Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Primăria Timișoara a trimis aproape 2.000 de somații proprietarilor de clădiri degradate

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a emissomații pentru 1.835 de unități locative, expediate, cu confirmare de primire, Pentru situația în care proprietarii nu au confirmat primirea prin poștă a somației, se va proceda la remiterea prin semnătură sau afișarea la domiciliu a documentului.

Ulterior, proprietarilor le revine obligația de a notifica autoritățile cu privire la măsurile întreprinse până la data de 15 noiembrie a anului curent.

Recent, Consiliul Local al Municipiului Timișoara a aprobat ajustări ale Procedurii cadru privind majorarea impozitului pentru clădiri neîngrijite/degradate din  intravilanul municipiului Timișoara. Una dintre modificări prevede noul termen limită de expediere a somațiilor – data de 31 iulie a anului în curs – către proprietarii clădirilor neîngrijite și aflate în diferite stadii de degradare, identificate și evaluate conform setului de criterii prevăzute în procedură.

Toți proprietarii care primesc somațiile au termen până în data de 15 noiembrie 2022 să înceapă efectuarea lucrărilor de întreținere/îngrijire/remediere necesare. În caz contrar, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, impozitul aferent clădirii neîngrijite este majorat la nivelul cotei de majorare care a fost stabilită prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara.

„Este o măsură necesară mai ales în cazul clădirilor de patrimoniu foarte degradate care riscă să dispară din cauza lipsei măsurilor de reabilitare. Noi am făcut și un inventar la nivelul zonei centrale –  situl Cetate și  ansamblul urban Corso – unde avem 193 imobile, dintre care 73 sunt în bună stare sau reabilitate, alte 15 clădiri au autorizație de construire și termen de execuție în curs. 62 dintre clădiri sunt într-o stare proastă și necesită rapid intervenții. Mai ales pentru zona istorică, taxăm lipsa de acțiune, dar venim și cu un instrument de sprijin financiar pentru cei care se pun de acord pentru reabilitarea clădirii istorice în care locuiesc”, declară primarul Dominic Fritz.

Pentru proprietarii care locuiesc în clădiri de patrimoniu și se pun de acord pentru accesarea programului de sprijin financiar, Biroul Reabilitare Clădiri Istorice și Monumente din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara le stă la dispoziție pentru detalii și consultanță de specialitate prealabilă. De la începutul anului și până acum consilierii biroului au avut 78 de întâlniri de consultanță pentru cei interesați de programul de sprijin financiar sau pe diverse teme legate de reabilitarea clădirilor istorice.

Biroul Reabilitare Clădiri Istorice și Monumente din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara se află în Piața Traian, pe strada Ștefan cel Mare nr. 2, date de contact: reabilitare.monumente@primariatm.ro sau la numerele de telefon 0752.224.171 și 0374.555.160, de luni până joi, între orele 9:00 – 16:00.

Locale

Turnul de Apă din Timișoara va deveni centru cultural. Lucrările sunt realizate în proporție de 65 la sută

Publicat

pe

Lucrările de transformare a Turnului de Apă din Iosefin în centru cultural sunt realizate în proporție de 65%.

Investiția Primăriei Municipiului Timișoara se află în prezent în etapa de realizare a finisajelor interioare și exterioare, de montare a structurii metalice din interior și a refacerii învelitoarei acoperișului.

Procesul de restaurare a tâmplăriei exterioare a fost finalizat, iar elementele au fost remontate, respectând aspectul original al clădirii. În prezent, constructorul execută lucrări de consolidare a zidurilor interioare, de refacere a acoperișului, precum și finisaje interioare și exterioare. Totodată, este în curs de montare o structură metalică specială, care va permite vizitatorilor să exploreze fostul rezervor de apă. Acesta va deveni un spațiu cultural care va putea găzdui mici evenimente și expoziții la înălțime.

Proiectul de refuncționalizare a Turnului de Apă Iosefin va oferi comunității un spațiu dedicat evenimentelor culturale, expozițiilor și activităților artistice, punând în valoare patrimoniul istoric al orașului. Unul dintre principalele puncte de atracție va fi un punct de belvedere la 45 de metri înălțime, de unde vizitatorii vor putea admira o panoramă spectaculoasă asupra cartierului istoric Iosefin și a canalului Bega.

După ce, în toamna anului 2023, Primăria Timișoara a reziliat contractul pentru întârzieri majore și o execuție de doar 30%, lucrările au fost atribuite, în urma licitației, firmei  ALEX-DIA CONSTRUCT S.R.L. Contractul în valoare de 9.153.404,86 lei (TVA inclus) are termen de finalizare luna mai 2025.

Foto: Primăria Timișoara

Turnul de apă „Iosefin“ din Timișoara, transformat în centrul cultural

Citeste mai mult

Locale

Termenul de eliberare a cărților de identitate, modificat

Publicat

pe

Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara modifică termenul de eliberare a cărților de identitate ca urmare a unei informări a Direcției Generale de Evidență a Persoanelor (D.G.E.P.) din cadrul M.A.I. cu privire la termenul de producție (tipărire) a cărților de identitate.

Astfel, în urma deciziei Direcției Generale de Evidență a Persoanelor din cadrul M.A.I., termenul de eliberare se modifică după cum urmează:

din 19.02.2025 – 6 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 24.02.2025 – 7 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 27.02.2025 – 8 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 03.03.2025 – 9 zile de la prelucrarea cererii în sistem.

Cărțile de identitate sunt tipărite de către Biroul Județean de Administrare a Bazelor de Date pentru Evidența Persoanelor Timiș – instituție care asigură tipărirea cărților de identitate pentru tot județul Timiș.

Termenele efective de eliberare a cărților de identitate se comunică la data depunerii cererii de către solicitant.

Timișorenii pot solicita eliberarea cărții de identitate în regim de urgență în cazul în care au nevoie și dacă plătesc o taxă de 150 de lei. Termenul este de maximum 2 zile lucrătoare.

Termenele pentru stabilirea reședinței și eliberarea cărții de identitate provizorie rămân neschimbate, respectiv 3 zile de la data depunerii.

Termenul legal pentru eliberarea actelor de identitate este de 30 de zile și poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful SPCLEP, dacă sunt necesare verificări suplimentare, conform art. 15 alin. (5) din OUG nr. 97/2005 și a Dispoziției nr. 3.382.622/2023 a D.G.E.P. – M.A.I.

Direcția municipalității prelucrează lunar, în medie, 3017 cereri pentru emiterea sau schimbarea cărții de identitate, iar din toamna anului trecut a menținut un termen de 2-3 zile lucrătoare pentru eliberarea documentului.

Citeste mai mult

Locale

OPINIA CITITORULUI. Pregătire militară obligatorie

Publicat

pe

Pe adresa de email redactie@timispress.ro am primit următoarea opinie de la un cititor pe care o redăm integral:

„Încă din cele mai vechi timpuri în țara noastră s-a făcut pre-militărie. Aceasta avea ca scop pregătirea tinerilor recruți pentru a le fi mai ușor când vor fi încorporați. În zilele noastre, unii tineri apți din punct de vedere medical ar putea fi cât de cât instruiți pentru a putea să intervină în cazul unor agresiuni asupra țării. Acum când nu se mai face armată cred că este necesar să se facă o pregătire militară obligatorie. Avem ofițeri și subofițeri, generali care au ieșit la pensie după Revoluție. Aceștia ar putea să-i instruiască pe cei doritori în zilele libere, sâmbăta și duminica iar la finalul unui stagiu, tinerii ar putea să primească un livret provizoriu. Ne simțim amenințați de războiul din Ucraina și nu putem decât să ne întrebăm cum vom riposta, ferească Dumnezeu, în cazul în care am fi în locul ucrainienilor“.

Pavel B., Arad

Cititorii care se confruntă cu diverse probleme fie locale, fie naționale, au opinii pe care doresc să le facă publice ne pot scrie pe adresa de email redactie@timispress.ro

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite