedirii calităţii de proprietar sau chiriaş, solicitantul ajutorului pentru încălzirea locuinţei va anexa cererii o fotocopie după unul din următoarele documente, după caz:
• contractul de vânzare-cumpărare a unui imobil tip locuinţă;
• contractul de donaţie a unui imobil tip locuinţă;
• contractul de vânzare-cumpărare sau de donaţie a unui imobil tip locuinţă cu clauza de abitaţie, uz sau uzufruct viager;
• contractul de schimb de locuinţe;
• contractul (convenţia) de partaj voluntar;
• contractul de întreţinere sau contractul de rentă viageră;
• contractul de închiriere (locaţiune) care are ca obiect un imobil tip locuinţă, din fondul locativ de stat;
• contractul de comodat (împrumutul de folosinţă) a unui imobil cu destinaţia de locuinţă;
• certificatul de moştenitor;
• hotărârile judecătoreşti, rămase definitive şi irevocabile, privind constatarea dreptului de proprietate, retrocedarea sau partajul unui imobil tip locuinţă;
• autorizaţia de construcţie ori contractul de construire, a unui imobil tip locuinţă, însoţit de procesul-verbal de predare-primire a locuinţei sau de recepţie preliminară;
În cazul în care solicitantul măsurilor de protecție este un membru de familie major care nu are calitatea de proprietar sau chiriaş, acesta va prezenta împuternicirea legală (notarială) din partea proprietarului sau a titularului contractului de închiriere, dovedind totodată că are domiciliul sau reşedinţa la adresa pentru care solicită ajutorul de încălzire.
4. Fotocopie după ultimile facturi de gaze naturale/energie electrică (pentru persoanele care solicită ajutor de încălzire cu gaze sau energie electrică/persoanele care solicită suplimentul pentru energie).
5. Declarație de consimțământ privind prelucrarea și utilizarea datelor cu caracter personal
În cazul copilului minor care locuieşte cu bunicii, în situaţia în care părinţii domiciliază la alte adrese şi care nu contribuie la întreţinerea minorului, copilul poate fi asimilat familiei bunicilor doar în condiţiile în care este stabilită măsura plasamentului sau a tutelei, altfel copilul este în întreţinerea părinţilor naturali.
Titularii ajutoarelor pentru încălzire și a suplimentului pentru energie sunt obligați să comunice orice modificare intervenită în situația locativă, componența familiei și a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data de la care a intervenit modificarea. Comunicarea modificărilor se face prin depunerea unei noiCereri – declarație pe propria răspundere pe propria răspundere însoțită de documentele doveditoare care justifică modificarea.
Declararea unui număr mai mare de membri de familie, a unor venituri mai mici decât cele reale precum şi nedeclararea bunurilor deţinute, in scopul vădit de a obţine foloase materiale necuvenite, constituie infracţiune de fals, uz de fals sau înşelăciune, după caz, si se pedepseşte potrivit dispoziţiilor Codului Penal.
ANEXA 4
Anexa la normele metodologice
LISTA BUNURILOR
ce conduc la excluderea acordării ajutorului social
Compania aeriană low-cost Wizz Air a anunțat că îşi va extinde baza din Timişoara prin alocarea unei a treia aeronave în sezonul de iarnă 2025, marcând un total de 40 de aeronave în România.
Începând din octombrie 2025, pasagerii vor putea zbura din Timişoara şi către Larnaca, Nürnberg, Basel, Frankfurt Hahn şi Napoli (cu bilete la preţuri începând de la 14,99 euro sau 79 lei.
„Timişoara este o bază esenţială pentru Wizz Air, iar compania este încântată să crească capacitatea din acest oraş, adăugând peste 198.000 de locuri noi în următorul sezon de iarnă, o creştere de 62% faţă de iarna trecută. Baza va opera 20 de rute către nouă ţări şi va creşte totodată frecvenţele a trei rute existente”, a anunţat compania.
Această adiţie la flota din România în sezonul de iarnă 2025 marchează un pas înainte semnificativ pentru operaţiunile Wizz Air.
Aeronava va îmbunătăţi conectivitatea din Timişoara, permiţând lansarea a cinci rute.
De asemenea, Wizz Air va creşte frecvenţa zborurilor sale către Bari, Baden-Baden şi Dortmund, toate trei urmând să fie deservite de patru ori pe săptămână începând din octombrie 2025.
În prezent, compania aeriană operează 182 de rute de pe 13 aeroporturi din România, conectând pasagerii la 71 de destinaţii din 24 de ţări. În ultimii 18 ani, Wizz Air a stabilit şapte baze operaţionale în Bucureşti Băneasa, Bucureşti Otopeni, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Sibiu şi Timişoara.
Preasfințitul părinte Paisie Lugojanul, Episcop vicar al Arhiepiscopiei Timișoarei, va oficia în Duminica Familiei, 18 mai, Sfânta Liturghie în biserica Mănăstirii Dobrești, ctitorie a Patriarhului Daniel în satul natal.
Răspunsurile liturgice vor fi date de Grupul Psaltic Tronos al Patriarhiei Române.
„Îmi exprim mulțumirea, recunoștința și bucuria că Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a binecuvântat membrii Grupului Psaltic Tronos să poposească și în Banat. În contextul susținerii concertului «Cântările Învierii» din orașul Lugoj, Grupul Psaltic Tronos va fi prezent și la Mănăstirea Dobrești”, a declarat pentru Basilica.ro protos. Matei Buliga, starețul sfântului așezământ.
Grupul Psaltic Tronos va susține în data de 17 mai și concertul „Cântările Învierii”, care va avea loc în Piața Victoriei din Lugoj, începând cu ora 19.00.
În cadrul aceluiași eveniment, va interpreta muzică religioasă Grupul vocal „Sf. Ierarh Iosif cel Nou de la Partoș” din Lugoj, coordonat de preotul Traian Birăescu, și Ancuța Cosovanu care va cânta pricesne.
Ziua Internaţională a Familiei este marcată anual în lume în data de 15 mai, iar Biserica Ortodoxă Română sărbătorește, în duminica cea mai apropiată de această dată, o zi națională a familiei: Duminica Familiei Creștine.
La solicitarea Asociației Alergotură, comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea și restricționarea circulației rutiere, duminică, 11 mai 2025, în mai multe intervale orare, după cum urmează:
în intervalul orar 07:45 – 13:00, pe traseele:
Traseul cursei de ciclism 15 km: Bulevardul I.C. Brătianu (START) -strada 20 Decembrie – bulevardul C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand – bulevardul Vasile Pârvan – bulevardul Corneliu Coposu – bulevardul Vasile Pârvan – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu- Piața Iancu Huniade (FINISH).
Traseul cursei de 10,5 km (1 tur) și 21 km (2 tururi): Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – strada C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand – bulevardul Vasile Pârvan – bulevardul Corneliu Coposu – strada Pestalozzi – Parcul Regina Maria – strada I.L. Caragiale – Piața Romanilor – bulevardul 3 August 1919 (pe trotuar) – traversare Parcul Regina Maria– mal stânga Canal Bega – traversare Podul Dragalina (pe trotuar) – mal dreapta Canal Bega – ieșire prin Parcul Justiției – strada George Enescu – bulevardul C.D. Loga – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade / Parcul Civic (FINISH).
Traseul crosului de 5 km: Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul C.D. Loga – bulevardul Vasile Pârvan – bulevardul Corneliu Coposu – Parcul Regina Maria – mal stânga Canal Bega – Parcul Franz Joseph – Podul Mihai Viteazu (sensul spre Piața Iancu Huniade) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade / Parcul Civic (FINISH)
în intervalul orar 07:45 – 18:00, pe traseele:
Traseul crosului de 3 km: Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand (1 bandă de circulație delimitată) – Splaiul Spiru Haret – mal dreapta Canal Bega – Splaiul Spiru Haret – strada George Enescu – bulevardul C.D. Loga – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade (FINISH)
Traseul cursei de 3 km biciclete: Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevarduln C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade (FINISH).
Traseul cursei de 1 km: Piața Iancu Huniade (STRADA) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade (FINISH)
De asemenea, în perioada 10 mai 2025 – 11 mai 2025, parcarea publică din Piața Iancu Huniade va fi rezervată exclusiv organizatorilor evenimentului, în vederea instalării infrastructurii de start a evenimentului.
Șoferilor le este recomandat să folosească rute alternative pe perioada desfășurării evenimentului sportiv.
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor.AcceptăRefuzădetalii
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.