Ne găsiți și pe:

Locale

O altă față a pandemiei de Covid-19. Medicul Virgil Musta și încă trei colege, cercetați de DNA pentru instigare la abuz în serviciu

Publicat

pe

Virgil Musta, şef de secţie la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie „Dr. Victor Babeş” Timişoara, a fost trimis în judecată de DNA pentru instigare la abuz în serviciu, după ce ar fi determinat trei asistente medicale să presteze servicii medicale – recoltarea de probe pentru teste COVID-19 – la firma la care el este asociat, deşi ele se aflau în timpul programului de lucru la unitatea medicală publică.

Alături de Musta au fost trimise în judecată Diana Manolescu, director medical al spitalului, Maria Diana Albu, asistent medical coordonator al Ambulatoriului de boli infecţioase în acelaşi spital, fiecare pentru abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul, şi Dana Mihaela Paica, medic la societatea comercială la care asociat era inculpatul prim menţionat, pentru instigare la abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul.

Conform rechizitoriului procurorilor DNA, în perioada 21 iulie – 9 noiembrie 2020, Musta, cu intenţie, ar fi determinat trei asistente medicale să presteze servicii medicale în beneficiul societăţii la care el era asociat, în timp ce acestea se aflau în exercitarea atribuţiilor de serviciu la unitatea publică, respectiv Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie „Dr. Victor Babeş“ din  Timişoara.

„Folosindu-se de influenţa pe care o avea în calitatea sa de medic şef de secţie, inculpatul le-ar fi determinat pe cele trei asistente, în mod direct sau prin intermediul inculpatei Paica Dana Mihaela, să preleveze probe biologice în vederea depistării infecţiei cu virusul SARS-CoV-2, să încaseze contravaloarea testelor RT-PCR şi să elibereze bonuri fiscale în beneficiul societăţii comerciale private la care acesta era asociat (utilizând o casă de marcat mobilă). Deşi zilnic, în intervalul orar 7:00-10:00, ar fi prestat servicii medicale pentru societatea comercială menţionată, cele trei asistente ar fi încasat integral drepturile salariale plătite de spital”, arată DNA.

Procurorii susţin că, la instigarea lui Musta, în calităţile lor de director medical, respectiv asistent medical coordonator al Ambulatoriului de Boli Infecţioase, inculpatele Manolescu Diana Luminiţa şi Albu Maria Diana şi-ar fi încălcat atribuţiile de serviciu în sensul că nu au făcut niciun demers pentru constatarea abaterilor disciplinare şi aplicarea sancţiunilor corespunzătoare sau, după caz, sesizarea Comisiei de cercetare disciplinară în vederea sancţionării celor trei asistente medicale.

De asemene, inculpata Albu Maria Diana ar fi întocmit, iar inculpata Manolescu Diana Luminiţa ar fi aprobat foile colective de prezenţă în conţinutul cărora au fost evidenţiate formal orele lucrate de cele trei asistente.

Astfel, Musta le-ar fi determinat pe cele trei asistente să îşi încalce atribuţiile de serviciu reglementate de dispoziţiile din Codul Muncii, Regulamentul intern al spitalului şi fişa postului.

În acest fel, s-ar fi generat un prejudiciu de 12.173 de lei în dauna Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie „Dr. Victor Babeş” Timişoara. Pe de altă parte, societatea privată la care este asociat Musta ar fi obţinut foloase necuvenite în valoare totală de 172.508 de lei.

Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie „Dr. Victor Babeş” Timişoara a comunicat Direcţiei Naţionale Anticorupţie că nu se constituie parte civilă în prezenta cauză.

În cauză s-a dispus măsura sechestrului asigurător asupra sumei de 12.173 de lei aparţinând lui Musta, aflată într-un cont bancar.

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalul Timiş cu propunere de a se menţine măsurile asigurătorii.

 

Locale

Continuă acțiunea de tăiere a cablurilor ilegale, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara aduce la cunoștința cetățenilor că acțiunea de tăiere și eliminare a cablurilor ilegal amplasate aerian, continuă și vizează, începând cu seara de luni, Calea Sever Bocu din oraș.

Acțiunea primăriei de dezafectare a cablurilor aeriene include dezafectarea colierelor, panourilor publicitare și a fibrei optice și este realizată cu sprijinul STPT.

De la începutul anului s-a intervenit pe Calea Circumvalațiunii (Str. Gheorghe Lazăr – Pasajul Jiul, pe ambele sensuri) și pe Calea Aradului (Piața Consiliul Europei – Str. Grigore Popa, pe un sens și Piața Consiliul Europei – Str. Academician Remus Răduleț, pe sens opus).

Citeste mai mult

Locale

Programări online pentru obținerea actelor de identitate, la Timișoara

Publicat

pe

Obținerea actelor de identitate pentru timișoreni este mai simplă prin utilizarea programării online. Accesând pagina dedicată, https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/, se pot fixa ora și data programării, urmând câșiva pași simpli.

După utilizarea butonului PROGRAMARE ONLINE, este necesar să se introducă numărul de telefon mobil. În cel mult 30 de secunde se primește un sms cu codul de acces de la numărul 1728.

După introducerea codului primit, se completează numele și prenumele solicitantului, apoi se accesează butonul “Creează programare”, urmat de un nou mesaj cu data programării, care se păstrează până la depunerea cererii. De asemenea, se poate efectua și plata taxelor online, ceea ce va reduce timpul petrecut la ghișeu. Respectând ora programării, se evită aglomerarea și crește confortul cetățenilor, prin diminuarea timpilor de așteptare. Pentru ridicarea documentelor nu se fac programări.

Reamintim că  cetățenii au obligația de a solicita eliberarea actului de identitate în următoarele situații:

  • În termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani;
  • În cazul expirării termenului de valabilitate al actului de identitate cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile;

–     În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile enumerate mai jos:

  • dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data sau locul naşterii;
  • în cazul schimbării domiciliului;
  • în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor

sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor (cheltuielile pentru producerea şi eliberarea actelor de identitate se suportă de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale);

  • în cazul atribuirii unui nou CNP;
  • în cazul deteriorării actului de identitate;
  • în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
  • când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
  • în cazul schimbării sexului;
  • în cazul anulării;

pentru preschimbarea, la cerere, a actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile

În situaţia în care persoana se află în străinătate, un nou act de identitate se poate obţine, fără a mai veni în ţară, prin împuternicit, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României din statul respectiv.

În vederea evitării unor situaţii neplăcute, se recomandă verificarea datei la care expiră actul de identitate (ziua de naştere), solicitarea eliberării unei noi cărţi de identitate fiind obligatorie. Nerespectarea dispoziţiilor legale constituie contravenţie şi se sancţionează după caz, cu amenzi cuprinse între 40 lei – 80 lei.

Termenul de valabilitate al cărţii de identitate este:
 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani;

 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani;

 după împlinirea vârstei de 25 de ani.

Până la data generalizării emiterii cărţii electronice de identitate la nivelul tuturor judeţelor din România, cărţile de identitate (formatul vechi)  emise după împlinirea vârstei de 25 de ani vor avea înscris ca termen de valabilitate data de 3 august 2031.

Eliberarea actului de identitate se face la solicitarea titularului datelor de stare civilă, şi nu din oficiu de către autorităţile române abilitate.

Informații suplimentare despre actele necesare, taxe și procedurile de eliberare a documentelor de identitate se regăsesc la adresa: https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/.

Citeste mai mult

Locale

Parcarea din spatele magazinului Bega revine în domeniul public al municipiului Timișoara

Publicat

pe

Începând de joi dimineață, parcarea din spatele magazinului Bega a revenit în domeniul public al municipiului, după ce Primăria Municipiului Timișoara a câștigat definitiv, la Înalta Curte de Casație și Justiție, procesul pentru acest teren.

În primă fază, parcarea va putea fi folosită în sistem TimPark, aflându-se în zona verde, ulterior urmând ca pe acest teren să construim o parcare multietajată de câteva sute de locuri.

„De astăzi, terenul din spatele magazinului Bega este și de facto în proprietatea orașului. Am apărat interesele timișorenilor până la Înalta Curte de Casație și, în decembrie, am câștigat definitiv procesul. Acum putem demara proiectul pentru a construi aici o parcare multinivel de câteva sute de locuri, pentru a rezolva o parte din problemele pe care le au șoferii care vin în zona centrală a orașului”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În dimineața zilei de joi, barierele fostei parcări private au fost ridicate, iar angajații TimPark au montat semnele care indică faptul că această parcare face parte din zona verde a municipiului.

Vă reamintim că Primăria Municipiului Timișoara are o strategie complexă de construcție de parcări multietajate, în zonele în care există o lipsă acută de locuri de parcare, cel mai avansat proiect fiind cel al construcției parcării multinivel de 250 de locuri din zona Spitalului de Copii.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite