Acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu energie termică furnizată în sistem centralizat, gaze naturale, energie electrică si combustibili solizi si/sau petrolieri şi a stimulentului pentru energie, SEZONUL RECE 01 noiembrie 2022 – 31 martie 2023:
Începând cu data 1 octombrie 2022 va începe acțiunea de preluare a cererilor – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței şi a suplimentului pentru energie, în vederea aplicării prevederilor Legii nr 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie şi a Normelelor Metodologice de aplicare a acesteia, aprobate HG nr. 1073/2021, pentru sezonul rece 1 noiembrie 2022 – 31 martie 2023.
Pot beneficia de acest drept familiile care realizează venituri lunare nete pe membru de familie de până la 1.386 lei, respectiv persoanele singure care realizează venituri nete lunare până la 2.053 lei și care nu dețin bunurile cuprinse în Lista bunurilor care conduc la excluderea acordării ajutorului social, anexată prezentului comunicat și prevăzută în anexa nr. 4 la normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 50/2001, cu modificările și completările ulterioare.
Suplimentul pentru energie se acordă lunar, inclusiv în perioada sezonului rece, în sumă fixă în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate, în cuantum maxim de:
30 lei / lună pentru consumul de energie electrică (în factură);
10 lei / lună pentru consumul de gaze naturale (în factură);
10 lei / lună pentru consumul de energie termică (în factură);
20 lei / lună pentru consumul de combustibili solizi și/sau petrolieri (la titular)
În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună.
Pentru ajutorul cu energie termică în sistem centralizat, cererile – declarație pe propria răspundere, însoţite de documentele privind componenţa familiei, veniturile şi bunurile detinute, se depun individual sau prin intermediul asociaţiilor de proprietari/chiriaşi prin cele 3 locații ale S.C. Colterm S.A., respectiv:
Nr. crt.
Adresa punctului de distribuire a formularelor și depunere a dosarelor din data de 01 octombrie 2022
Adresa
Nr. telefon
Program de lucru
1.
CASERIA COLTERM
Piatra Craiului nr. 3
0356/401388
luni- joi : 0800 – 1530 vineri : 0800 – 1330
2.
CASERIA COLTERM
Iulius Mall
0356/881316
luni- duminica : 1000 – 1800
3.
BIROU ÎNCASĂRI
J. Lonovici nr. 4
0256/258722 0256/258504
luni- vineri : 0700 – 1500
Distribuirea și preluarea cererilor – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încalzirea locuinței în funcție de sistemul de încalzire utilizat se va desfășura în cadrul centrelor sociale aflate în subordinea Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara după cum urmează :
pentru înclazirea cu energie electrică– Centrul de Incluziune Sociala și Relatia cu Minoritatilesituat în str. Martir Cernaianu nr. 31 telefon 0256/293884
pentru încalzirea cu combustibili solizi şi/sau petrolieri – Clubul de Socializare si Petrecere a Timpului Liber – Clubul Pensionarilor situat în Bld Gen. Ion Dragalina nr. 38-42, telefon 0256/452089
pentru încalzirea cu gaze naturale– Complexul de Servicii pentru Copii,, Sfantul Nicolae’’ situat în str. Platanilor nr. 2, telefon 0256/214572
Cererile – declarație pe propria răspundere, însoţite de documentele justificative privind componenţa familiei, veniturile şi bunurile detinute se pot depune personal la sediile Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara mentionate mai sus, de luni pana vineri între orele 8.00 – 15.30, sau se pot trimite pe e-mail la adresa: ajutoare.incalziretm@gmail.com. Formularul de cerere-declaratie pe propria raspundere se poate descarca de pe site-ul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, https://socialtm.ro
Acte necesare:
Cerere – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței – formular tip;
Componenţa familiei şi veniturile realizate se dovedesc cu următoarele acte, în fotocopie:
fotocopie după actul de identitate, în termen de valabilitate, ale membrilor de familie cu domiciliul sau reședința la adresa pentru care se solicită ajutorul (carte de identitate/buletin de identitate/pașaport/carte de identitate provizorie, certificat de naștere pentru copiii minori sub 14 ani), pentru cetățenii străini sau apatrizi: permis de ședere temporară sau permanentă, document de identitate, permis de ședere pe termen lung, iar pentru cetățenii UE sau Confed. Elvețiană: certificat înregistrare, carte de rezidență (domiciliul sau reşedinţa trebuie să corespundă cu locul de consum);
fotocopie după hotărârea judecătorească de divorţ sau certificate de deces, după caz;
Acte privind veniturile nete lunare realizate de familie/persoana singură în luna anterioară depunerii cererii:
adeverință privind venitul net (inclusiv valoarea bonurilor de masă, prime, ore suplimentare etc)
cupon pensie în original sau fotocopie (orice tip de pensie) din luna anterioară depunerii cererii;
cupon indemnizaţie de handicap în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii;
cupon indemnizaţie de şomaj în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii sau adeverinţă A.J.O.F.M.;
cupon indemnizaţie pentru creşterea copilului în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii (fotocopie decizie, extras de cont din care să rezulte explicit valoarea indemnizaţiei pentru luna anterioară depunerii cererii);
cupoane alocații pentru minorii dați în plasament familial sau încredințați spre creștere și educare;
acte doveditoare ale veniturilor din închirieri, dobânzi, dividende sau părți sociale;
persoanele care nu realizează venituri vor depune o declarație în acest sens.
3.În vederea dovedirii calităţii de proprietar sau chiriaş, solicitantul ajutorului pentru încălzirea locuinţei va anexa cererii o fotocopie după unul din următoarele documente, după caz:
• contractul de vânzare-cumpărare a unui imobil tip locuinţă;
• contractul de donaţie a unui imobil tip locuinţă;
• contractul de vânzare-cumpărare sau de donaţie a unui imobil tip locuinţă cu clauza de abitaţie, uz sau uzufruct viager;
• contractul de schimb de locuinţe;
• contractul (convenţia) de partaj voluntar;
• contractul de întreţinere sau contractul de rentă viageră;
• contractul de închiriere (locaţiune) care are ca obiect un imobil tip locuinţă, din fondul locativ de stat;
• contractul de comodat (împrumutul de folosinţă) a unui imobil cu destinaţia de locuinţă;
• certificatul de moştenitor;
• hotărârile judecătoreşti, rămase definitive şi irevocabile, privind constatarea dreptului de proprietate, retrocedarea sau partajul unui imobil tip locuinţă;
• autorizaţia de construcţie ori contractul de construire, a unui imobil tip locuinţă, însoţit de procesul-verbal de predare-primire a locuinţei sau de recepţie preliminară;
În cazul în care solicitantul măsurilor de protecție este un membru de familie major care nu are calitatea de proprietar sau chiriaş, acesta va prezenta împuternicirea legală (notarială) din partea proprietarului sau a titularului contractului de închiriere, dovedind totodată că are domiciliul sau reşedinţa la adresa pentru care solicită ajutorul de încălzire.
4. Fotocopie după ultimile facturi de gaze naturale/energie electrică (pentru persoanele care solicită ajutor de încălzire cu gaze sau energie electrică/persoanele care solicită suplimentul pentru energie).
5. Declarație de consimțământ privind prelucrarea și utilizarea datelor cu caracter personal
În cazul copilului minor care locuieşte cu bunicii, în situaţia în care părinţii domiciliază la alte adrese şi care nu contribuie la întreţinerea minorului, copilul poate fi asimilat familiei bunicilor doar în condiţiile în care este stabilită măsura plasamentului sau a tutelei, altfel copilul este în întreţinerea părinţilor naturali.
Titularii ajutoarelor pentru încălzire și a suplimentului pentru energie sunt obligați să comunice orice modificare intervenită în situația locativă, componența familiei și a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data de la care a intervenit modificarea. Comunicarea modificărilor se face prin depunerea unei noiCereri – declarație pe propria răspundere pe propria răspundere însoțită de documentele doveditoare care justifică modificarea.
Declararea unui număr mai mare de membri de familie, a unor venituri mai mici decât cele reale precum şi nedeclararea bunurilor deţinute, in scopul vădit de a obţine foloase materiale necuvenite, constituie infracţiune de fals, uz de fals sau înşelăciune, după caz, si se pedepseşte potrivit dispoziţiilor Codului Penal.
ANEXA 4
Anexa la normele metodologice
LISTA BUNURILOR
ce conduc la excluderea acordării ajutorului social
Primăria Timișoara desfășoară o campanie de colectare a textilelor pe tot parcursul anului, iar pentru a răspunde cererii cetățenilor, a extins rețeaua de colectare cu încă trei puncte.
Astfel, timișorenii pot depune hainele pe care nu le mai folosesc la următoarele locații:
Piața Dacia
Piața 700
Piața Traian
Intrarea Doinei – punct TRAFO
Zona Soarelui – Școala Gimnazială nr. 30
Calea Lipovei – în proximitatea Școlii Generale nr.7
Calea Aradului – la intersecția dintre str. Liege cu Calea Torontalului
Calea Șagului – în proximitatea parcului Clăbucet
În plus, le pot preda la centrul de colectare din Moșnița Nouă, situat pe Calea Medveș nr. 100, Hala 14, în intervalul orar 08:00 – 15:00. Pentru cei care preferă colectarea de la domiciliu, pot face o programare la numărul 0742 344 784.
În paralel, până în data de 4 noiembrie, timișorenii pot participa și la campania gratuită de colectare din cartiere, derulată de RETIM în parteneriat cu ADID Timiș. În cadrul acesteia pot preda haine, lenjerii, pilote, pături, covoare mici, draperii, perdele, lavete, mopuri și alte textile de dimensiuni medii (nu voluminoase). Fiecare persoană poate aduce maximum 60 de kilograme, cu condiția ca materialele să fie curate și uscate.
Data
Locația
Ora
7 octombrie
Str. Adam Mickievicz nr. 41 intersecție cu str. Radu de la Afumați nr. 19
11:00-18:00
8 octombrie
Str. Mătăsarilor nr. 58
9 octombrie
Str. Ion Ionescu de la Brad intersecție cu str. Holdelor
10 octombrie
Str. Armoniei intersecție cu str. Marginii (Parcare Auchan – spate)
13 octombrie
Str. Grigore Alexandrescu nr. 58 intersecție cu str. Viilor nr. 23
14 octombrie
Str. Dunărea nr. 21 intersecție cu str. Ciobanului
15 octombrie
Str. Nicolae Titulescu nr. 1 (Fosta bază sportivă Uszoda)
16 octombrie
Str. Răsăritului intersecție cu str. Amurgului
17 octombrie
Nera – parcarea auto amenajată, lângă intrarea în Stadionul CFR
20 octombrie
Aleea Azurului (În spate la AEM – intersecție cu str. Orion)
21 octombrie
Calea Șagului nr. 143 (Sub pod)
22 octombrie
Romulus nr. 49 – parcarea amenajată (Intersecție cu str. Octavian Goga)
23 octombrie
Parc Petőfi Sándor (DJ521 intrarea cu str. Nicolae Andreescu)
24 octombrie
Str. Costică Rădulescu (Parcarea auto amenajată/marcată la exterior Acad. Politehnica Timișoara)
27 octombrie
Str. Cercului intersecție cu str. Gavril Musicescu
28 octombrie
Str. Polonă nr. 32 (Pod Centura – Utvin)
29 octombrie
Str. Nicolae Titulescu intersecție cu str. Nufărul
30 octombrie
Str. Gavril Musicescu nr. 159
31 octombrie
Str. Ardealului nr. 61 intersecție cu str. Martir Gogu Opre
3 noiembrie
Str. Calea Bogdăneștilor colț cu str. Macilor
4 noiembrie
Str. Mircea cel Bătrân colț cu str. Ciocârliei
Peste 20 de tone de haine uzate, care altfel ar fi ajuns la gunoi sau ar fi fost abandonate pe domeniul public, au fost colectate până acum prin campania derulată de Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu societatea CVS Recycling SRL.
Conform rapoartelor Uniunii Europene, fiecare cetățean aruncă, în medie, 16 kilograme de haine pe an. Din această cantitate, doar 4,4 kilograme ajung să fie colectate separat și valorificate prin reutilizare sau reciclare, în timp ce restul de 11,6 kilograme sunt aruncate împreună cu deșeurile menajere.
S.C MARTIN ELECTRICITY S.R.L, cu sediu social in judetul Timis, Municipiul Timisoara, strada Salcamilor, nr.8, parter, camera 2 anunţă elaborarea planului urbanistic “P.U.Z – REALIZARE CENTRALA ELECTRICA FOTOVOLTAICA 11MW PE SOL TIMISOARA NORD” amplasat in extravilanul Municipiului Timisoara, nr. Cad. 419911, nr. Cad. 403717, jud. Timis şi declanşarea etapei de încadrare pentru obţinerea avizului de mediu pentru intocmire PUZ.
Consultarea planului urbanistic – PUZ, se poate realiza la adresa: localitatea Timisoara, str.Piata Mocionii nr.2 jud. Timis, in zilele de luni-joi între orele 10:30 – 17.30; tel:0737508899
Comentariile şi sugestiile se vor transmite în scris la sediul APM Timiş, str. B-dul Liviu Rebreanu, nr. 18-18A, jud. Timis, în termen de 18 zile calendaristice de la data prezentului anunţ.
Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu societatea OilRight S.R.L., continuă programul de colectare a uleiului alimentar uzat și suplimentează rețeaua de oilbox-uri cu încă zece containere. Proiectul urmează să fie supus votului într-o viitoare ședință a Consiliului Local.
Decizia municipalității răspunde solicitărilor timișorenilor și este susținută de rezultatele foarte bune obținute încă din primul an. Doar în perioada ianuarie – septembrie 2025, timișorenii au predat aproximativ patru tone de ulei alimentar uzat în cele șapte puncte de colectare existente.
Noile oilbox-uri vor fi amplasate în următoarele zone ale orașului:
Zona Spital Județean
Calea Martirilor – zona str. Mureș / str. Lidia
Soarelui – zona parc Lidia
Bălcescu / Iosefin
Lipovei – zona Piața I.I. de la Brad
Mehala – zona Piața Mehala
Vivalia Grand
Lipovei – Complex Denya Forest
Str. Uzinei colț cu str. Garofiței
Freidorf – zona Liceul Auto
Astfel, rețeaua de colectare va număra în total 17 oilbox-uri. Recipientele vor fi amplasate în proximitatea clopotelor de colectare a sticlei, pentru a fi ușor de găsit și utilizat de către cetățeni.
Municipalitatea încurajează timișoreni să colecteze uleiul alimentar folosit sau grăsimile în recipiente de tip PET bine închise și să le depună la cel mai apropiat oilbox. Uleiul colectat este valorificat de OilRight, fiind transformat în lumânări parfumate și materie primă pentru biodiesel, cu beneficii directe pentru un mediu mai curat. În același timp, programul susține crearea de locuri de muncă pentru persoane cu dizabilități.
Un singur litru de ulei poate contamina până la un milion de litri de apă, de aceea colectarea corectă a acestuia este esențială pentru protejarea mediului.
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor.AcceptăRefuzădetalii
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.