Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Primăria Timișoara prelia cereri pentru atestarea/autorizarea administratorilor de bloc

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Compartimentul Asociații de Proprietari, anunță preluarea cererilor în vederea atestării persoanelor fizice și a autorizării persoanelor juridice ca administratori de condominii, în baza Legii nr. 196/2018. Atestarea/autorizarea se va face conform Metodologiei privind atestarea administratorilor de condominii din Municipiul Timișoara, aprobată prin HCL nr. 357/01.09.2020.

Atestare persoane fizice:

Pot fi atestate ca administrator de condominii persoanele fizice cu domiciliul/reședința pe raza municipiului Timișoara, care vor depune următoarele documente, în vederea obținerii  certificatului de atestare  ca administrator de condominii:

  1. a)  cerere tip – formular cerere
  2. b)  curriculum vitae;
  3. c) copia documentului de identitate;
  4. d)  certificat de cazier judiciar;
  5. e) certificat de cazier fiscal eliberat de ANAF
  6. f) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că este apt din punct de vedere medical pentru desfășurarea activității de administrator;
  7. g) aviz psihologic;
  8. h) copia certificatului de pregătire profesională pentru funcţia de administrator de condominii, organizat în condiţiile legii de firme autorizate;
  9. i) copie certificat de atestare pentru persoanele fizice atestate anterior Legii 196/2018;
  10. j)  dovada plății taxei de atestare în valoare de 100 lei pentru persoanele fizice aflate la prima atestare, respectiv  a taxei de 50 lei, în cazul administratorilor atestați deja inițial pe Legea 230/2007.

Autorizare persoane juridice:

Pot fi autorizate pentru activităţi de administrare condominiu numai persoanele juridice specializate care îndeplinesc următoarele condiţii:

au ca obiect principal  de activitate domeniul administrării condominiilor

toți angajații acestora, care prestează activitatea de administrare a condominiului, dețin atestatul de administrator.

În vederea autorizării, persoana juridică va depune următoarele acte (original/copii conforme cu originalul):

  1. a) cerere tip – formular cerere
  2. b) actul constitutiv al persoanei juridice
  3. c) certificat de înregistrare fiscală
  4. d) certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului în a cărei rază teritorială persoana juridică îşi are sediul, din care să reiasă că obiectul de activitate principal este administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract, conform listei codurilor CAEN în vigoare – în original;
  5. e) certificat de atestare fiscală, eliberat de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara,  privind îndeplinirea obligatiilor exigibile către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat si bugetul local, valabile la data depunerii cererii -în original;
  6. f) certificat de cazier fiscal eliberat de ANAF, valabil la data depunerii cererii -în original;
  7. g) certificat de cazier judiciar, în original;
  8. h) contractele individuale de muncă încheiate în condiţiile legii între persoana juridică şi persoanele fizice atestate pentru administrarea de condominii, sau alte forme de angajare
  9. i) copia atestatelor persoanelor fizice angajate conform lit.i);
  10. j) dovada plății taxei de autorizare în valoare de 100 lei.

Dosarele se depun în perioada 26.10.2020 – 27.11.2020, fie la sediul Primariei Municipiului Timișoara, Bd.C.D.Loga nr.1,  Camera 12 – ghiseele 8,9,10,14 (luni, miercuri, joi, vineri: orar 8:30-14, si marti: orar 8:30-17.30),  fie prin poștă sau online pe platforma guvernamentală https://edirect.e-guvernare.ro

Taxele de atestare pot fi achitate la casieria din incinta Camerei 12 din sediul primăriei, la ghișeele Direcției Fiscale de lângă sediul primăriei (Bd.Mihai Eminescu nr.2), sau prin ordin de plată în contul RO90TREZ62121360206XXXXX, BENEFICIAR Municipiul Timișoara, cu specificația “atestare persoană fizică” sau ”autorizare persoană juridică”.

După analizarea dosarului complet cuprinzând documentele solicitate, Compartimentul Asociaţii de Proprietari va întocmi şi va publica pe site–ul Primăriei Municipiului Timișoara lista cu persoanele fizice și juridice considerate admise și lista cu persoanele fizice/juridice ale căror dosare au fost respinse. Persoanele fizice/juridice ale căror dosare au fost respinse pot depune contestaţii în termen de 24 de ore de la afişarea listelor. Soluţionarea acestor contestaţii se va face de către Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Atestatul/autorizarea pentru desfășurarea activității de administrator condominii va fi emis persoanelor fizice/juridice,în urma unei hotărâri a Consiliului Local Timişoara, la propunerea Comisiei de atestare a persoanelor fizice/autorizare a persoanelor juridice.

Certificatul de atestare/autorizare pentru funcția de administrator condominii va menţiona datele de identitate ale titularului (nume, prenume si codul numeric personal), autoritatea emitentă. Certificatul de atestare este valabil 4 ani, de la data emiterii și este valabil pe întreg teritoriul României.

Administratorii în funcție, neastestați în baza Legii 196/2018 au obligația de a solicita atestarea. Menținerea în funcție a unui administrator neastestat sau angajarea de către președintele asociației de proprietari a unui administrator neatestat atrage după sine aplicarea sancțiunii contravenționale prevăzute de Legea nr. 196/2018.

Locale

PROIECT PILOT. Spații verzi amenajate cu plante rezistente la secetă, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara regândește zonele verzi de pe aliniamentele Bulevardului Liviu Rebreanu, pentru a le adapta la perioadele tot mai lungi de secetă. În locul gazonului, care necesită cantități mari de apă și întreținere frecventă, echipele municipalității au început plantarea de arbuști și plante perene, cu rezistență la temperaturi ridicate și cu întreținere mai redusă.

Proiectul pilot, implementat pe unul dintre cele mai circulate bulevarde, vizează o suprafață de 8.000 de mp și reprezintă prima etapă a campaniei de înverzire.

„În această vară, în timpul lucrărilor de reparații pe Rebreanu, mulți din cei care locuiesc aici ne-au spus că e nevoie de mai mult verde pe bulevard. Începem cu o intervenție pilot și vom testa soluții de plantare rezistentă la secetă. Urmează și plantarea de arbori, pentru mai multă umbră. Ne dorim ca spațiul public să fie nu doar funcțional, ci și prietenos cu oamenii și cu natura” spune primarul Dominic Fritz.

Intervenția a început pe tronsonul dintre Bulevardul Sudului și sensul giratoriu AEM. În total, Primăria Timișoara plantează aproximativ 16.000 de exemplare din 20 de specii de plante perene și arbuști. În cadrul operațiunii, echipele municipalității au extras pământul în surplus, iar după plantarea efectivă vor așterne turba vegetală și tocătura pentru protejarea solului și retenția umidității. În următoarea fază, municipalitatea va demara și plantarea de arbori pe bulevard.

Amenajarea aduce un plus de culoare bulevardului, menține mai bine umiditatea în sol, este mai rezistentă la temperaturi ridicate și necesită mai puțină întreținere. În perioadele de înflorire, speciile plantate de Primărie vor sprijini polenizatorii, precum albinele, contribuind la biodiversitatea urbană și la un mediu mai natural și mai rezilient.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Primele zboruri de la Timișoara spre Istambul și Dubai, de pe Aeroportul Internațional „Traian Vuia“

Publicat

pe

Aeroportul Internațional Timișoara „Traian Vuia“ a marchat momente istorice: primele zboruri spre Istambul și Dubai operate de compania aeriană Animawings.

La primul zbor spre Istanbul au fost îmbarcați 119 pasageri.

Această nouă conexiune va facilita accesul spre unul dintre cele mai vibrante orașe ale lumii și va deschide noi oportunități pentru călătorii din Timișoara.

Pasagerii vor putea de astăzi să descopere frumusețea culturii turcești, gastronomia delicioasă și istoria bogată a Istanbulului.

„Salutăm cu entuziasm prezența AnimaWings la Timișoara. În ultimii ani am muncit constant să consolidăm poziția Timișoarei ca nod aerian important pentru regiune, printr-o mai mare conectivitate. Această inițiativă se înscrie în axa strategică de dezvoltare a aeroportului, care are ca obiectiv principal extinderea rețelei de rute și atragerea de noi operatori aerieni. Bun venit, AnimaWings – vă dorim zboruri line și un parteneriat de succes pe termen lung cu Timișoara!”, a fost mesajul transmis de directorul general al Aeroportului Internațional Timișoara Traian Vuia, Lucian Taropa.

De asemenea, primul zbor de linie pe ruta Timișoara – Dubai, operat de compania aeriană Animawings, a decolat marți.

Foto: Aeroportul Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Infracțiuni în tramvaie, la Timișoara. Vatman pălmuit, călătorii fără bilet, ambalaje aruncate

Publicat

pe

Anul acesta au fost aplicate un număr de 1507 sancțiuni în valoare de 259.767 lei, principalele probleme constatate fiind oprirea, staționarea și blocarea mijloacelor de transport de către conducătorii auto prevăzute de OUG 195/2002, fumatul în stațiile mijloacelor de transport prevăzută în Legea 349/2002, aruncarea de ambalaje, chiștoace și alte resturi conform HCL 117/2024, călătoria fără bilet sau abonament conform Legii 92/2007 și consumul de alcool, refuzul de legitimare, conform Legii 61/1991.

Tot în acest interval, 135 de cerșetori și persoane fără adăpost au fost predați catre echipajul care i-a transportat la centrul social de pe Str Telegrafului. Pe lângă constatările polițiștilor locali, sunt numeroase și solicitările venite din partea angajaților STPT care cer sprijinul pentru a fi ajutați de către echipajele Poliției Locale, nu mai puțin de 147 situații fiind soluționate ca urmare a apelării de către vatmani, controlori, conducători de autobuze și troleibuze sau de către dispeceri. Printre probleme semnalate au fost cazuri în care celor care conduc mijloacele de transport le-au fost adresate expresii jignitoare, unele persoane au refuzat să se legitimeze sau circulația era blocată de autovehicule parcate în stații ori prea aproape de căile de rulare.

Există și situații în care aceștia pot fi victime ale unor agresiuni din partea călătorilor, un astfel de caz fiind semnalat zilele trecute, când polițiștii locali au identificat un bărbat în vârstă de 57 de ani, cu domiciliul în județul Hunedoara, care a pălmuit un vatman al tramvaiului 6 în stația Piața Bălcescu, în zona Str. Gheorghe Doja, bărbatul fiind predat ulterior pentru cercetări către polițiștii Secției 2.

Acțiunile și intervențiile polițiștilor locali vor continua și în perioada următoare.

Polițiștii locali din cadrul Compartimentului Siguranța Transportului Urban acționează zilnic prin patrulări în mijloacele de transport și în stații, dar și în colaborare cu lucrătorii Societății de Transport Public Timișoara, pentru luarea măsurilor legale în cazurile de încălcare a actelor normative care prevăd sancțiuni pentru nereguli săvârșite în aceste zone.

Foto: Poliția Locală

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite