Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Primăria Timișoara a stabilit regulile pentru desfășurarea comerțului cu flori și produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Comercianții care doresc să vândă flori și produse specifice zilei de 1 noiembrie trebuie să obțină avizul pentru desfăşurarea activității de comerţ stradal.

Înacest sens, comercianţii vor depune o solicitare scrisă la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, ghișeele 8 și 9, în perioada  28 octombrie – 29 octombrie 2021, actele necesare fiind:

– cerere tip obținută de la ghișeul 8 sau 9, camera 12. Cererile se vor înregistra în perioada 28 octombrie 2021(toată ziua) și în data de 29 octombrie 2021 până la ora 11.

– copie buletin de identitate, carte de identitate  sau copie act firma (copie Certificat Unic de Înregistrare);

– certificatul verde – pentru persoana fizică sau pentru reprezentantul societății care ocupă domeniul public – și care atestă dovada vaccinării împotriva virusului SARS-Cov-2, precum și confirmarea ulterioară infectării cu virusul SARS-CoV-2 ( în perioada cuprinsă între a 15-a și a 180-a zi de la infectare) conform prevederilor art. 11 pct. 2 din HG 1.130/22.10.2021 pentru modificarea anexelor nr. 2 şi 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;

Costurile pentru ocuparea domeniului public sunt: taxa de autorizare de 69 lei, a imprimatului de 6 lei și cea de ocupare a domeniului public de 0,1 lei/mp/zi, care trebuie achitate în momentul înregistrării cererilor, fără posibilitatea de restituire a acestor taxe.

Locațiile propuse sunt zona cimitirelor din municipiu, în perioada 30 octombrie 2021 – 1 noiembrie 2021:

– Cimitir Calea Șagului-în față pe trotuar, maxim 10 solicitanți cu respectarea distanțării de 2 mp;

– Cimitir Calea Buziașului – în față pe trotuar, maxim 10 solicitanți cu respectarea distanțării de 2 mp;

– Cimitir Rusu Șirianu  – în față pe trotuar, maxim 8 solicitanți cu respectare distanțare 2 mp;

– Cimitir Stuparilor – în față pe trotuar, maxim 8 solicitanți cu respectare distanțare 2 mp;

– Cimitir Calea Lipovei – în față pe trotuar, maxim 10 solicitanți cu respectare distanțare 2 mp;

– Cimitir str. Ovidiu Balea – în față pe trotuar, maxim 10 solicitanți cu respectare distanțare 2 mp;

– Cimitir Fabric/ str. Mătăsarilor – în față pe trotuar maxim 8 solicitanți cu respectare distanțare 2 mp;

– Cimitir Ghiroda/str. Cometei – în față pe trotuar maxim 5 solicitanți cu respectare distanțare 2 mp.

Se acordă o singură locație pentru fiecare solicitant care poate fi persoană fizică sau juridică pe o suprafață de 2 mp cu flori, coronițe, aranjamente florale, candele cu respectarea normelor de protecție sanitară.

Solicitanții au obligația de a deține la locul de vânzare  Avizul pentru desfășurarea activității de comerț stradal, eliberat de Compartimentul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public – în original, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menționate în aviz și certificatul verde pentru persoana fizica sau pentru reprezentantul societății care ocupă domeniul public. Încălcarea prevederilor legisației în vigoare atrage sancționarea contravențională a persoanei sau reprezentantului firmei, de către agenții constatatori și retragerea avizului.

Salubrizarea permanenta a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi ducând la retragerea avizului. Cedarea dreptului de folosință a amplasamentului duce la retragerea avizului și sancționarea contravențională a faptei. Activitatea comercială desfășurată  nu trebuie să perturbe circulația pietonală.

Locale

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul cu produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara preia de luni, 20 octombrie 2025, cererile pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie, precum flori, coronițe, aranjamente florale și candele.

Activitatea de vânzare propriu-zisă este permisă în intervalul 31 octombrie – 1 noiembrie 2025, în proximitatea cimitirelor din municipiul Timișoara, în următoarele locații:

Cimitirul Calea Buziașului – pe trotuarul din față;

Cimitirul Stuparilor – pe trotuarul din față;

Cimitirul Calea Lipovei – pe trotuarul din față;

Cimitirul de pe strada Ovidiu Balea – pe trotuarul din față;

Cimitirul Fabric (strada Mătăsarilor) – pe trotuarul din față;

Cimitirul Ghiroda (strada Cometei) – pe trotuarul din față.

Pentru desfășurarea activității de comerț stradal, fiecare solicitant va beneficia de un singur amplasament, cu o suprafață de 2 mp, respectând normele sanitare în vigoare. Cererea se poate depune în perioada 20–24 octombrie 2025, online la https://servicii.primariatm.ro/categorii/afaceri sau fizic, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12.

Documentele necesare sunt: cererea tip (disponibilă la ghișeu) și copie după actul de identitate (pentru persoane fizice) sau, în cazul persoanelor juridice, copie după Certificatul Unic de Înregistrare și certificat constatator de la ONRC care atestă desfășurarea de activități în afara sediului social.

Taxele obligatorii sunt de 92 lei pentru autorizare și 2 lei/mp/zi pentru ocuparea domeniului public (8 lei pentru întreaga perioadă), achitate integral la momentul înregistrării cererii. Taxele nu sunt returnabile, indiferent de numărul efectiv de zile solicitate.

Solicitanții avizați trebuie să dețină la locul de vânzare următoarele documente: avizul eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), precum și un document de identitate care să corespundă cu persoana menționată în aviz.

Nerespectarea prevederilor legale în vigoare va atrage sancțiuni contravenționale aplicate de autoritățile competente și retragerea avizului emis. Totodată, cedarea amplasamentului către alte persoane este strict interzisă și sancționabilă prin retragerea imediată a autorizației.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic pe mai multe străzi din Timișoara, pentru lucrări diverse

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea, sau restricționarea traficului rutier în mai multe zone din oraș, în perioada 20 octombrie 2025 – 27 octombrie 2025, în vederea continuării lucrărilor de mentenanță la infrastructura rutieră sau la branșamentele de gaz.

Astfel, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Salcâmilor, în perioada 20 octombrie 2025 – 19 noiembrie 2025, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaze naturale cu presiune redusă, solicitată de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat pe Splaiul Tudor Vladimirescu, în perioada 22 octombrie 2025 – 26 octombrie 2025, în vederea refacerii carosabilului.

Totodată, în perioada 22 octombrie 2025 – 28 noiembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată pe străzile Baba Novac, Splaiul Sofocle, Maramureș și Posada, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, solicitată de compania Del Gaz.

Mai mult, strada Coriolan Brediceanu va avea traficul rutier închis, în perioada 25 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, în intervalul orar 06:00 – 23:00, în vederea executării lucrarii „Modernizarea Liniei Feroviare Caransebeș-Timișoara- Arad, Lot 3, Timișoara Est – Etapa I”, solicitare transmisă de către Compania Națională CFR S.A.

Totodată, restricțiile de circulație rutieră pe strada Aluniș se vor prelungi până la data de 30 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Progresul și strada Cercului. Deopotrivă, strada Grădinii și parțial, strada Fructelor vor suporta restrictii de circulație rutieră în perioada 27 octombrie 2025 – 5 decembrie 2025. Solicitarea a fost transmisă de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat etapizat pe strada George Ardelean, în perioada 27 octombrie 2025 – 26 noiembrie 2025, în vederea realizării lucrărilor de extindere a rețelei de apă și canalizare menajeră. Solicitarea a fost transmisă de Societatea Aquatim S.A.

Autoritățile le recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

Încep lucrările la legătura rutieră între localitățile Parța și Petroman. Podul Turcului va fi reconstruit

Publicat

pe

Președintele CJ Timiș, Alfred Simonis, a semnat contractul de execuție pentru obiectivul de investiție – pod pe DJ 593B, km 5+000, Parța.

Contractul, în valoare totală de 1.637.938 lei, a fost atribuit societății SC PORR Construct SRL.

Termenul de execuție este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere, iar garanția lucrărilor este de 5 ani de la recepția finală.

Proiectul prevede realizarea unui pod nou, cu patru deschideri, care va traversa Canalul Găvojdia și va asigura continuitatea tronsonului de drum.

„Investim constant în infrastructura rutieră a județului, pe de o parte pentru a conecta mai bine localitățile, dar și pentru a crește siguranța în trafic”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.

În prezent, degradarea podului existent (Podul Turcului) nu permite traversarea în siguranță a acestuia, nici dinspre Parţa către terenurile agricole situate de partea cealaltă a Văii Găvojdia, și nici către Petroman. Chiar și o eventuală intervenţie a ambulanței, pompierilor sau poliţiei este imposibilă, fiind periclitată toată circulaţia rutieră în zonă.

Podul existent nu va fi demolat, podul nou urmând a fi construit în vecinătatea acestuia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite