Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Organizația patronală HORETIM cere măsuri urgente pentru industria ospitalității din județul Timiș

Publicat

pe

Organizația patronală HORETIM s-a întâlnit duminică, 14 martie 2020,  pentru discutarea situației grave existente în industria ospitalității din Timiș.

Toate companiile din această industrie au fost afectate masiv de această criză legată de Coronavirus (COVID-19). Conform unui comunicat de presă remis redacției timispress.ro, „activitatea comercială a scăzut brusc cu pană la 80-90% în decurs de câteva zile și estimăm continuarea acestei crize pentru câteva luni“.

În același document se mai precizează: „Criza nu este numai a noastră, este a mai multor altor verigi economice, furnizori de marfă, vânzători cash and carry, producători locali de alimente, vinuri, băuturi răcoritoare, servicii, delivery. Pe lângă această implicare în lanț, blocarea activității noastre va genera neplata taxelor locale, a taxelor naționale, chiriilor și altor obligații, va declanșa un șomaj masiv, într-o situație cu totul excepțională“.

„Pentru a ne susține angajații, pentru a putea trece peste această perioadă, avem nevoie de sprijinul autorităților centrale și locale în regim de urgență, de masuri concrete de implicare a statului român pentru protejarea contribuabililor fără de care statul nu ar putea exista. Guvernele din celelalte țări europene aflate în situații similare au anunțat deja programe de sprijin și preluare a poverii acestei crize de pe umerii companiilor. Este foarte important ca înainte de alte priorități, cea mai mare prioritate să fie susținerea și sprijinirea companiilor cu capital românesc, grav afectate de actuala situație. Companiile din industria ospitalității autohtone nu au o capitalizare suficientă pentru a rezista în aceste luni de criză și în lunile care vor urma pentru revenirea la normalitate“, menționează Corina Macri, în comunicatul de presă.

Suntem alături de colegii noștri din țară și susținem împreună aceleași măsuri pentru deblocarea crizei de lichidități.

Astfel, în concordanță cu ceilalți reprezentanți din industria ospitalității din Romania susținem că:

Datoriile statului către companii să fie plătite urgent ( TVA fără control prealabil, accize după caz, concedii medicale, plata de urgență a facturilor pe care statul le are de achitat către operatorii din domeniu pentru servicii de care a beneficiat în ultima perioadă).

Plățile companiilor către autoritățile centrale și locale ( aferente obligațiilor fiscale scadențe la final de lună martie ) să fie cel puțin amânate pentru mai multe luni.

Credite guvernamentale garantate de stat și la condiții financiare preferențiale până la limita corespunzătoare de două ori suma plătită de companie anul precedent pentru impozite locale și centrale.

Măsuri pentru amânarea ratelor către bănci și/ sau societăți de leasing fără consecințe pentru companii.

Măsuri care să împiedice/ îngreuneze intrarea în insolvență în următoarele 3 luni deoarece s-ar crea imediat blocaje și mai mari.

Codul muncii este necesar a fi flexibilizat, existând două măsuri care să intre în vigoare imediat:

  1. Șomaj tehnic cu plata indemnizației de către statul român și/sau
  2. Reducerea normei de lucru cu plata unui procent stabilit de către companie (între 30% și 50%) în condițiile scutirii de contribuții salariale și impozit pe venit aacestei părți. În plus statul să vină cu completarea diferenței, în așa fel încât angajații să aibă cât mai puțin de suferit.

Întreaga societate românească trebuie să se mobilizeze pentru a trece peste acest moment de cumpănă. Trebuie să ținem seama de evoluția și gestionarea crizei la nivel mondial, dar să găsim soluții pentru ieșirea cu bine din criză a societății romanești în primul rând.

sursa foto: Restaurant Colosseum Timișoara

Locale

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul cu produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara preia de luni, 20 octombrie 2025, cererile pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie, precum flori, coronițe, aranjamente florale și candele.

Activitatea de vânzare propriu-zisă este permisă în intervalul 31 octombrie – 1 noiembrie 2025, în proximitatea cimitirelor din municipiul Timișoara, în următoarele locații:

Cimitirul Calea Buziașului – pe trotuarul din față;

Cimitirul Stuparilor – pe trotuarul din față;

Cimitirul Calea Lipovei – pe trotuarul din față;

Cimitirul de pe strada Ovidiu Balea – pe trotuarul din față;

Cimitirul Fabric (strada Mătăsarilor) – pe trotuarul din față;

Cimitirul Ghiroda (strada Cometei) – pe trotuarul din față.

Pentru desfășurarea activității de comerț stradal, fiecare solicitant va beneficia de un singur amplasament, cu o suprafață de 2 mp, respectând normele sanitare în vigoare. Cererea se poate depune în perioada 20–24 octombrie 2025, online la https://servicii.primariatm.ro/categorii/afaceri sau fizic, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12.

Documentele necesare sunt: cererea tip (disponibilă la ghișeu) și copie după actul de identitate (pentru persoane fizice) sau, în cazul persoanelor juridice, copie după Certificatul Unic de Înregistrare și certificat constatator de la ONRC care atestă desfășurarea de activități în afara sediului social.

Taxele obligatorii sunt de 92 lei pentru autorizare și 2 lei/mp/zi pentru ocuparea domeniului public (8 lei pentru întreaga perioadă), achitate integral la momentul înregistrării cererii. Taxele nu sunt returnabile, indiferent de numărul efectiv de zile solicitate.

Solicitanții avizați trebuie să dețină la locul de vânzare următoarele documente: avizul eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), precum și un document de identitate care să corespundă cu persoana menționată în aviz.

Nerespectarea prevederilor legale în vigoare va atrage sancțiuni contravenționale aplicate de autoritățile competente și retragerea avizului emis. Totodată, cedarea amplasamentului către alte persoane este strict interzisă și sancționabilă prin retragerea imediată a autorizației.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic pe mai multe străzi din Timișoara, pentru lucrări diverse

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea, sau restricționarea traficului rutier în mai multe zone din oraș, în perioada 20 octombrie 2025 – 27 octombrie 2025, în vederea continuării lucrărilor de mentenanță la infrastructura rutieră sau la branșamentele de gaz.

Astfel, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Salcâmilor, în perioada 20 octombrie 2025 – 19 noiembrie 2025, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaze naturale cu presiune redusă, solicitată de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat pe Splaiul Tudor Vladimirescu, în perioada 22 octombrie 2025 – 26 octombrie 2025, în vederea refacerii carosabilului.

Totodată, în perioada 22 octombrie 2025 – 28 noiembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată pe străzile Baba Novac, Splaiul Sofocle, Maramureș și Posada, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, solicitată de compania Del Gaz.

Mai mult, strada Coriolan Brediceanu va avea traficul rutier închis, în perioada 25 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, în intervalul orar 06:00 – 23:00, în vederea executării lucrarii „Modernizarea Liniei Feroviare Caransebeș-Timișoara- Arad, Lot 3, Timișoara Est – Etapa I”, solicitare transmisă de către Compania Națională CFR S.A.

Totodată, restricțiile de circulație rutieră pe strada Aluniș se vor prelungi până la data de 30 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Progresul și strada Cercului. Deopotrivă, strada Grădinii și parțial, strada Fructelor vor suporta restrictii de circulație rutieră în perioada 27 octombrie 2025 – 5 decembrie 2025. Solicitarea a fost transmisă de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat etapizat pe strada George Ardelean, în perioada 27 octombrie 2025 – 26 noiembrie 2025, în vederea realizării lucrărilor de extindere a rețelei de apă și canalizare menajeră. Solicitarea a fost transmisă de Societatea Aquatim S.A.

Autoritățile le recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

Încep lucrările la legătura rutieră între localitățile Parța și Petroman. Podul Turcului va fi reconstruit

Publicat

pe

Președintele CJ Timiș, Alfred Simonis, a semnat contractul de execuție pentru obiectivul de investiție – pod pe DJ 593B, km 5+000, Parța.

Contractul, în valoare totală de 1.637.938 lei, a fost atribuit societății SC PORR Construct SRL.

Termenul de execuție este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere, iar garanția lucrărilor este de 5 ani de la recepția finală.

Proiectul prevede realizarea unui pod nou, cu patru deschideri, care va traversa Canalul Găvojdia și va asigura continuitatea tronsonului de drum.

„Investim constant în infrastructura rutieră a județului, pe de o parte pentru a conecta mai bine localitățile, dar și pentru a crește siguranța în trafic”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.

În prezent, degradarea podului existent (Podul Turcului) nu permite traversarea în siguranță a acestuia, nici dinspre Parţa către terenurile agricole situate de partea cealaltă a Văii Găvojdia, și nici către Petroman. Chiar și o eventuală intervenţie a ambulanței, pompierilor sau poliţiei este imposibilă, fiind periclitată toată circulaţia rutieră în zonă.

Podul existent nu va fi demolat, podul nou urmând a fi construit în vecinătatea acestuia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite