Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Pregătiri pentru comercializarea mărțișoarelor, la Timișoara. Zonele stabilite și ce acte sunt necesare

Publicat

pe

De luni, 19 februarie până în 21 februarie, comercianții care au produse pentru 1 martie pot transmite solicitările de autorizare către primărie.

Cererile se depun în sistem online, după crearea contului cu numărul de telefon al fiecărei persoane în parte, pe cont.primariatm.ro completând corect toate datele personale. Dacă aveți nevoie de îndrumări în vederea înregistrării, la camera 12 oferim servicii de consiliere.

Actele necesare pentru înscriere sunt:

– Cerere tip disponibilă doar online pe https://servicii.primariatm.ro/aviz-1-martie;

– Copie act de identitate, act de identitate în original, copie certificat unic de înregistrare (pentru firme);

Costurile pentru ocuparea domeniului public sunt:

  • Taxa de autorizare 83 de lei;
  • Taxa ocupare domeniu public – 2 lei/mp/zi sau 3 lei/mp/zi – zona centrală (Piața Victoriei, Ceas floral, Piața Libertății, Str. Marasesti, Parcul Copiilor)

Locațiile în care se comercializează produsele de 1 martie sunt:

Piaţa Victoriei (amplasamente dedicate exclusiv artiştilor

Piaţa Libertăţii (amplasamente dedicate exclusiv artiştilor)

Ceas Floral – B-dul Proclamaţia de la Timişoara platou

Str. Mărăşeşti (de la str. Brediceanu spre Str. Gheorghe Dima)

Parcul Copiilor (B-dul Revoluţiei 1989) – platou

Piaţa A.Mocioni – platou Profi

B-dul Regele Carol I (de la str. Gen.I.Dragalina până la I.Vacarescu, partea dreaptă)

Piaţa Nicolae Bălcescu ( platou Profi-cofetaria Verona)

B-dul. Dâmboviţa – platou (vis-à-vis de restaurant Nora)

Calea Sagului colţ cu Str. Ana Ipătescu

Piaţa Doina – platou

Platou Şcoala Generală Nr. 30

Calea Buziaşului – platou Profi

Str. Arieş colt cu B-dul Rebreanu – platou banci

Str. Daliei (între str. Al. Vaida Voievod şi L. Catargiu)

Str. S. Bărnuţiu – Calea Dorobanţilor (zona Modern)

Piaţa Traian – platou

Str. Sf. Ap.Petru şi Pavel -vis-a-vis de piaţă

Calea Aradului 46 colţ cu Str. Liniştei

Calea Torontalului – platou

Str. Circumvalaţiunii colţ cu Ghe. Lazar (platou Lensa)

Zona Dacia – parc

Str. Gheorghe Lazăr colţ cu B-dul Cetăţii – platou Profi

Calea Martirilor nr. 60 (platou Kaola)

O dată instalați la locul de vânzare trebuie să aveți la dumneavoastră:

  • Avizul pentru desfășurarea activității de comerț stradal, eliberat de Compartimentul Autorizare activități comerciale și publicitate;
  • Dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public, în original;
  • Actul de identitate, care să coincidă cu identitatea persoanei menționate în avizul solicitat.

Vânzătorii au obligația să mențină permanent curățenia în locul unde își desfășoară activitatea, în caz contrar, li se va retrage avizul.

Cedarea spațiului către o altă persoană, precum și nerespectarea măsurilor fiscale, se sancționează contravențional conform legislației în vigoare.

Locale

Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, la Peciu Nou

Publicat

pe

Începând de miercuri, 15 ianuarie 2025, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou își va începe efectiv activitatea.

Astfel, cetățenii care au domiciliul pe raza de competență a comunei Peciu Nou (Peciu Nou, Diniaș și Sânmartinu Sârbesc) se vor adresa Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou începând cu data mai sus menționată.

Serviciul Evidența Persoanei Timișoara deservește în continuare următoarele comune arondate:

1. Com. Becicherecu Mic

2. Com. Bogda

3. Com. Bucovăț

4. Com. Cenei

5. Com. Fibiș

6. Com. Ghiroda

7. Com. Giarmata

8. Com. Giulvăz

9. Com. Mașloc

10. Com. Orțișoara

11. Com. Parța

12. Com. Pișchia

13. Com. Remetea Mare

14. Com. Sânandrei

15. Com. Sânmihaiu Român

16. Com. Șag

Citeste mai mult

Locale

Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara. Cum puteți să vă exprimați părerea

Publicat

pe

„Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara”, realizat de Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu Universitatea de Vest din Timișoara este încă disponibil pentru completare on-line. Sondajul sociologic reflectă calitatea vieții în Timișoara și acoperă toate ariile vieții în oraș iar completarea lui nu durează mai mult de 10 minute.

Ancheta sociologică este concepută de Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara și măsoară gradul de mulțumire față de întreținerea clădirilor istorice, a pistelor de biciclete, starea drumurilor, a iluminatului public sau transportului în comun.

Cel mai recent raport, referitor la datele Barometrului Calității Vieții în Timișoara 2023, a arătat că aproape 70% dintre timișoreni cred că Timișoara se îndreaptă într-o direcție bună, în creștere față de anul 2022 (65,7%) și cea mai ridicată din 2016, când a fost realizat primul raport. Barometrul Calității Vieții are ca scop furnizarea de date empirice relevante pentru administrația publică locală și toți ceilalți actori instituționali implicați în viața orașului privind situația și dinamica socială din comunitatea locală, în scopul orientării politicilor publice și proiectelor strategice locale, în context regional și național.

Barometrul este realizat conform normelor metodologice din domeniu și asigură anonimizarea datelor persoanelor care oferă răspunsuri. Instrumentul de cercetare utilizat în cadrul „Barometrului Calitatea Vieții în Timișoara” este dezvoltat de un grup de cercetători în sociologie, psihologie, științe economice, geografie socială și științe ale comunicării de la Universitatea de Vest din Timișoara.

Sondajul se poate completa până în data 20 ianuarie 2025, la adresa online: https://e-uvt.questionpro.com/a/TakeSurvey.

Citeste mai mult

Locale

NEMULȚUMIRE. Primăria Timișoara trece serviciile de salubrizare la Societatea Drumuri Municipale

Publicat

pe

Municipalitatea intenționează să preia în regie proprie serviciile de salubrizare stradală. În ultima perioadă calitatea serviciilor de curățenie stradală a fost nesatisfăcătoare, reclamații privind coșuri de gunoi adesea pline, praf pe străzi și trotuare murdare fiind înregistrate în platforma dedicată și la managerii de cartier.

“Chiar dacă în ultimii ani am văzut o îmbunătățirea a curățeniei din Timișoara, recunosc că sunt nemulțumit de cât de curat este orașul. Am decis să propun Consiliului Local să preluăm serviciul de salubrizare înapoi la municipalitate tocmai pentru a avea un mai mare control asupra modului în care se face curățenie în oraș. Pentru banii pe care îi plătim anual din bugetul local, din taxele și impozitele timișorenilor, Timișoara trebuie să arate mai bine”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Ca urmare a feedback-ului negativ al timișorenilor la adresa actualului operator și a unei evaluări detaliate a serviciilor prestate de acesta, Primăria Timișoara a luat constant măsuri, respectiv nu a recepționat toată suprafața planificată pentru curățenie. În aceste condiții, municipalitatea inițiază primul pas pentru asigurarea serviciilor de salubrizare prin intermediul Societății Drumuri Municipale (SDM). Două proiecte de hotărâre vor fi supuse votului în următoarea ședință a Consiliului Local: unul privind studiul de oportunitate și unul privind mandatarea AGA SDM pentru a iniția demersuri pentru noile servicii.

Odată aprobate proiectele de hotărâre, municipalitatea poate parcurge următoarele etape, astfel încât schimbarea operatorului să nu afecteze continuitatea serviciilor după mijlocul lunii martie, când expiră contractul cu societatea Brantner Servicii Ecologice. Ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție publică a municipalității pentru servicii de salubrizare, inclusiv de către Brantner, au fost inadmisibile.

Timișoara nu este singurul municipiu care a decis preluarea serviciilor de salubrizare în regie proprie: recent, Primăria Reșița a anunțat același demers începând cu luna martie a acestui an.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite