Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Linie nouă de tramvai Solventul – Gara de Nord Timișoara

Publicat

pe

A fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru linia nouă de tramvai Solventul – Gara de Nord cu asocierea Sylc Con Trans SRL-lider și Longhersin SRL – asociat, valoarea fără TVA fiind de 37 de milioane de lei( 37.174.540  lei).

Durata contractului este de 22 luni, 4 luni pentru elaborarea documentaţiei faza Proiect Tehnic și  18 luni, de la data emiterii ordinului de începere, pentru execuţia lucrărilor. Ordinul de începere pentru execuţia lucrărilor se va emite după obţinerea Autorizaţiei de Construire.

Zona de intervenție cuprinde actualul traseu al străzii Gării, tronsonul cuprins între platforma Solventul şi intersecţia cu bd. General Ion Dragalina, cu respectarea traseului prevăzut în Planul Urbanistic General. În situația actuală linia de tramvai ocupă o mică porțiune, și anume 175 m, măsurați de la intersecția cu Bulevardul General Ion Dragalina. În această lungime este cuprinsă și bucla de întoarcere.

Indicatorii investiției:

– Lungime traseu: 1,4 km, linie cale tramvai dublă: 1,4 km

-Suprafață carosabil reabilitat/modernizat: 14.000 mp

-Suprafață trotuare și piste pentru biciclete: 4.300 mp

-Stații de tramvai amenajate: 3

-Locuri de parcare amenajate: 37

-Suprafață spații verzi: 3.685 mp.

Investiţia vizează construcția unei noi linii de tramvai și modernizarea întregului anasmblu rutier, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, având ca limite: platforma Solventul şi intersecţia cu bd. General Ion Dragalina.

Prin proiect se vor realiza:

– linia cale tramvai va fi cale dublă şi va avea poziție centrală în cadrul tramei stradale;

– reţeaua contact va fi de tip complet compensată ”catenară”;  se vor monta cabluri de energie de current continuu pentru injecțiile de +/- 600 Vcc

– drumul va avea două benzi pe sens, incluzând calea de rulare a tramvaiului care va fi carosabilă;

– realizarea de piste pentru biciclete;

– realizarea de trotuare;

– spaţii verzi, în zona de siguranţă a străzii

– supravegherea video, integrată în sistemul de management al traficului.

Linia cale tramvai va fi realizată cu şină cu canal, fiind îmbrăcată printr-un sistem elastic care reduce substanţial zgomotul structural, vibraţiile și radiația acustică și care izolează electric.  Trama stradală va fi realizată în varianta de 2 benzi pe sens incluzând calea de rulare a tramvaiului care va fi carosabilă. Benzile adiacente căii de rulare a tramvaiului au lățimea de 3,50 m cu excepția zonelor din dreptul peroanelor stațiilor Nufăr și Gh. Barițiu, unde au lățimea de 3 m. Trotuarele vor avea o lățime minimă de 1 m. Sunt prevăzute piste pentru biciclete și parcări de scurtă durată.

Locale

Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, la Peciu Nou

Publicat

pe

Începând de miercuri, 15 ianuarie 2025, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou își va începe efectiv activitatea.

Astfel, cetățenii care au domiciliul pe raza de competență a comunei Peciu Nou (Peciu Nou, Diniaș și Sânmartinu Sârbesc) se vor adresa Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou începând cu data mai sus menționată.

Serviciul Evidența Persoanei Timișoara deservește în continuare următoarele comune arondate:

1. Com. Becicherecu Mic

2. Com. Bogda

3. Com. Bucovăț

4. Com. Cenei

5. Com. Fibiș

6. Com. Ghiroda

7. Com. Giarmata

8. Com. Giulvăz

9. Com. Mașloc

10. Com. Orțișoara

11. Com. Parța

12. Com. Pișchia

13. Com. Remetea Mare

14. Com. Sânandrei

15. Com. Sânmihaiu Român

16. Com. Șag

Citeste mai mult

Locale

Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara. Cum puteți să vă exprimați părerea

Publicat

pe

„Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara”, realizat de Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu Universitatea de Vest din Timișoara este încă disponibil pentru completare on-line. Sondajul sociologic reflectă calitatea vieții în Timișoara și acoperă toate ariile vieții în oraș iar completarea lui nu durează mai mult de 10 minute.

Ancheta sociologică este concepută de Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara și măsoară gradul de mulțumire față de întreținerea clădirilor istorice, a pistelor de biciclete, starea drumurilor, a iluminatului public sau transportului în comun.

Cel mai recent raport, referitor la datele Barometrului Calității Vieții în Timișoara 2023, a arătat că aproape 70% dintre timișoreni cred că Timișoara se îndreaptă într-o direcție bună, în creștere față de anul 2022 (65,7%) și cea mai ridicată din 2016, când a fost realizat primul raport. Barometrul Calității Vieții are ca scop furnizarea de date empirice relevante pentru administrația publică locală și toți ceilalți actori instituționali implicați în viața orașului privind situația și dinamica socială din comunitatea locală, în scopul orientării politicilor publice și proiectelor strategice locale, în context regional și național.

Barometrul este realizat conform normelor metodologice din domeniu și asigură anonimizarea datelor persoanelor care oferă răspunsuri. Instrumentul de cercetare utilizat în cadrul „Barometrului Calitatea Vieții în Timișoara” este dezvoltat de un grup de cercetători în sociologie, psihologie, științe economice, geografie socială și științe ale comunicării de la Universitatea de Vest din Timișoara.

Sondajul se poate completa până în data 20 ianuarie 2025, la adresa online: https://e-uvt.questionpro.com/a/TakeSurvey.

Citeste mai mult

Locale

NEMULȚUMIRE. Primăria Timișoara trece serviciile de salubrizare la Societatea Drumuri Municipale

Publicat

pe

Municipalitatea intenționează să preia în regie proprie serviciile de salubrizare stradală. În ultima perioadă calitatea serviciilor de curățenie stradală a fost nesatisfăcătoare, reclamații privind coșuri de gunoi adesea pline, praf pe străzi și trotuare murdare fiind înregistrate în platforma dedicată și la managerii de cartier.

“Chiar dacă în ultimii ani am văzut o îmbunătățirea a curățeniei din Timișoara, recunosc că sunt nemulțumit de cât de curat este orașul. Am decis să propun Consiliului Local să preluăm serviciul de salubrizare înapoi la municipalitate tocmai pentru a avea un mai mare control asupra modului în care se face curățenie în oraș. Pentru banii pe care îi plătim anual din bugetul local, din taxele și impozitele timișorenilor, Timișoara trebuie să arate mai bine”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Ca urmare a feedback-ului negativ al timișorenilor la adresa actualului operator și a unei evaluări detaliate a serviciilor prestate de acesta, Primăria Timișoara a luat constant măsuri, respectiv nu a recepționat toată suprafața planificată pentru curățenie. În aceste condiții, municipalitatea inițiază primul pas pentru asigurarea serviciilor de salubrizare prin intermediul Societății Drumuri Municipale (SDM). Două proiecte de hotărâre vor fi supuse votului în următoarea ședință a Consiliului Local: unul privind studiul de oportunitate și unul privind mandatarea AGA SDM pentru a iniția demersuri pentru noile servicii.

Odată aprobate proiectele de hotărâre, municipalitatea poate parcurge următoarele etape, astfel încât schimbarea operatorului să nu afecteze continuitatea serviciilor după mijlocul lunii martie, când expiră contractul cu societatea Brantner Servicii Ecologice. Ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție publică a municipalității pentru servicii de salubrizare, inclusiv de către Brantner, au fost inadmisibile.

Timișoara nu este singurul municipiu care a decis preluarea serviciilor de salubrizare în regie proprie: recent, Primăria Reșița a anunțat același demers începând cu luna martie a acestui an.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite