Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Se deschide traficul pe varianta de ocolire Timișoara Sud

Publicat

pe

Marți, 10 septembrie 2024, după ora 16.00, se va deschide traficul pe varianta de ocolire Timișoara Sud, informează Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.

Tronsonul se desfășoară pe raza municipiului Timișoara și a localităților Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă și Ghiroda și completează varianta existentă de ocolire a Timișoarei, pornind din nodul rutier de pe DN 6 (Ghiroda). Pe lângă beneficiile locale, centura Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe autostrada A1 Nădlac – Sibiu.

Centura municipiului va avea indicativul VTM – Varianta Timișoara, indicativ care se va aplica și centurii existente și care se va extinde și la varianta de ocolire Timișoara Vest, aflată în procedură pentru desemnarea constructorului. VTM este drum național și este nevoie de achitarea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România (rovinietă).

Reamintim că licitația și derularea contractului pentru lucrările care au rămas de executat au fost gestionate local, la C.N.A.I.R. S.A. – Direcția Regională de Poduri Timișoara Timișoara, contractul cu constructorul fiind semnat în iunie 2023.

„Ne bucurăm că am reușit, la DRDP Timișoara, să ducem la final acest proiect de infrastructură atât de așteptat de întreaga comunitate timișeană și nu numai. Regiunea de vest beneficiază de lucrări mari de infrastructură rutieră – tronsonul cu tuneluri al autostrăzii A1, Margina – Holdea, noul drum de legătură între DN 69 Timișoara – Arad și autostrada A1, varianta de ocolire Arad Est, toate trei în lucru acum, varianta de ocolire Timișoara Vest și autostrada A9 Timișoara – Moravița, care au făcut pașii procedurali spre realizare. Aceste investiții contribuie semnificativ la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor prin reducerea aglomerației, a timpului petrecut în trafic și impulsionează dezvoltarea economică a regiunii”, a precizat Nicoleta Pordea, director regional DRDP Timișoara.

Date tehnice:

  •      Denumire contract: Varianta de Ocolire Timişoara Sud (DJ 591 – DN 59 – DN 6  km 0+000 – km 25+690) – rest de executat
  •      Constructor: Asocierea SA & PE Construct SRL & SPEDITION UMB SRL & TEHNOSTRADE SRL
  •      Supervizor: Asocierea VENTRA PROJECT MANAGEMENT S.R.L. – UTIBER Kozuti Beruhazo Kft
  • Lungime: 25,690 km
  •      Valoare: 383.844.478,02 lei + TVA
  •      Finanţare: Contribuția Uniunii Europene din Programul Transport 2021-2027 – Programe FEDR.

 INTERSECȚII (5)

–  km 0+290 – intersecție tip giratorie între Varianta de Ocolire Timișoara Sud (VOTS), strada Paul Morand și un acces la unitățile economice a zonei industriale;

–  km 14+608 – intersecție tip giratorie între VOTS și DJ 595D (fost DC 152) (B-dul. Sudului legătură cu Urseni);

– km 16+510 – intersecție tip cruce între VOTS și DC 152 (fost DC 98 Timișoara – Urseni în zona Rudicica);

–  km 19+280 – intersecție tip giratorie între VOTS și drum de legătură dintre Calea Moșniței și  DC 149;

–  km 23+004 – intersecție tip giratorie între VOTS și DC 149 (Str. Victoria din Ghiroda – Moșnița Veche).

NODURI RUTIERE (4)

–  km 5+366 – nod rutier care prevede un pasaj VOTS peste DN 59 și DJ 593 și un sens giratoriu la nivel pentru DN 59 (Timișoara – Moravița) și DJ 591 (Timișoara – Peciu Nou);

–  km 11+576 – nod rutier Str. Trandafirilor – Giroc și bretele de  acces;

–  km 18+117 – nod rutier care prevede un pasaj VOTS peste DJ 592 și un sens giratoriu la nivel pentru DJ 592 (Timișoara – Moșnița Nouă);

– km 25+690 – nodul rutier existent – DN 6 (Timișoara – Lugoj).

 PARCĂRI (2)

– km 10+670 – parcare de scurtă durată partea stângă, 30 de locuri;

–  km 19+870 – parcare de scurtă durată partea dreaptă, 30 de locuri.

 STRUCTURI (12):

– km 0+608 – Pasaj peste DJ 591 Timișoara – Sânmihaiu Român;

– km 1+528 – Pasaj peste CF 132;

–  km 3+509 – Pasaj peste conductă și drum tehnologic;

–  km 5+366 – Pasaj peste DN 59;

–  km 7+156 – Pasaj peste CF 124;

–  km 8+567 – Pasaj peste VOTS, pe drumul existent spre poligonul din Chișoda;

–  km 11+576 – Pasaj peste str. Trandafirilor, Giroc;

–  km 15+072 – Pasaj peste CF 125;

–  km 18+117 – Pasaj peste DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă;

–  km 18+926 – Pod peste canal de irigații;

–  km 24+725 – Pod peste Canalul Bega (Ghiroda).

 

Locale

Campania de dezinsecție împotriva țânțarilor, prelungită la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara prelungește campania de dezinsecție împotriva țânțarilor până la data de 30 septembrie.

Pentru a asigura eficiența maximă a tratamentelor terestre, intervențile vor avea loc între orele între orele 22:00 – 06:00.

Pe lângă aliniamentele stradale, dezinsecția va viza atât parcurile, locurile de joacă, cât și bălțile și perdeaua forestieră.

Produsele folosite sunt avizate de Comisia Naţională pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sănătăţii şi se regăsesc în Registrul Naţional al Produselor Biocide avizate pentru profilaxia sanitar-umană de către Ministerul Sănătăţii.

Cetățenii sunt rugați să evite utilajele de stropire, iar crescătorii de albine să mute stupii în afara ariei de acoperire.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE. Trafic restricționat pe A1 din cauza unui accident

Publicat

pe

Un accident s-a produs duminică dimineața, pe A1, km 531, Arad, sensul de mers Timişoara – Arad, cu două autoturisme implicate.

În urma impactului, unul dintre autoturisme a ieșit în afara părții carosabile.

Conform DRDP Timișoara, se circulă pe banda 2 până în jurul orei 12.00.

Foto: DRPD Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Primele probe pentru noua infrastructură de tramvai de pe bulevardul Stan Vidrighin

Publicat

pe

PORR Construct a efectuat, în prezența echipelor Primăriei Municipiului Timișoara și STPT, primele probe de circulație pentru noua infrastructură de tramvai de pe bulevardul Stan Vidrighin, investiție care se află încă în perioada de execuție.

Probele au fost efectuate de la un capăt la altul al bulevardului, inclusiv în bucla de la AEM, și nu au fost identificate probleme privind liniile cale și liniile aeriene.

Noua infrastructură de tramvai a fost testată atât cu o garnitură pentru transportul călătorilor, cât și cu tramvaiul plug, care asigură curățarea liniilor pe timp de iarnă. Circulația tramvaielor pe toată linia 4, de pe Cetății, de asemenea modernizat complet, până pe Vidrighin și retur, va fi reluată odată cu recepția investiției.

Modernizarea bulevardului Stan Vidrighin, investiție majoră a Primăriei Timișoara în infrastructura de transport public și rutieră, se află în ultima etapă. Constructorul mai are de executat mici lucrări la infrastructură, montare mobilier stradal și de amenajat spațiul verde, cu 922 de arbori care vor fi plantați în aliniament stradal. Șantierul a fost deschis în anul 2022, iar proiectul a inclus și lucrări majore de înlocuire a rețelelor subterane de electricitate, semaforizare, gaze, telecomunicații. Investiția a fost corelată cu un proiect de înlocuire a rețelei magistrale de apă – canal implementat de Aquatim.

Valoarea totală a investiției este de 101.227.978,21 lei (TVA inclus), din care cofinanțare europeană de 67.548.089,66 lei (TVA inclus) prin Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite