Ne găsiți și pe:

Locale

Se construiesc case de tip familial la Găvojdia. Investiția, din fonduri europene

Publicat

pe

Consiliul Județean va construi două case de tip familial în localitatea timișeană Găvojdia. În plus, în localitate va fi înființat și un centru de zi pentru dezvoltarea deprinderilor de viață independentă.

Președintele CJ Timiș, Călin Dobra, a semnat contractul de proiectare și execuție cu firma contractată, prin licitație publică, să execute lucrarea. Banii necesari, 2.5 milioane lei, provin din fonduri europene, cu asigurarea cofinanțării de către Consiliul Județean. 120.000 sunt destinați proiectării, iar execuția lucrării se ridică la peste 2.3 milioane lei. Investiția este necesară pentru mutarea copiilor din centrele de plasament și din centrele de recuperare, cu scopul facilitării integrării lor în societate.

Se vor construi două case de tip familial, cu o capacitate de 32 beneficiari, câte 16 pentru fiecare casă. Acestea vor fi identice și vor fi amplasate izolat una față de cealaltă. Interiorul caselor este gândit încât să deservească copii de vârste diferite.

Centrul de zi va deservi cei 32 de ocupanți ai caselor și alți 10 membri ai comunității, fiind amenajat într-o clădire existentă. Acesta va fi dotat, printre altele, cu trei cabinete ale personalului de specialitate (asistent social, psiholog, psihopedagog etc.). În momentul în care copiii vor fi mutați în casele de tip familial, Centrul de Plasament Gavojdia va fi închis.

Centre de recuperare la Lugoj și Periam

Investiția de la Găvojdia nu este singulară. Consiliul Județean va construi case de tip familial, locuințe protejate, centre de recuperare pentru copiii cu dizabilități și la Lugoj și Periam, toate acestea pe fonduri europene. Valoarea totală a investițiilor ajunge la 20 milioane lei, din care 12 milioane finanțare nerambursabilă, diferența fiind asigurată din bugetul Consiliului Județean Timiș.

Acei copii ne au doar pe noi, nu concep să le întoarcem spatele și să le refuzăm șansa la o viață normală. Închiderea centrelor de plasament și introducerea lor în case de tip familial le va spoi considerabil șansele de dezvoltare personală, de integrare în societate. Mediul în care ei cresc este determinant pentru modul în care vor funcționa în mijlocul comunității la vârstă adultă. Mă bucur să văd că intrăm în linie dreaptă cu aceste investiții atât de importante”, spune președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra.

Suprafața totală construită desfășurată a obiectivului de investiții este de peste 1400 mp, fiecare casă de tip familial având o suprafață totală de 577 mp. Toate spațiile proiectate vor fi accesibilizate pentru persoanele cu dizabilități.

Durata de proiectare este de 3 luni, iar execuția lucrării este programată să dureze cel mult 18 luni.

Locale

Continuă acțiunea de tăiere a cablurilor ilegale, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara aduce la cunoștința cetățenilor că acțiunea de tăiere și eliminare a cablurilor ilegal amplasate aerian, continuă și vizează, începând cu seara de luni, Calea Sever Bocu din oraș.

Acțiunea primăriei de dezafectare a cablurilor aeriene include dezafectarea colierelor, panourilor publicitare și a fibrei optice și este realizată cu sprijinul STPT.

De la începutul anului s-a intervenit pe Calea Circumvalațiunii (Str. Gheorghe Lazăr – Pasajul Jiul, pe ambele sensuri) și pe Calea Aradului (Piața Consiliul Europei – Str. Grigore Popa, pe un sens și Piața Consiliul Europei – Str. Academician Remus Răduleț, pe sens opus).

Citeste mai mult

Locale

Programări online pentru obținerea actelor de identitate, la Timișoara

Publicat

pe

Obținerea actelor de identitate pentru timișoreni este mai simplă prin utilizarea programării online. Accesând pagina dedicată, https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/, se pot fixa ora și data programării, urmând câșiva pași simpli.

După utilizarea butonului PROGRAMARE ONLINE, este necesar să se introducă numărul de telefon mobil. În cel mult 30 de secunde se primește un sms cu codul de acces de la numărul 1728.

După introducerea codului primit, se completează numele și prenumele solicitantului, apoi se accesează butonul “Creează programare”, urmat de un nou mesaj cu data programării, care se păstrează până la depunerea cererii. De asemenea, se poate efectua și plata taxelor online, ceea ce va reduce timpul petrecut la ghișeu. Respectând ora programării, se evită aglomerarea și crește confortul cetățenilor, prin diminuarea timpilor de așteptare. Pentru ridicarea documentelor nu se fac programări.

Reamintim că  cetățenii au obligația de a solicita eliberarea actului de identitate în următoarele situații:

  • În termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani;
  • În cazul expirării termenului de valabilitate al actului de identitate cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile;

–     În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile enumerate mai jos:

  • dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data sau locul naşterii;
  • în cazul schimbării domiciliului;
  • în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor

sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor (cheltuielile pentru producerea şi eliberarea actelor de identitate se suportă de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale);

  • în cazul atribuirii unui nou CNP;
  • în cazul deteriorării actului de identitate;
  • în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
  • când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
  • în cazul schimbării sexului;
  • în cazul anulării;

pentru preschimbarea, la cerere, a actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile

În situaţia în care persoana se află în străinătate, un nou act de identitate se poate obţine, fără a mai veni în ţară, prin împuternicit, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României din statul respectiv.

În vederea evitării unor situaţii neplăcute, se recomandă verificarea datei la care expiră actul de identitate (ziua de naştere), solicitarea eliberării unei noi cărţi de identitate fiind obligatorie. Nerespectarea dispoziţiilor legale constituie contravenţie şi se sancţionează după caz, cu amenzi cuprinse între 40 lei – 80 lei.

Termenul de valabilitate al cărţii de identitate este:
 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani;

 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani;

 după împlinirea vârstei de 25 de ani.

Până la data generalizării emiterii cărţii electronice de identitate la nivelul tuturor judeţelor din România, cărţile de identitate (formatul vechi)  emise după împlinirea vârstei de 25 de ani vor avea înscris ca termen de valabilitate data de 3 august 2031.

Eliberarea actului de identitate se face la solicitarea titularului datelor de stare civilă, şi nu din oficiu de către autorităţile române abilitate.

Informații suplimentare despre actele necesare, taxe și procedurile de eliberare a documentelor de identitate se regăsesc la adresa: https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/.

Citeste mai mult

Locale

Parcarea din spatele magazinului Bega revine în domeniul public al municipiului Timișoara

Publicat

pe

Începând de joi dimineață, parcarea din spatele magazinului Bega a revenit în domeniul public al municipiului, după ce Primăria Municipiului Timișoara a câștigat definitiv, la Înalta Curte de Casație și Justiție, procesul pentru acest teren.

În primă fază, parcarea va putea fi folosită în sistem TimPark, aflându-se în zona verde, ulterior urmând ca pe acest teren să construim o parcare multietajată de câteva sute de locuri.

„De astăzi, terenul din spatele magazinului Bega este și de facto în proprietatea orașului. Am apărat interesele timișorenilor până la Înalta Curte de Casație și, în decembrie, am câștigat definitiv procesul. Acum putem demara proiectul pentru a construi aici o parcare multinivel de câteva sute de locuri, pentru a rezolva o parte din problemele pe care le au șoferii care vin în zona centrală a orașului”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În dimineața zilei de joi, barierele fostei parcări private au fost ridicate, iar angajații TimPark au montat semnele care indică faptul că această parcare face parte din zona verde a municipiului.

Vă reamintim că Primăria Municipiului Timișoara are o strategie complexă de construcție de parcări multietajate, în zonele în care există o lipsă acută de locuri de parcare, cel mai avansat proiect fiind cel al construcției parcării multinivel de 250 de locuri din zona Spitalului de Copii.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite