Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

INDIGNARE. Patronatul HO-RE Timișoara reclamă un an de tărăgănări și promisiuni fără acoperire pentru Regiunea Gastronomică Europeană Banat

Publicat

pe

Patronatul HO-RE Timișoara și-a exprimat indignarea față de tergeversarea fără motiv a proiectului Regiunea Gastronomică Europeană Banat, care ar duce la dezvoltarea economică și turistică a județului Timiș, implicit la dezvoltarea afacerilor în zonă.

Redăm intergral scrisoarea semnată de Corina Macri, președintele Patronatului HO-RE Timișoara:

PATRONATUL HO-RE (HOTELURI ȘI RESTAURANTE) TIMIȘOARA, având sediul social în Mun. Timișoara, str. Romulus nr. 12, județul Timiș, C.I.F. 42672449, Nr. Inregistrare in Registrul Org. patronale 2/06.06.2019, Înființat prin Hotărârea 5752/24.04.2019 a Judecătoriei Timișoara, membru al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România, membru al confederației CNIPMMR, membru al APD Timiș, membru al OMD Timișoara, reprezentat prin Doamna Corina Macri, Președinte

susține interesele principalilor antreprenori din industria ospitalității locale timișene. Cifra de afaceri derulată de membrii acestei organizații reprezintă 75% din cifra de afaceri a industriei HoReCa timișorene în date statistice, bilanțuri fiscale și număr de angajați. Conform legilor dialogului social, suntem reprezentativi la nivel local, prin contribuția noastră la impozitele și taxele locale. Conform datelor furnizate din statistica ITM, avem peste 1.500 angajați, la 31.12.2023.

Ca urmare a implicării noastre active în susținerea Capitalei Culturale Europene prin proiectul de gastronomie culturală Culinaria Banatica, am văzut potențialul de dezvoltare existent în regiune și, de aceea, am contactat Institutul Internațional de Gastronomie, Cultură, Artă și Turism (IGCAT) pentru depunerea candidaturii regiunii Banat, ca viitoare regiune gastronomică europeană.

Am primit un răspuns favorabil și încurajator pentru a participa la selecția/competiția pentru câștigarea acestui titlu pentru anul 2026.

De aceea am inițiat, în 12.06.2023, propunerea unui parteneriat strategic cu Consiliul Județean Timiș, prin persoana domnului președinte Alin Nica, în calitate de autoritate publică în parteneriat public-privat cu Ho-Re Tim, în vederea susținerii acestei candidaturi pentru anul 2026. Discuția a fost inițiată printr-o corespondență pe email, în urma agreerii verbale a demarării proiectului.

Din păcate, din varii motive care ne scapă, dar nu au depins de noi, nu am primit niciun răspuns ferm și oficial din partea CJT și nici proiectul nu a fost prezentat și discutat în ședințele Consiliului Județean. De aceea, am ratat termenul de depunere a candidaturii noastre pentru anul 2026.

Am aflat la începutul lunii octombrie 2023 că proiectul nostru nu era cunoscut de către partenerii locali și consilierii județeni care ar fi trebuit să evalueze importanța acestui proiect pentru Banat. Un proiect care se putea bucura de o largă susținere locală și putea mobiliza actorii regionali interesați era ținut la sertar și trecut sub tăcere.

Ne-am prezentat scrisoarea de intenție privind parteneriatul public-privat consilierului județean Alexandru Iovescu, liderul consilierilor județeni social-democrați, pentru a obține un consens politic mai larg în jurul acestui proiect care merita susținut de toate forțele politice din regiune. Domnul Iovescu a înțeles potențialul de dezvoltare presupus de acest angajament și ne-a susținut oficial, real, prin adresa 30989 din 23.10.2023, în plenul CJT, unde proiectul a fost apreciat și avizat favorabil.

În același timp, am deschis dialogul și cu Universitatea de Știinte Agricole și Medicină Veterinară a Banatului, care a fost de acord să intre in parteneriatul nostru pentru susținerea candidaturii noastre comune pentru ca Banatul să devină regiune gastronomică europeană în 2027.

În urma acestor demersuri, am primit o invitație scrisă pentru o primă întâlnire de lucru în 01.11.2023, dar aceasta s-a tot amânat până în ianuarie 2024, când am reușit o primă întâlnire cu domnul Alexandru Preoteasa, vicepreședinte CJT și o echipă desemnată pentru discuții despre ceea ce implică ”Banat, Regiune Gastronomică Europeană 2027”. La cererea partenerilor, s-a hotărât și implicarea APD Timiș în acest proiect, ca organizație de promovare și dezvoltare turistică reprezentativă, din partea CJT.

Au început discuții interminabile, sterile și repetitive despre condițiile de înscriere in competiție care continuă fără o finalitate clară din iunie 2023.

Menționez că pe fondul acestui dezinteres și al lipsei de comunicare în beneficiul comunității bănățene, colegii noștri ospitalieri din județul Harghita au depus deja cererea și acum trebuie să concurăm cu ei pentru anul 2027, ceea ce denotă o gravă lipsă de responsabilitate pentru dezvoltarea Banatului – reflectată în tărăgănarea nejustificată a demarării acestui proiect de larg interes ce ar putea avea beneficii majore atât pentru imaginea și reputația națională și internațională a regiunii, cât și pentru dezvoltarea mediului de afaceri local.

În timp ce făcea ping-pong cu propunerea noastră de parteneriatului (uite parteneriatul, uite că nu e), președintele CJT a comunicat public la Food Summit-ul din noiembrie de la Timișoara demararea proiectului, a susținut importanța acestei acțiuni pe rețelele de televiziune și în presă (conform înregistrărilor și articolelor disponibile), creându-ne astfel convingerea deschiderii domniei sale către o colaborare fermă și reală.

De fapt, totul a rămas doar la nivel declarativ, fără o construcție argumentată și legală, singura explicație fiind că CJT nu are bani pentru cotizația de aderare la IGCAT. Cei 25.000 euro sunt necesari pentru deschiderea oficială a dosarului de candidatură, urmând ca ulterior să atragem alături de noi în acest proiect susținători privați din comunitatea antreprenorilor și a companiilor multinaționale care vor să se implice în dezvoltarea turistică și gastronomică a Regiunii Banat.

Din păcate, inițiativa antreprenorilor ospitalieri din Timiș a căzut pradă intereselor de circumstanță, ne-am trezit în 07.05.2024 cu confiscarea inițiativei și muncii noastre de convingere și comunicare instituțională de peste un an.

Un comunicat de presă eronat – care nu menționa Ho-Re Tim printre partenerii proiectului și răstălmăcea grav istoricul și inițiativa acestei candidaturi – a apărut în eter, cu iz clar electoral, formulat aparent în numele Consiliului Județean Timiș, pentru că realmente deși finalizarea și aprobarea conținutului scris în acest comunicat nu a ajuns în discuția consilierilor județeni, ci s-a blocat la același domn președinte, care nu mai știe ce și cu cu cine a vorbit în tot acest timp. În goana aceasta nebună după voturi fără acoperire, s-a sacrificat totul, uitându-se că un singur om nu reprezintă o organizație, un interes singular nu este al comunității, că promisiunile personale nu țin locul parteneriatului autorităților locale cu asociațiile profesionale sau cu mediul universitar.

Cum vreți să conduceți destinele unui județ dacă nu ați avut tăria și coloana vertebrală necesară asumării în fapt a unui astfel de proiect atât de important pentru continuarea promovării și dezvoltării Banatului cu care acum doriți să vă lăudați, la spartul târgului?

Regiunea noastră suferă de dezbinare și datorită lipsei de interes a autorităților, dar așa o sacrificare fără scrupule a comunității în speranța unor voturi în agonie, este inadmisibilă.

De 30 de ani, Timișul suferă de complexul izolării de puterea decizională centrală și al dezbinării mediului de afaceri local. Nu credeți că este destul?

Ne subestimați foarte tare, domnilor politicieni locali. Votantul bănățean nu este chiar așa de naiv, cum credeți dumneavoastră. Am trecut peste o pandemie cruntă, ne-ați adus în pragul unei crize profunde. Nu vrem să ne mai prefacem că ne este bine, pentru că nu ne este de niciun folos această colaborare lipsită de respect.

De aceea, suntem hotărâți să chemăm la o dezbatere publică candidații la conducerea Primăriei Timișoara și CJT, să ne prezinte strategia lor și răspunsul clar și punctual la problemele reale cu care antreprenorii ospitalieri se confruntă și de care depinde viitorul acestei regiuni.

Nu ne interează să ne implicăm partizan în campania electorală, nu ne interesază ce apare pe afișe, în filme, mesaje și postări online. Pentru noi faptele și acțiunile concrete vorbesc mult mai puternic și credibil decât vorbele și promisiunile. Administrația acestei regiuni are nevoie de mult mai multe acțiuni concrete, de soluții la problemele existente.

Degeaba avem investiții de miliarde în Aeroport, dacă nu suntem capabili să atragem companii de zbor, curse noi care să aducă la Timișoara turiști, investitori și oameni de afaceri care să contribuie la creșterea PIB-ului local.

Degeaba alocăm resurse pentru promovarea destinației turistice Timișoara, dacă cheltuim resursele pentru evenimente locale adresate timișorenilor, nu pentru atragerea de turiști.

Degeaba povestim despre trecut, dacă nu ne consolidăm prezentul și nu ne planificăm viitorul.

Cum să gândești viitorul unei comunități dacă totul se reduce la ceea ce se întâmplă azi?

Dacă nu sunteți de acord să susțineți această discuție profesională și argumentată, vom evalua corespunzător capacitatea dumneavoastră de administrare a intereselor județului Timiș în următorii 4 ani.

Dacă nu doriți să clarificați propunerile și soluțiile dumneavoastră vis-a-vis de parteneriatul dintre administrația publică și antreprenorii locali în beneficiul comunității din Banat, vom ruga partenerii din presă să vă ceară răspunsuri clare la aceste subiecte, ca să știm cu cine votăm, cine ne susține cu adevărat interesele, pe cine merită să susținem și încotro ne îndreptăm.

Cu deosebită considerație,

PATRONATUL HO-RE (HOTELURI ȘI RESTAURANTE) TIMIȘOARA

Prin D-na Corina Macri,

Președinte

Timișoara,

13.05.2024

Locale

Autobuze electrice mici din Turcia la Timișoara. Compania Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.Ş a câștigat licitația 

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va primi, în decurs de un an, alte 30 de autobuze electrice de mici dimensiuni, pentru a asigura un transport public constant și adaptat nevoilor timișorenilor, inclusiv în perioadele cu un flux redus de călători.

Primarul Dominic Fritz va semna, în perioada imediat următoare, contractul cu firma desemnată câștigătoare a licitației – KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.Ş.

“Continuăm planul de înnoire a flotei de transport public, pe care îl derulăm consecvent de patru ani. Noile autobuze electrice mici completează flota actuală și sunt potrivite pentru rutele și orele cu trafic redus. Ne ajută să oferim un serviciu pe care timișorenii să se poată baza. În curând, vor intra în circulație și troleibuze noi, pe care le-am cumpărat anul acesta. Ținta noastră este ca timișorenii să aibă un transport public modern, curat și adaptat nevoilor oamenilor”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Noile autobuze electrice achiziționate de Primăria Municipiului Timișoara au 10 metri lungime, 20 de locuri pe scaune și o capacitate totală de cel puțin 65 de persoane. Acestea vor fi prevăzute cu podea joasă și suspensie pneumatică, pentru a facilita accesul persoanelor cu mobilitate redusă, al părinților cu cărucioare și al vârstnicilor. Siguranța va fi sporită prin sisteme de supraveghere video amplasate atât în interiorul, cât și în exteriorul autobuzelor. De asemenea, vehiculele vor dispune de sisteme automate de numărare a călătorilor, care vor sprijini optimizarea rutelor și a frecvenței curselor.

Investiția municipalității include, de asemenea, infrastructura de încărcare și serviciile de mentenanță. Astfel, 30 de stații de încărcare lentă vor fi instalate la depoul din Dâmbovița, iar 15 stații de încărcare rapidă vor fi montate la capetele de traseu, odată stabilită varianta finală a rutelor de transport. Totodată, Karsan va furniza municipalității un set de elevatoare sincrone pentru lucrări de reparații, precum și sesiuni de training specializat pentru echipele de întreținere ale Societății de Transport Public Timișoara.

Contractul atribuit KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.Ş. are o valoare de 86.100.000 lei fără TVA lei și o durată de 12 luni. Proiectul este finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) 2020-2026, Componenta C10: Fond Local.

Reamintim, Primăria Municipiului Timișoara are în derulare achiziția altor 40 de tramvaie, autobuze și troleibuze moderne cu fonduri europene pe programul PR Vest 2021 – 2027. În ultimii 4 ani, municipalitatea a investit aproximativ 700 de milioane de lei pentru a înnoi flota de transport public cu tramvaie, autobuze electrice și troleibuze noi.

Citeste mai mult

Fotbal

ATENȚIE șoferi. Restricții de trafic în mai multe zone din Timișoara

Publicat

pe

La solicitarea companiei Del Gaz, comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat restricționarea circulației rutiere în mai multe zone din oraș, începând de luni, 10 noiembrie 2025.

Astfel, traficul rutier va fi restricționat, atât în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, cât și a refacerii carosabilului, în intervalul orar 08:00 – 18:00, pe următoarele străzi:

Strada Franyo Zoltan, în perioada 4 noiembrie 2025 – 10 noiembrie 2025 și 11 noiembrie 2025 – 14 noiembrie 2025

Strada Sinaia, în perioada 24 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025 și 2 decembrie 2025 – 5 decembrie 2025

Strada Chișinău, în perioada 04 noiembrie 2025 – 10 noiembrie 2025 și 11 noiembrie 2025 – 14 noiembrie 2025

Strada Sibiu, în perioada 10 noiembrie 2025 – 16 noiembrie 2025 și 17 noiembrie 2025 – 20 noiembrie 2025

Strada Făgăraș, în perioada 10 noiembrie 2025 – 16 noiembrie 2025 și 17 noiembrie 2025 – 20 noiembrie 2025

Strada Toplița, în perioada 17 noiembrie 2025 – 21 noiembrie 2025 și 24 noiembrie 2025 – 27 noiembrie 2025

Calea Circumvalațiunii, în perioada 24 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025 și 2 decembrie 2025 – 5 decembrie 2025

Calea Bogdăneștilor în perioada 17 noiembrie 2025 – 21 noiembrie 2025 și 24 noiembrie 2025 – 27 noiembrie 2025, unde se va restricționa prima bandă de circulație a sensului de mers spre Calea Circumvalațiunii.

Totodată, circulația rutieră și pietonală vor fi restricționate pe străzile Garofiței, Melodiei și Profesor Gheorghe Longinescu, în perioada 10 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025, în vederea refacerii carosabilului, în urma lucrărilor realizate la înlocuirea conductelor de gaz.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic în mai multe zone din Timișoara

Publicat

pe

La solicitarea Aquatim, comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat restricționarea circulației rutiere în mai multe zone din oraș, începând de vineri, 31 octombrie 2025, în vederea realizării lucrărilor la rețelele de apă și canalizare.

Astfel, în perioada 31 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, traficul rutier va fi restricționat, etapizat, în zona intersecției străzii Dr. Pavel Vasici Ungureanu, cu strada 16 Decembrie 1989, după cum urmează:

Etapa I: închiderea ieșirii în sensul giratoriu dinspre strada Dr. Pavel Vasici Ungureanu, cu devierea circulației pe câte o bandă pe celălalt sens

Etapa II: închiderea benzii a douaîn sensul giratoriuadiacent ieșirii de pe strada Dr.Pavel Vasici Ungureanu.

Totodată, în perioada 3 noiembrie 2025 – 19 decembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată, etapizat, pe strada Treboniu Laurean, în vederea execuției rețelei de canalizare menajeră și a rețelei de alimentare cu apă, în cadrul obiectivului „CL 13: Execuție rețele de apă și canalizare Timișoara Sud Lot 1”, după cum urmează:

Pentru Etapele I (3 noiembrie 2025 – 5 noiembrie 2025), III (27 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025) și IV (29 noiembrie 2025 – 16 decembrie 2025), restricționarea circulației se va asigura cu piloți de dirijare

Pentru Etapa II (5 niembrie 2025 – 26 noiembrie2025), restricționarea se va realiza prin închiderea unui sens de circulație

Pentru Etapa V (17 decembrie 2025 – 19 decembrie 2025), se va realiza inchiderea totală a traficului pe strada Piața Al. Mocioni

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite