Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Înscrieri în Registrul Agricol. Unde trebuie să vă prezentați dacă aveți terenuri, animale și utilaje

Publicat

pe

Persoane fizice cu domiciliul fiscal în Timişoara, persoane fizice cu domiciliul fiscal în alte localităţi, persoanele juridice cu domiciliul fiscal în Timişoara (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole, unităţi de învăţământ, sanitare, culte recunoscute, unităţile de prestări servicii, ocoalele silvice de stat şi private etc., cu excepţia unităţilor aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justiţiei şi Serviciul Român de Informaţii), persoanele juridice cu domiciliul fiscal în alte localităţi,

care deţin pe raza municipiului Timişoara bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol, precum terenuri agricole (inclusiv grădini din intravilan, pomi fructiferi, viţă-de vie etc.) sau silvice, animale domestice şi/sau animale sălbatice crescute în captivitate (bovine, ovine, caprine, porcine,  cabaline, iepuri, animale de blană, păsări, familii de albine etc.), utilaje şi instalaţii pentru agricultură şi silvicultură, construcţii etc.

Potrivit O.G. nr. 28/27.08.2008 privind registrul agricol și Normelor tehnice de completare a registrului agricol, categoriile menţionate mai sus au obligaţia de a declara pentru înscrierea în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara, datele privind suprafeţele de terenuri agricole (inclusiv grădini familiale), utilajele agricole, animalele, păsările, familiile de albine, pomii fructiferi şi construcţiile pe care le exploatează sau le deţin în proprietate, pe raza Municipiului Timişoara, la următoarele termene:

a) între 5 ianuarie şi ultima zi lucrătoare a lunii februarie, pentru datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul aflat în proprietate/folosinţă, clădirile şi mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică, maşinile, utilajele şi instalaţiile pentru agricultură şi silvicultură, efectivele de animale existente în gospodărie/unitatea cu personalitate juridică la începutul fiecărui an, precum şi modificările intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animale pe care le deţin, ca urmare a vânzării-cumpărării, a produşilor obţinuţi, a morţii sau a sacrificării animalelor ori a altor intrări-ieşiri;

b) între 1 şi ultima zi lucrătoare a lunii mai, pentru datele privind categoria de folosinţă a terenului, suprafeţele cultivate, numărul pomilor în anul agricol respectiv;

c) persoanele fizice şi juridice au obligaţia să declare date, pentru a fi înscrise în registrul agricol, şi în afara termenelor prevăzute la lit. a) şi b), în termen de 30 de zile de la apariţia oricărei modificări.

Înscrierea în registrul agricol a datelor privind componenţa gospodăriei/exploataţiei agricole fără personalitate juridică, se face pe baza declaraţiei date pe propria răspundere sau pe bază de documente de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, care dispune de capacitate deplină de exerciţiu, prin vizitarea persoanelor fizice de către persoanele împuternicite cu completarea registrului agricol, la primărie, pe baza declaraţiei trimise prin poştă cu confirmare de primire (pentru persoanele cu domiciliu in alte localități),pe baza unei procuri notariale date de capul gospodăriei, prin invitarea la primărie a persoanelor fizice care au obligaţia să efectueze declaraţiile pentru înscrierea datelor în registrul agricol.

Înscrierea în registrul agricol a datelor privind clădirile şi terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi a schimbării categoriei de folosinţă se poate face numai pe bază de documente anexate la declaraţie.

Potrivit art. 20 alin.(1) din O.G. nr. 28/27.08.2008, refuzul de a prezenta primarului sau persoanelor împuternicite de acesta a documentelor, informațiilor și evidențelor necesare, refuzul privind asigurarea accesului persoanelor împuternicite de către primar de a constata la faţa locului situaţia reală, precum și nedeclararea la termenele şi în forma stabilită de  ordonanţă sau de normele tehnice de completare a registrului agricol, a datelor care fac obiectul registrului agricol, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 500 lei în cazul persoanelor fizice, iar în cazul persoanelor juridice, cu amendă de la 300 lei la 1.500 lei.

Având în vedere cele arătate mai sus, persoanele fizice (inclusiv persoanele care locuiesc în zonele de blocuri) şi juridice (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole etc.) deţinătoare de terenuri, animale sau alte bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol, au obligaţia să declare datele mai susmenţionate, în vederea înscrierii în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara.

Drept urmare, persoanele fizice şi juridice, din categoriile menţionate mai sus, sunt rugate să se prezinte la sediul Compartimentului Administrare Fond Funciar, P-ţa Victoriei nr. 5, din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, de luni până vineri, între orele 8,30 – 10,30, marţi şi joi, între orele 14,00 – 16,00, pentru declararea şi înscrierea datelor în registrul agricol .

Având în vedere cele arătate mai sus, persoanele fizice (inclusiv persoanele care locuiesc în zonele de blocuri) şi juridice (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole etc.) deţinătoare de terenuri, animale, păsări şi familii de albine, au obligaţia să declare datele privind terenurile agricole (inclusiv grădini din intravilan, pomi fructiferi, viţă-de vie etc.) sau silvice, animalele, păsările şi familiile de albine pe care le deţin, în vederea înscrierii în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara, date care sunt necesare la  întocmirea listelor cu exploataţiile agricole, persoane fizice  şi unităţi care fac obiectul recenzării, necesare pentru împărțirea unității administrativ-teritoriale în sectoare şi secţii de recensământ, pentru  Recensământul General Agricol 2020.

Locale

REVELION 2026. Petrecere „ca-n Banat“, la Colosseum Ballroom din Timișoara

Publicat

pe

Restaurantul Colloseum Ballroom din Timișoara vă invită să petreceți noaptea dintre ani la o petrecere cu multă voie bună, muzică populară și un meniu în care „vedetele“ culinare vor fi preparatele tradiționale „ca-n Banat“.

Atmosfera de petrecere va fi întreținută de Francesca Rif, Daniela Marin, Sorin Ionuț Dugălie care vor fi acompaniați de formația Royal Star.

Meniul este unul deosebit, creat de bucătarii pricepuți de la sala de evenimente Colosseum Ballroom.

Aperitiv: Șuncă de casă, piept de curcan rumenit în tigaie, salată de boeuf, telemea proaspătă, caşcaval făcut în casă, cârnați, tobă, roșii cherry, slăninuță afumată, cu ceapa roşie şi pâine de casă, chiftele

Ciorbă de peşte ca la Szeged

Sarmale

Friptură de porc la cuptor cu cartofi rumeniți și murături

Tort

Vin alb şi roşu, bere, țuică de prune, cocktail-uri, coniac, wiskey, lichior

Artificii spectaculoase la trecerea dintre ani!

Petrecerea va începe la ora 19.00 iar pentru că locurile sunt limitate este nevoie de rezervare.

Pentru rezervări vă rugăm să sunați la telefon: 0742274120

Info: Restaurantul Colosseum Ballroom Timișoara se află în Giroc, Calea Timișorii, nr 6, Complex Totalco și dispune de locuri de parcare și două săli de evenimente. Cu o experiență de peste 15 ani în domeniu, echipa Colosseum Ballroom Timișoara pregătește o petrecere de revelion memorabilă.

Citeste mai mult

Locale

Autobuze electrice mici din Turcia la Timișoara. Compania Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.Ş a câștigat licitația 

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va primi, în decurs de un an, alte 30 de autobuze electrice de mici dimensiuni, pentru a asigura un transport public constant și adaptat nevoilor timișorenilor, inclusiv în perioadele cu un flux redus de călători.

Primarul Dominic Fritz va semna, în perioada imediat următoare, contractul cu firma desemnată câștigătoare a licitației – KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.Ş.

“Continuăm planul de înnoire a flotei de transport public, pe care îl derulăm consecvent de patru ani. Noile autobuze electrice mici completează flota actuală și sunt potrivite pentru rutele și orele cu trafic redus. Ne ajută să oferim un serviciu pe care timișorenii să se poată baza. În curând, vor intra în circulație și troleibuze noi, pe care le-am cumpărat anul acesta. Ținta noastră este ca timișorenii să aibă un transport public modern, curat și adaptat nevoilor oamenilor”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Noile autobuze electrice achiziționate de Primăria Municipiului Timișoara au 10 metri lungime, 20 de locuri pe scaune și o capacitate totală de cel puțin 65 de persoane. Acestea vor fi prevăzute cu podea joasă și suspensie pneumatică, pentru a facilita accesul persoanelor cu mobilitate redusă, al părinților cu cărucioare și al vârstnicilor. Siguranța va fi sporită prin sisteme de supraveghere video amplasate atât în interiorul, cât și în exteriorul autobuzelor. De asemenea, vehiculele vor dispune de sisteme automate de numărare a călătorilor, care vor sprijini optimizarea rutelor și a frecvenței curselor.

Investiția municipalității include, de asemenea, infrastructura de încărcare și serviciile de mentenanță. Astfel, 30 de stații de încărcare lentă vor fi instalate la depoul din Dâmbovița, iar 15 stații de încărcare rapidă vor fi montate la capetele de traseu, odată stabilită varianta finală a rutelor de transport. Totodată, Karsan va furniza municipalității un set de elevatoare sincrone pentru lucrări de reparații, precum și sesiuni de training specializat pentru echipele de întreținere ale Societății de Transport Public Timișoara.

Contractul atribuit KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.Ş. are o valoare de 86.100.000 lei fără TVA lei și o durată de 12 luni. Proiectul este finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) 2020-2026, Componenta C10: Fond Local.

Reamintim, Primăria Municipiului Timișoara are în derulare achiziția altor 40 de tramvaie, autobuze și troleibuze moderne cu fonduri europene pe programul PR Vest 2021 – 2027. În ultimii 4 ani, municipalitatea a investit aproximativ 700 de milioane de lei pentru a înnoi flota de transport public cu tramvaie, autobuze electrice și troleibuze noi.

Citeste mai mult

Fotbal

ATENȚIE șoferi. Restricții de trafic în mai multe zone din Timișoara

Publicat

pe

La solicitarea companiei Del Gaz, comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat restricționarea circulației rutiere în mai multe zone din oraș, începând de luni, 10 noiembrie 2025.

Astfel, traficul rutier va fi restricționat, atât în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, cât și a refacerii carosabilului, în intervalul orar 08:00 – 18:00, pe următoarele străzi:

Strada Franyo Zoltan, în perioada 4 noiembrie 2025 – 10 noiembrie 2025 și 11 noiembrie 2025 – 14 noiembrie 2025

Strada Sinaia, în perioada 24 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025 și 2 decembrie 2025 – 5 decembrie 2025

Strada Chișinău, în perioada 04 noiembrie 2025 – 10 noiembrie 2025 și 11 noiembrie 2025 – 14 noiembrie 2025

Strada Sibiu, în perioada 10 noiembrie 2025 – 16 noiembrie 2025 și 17 noiembrie 2025 – 20 noiembrie 2025

Strada Făgăraș, în perioada 10 noiembrie 2025 – 16 noiembrie 2025 și 17 noiembrie 2025 – 20 noiembrie 2025

Strada Toplița, în perioada 17 noiembrie 2025 – 21 noiembrie 2025 și 24 noiembrie 2025 – 27 noiembrie 2025

Calea Circumvalațiunii, în perioada 24 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025 și 2 decembrie 2025 – 5 decembrie 2025

Calea Bogdăneștilor în perioada 17 noiembrie 2025 – 21 noiembrie 2025 și 24 noiembrie 2025 – 27 noiembrie 2025, unde se va restricționa prima bandă de circulație a sensului de mers spre Calea Circumvalațiunii.

Totodată, circulația rutieră și pietonală vor fi restricționate pe străzile Garofiței, Melodiei și Profesor Gheorghe Longinescu, în perioada 10 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025, în vederea refacerii carosabilului, în urma lucrărilor realizate la înlocuirea conductelor de gaz.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite