Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Primăria Timișoara prelia cereri pentru atestarea/autorizarea administratorilor de bloc

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Compartimentul Asociații de Proprietari, anunță preluarea cererilor în vederea atestării persoanelor fizice și a autorizării persoanelor juridice ca administratori de condominii, în baza Legii nr. 196/2018. Atestarea/autorizarea se va face conform Metodologiei privind atestarea administratorilor de condominii din Municipiul Timișoara, aprobată prin HCL nr. 357/01.09.2020.

Atestare persoane fizice:

Pot fi atestate ca administrator de condominii persoanele fizice cu domiciliul/reședința pe raza municipiului Timișoara, care vor depune următoarele documente, în vederea obținerii  certificatului de atestare  ca administrator de condominii:

  1. a)  cerere tip – formular cerere
  2. b)  curriculum vitae;
  3. c) copia documentului de identitate;
  4. d)  certificat de cazier judiciar;
  5. e) certificat de cazier fiscal eliberat de ANAF
  6. f) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că este apt din punct de vedere medical pentru desfășurarea activității de administrator;
  7. g) aviz psihologic;
  8. h) copia certificatului de pregătire profesională pentru funcţia de administrator de condominii, organizat în condiţiile legii de firme autorizate;
  9. i) copie certificat de atestare pentru persoanele fizice atestate anterior Legii 196/2018;
  10. j)  dovada plății taxei de atestare în valoare de 100 lei pentru persoanele fizice aflate la prima atestare, respectiv  a taxei de 50 lei, în cazul administratorilor atestați deja inițial pe Legea 230/2007.

Autorizare persoane juridice:

Pot fi autorizate pentru activităţi de administrare condominiu numai persoanele juridice specializate care îndeplinesc următoarele condiţii:

au ca obiect principal  de activitate domeniul administrării condominiilor

toți angajații acestora, care prestează activitatea de administrare a condominiului, dețin atestatul de administrator.

În vederea autorizării, persoana juridică va depune următoarele acte (original/copii conforme cu originalul):

  1. a) cerere tip – formular cerere
  2. b) actul constitutiv al persoanei juridice
  3. c) certificat de înregistrare fiscală
  4. d) certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului în a cărei rază teritorială persoana juridică îşi are sediul, din care să reiasă că obiectul de activitate principal este administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract, conform listei codurilor CAEN în vigoare – în original;
  5. e) certificat de atestare fiscală, eliberat de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara,  privind îndeplinirea obligatiilor exigibile către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat si bugetul local, valabile la data depunerii cererii -în original;
  6. f) certificat de cazier fiscal eliberat de ANAF, valabil la data depunerii cererii -în original;
  7. g) certificat de cazier judiciar, în original;
  8. h) contractele individuale de muncă încheiate în condiţiile legii între persoana juridică şi persoanele fizice atestate pentru administrarea de condominii, sau alte forme de angajare
  9. i) copia atestatelor persoanelor fizice angajate conform lit.i);
  10. j) dovada plății taxei de autorizare în valoare de 100 lei.

Dosarele se depun în perioada 26.10.2020 – 27.11.2020, fie la sediul Primariei Municipiului Timișoara, Bd.C.D.Loga nr.1,  Camera 12 – ghiseele 8,9,10,14 (luni, miercuri, joi, vineri: orar 8:30-14, si marti: orar 8:30-17.30),  fie prin poștă sau online pe platforma guvernamentală https://edirect.e-guvernare.ro

Taxele de atestare pot fi achitate la casieria din incinta Camerei 12 din sediul primăriei, la ghișeele Direcției Fiscale de lângă sediul primăriei (Bd.Mihai Eminescu nr.2), sau prin ordin de plată în contul RO90TREZ62121360206XXXXX, BENEFICIAR Municipiul Timișoara, cu specificația “atestare persoană fizică” sau ”autorizare persoană juridică”.

După analizarea dosarului complet cuprinzând documentele solicitate, Compartimentul Asociaţii de Proprietari va întocmi şi va publica pe site–ul Primăriei Municipiului Timișoara lista cu persoanele fizice și juridice considerate admise și lista cu persoanele fizice/juridice ale căror dosare au fost respinse. Persoanele fizice/juridice ale căror dosare au fost respinse pot depune contestaţii în termen de 24 de ore de la afişarea listelor. Soluţionarea acestor contestaţii se va face de către Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Atestatul/autorizarea pentru desfășurarea activității de administrator condominii va fi emis persoanelor fizice/juridice,în urma unei hotărâri a Consiliului Local Timişoara, la propunerea Comisiei de atestare a persoanelor fizice/autorizare a persoanelor juridice.

Certificatul de atestare/autorizare pentru funcția de administrator condominii va menţiona datele de identitate ale titularului (nume, prenume si codul numeric personal), autoritatea emitentă. Certificatul de atestare este valabil 4 ani, de la data emiterii și este valabil pe întreg teritoriul României.

Administratorii în funcție, neastestați în baza Legii 196/2018 au obligația de a solicita atestarea. Menținerea în funcție a unui administrator neastestat sau angajarea de către președintele asociației de proprietari a unui administrator neatestat atrage după sine aplicarea sancțiunii contravenționale prevăzute de Legea nr. 196/2018.

Locale

Colosseum Timișoara Ballroom anunță o seară spectaculoasă de Revelion 2025

Publicat

pe

Timișoara, România – Colosseum Timișoara Ballroom se pregătește să întâmpine Anul Nou cu un eveniment de neuitat pe 31 decembrie 2024.

Invitații vor avea ocazia să se bucure de o seară magică, alături de cunoscuta interpretă Rodica Canțîr și energicul DJ Sorin.

Evenimentul va începe la ora 19:30, cu primirea invitaților, urmată de un aperitiv festiv la 21:00.

Concertul live cu Rodica Canțîr va începe la 21:30, iar atmosfera va fi întreținută de DJ Sorin de la 22:30 până la miezul nopții, când va avea loc un toast de Anul Nou, însoțit de un impresionant foc de artificii.

Meniul va include o varietate de delicii, de la platouri cu aperitive, sărmăluțe bănățene, până la friptură delicioasă și un tort festiv.

De asemenea, invitații se vor putea delecta cu băuturi nelimitate pe parcursul serii.

Locurile sunt limitate, iar organizatorii recomandă rezervările cât mai curând posibil. Pentru detalii și bilete, cei interesați pot suna la 0742.274.120.

Colosseum Timișoara Ballroom promite o seară plină de surprize, muzică bună și distracție garantată.

Nu ratați cel mai spectaculos eveniment al anului!

Pentru detalii și meniul complet accesați link-ul de mai jos:

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1106257258173940&id=100063690294292&rdid=SSjKO3nOTPAdqeRE

Citeste mai mult

Locale

Horia Brenciu va cânta la deschiderea Târgului de Crăciun de la Timișoara

Publicat

pe

Târgul de Crăciun din Timișoara șe va deschide în 30 noiembrie și va fi organizat în trei piețe din centrul orașului: Piața Victoriei, Piața Libertății și Piața Sfântul Gheorghe.
Târgul va fi organizat în perioada 30 noiembrie 2024 – 5 ianuarie 2025.

La evenimentul de deschidere a târgului, de la ora 18.00, va cânta Horia Brenciu &HB Orchestra dar și Sancro Machado.

Odată cu deschiderea târgului, se vor aprinde în oraș și luminițele festive.

Peste 90 de căsuțe vor putea fi vizitate în centrul orașului, unde se pot găsi de la preparate tradiționale făcute în casă (brânzeturi, mezeluri, plăcinte, clătite sau alte mâncăruri) până la cadouri, decorațiuni, haine sau diverse obiecte lucrate manual.

Casa de Cultură a Municipiului Timișoara a anunțat că în fiecare seară, pe parcursul târgului, va avea loc un program artistic.

Foto: Facebook/Târgul de Crăciun Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Poliția Piețelor, în acțiune. 20 de comercianți, amendați

Publicat

pe

Politiștii locali din cadrul Compartimentului Poliția Piețelor  au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune în piețele agro-alimentare Piața de Gros și Volantă din zona Stadionului Dan Păltinișanu, cu scopul verificării documentelor care atestă calitatea de producător, dar și pentru a stabili dacă este efectuată verificarea metrologică a mijloacelor de cântărire, dacă sunt afișate documentele, dacă sunt completate carnetele de comercializare, dacă sunt efectuate analizele fito-sanitare prevăzute de legislația în vigoare, dacă este respectată sectorizarea în piețe, dacă sunt afișate etichetele  tipizate marcate corespunzător, dacă se menține curățenia în perimetrul locurilor de vânzare.

În cadrul acțiunii au fost verificați un număr de 53 de comercianți, fiind aplicate și 20 de sancțiuni în valoare de 21.600 lei, conform HCL 271/2023 și Legii 145/2014, pentru neafișarea documentelor de identificare, necompletarea zilnică a carnetelor, lipsa etichetelor de produs, lipsa verificării cântarelor, lipsa analizelor fito-sanitare, dar și pentru nerespectarea sectorizării în piață, fiind comercializate, în locurile destinate legumelor și fructelor, produse preambalate, precum mâncare de animale, sucuri, conserve, pământ de grădină, cărbuni etc.

Acțiunile continuă și în perioada următoare.

foto: Poliția Locală Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite