Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Dan Idolu, directorul Aeroportului Timișoara, înlocuit. Cum comentează un deputat măsura

Publicat

pe

Joi, Consiliul de Administraţie al Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara a decis înlocuirea directorului Dan Idolu cu generalul Dorel Grădinaru, fost şef al Inspectoratului de Aviaţie al Ministerului de Interne. Acesta a fost demis de la Inspectoratul General de Aviaţie la sfârşitul anului 2014, după tragedia de la Siutghiol, atunci când patru oameni au murit în urma prăbuşirii unui elicopter SMURD în lac.

Dan Idolu a fost directorul general al Aeroportului Internaţional Timişoara între anii 2002 – 2009, 2012 – august 2015 şi septembrie 2015 – iulie 2020.

Liderul deputaţilor PSD, Alfred Simonis, a comentat, într-o postare pe Facebook faptul că „baronul cărăşan Vela impune noul director de la Aeroportul Timişoara” şi susţine că, astfel, primarul municipiului Timişoara, Nicolae Robu, care este şi liderul PNL Timiş, „are parte de izolare şi de evitare în propriul partid”.

„Umilinţă pentru primarul-preşedinte Nicolae Robu. Baronul cărăşan Vela impune noul director de la Aeroportul Timişoara. Exact cum anticipam, liderul PNL Timiş este complet în afara deciziilor importante prin care sunt numiţi noi şefi la instituţiile din judeţ. Cel mai competent director de aeroport din România, fără să considerăm Bucureşti – Otopeni, Dan Idolu, a fost schimbat astăzi din funcţie cu un om impus de ministrul Marcel Vela. Mişcarea era clară încă de acum câteva săptămâni, după schimbarea Consiliului de Administraţie al aeroportului făcută cu japca”, a scris Simonis pe Facebook.

Deputatul social-democrat a subliniat şi că Aeroportul Timişoara a îndeplinit cu succes criteriile de performanţă din planul de management.

„Timp de patru ani şi jumătate, Aeroportul Timişoara a îndeplinit cu succes criteriile de performanţă cuprinse în contractul de administrare semnat cu Ministerul Transporturilor şi cu siguranţă avea nevoie de continuitate în partea de management, pentru a putea recupera rapid pierderile grele din perioada pandemiei. Însă nu a fost să fie, pentru că acum contează strict doar acapararea puterii şi orchestrarea preluării societăţii timişorene, peste capul lui Robu”, a susţinut Simonis.

Alfred Simonis a mai spus că „şefii liberali de la Bucureşti preferă oameni giraţi de baronii arădeni şi cărăşeni”.

„Încă odată este clar că şefii liberali de la Bucureşti preferă oameni giraţi de baronii arădeni şi cărăşeni, în locul celor doriţi de şeful PNL Timiş, care este absolut ignorat, după ce a reuşit de câteva ori fie să trezească hohote de râs cu propunerile lui, fie să enerveze lumea. Aşa că ministrul Vela a reuşit să-şi pună omul la Aeroportul Timişoara şi mai are un pas până la îndeplinirea obiectivului final, acela de a fuziona Timişoara cu aeroporturile din Arad şi Caransebeş. Iar în mod clar, confiscarea Aeroportului Traian Vuia ar avea scopul unic de acoperire a <găurilor neagre> din Arad, dar mai ales din Caraş-Severin, unde baronul Vela are controlul total. Trist este că în timp ce Nicolae Robu are parte de izolare şi de evitare în propriul partid, Timişoara pierde un obiectiv esenţial şi totodată o şansă ca scenariul PDL-ist de acum zece ani să nu devină în sfârşit realitate. Oricum, la managementul performant şi meritocrat cu care conduce filiala PNL Timiş şi la modul cum reuşeşte numiri importante de timişoreni în funcţii, Robu poate primi uşor diploma de «ignoratul liberal naţional». Păcat că timişorenii suportă consecinţele!”, a afirmat Simonis.

Recent, Alfred Simonis anunţa că a iniţiat o propunere legislativă prin care acţiunile Ministerului Transporturilor la Aeroportul Timişoara să fie transferate Consiliului Judeţean Timiş şi Primăriei Timişoara. Potrivit proiectului, 55% din acţiuni ar reveni CJ Timiş, 25% – Primăriei Timişoara, iar 20% ar urma să rămână Fondului Proprietatea, însă aceste procente mai pot fi discutate.

Locale

IMPOZITELE și TAXELE LOCALE pentru 2026, ajustate conform legii, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea ajustează taxele și impozitele locale pentru anul 2026 ca urmare a legii privind stabilirea unor măsuri de redresare și eficientizare a resurselor publice. Actul normativ modifică atât baza de calcul – valoarea în lei/mp, cât și o serie de coeficienți utilizați până în prezent, respectiv scutiri și reduceri la plata impozitului.

Proiectul de hotărâre aferent aplicării acestor prevederi la nivelul municipiului Timișoara urmează să fie supus aprobării Consiliului Local.

Conform noilor prevederi legale, pentru clădirile rezidențiale din proprietatea persoanelor fizice, valoarea în lei/mp crește cu aproximativ 79%, iar facilitățile fiscale, precum reducerile în funcție de vechimea imobilului, au fost eliminate. Până în prezent, în funcție de vechimea imobilului erau aplicate reduceri de 10%, 30% și 50%. Totodată, scutirile aplicate pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat, pentru persoanele încadrate în gradul I de invaliditate, precum și cele acordate instituțiilor coordonate de Ministerul Educației, Ministerul Cercetării, Ministerul Familiei și federațiilor sportive, au fost eliminate.

În baza noii legislații, un apartament cu o cameră de 23 mp aflat în zona A și într-o clădire veche va înregistra o diferență de aproximativ 150 de lei. Un apartament cu două camere, având 50 mp și situat în zona B, ar trece de la un impozit de 119 lei la 447 de lei, iar pentru un apartament cu trei camere, de circa 65 mp, amplasat în zona C, diferența estimată ar fi de circa 410 lei.

Noua legislație națională stabilește și includerea normei de poluare în formula de calcul pentru impozitul pentru mijloacele de transport, alături de capacitatea cilindrică. De exemplu, pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 1.598 cmc, impozitul anual ar putea ajunge la aproximativ 230 lei în cazul normelor Euro 0 – 3 și la aproape 200 lei în cazul normei Euro 6, față de 143 lei în prezent. Pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 3.100 cmc, impozitul este estimat la 7.600 lei pentru normele Euro 0 – 3 și la 6.900 lei pentru norma Euro 6, comparativ cu 10.375 lei în prezent. Pentru autoturismele hibride cu emisii peste 50 g C02/km este estimat un impozit de circa 200 lei. Pentru autoturismele electrice, scutite până în prezent, este introdusă o taxă anuală de 40 de lei. În evidențele Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara sunt peste 156.000 de mijloace de transport, din care circa 127.000 în proprietatea persoanelor fizice, iar restul în proprietatea persoanelor juridice.

Pentru plata cu anticipație, până la data de 31 martie a anului 2026, a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren sau a impozitului pe mijloacele de transport, datorat pentru întregul an 2026 de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, municipalitatea acordă o bonificație de 10%.

În ceea ce privește impozitarea clădirilor rezidențiale pentru persoane juridice, municipalitatea menține regimul actual până în anul 2027, ca urmare a OUG 78/17.12.2025.

Pentru clădirile nerezidențiale, atât pentru persoane fizice, cât și pentru cele juridice, proiectului municipalității propune diminuarea cotei adiționale de la 31% la 16%.

Proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale în Municipiul Timișoara pentru anul 2026 poate fi consultat la adresa: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/0418d960-2450-43c8-9a22-73455cf66020

Citeste mai mult

Locale

Sirenele vor răsuna la Timișoara în amintirea Revoluției din Decembrie 1989

Publicat

pe

Sâmbătă, 20 decembrie, la ora 12:00, în întreg orașul Timișoara vor răsuna sirenele.

Acest moment simbolic marchează eliberarea Timișoarei și omagiază curajul celor care au luptat pentru libertate și demnitate.

Primăria Timișoara invită toți cetățenii să participe la acest moment de reculegere și omagiu, prin care onorăm și reafirmăm valorile pentru care s-a luptat: libertatea, solidaritatea și respectul pentru drepturile omului.

Pentru Timișoara, luna decembrie reprezintă un reper esențial al memoriei colective, fiind perioada în care sunt comemorați eroii-martiri ai Revoluției din Decembrie 1989, dar și momentul în care orașul a devenit primul oraș liber de comunism din România, asumându-și un rol decisiv în declanșarea eliberării întregii țări.

Foto: Primăria Timișoara

36 de ani de la Revoluția din decembrie ’89. PROGRAMUL manifestărilor organizate la Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Podul Iuliu Maniu din Timișoara va fi modernizat

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a semnat contractul pentru execuția lucrărilor de reabilitare a Podului Iuliu Maniu (Muncii), una dintre cele mai importante conexiuni dintre Gara de Nord și Calea Șagului. Investiția municipalității include, printre altele, consolidarea structurii de rezistență și înlocuirea completă a suprastructurii, și răspunde cerințelor de trafic și siguranță din prezent. Primele intervenții sunt programate de către firma câștigătoare – TEHNODOMUS – în perioada ianuarie-februarie, în funcție de condițiile meteo.

“Este primul șantier nou al anului viitor și o investiție pe care o pregătim de mult timp. Podul de la fosta Fabrică de Țigări, construit în anii ’70, este într-o stare avansată de degradare și avea nevoie urgentă de această investiție pentru a răspunde cerințelor actuale de trafic și siguranță. Mă bucur că am reușit să atragem fonduri europene consistente pentru această lucrare și că putem moderniza una dintre cele mai importante legături dintre Gara de Nord și Calea Șagului”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Investiția Primăriei Timișoara vizează consolidarea structurii de rezistență și înlocuirea completă a suprastructurii cu o structură mixtă oțel-beton, cu păstrarea a câte două benzi pe sens, cu lățimea de 3,50 metri fiecare. Totodată, trotuarele vor fi lărgite până la 1,75 m, pentru a oferi mai mult spațiu pietonilor, și vor fi amenajate piste pentru biciclete. Proiectul include și reabilitarea rampelor, refacerea scărilor de acces cu elemente metalice, instalarea unui iluminat arhitectural modern, consolidarea malului Canalului Bega, precum și plantarea de arbori, pentru îmbunătățirea calității aerului și a aspectului urban. După finalizarea lucrărilor, municipalitatea va putea reintroduce circulația troleibuzelor pe pod.

Valoarea totală a proiectului este de aproape 10 milioane de euro, din care aproximativ 7,4 milioane de euro reprezintă fonduri europene nerambursabile, prin Programul Regional Vest 2021 – 2027, Intervenția regională 4.1 Mobilitate Urbană Sustenabilă. Lucrările de reabilitare a Podului Iuliu Maniu se ridică la valoarea de aproximativ 8 milioane de euro (TVA inclus) și sunt programate să fie finalizate până în februarie 2027.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite