Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Dezinsecție aeriană la Timișoara. Ce obligații au cetățenii

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timişoara anunță că începând cu data de 22 iulie 2019 se vor executa servicii de dezinsectie aeriană pe domeniul public al Municipiului Timisoara.

Substanta utilizata pentru efectuarea serviciilor  de dezinsectie este substanta Cymina Plus,  substanta activa Deltametrin. Crescatorii de albine sunt rugati ca in perioada mentionata sa ia toate masurile care se impun in vederea protejarii albinelor, respectiv scoaterea stupilor de albine in afara ariei de stroipire; in caz contrar Primaria Municipiului Timisoara si SC CORAL IMPEX sunt absolvite de orice responsabilitate. Mentionam ca substantele utilizate sunt avizate de Ministerul Sanatatii.”

Substanţa face parte din grupa III (Pesticide Non-Agricole), respectiv Tip 18 (Insecticide, acaricide şi produse pentru combaterea altor artropode), sunt avizate de Comisia Nationala pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sanatatii şi nu pun în pericol populaţia şi animalele.
Acţiunea se desfaşoară în conformitate cu prevederile Ordinului 119/2014.

Personalul implicat in executia serviciilor este calificat in functia de agent D.D.D., in  conformitate cu  legislatia in vigoare si este dotat cu echipament de protectie corespunzator.

Obligațiile cetățenilor


Pentru ca tratamentele să aibă o eficienţă ridicată, facem un apel la toţi cetăţenii municipiului să ia măsuri urgente de efectuarea curăţeniei în gospodăriile proprii şi de combatere a muştelor, ţânţarilor şi a altor insecte producătoare de disconfort
Totodată amintim prevederile HCL nr. 371/2007 modificată şi completată, cap. VI, Reglementări privind combaterea vectorilor – rozătoare, insecte, dăunători – pe raza Municipiului Timişoara, art. 24, constituie contravenţie şi se sancţionează contravenţional cu amendă de la  500 lei la 1.000 lei pentru persoanele fizice şi de la 1.000 lei la 2.500 lei pentru persoanele juridice următoarele fapte:
a)    neefectuarea, înainte de începerea lucrărilor de deratizare, dezinsecţie, dezinfecţie, a lucrărilor de salubrizare şi igienizare a spaţiilor proprii de depozitare a deşeurilor menajere, a spaţiilor interioare şi exterioare din jurul clădirilor;
b)    neefectuarea lucrărilor de deratizare şi dezinsecţie imediat ce se constată apariţia de rozătoare (şoareci, şobolani) şi/ sau insecte (ţânţari, muşte, gândaci), etc;
c)    neexecutarea lucrărilor de deratizare, dezinfecţie sau dezinsecţie,  odată cu acţiunile organizate şi coordonate de Primăria Municipiului Timişoara, prin operatori în domeniu;
d)    neluarea măsurilor de combatere a dăunătorilor din spaţiile verzi;
executarea unor lucrări  de dezinsecţie sau aplicarea de pesticide fără autorizare precum şi a substanţelor care afectează insectele polenizatoare

In cazul in care conditiile meteorologice vor impiedica desfasurarea acestei actiuni, perioada de efectuare a activitatii de dezinsecţie şi deratizare va fi prelungita.

Locale

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul cu produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara preia de luni, 20 octombrie 2025, cererile pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie, precum flori, coronițe, aranjamente florale și candele.

Activitatea de vânzare propriu-zisă este permisă în intervalul 31 octombrie – 1 noiembrie 2025, în proximitatea cimitirelor din municipiul Timișoara, în următoarele locații:

Cimitirul Calea Buziașului – pe trotuarul din față;

Cimitirul Stuparilor – pe trotuarul din față;

Cimitirul Calea Lipovei – pe trotuarul din față;

Cimitirul de pe strada Ovidiu Balea – pe trotuarul din față;

Cimitirul Fabric (strada Mătăsarilor) – pe trotuarul din față;

Cimitirul Ghiroda (strada Cometei) – pe trotuarul din față.

Pentru desfășurarea activității de comerț stradal, fiecare solicitant va beneficia de un singur amplasament, cu o suprafață de 2 mp, respectând normele sanitare în vigoare. Cererea se poate depune în perioada 20–24 octombrie 2025, online la https://servicii.primariatm.ro/categorii/afaceri sau fizic, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12.

Documentele necesare sunt: cererea tip (disponibilă la ghișeu) și copie după actul de identitate (pentru persoane fizice) sau, în cazul persoanelor juridice, copie după Certificatul Unic de Înregistrare și certificat constatator de la ONRC care atestă desfășurarea de activități în afara sediului social.

Taxele obligatorii sunt de 92 lei pentru autorizare și 2 lei/mp/zi pentru ocuparea domeniului public (8 lei pentru întreaga perioadă), achitate integral la momentul înregistrării cererii. Taxele nu sunt returnabile, indiferent de numărul efectiv de zile solicitate.

Solicitanții avizați trebuie să dețină la locul de vânzare următoarele documente: avizul eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), precum și un document de identitate care să corespundă cu persoana menționată în aviz.

Nerespectarea prevederilor legale în vigoare va atrage sancțiuni contravenționale aplicate de autoritățile competente și retragerea avizului emis. Totodată, cedarea amplasamentului către alte persoane este strict interzisă și sancționabilă prin retragerea imediată a autorizației.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic pe mai multe străzi din Timișoara, pentru lucrări diverse

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea, sau restricționarea traficului rutier în mai multe zone din oraș, în perioada 20 octombrie 2025 – 27 octombrie 2025, în vederea continuării lucrărilor de mentenanță la infrastructura rutieră sau la branșamentele de gaz.

Astfel, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Salcâmilor, în perioada 20 octombrie 2025 – 19 noiembrie 2025, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaze naturale cu presiune redusă, solicitată de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat pe Splaiul Tudor Vladimirescu, în perioada 22 octombrie 2025 – 26 octombrie 2025, în vederea refacerii carosabilului.

Totodată, în perioada 22 octombrie 2025 – 28 noiembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată pe străzile Baba Novac, Splaiul Sofocle, Maramureș și Posada, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, solicitată de compania Del Gaz.

Mai mult, strada Coriolan Brediceanu va avea traficul rutier închis, în perioada 25 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, în intervalul orar 06:00 – 23:00, în vederea executării lucrarii „Modernizarea Liniei Feroviare Caransebeș-Timișoara- Arad, Lot 3, Timișoara Est – Etapa I”, solicitare transmisă de către Compania Națională CFR S.A.

Totodată, restricțiile de circulație rutieră pe strada Aluniș se vor prelungi până la data de 30 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Progresul și strada Cercului. Deopotrivă, strada Grădinii și parțial, strada Fructelor vor suporta restrictii de circulație rutieră în perioada 27 octombrie 2025 – 5 decembrie 2025. Solicitarea a fost transmisă de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat etapizat pe strada George Ardelean, în perioada 27 octombrie 2025 – 26 noiembrie 2025, în vederea realizării lucrărilor de extindere a rețelei de apă și canalizare menajeră. Solicitarea a fost transmisă de Societatea Aquatim S.A.

Autoritățile le recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

Încep lucrările la legătura rutieră între localitățile Parța și Petroman. Podul Turcului va fi reconstruit

Publicat

pe

Președintele CJ Timiș, Alfred Simonis, a semnat contractul de execuție pentru obiectivul de investiție – pod pe DJ 593B, km 5+000, Parța.

Contractul, în valoare totală de 1.637.938 lei, a fost atribuit societății SC PORR Construct SRL.

Termenul de execuție este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere, iar garanția lucrărilor este de 5 ani de la recepția finală.

Proiectul prevede realizarea unui pod nou, cu patru deschideri, care va traversa Canalul Găvojdia și va asigura continuitatea tronsonului de drum.

„Investim constant în infrastructura rutieră a județului, pe de o parte pentru a conecta mai bine localitățile, dar și pentru a crește siguranța în trafic”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.

În prezent, degradarea podului existent (Podul Turcului) nu permite traversarea în siguranță a acestuia, nici dinspre Parţa către terenurile agricole situate de partea cealaltă a Văii Găvojdia, și nici către Petroman. Chiar și o eventuală intervenţie a ambulanței, pompierilor sau poliţiei este imposibilă, fiind periclitată toată circulaţia rutieră în zonă.

Podul existent nu va fi demolat, podul nou urmând a fi construit în vecinătatea acestuia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite