Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Se deschide traficul pe varianta de ocolire Timișoara Sud

Publicat

pe

Marți, 10 septembrie 2024, după ora 16.00, se va deschide traficul pe varianta de ocolire Timișoara Sud, informează Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.

Tronsonul se desfășoară pe raza municipiului Timișoara și a localităților Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă și Ghiroda și completează varianta existentă de ocolire a Timișoarei, pornind din nodul rutier de pe DN 6 (Ghiroda). Pe lângă beneficiile locale, centura Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe autostrada A1 Nădlac – Sibiu.

Centura municipiului va avea indicativul VTM – Varianta Timișoara, indicativ care se va aplica și centurii existente și care se va extinde și la varianta de ocolire Timișoara Vest, aflată în procedură pentru desemnarea constructorului. VTM este drum național și este nevoie de achitarea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România (rovinietă).

Reamintim că licitația și derularea contractului pentru lucrările care au rămas de executat au fost gestionate local, la C.N.A.I.R. S.A. – Direcția Regională de Poduri Timișoara Timișoara, contractul cu constructorul fiind semnat în iunie 2023.

„Ne bucurăm că am reușit, la DRDP Timișoara, să ducem la final acest proiect de infrastructură atât de așteptat de întreaga comunitate timișeană și nu numai. Regiunea de vest beneficiază de lucrări mari de infrastructură rutieră – tronsonul cu tuneluri al autostrăzii A1, Margina – Holdea, noul drum de legătură între DN 69 Timișoara – Arad și autostrada A1, varianta de ocolire Arad Est, toate trei în lucru acum, varianta de ocolire Timișoara Vest și autostrada A9 Timișoara – Moravița, care au făcut pașii procedurali spre realizare. Aceste investiții contribuie semnificativ la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor prin reducerea aglomerației, a timpului petrecut în trafic și impulsionează dezvoltarea economică a regiunii”, a precizat Nicoleta Pordea, director regional DRDP Timișoara.

Date tehnice:

  •      Denumire contract: Varianta de Ocolire Timişoara Sud (DJ 591 – DN 59 – DN 6  km 0+000 – km 25+690) – rest de executat
  •      Constructor: Asocierea SA & PE Construct SRL & SPEDITION UMB SRL & TEHNOSTRADE SRL
  •      Supervizor: Asocierea VENTRA PROJECT MANAGEMENT S.R.L. – UTIBER Kozuti Beruhazo Kft
  • Lungime: 25,690 km
  •      Valoare: 383.844.478,02 lei + TVA
  •      Finanţare: Contribuția Uniunii Europene din Programul Transport 2021-2027 – Programe FEDR.

 INTERSECȚII (5)

–  km 0+290 – intersecție tip giratorie între Varianta de Ocolire Timișoara Sud (VOTS), strada Paul Morand și un acces la unitățile economice a zonei industriale;

–  km 14+608 – intersecție tip giratorie între VOTS și DJ 595D (fost DC 152) (B-dul. Sudului legătură cu Urseni);

– km 16+510 – intersecție tip cruce între VOTS și DC 152 (fost DC 98 Timișoara – Urseni în zona Rudicica);

–  km 19+280 – intersecție tip giratorie între VOTS și drum de legătură dintre Calea Moșniței și  DC 149;

–  km 23+004 – intersecție tip giratorie între VOTS și DC 149 (Str. Victoria din Ghiroda – Moșnița Veche).

NODURI RUTIERE (4)

–  km 5+366 – nod rutier care prevede un pasaj VOTS peste DN 59 și DJ 593 și un sens giratoriu la nivel pentru DN 59 (Timișoara – Moravița) și DJ 591 (Timișoara – Peciu Nou);

–  km 11+576 – nod rutier Str. Trandafirilor – Giroc și bretele de  acces;

–  km 18+117 – nod rutier care prevede un pasaj VOTS peste DJ 592 și un sens giratoriu la nivel pentru DJ 592 (Timișoara – Moșnița Nouă);

– km 25+690 – nodul rutier existent – DN 6 (Timișoara – Lugoj).

 PARCĂRI (2)

– km 10+670 – parcare de scurtă durată partea stângă, 30 de locuri;

–  km 19+870 – parcare de scurtă durată partea dreaptă, 30 de locuri.

 STRUCTURI (12):

– km 0+608 – Pasaj peste DJ 591 Timișoara – Sânmihaiu Român;

– km 1+528 – Pasaj peste CF 132;

–  km 3+509 – Pasaj peste conductă și drum tehnologic;

–  km 5+366 – Pasaj peste DN 59;

–  km 7+156 – Pasaj peste CF 124;

–  km 8+567 – Pasaj peste VOTS, pe drumul existent spre poligonul din Chișoda;

–  km 11+576 – Pasaj peste str. Trandafirilor, Giroc;

–  km 15+072 – Pasaj peste CF 125;

–  km 18+117 – Pasaj peste DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă;

–  km 18+926 – Pod peste canal de irigații;

–  km 24+725 – Pod peste Canalul Bega (Ghiroda).

 

Locale

Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, la Peciu Nou

Publicat

pe

Începând de miercuri, 15 ianuarie 2025, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou își va începe efectiv activitatea.

Astfel, cetățenii care au domiciliul pe raza de competență a comunei Peciu Nou (Peciu Nou, Diniaș și Sânmartinu Sârbesc) se vor adresa Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou începând cu data mai sus menționată.

Serviciul Evidența Persoanei Timișoara deservește în continuare următoarele comune arondate:

1. Com. Becicherecu Mic

2. Com. Bogda

3. Com. Bucovăț

4. Com. Cenei

5. Com. Fibiș

6. Com. Ghiroda

7. Com. Giarmata

8. Com. Giulvăz

9. Com. Mașloc

10. Com. Orțișoara

11. Com. Parța

12. Com. Pișchia

13. Com. Remetea Mare

14. Com. Sânandrei

15. Com. Sânmihaiu Român

16. Com. Șag

Citeste mai mult

Locale

Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara. Cum puteți să vă exprimați părerea

Publicat

pe

„Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara”, realizat de Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu Universitatea de Vest din Timișoara este încă disponibil pentru completare on-line. Sondajul sociologic reflectă calitatea vieții în Timișoara și acoperă toate ariile vieții în oraș iar completarea lui nu durează mai mult de 10 minute.

Ancheta sociologică este concepută de Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara și măsoară gradul de mulțumire față de întreținerea clădirilor istorice, a pistelor de biciclete, starea drumurilor, a iluminatului public sau transportului în comun.

Cel mai recent raport, referitor la datele Barometrului Calității Vieții în Timișoara 2023, a arătat că aproape 70% dintre timișoreni cred că Timișoara se îndreaptă într-o direcție bună, în creștere față de anul 2022 (65,7%) și cea mai ridicată din 2016, când a fost realizat primul raport. Barometrul Calității Vieții are ca scop furnizarea de date empirice relevante pentru administrația publică locală și toți ceilalți actori instituționali implicați în viața orașului privind situația și dinamica socială din comunitatea locală, în scopul orientării politicilor publice și proiectelor strategice locale, în context regional și național.

Barometrul este realizat conform normelor metodologice din domeniu și asigură anonimizarea datelor persoanelor care oferă răspunsuri. Instrumentul de cercetare utilizat în cadrul „Barometrului Calitatea Vieții în Timișoara” este dezvoltat de un grup de cercetători în sociologie, psihologie, științe economice, geografie socială și științe ale comunicării de la Universitatea de Vest din Timișoara.

Sondajul se poate completa până în data 20 ianuarie 2025, la adresa online: https://e-uvt.questionpro.com/a/TakeSurvey.

Citeste mai mult

Locale

NEMULȚUMIRE. Primăria Timișoara trece serviciile de salubrizare la Societatea Drumuri Municipale

Publicat

pe

Municipalitatea intenționează să preia în regie proprie serviciile de salubrizare stradală. În ultima perioadă calitatea serviciilor de curățenie stradală a fost nesatisfăcătoare, reclamații privind coșuri de gunoi adesea pline, praf pe străzi și trotuare murdare fiind înregistrate în platforma dedicată și la managerii de cartier.

“Chiar dacă în ultimii ani am văzut o îmbunătățirea a curățeniei din Timișoara, recunosc că sunt nemulțumit de cât de curat este orașul. Am decis să propun Consiliului Local să preluăm serviciul de salubrizare înapoi la municipalitate tocmai pentru a avea un mai mare control asupra modului în care se face curățenie în oraș. Pentru banii pe care îi plătim anual din bugetul local, din taxele și impozitele timișorenilor, Timișoara trebuie să arate mai bine”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Ca urmare a feedback-ului negativ al timișorenilor la adresa actualului operator și a unei evaluări detaliate a serviciilor prestate de acesta, Primăria Timișoara a luat constant măsuri, respectiv nu a recepționat toată suprafața planificată pentru curățenie. În aceste condiții, municipalitatea inițiază primul pas pentru asigurarea serviciilor de salubrizare prin intermediul Societății Drumuri Municipale (SDM). Două proiecte de hotărâre vor fi supuse votului în următoarea ședință a Consiliului Local: unul privind studiul de oportunitate și unul privind mandatarea AGA SDM pentru a iniția demersuri pentru noile servicii.

Odată aprobate proiectele de hotărâre, municipalitatea poate parcurge următoarele etape, astfel încât schimbarea operatorului să nu afecteze continuitatea serviciilor după mijlocul lunii martie, când expiră contractul cu societatea Brantner Servicii Ecologice. Ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție publică a municipalității pentru servicii de salubrizare, inclusiv de către Brantner, au fost inadmisibile.

Timișoara nu este singurul municipiu care a decis preluarea serviciilor de salubrizare în regie proprie: recent, Primăria Reșița a anunțat același demers începând cu luna martie a acestui an.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite