Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Primăria Timișoara a trimis aproape 2.000 de somații proprietarilor de clădiri degradate

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a emissomații pentru 1.835 de unități locative, expediate, cu confirmare de primire, Pentru situația în care proprietarii nu au confirmat primirea prin poștă a somației, se va proceda la remiterea prin semnătură sau afișarea la domiciliu a documentului.

Ulterior, proprietarilor le revine obligația de a notifica autoritățile cu privire la măsurile întreprinse până la data de 15 noiembrie a anului curent.

Recent, Consiliul Local al Municipiului Timișoara a aprobat ajustări ale Procedurii cadru privind majorarea impozitului pentru clădiri neîngrijite/degradate din  intravilanul municipiului Timișoara. Una dintre modificări prevede noul termen limită de expediere a somațiilor – data de 31 iulie a anului în curs – către proprietarii clădirilor neîngrijite și aflate în diferite stadii de degradare, identificate și evaluate conform setului de criterii prevăzute în procedură.

Toți proprietarii care primesc somațiile au termen până în data de 15 noiembrie 2022 să înceapă efectuarea lucrărilor de întreținere/îngrijire/remediere necesare. În caz contrar, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, impozitul aferent clădirii neîngrijite este majorat la nivelul cotei de majorare care a fost stabilită prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara.

„Este o măsură necesară mai ales în cazul clădirilor de patrimoniu foarte degradate care riscă să dispară din cauza lipsei măsurilor de reabilitare. Noi am făcut și un inventar la nivelul zonei centrale –  situl Cetate și  ansamblul urban Corso – unde avem 193 imobile, dintre care 73 sunt în bună stare sau reabilitate, alte 15 clădiri au autorizație de construire și termen de execuție în curs. 62 dintre clădiri sunt într-o stare proastă și necesită rapid intervenții. Mai ales pentru zona istorică, taxăm lipsa de acțiune, dar venim și cu un instrument de sprijin financiar pentru cei care se pun de acord pentru reabilitarea clădirii istorice în care locuiesc”, declară primarul Dominic Fritz.

Pentru proprietarii care locuiesc în clădiri de patrimoniu și se pun de acord pentru accesarea programului de sprijin financiar, Biroul Reabilitare Clădiri Istorice și Monumente din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara le stă la dispoziție pentru detalii și consultanță de specialitate prealabilă. De la începutul anului și până acum consilierii biroului au avut 78 de întâlniri de consultanță pentru cei interesați de programul de sprijin financiar sau pe diverse teme legate de reabilitarea clădirilor istorice.

Biroul Reabilitare Clădiri Istorice și Monumente din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara se află în Piața Traian, pe strada Ștefan cel Mare nr. 2, date de contact: reabilitare.monumente@primariatm.ro sau la numerele de telefon 0752.224.171 și 0374.555.160, de luni până joi, între orele 9:00 – 16:00.

Locale

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul cu produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara preia de luni, 20 octombrie 2025, cererile pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie, precum flori, coronițe, aranjamente florale și candele.

Activitatea de vânzare propriu-zisă este permisă în intervalul 31 octombrie – 1 noiembrie 2025, în proximitatea cimitirelor din municipiul Timișoara, în următoarele locații:

Cimitirul Calea Buziașului – pe trotuarul din față;

Cimitirul Stuparilor – pe trotuarul din față;

Cimitirul Calea Lipovei – pe trotuarul din față;

Cimitirul de pe strada Ovidiu Balea – pe trotuarul din față;

Cimitirul Fabric (strada Mătăsarilor) – pe trotuarul din față;

Cimitirul Ghiroda (strada Cometei) – pe trotuarul din față.

Pentru desfășurarea activității de comerț stradal, fiecare solicitant va beneficia de un singur amplasament, cu o suprafață de 2 mp, respectând normele sanitare în vigoare. Cererea se poate depune în perioada 20–24 octombrie 2025, online la https://servicii.primariatm.ro/categorii/afaceri sau fizic, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12.

Documentele necesare sunt: cererea tip (disponibilă la ghișeu) și copie după actul de identitate (pentru persoane fizice) sau, în cazul persoanelor juridice, copie după Certificatul Unic de Înregistrare și certificat constatator de la ONRC care atestă desfășurarea de activități în afara sediului social.

Taxele obligatorii sunt de 92 lei pentru autorizare și 2 lei/mp/zi pentru ocuparea domeniului public (8 lei pentru întreaga perioadă), achitate integral la momentul înregistrării cererii. Taxele nu sunt returnabile, indiferent de numărul efectiv de zile solicitate.

Solicitanții avizați trebuie să dețină la locul de vânzare următoarele documente: avizul eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), precum și un document de identitate care să corespundă cu persoana menționată în aviz.

Nerespectarea prevederilor legale în vigoare va atrage sancțiuni contravenționale aplicate de autoritățile competente și retragerea avizului emis. Totodată, cedarea amplasamentului către alte persoane este strict interzisă și sancționabilă prin retragerea imediată a autorizației.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic pe mai multe străzi din Timișoara, pentru lucrări diverse

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea, sau restricționarea traficului rutier în mai multe zone din oraș, în perioada 20 octombrie 2025 – 27 octombrie 2025, în vederea continuării lucrărilor de mentenanță la infrastructura rutieră sau la branșamentele de gaz.

Astfel, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Salcâmilor, în perioada 20 octombrie 2025 – 19 noiembrie 2025, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaze naturale cu presiune redusă, solicitată de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat pe Splaiul Tudor Vladimirescu, în perioada 22 octombrie 2025 – 26 octombrie 2025, în vederea refacerii carosabilului.

Totodată, în perioada 22 octombrie 2025 – 28 noiembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată pe străzile Baba Novac, Splaiul Sofocle, Maramureș și Posada, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, solicitată de compania Del Gaz.

Mai mult, strada Coriolan Brediceanu va avea traficul rutier închis, în perioada 25 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, în intervalul orar 06:00 – 23:00, în vederea executării lucrarii „Modernizarea Liniei Feroviare Caransebeș-Timișoara- Arad, Lot 3, Timișoara Est – Etapa I”, solicitare transmisă de către Compania Națională CFR S.A.

Totodată, restricțiile de circulație rutieră pe strada Aluniș se vor prelungi până la data de 30 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Progresul și strada Cercului. Deopotrivă, strada Grădinii și parțial, strada Fructelor vor suporta restrictii de circulație rutieră în perioada 27 octombrie 2025 – 5 decembrie 2025. Solicitarea a fost transmisă de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat etapizat pe strada George Ardelean, în perioada 27 octombrie 2025 – 26 noiembrie 2025, în vederea realizării lucrărilor de extindere a rețelei de apă și canalizare menajeră. Solicitarea a fost transmisă de Societatea Aquatim S.A.

Autoritățile le recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

Încep lucrările la legătura rutieră între localitățile Parța și Petroman. Podul Turcului va fi reconstruit

Publicat

pe

Președintele CJ Timiș, Alfred Simonis, a semnat contractul de execuție pentru obiectivul de investiție – pod pe DJ 593B, km 5+000, Parța.

Contractul, în valoare totală de 1.637.938 lei, a fost atribuit societății SC PORR Construct SRL.

Termenul de execuție este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere, iar garanția lucrărilor este de 5 ani de la recepția finală.

Proiectul prevede realizarea unui pod nou, cu patru deschideri, care va traversa Canalul Găvojdia și va asigura continuitatea tronsonului de drum.

„Investim constant în infrastructura rutieră a județului, pe de o parte pentru a conecta mai bine localitățile, dar și pentru a crește siguranța în trafic”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.

În prezent, degradarea podului existent (Podul Turcului) nu permite traversarea în siguranță a acestuia, nici dinspre Parţa către terenurile agricole situate de partea cealaltă a Văii Găvojdia, și nici către Petroman. Chiar și o eventuală intervenţie a ambulanței, pompierilor sau poliţiei este imposibilă, fiind periclitată toată circulaţia rutieră în zonă.

Podul existent nu va fi demolat, podul nou urmând a fi construit în vecinătatea acestuia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite