Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Se închide circulația pe bulevardul Cetății din Timișoara, trei luni. Cum se modifică programul mijloacelor de transport în comun

Publicat

pe

Municipiul Timişoara are în programul de dezvoltare realizarea obiectivului de investiţii „Reabilitare linii de tramvai şi modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timişoara, Traseul 4, Bulevardul Cetăţii”.

Lucrările aferente obiectivului de investiţii, finanţat din bugetul local al municipiului Timişoara, vor începe în data de 28 iunie 2021, dată de la care  se va închide circulaţia pe bulevardul Cetăţii pe sensul de mers Calea Bogdăneştilor – str. Gheorghe Lazăr, pentru o perioadă de 3 (trei) luni.

Pe sensul de mers str. Cloşca – Calea Bogdăneştilor se va permite circulaţia în dublu sens, cu câte o bandă pe sens. Timpii de semaforizare din intersecţia bd. Cetăţii – str. Coşca – str. Gheorghe Lazăr se vor ajusta în funcţie de noile restricţii impuse, precum şi de valorile înregistrate în perioada menţionată.

Pentru realizarea acestui obiectiv se impune suspendarea transportului cu tramvaiul pe bd. Cetăţii şi, implicit, pe străzile afectate de lucrări (str. Coriolan Brediceanu, Calea Bogdăneştilor). Ca atare, se impune devierea transportului cu tramvaiul pe alte rute, începând cu 26 iunie 2021, astfel:

-Traseu L4: Gara de Nord – Piața Mocioni/Sinaia – Catedrala Mitropolitană – Spitalul de copii – Piața 700- Piața Traian – Fabrica de bere – AEM – Ciarda Roșie și retur pe același traseu.

-Traseu L7a: Bucla Dâmbovița- Piața Mocioni/Sinaia-Piața Sf. Maria-Piața Bălcescu- str. Drubeta – Ana Ipătescu – Bucla Dâmbovița.

-Traseu L7b: Bucla Dâmbovița – Ana Ipătescu – str. Drubeta – Piața Bălcescu-Piața Sf Maria – Piața Mocioni/Sinaia – Bucla Dâmbovița.

Transportul de persoane pe traseul liniei dezafectate se va efectua cu autobuze după cum urmează:

-L4b autobuz Torontal – Piața 700

Traseu dus: Piața 700 – Torontal: str. Gheorghe Dima – str. Gheorghe Lazăr – bd. Cetatii – Calea Torontalului – întoarce la intersecția cu str. Liege și Bucovinei și revine pe Calea Torontalului, sensul spre Piața Consiliul Europei.

Traseu întors: Torontal – Piața 700: Calea Torontalului, după intersecția cu str. Liege – bd. Cetății – str. Gh. Lazar – str. Paris – stânga pe linia de tramvai pe str. Coriolan Brediceanu – stânga pe str. Gheorghe Dima (la Spitalul Militar).

De asemenea, în perioada 01 iulie 2021 – 31 iulie 2021 se va închide circulaţia în intersecţia bd. Cetăţii- Calea Bogdăneştilor- B.P. Haşdeu, rămânând deschisă relaţia Calea Bogdăneştilor – bd. Cetăţii (viraj dreapta) şi relaţia bd. Cetăţii – Calea Bogdăneştilor (viraj stânga).

Ca atare, se impune devierea autobuzului care deserveşte traseul de pe Calea Bogdăneştilor, devierea urmând să fie comunicată de Societatea de Transport Public Local Timişoara. Având în vedere că execuţia lucrărilor celor două obiective de investiţii( Bogdăneștilor și Cetății) se suprapun, se justifică scoaterea din funcţiune a instalaţiei de semaforizare din intersecţia bd. Cetăţii- Calea Bogdăneştilor- B. P. Haşdeu, pe o perioadă de o lună începând de la 1.07.2021.

Zona de lucrări pentru proiectul „Reabilitare liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 4 – Bulevardul Cetăţii”  cuprinde traseul liniei de tramvai de pe bulevardul Cetăţii, de la intersecţia cu Calea Bogdăneştilor până la intersecția cu Calea Torontalului, inclusiv bucla de întoarcere.

În cadrul lucrărilor, se va moderniza întregul ansamblu rutier şi liniile de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane de pe bulevardul Cetăţii, se vor amenaja trotuare, piste pentru biciclete şi zone verzi, va fi modernizată stația de subredresare. Obiectivele sunt reducerea emisiilor de poluanţi și a prafului, scăderea nivelului de zgomot şi creşterea confortului şi siguranţei circulaţiei. Principalii indicatori tehnico-economici:

  • Linie nouă cale dublă tramvai: 1,57 km;
  • Carosabil reabilitat(câte 2 benzi pe fiecare sens): 25.800,94 mp;
  • Trotuare reabilitate: 12.291,45 mp;
  • Piste pentru biciclete pe ambele sensuri: 3.590,62 mp;
  • Spaţiu verde: 20.530,79 mp;
  • Staţii tramvai amenajate: 10. 

Traseul liniei de tramvai existente va rămâne același, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent.

Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor a fost încheiat cu SC Porr Construct SRL, la o valoare de 70 de milioane de lei (70.378.942,40 lei) fără TVA. Ordinul de începere a fost dat în 21 septembrie 2020, durata contractului fiind de 36 luni, din care 6 luni pentru elaborarea documentaţiei faza Proiect Tehnic și 30 luni pentru execuţia lucrărilor.

Proiectul a fost depus spre finanțare prin POR 2014-2020 și se află pe lista de rezervă.

Locale

IMPOZITELE și TAXELE LOCALE pentru 2026, ajustate conform legii, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea ajustează taxele și impozitele locale pentru anul 2026 ca urmare a legii privind stabilirea unor măsuri de redresare și eficientizare a resurselor publice. Actul normativ modifică atât baza de calcul – valoarea în lei/mp, cât și o serie de coeficienți utilizați până în prezent, respectiv scutiri și reduceri la plata impozitului.

Proiectul de hotărâre aferent aplicării acestor prevederi la nivelul municipiului Timișoara urmează să fie supus aprobării Consiliului Local.

Conform noilor prevederi legale, pentru clădirile rezidențiale din proprietatea persoanelor fizice, valoarea în lei/mp crește cu aproximativ 79%, iar facilitățile fiscale, precum reducerile în funcție de vechimea imobilului, au fost eliminate. Până în prezent, în funcție de vechimea imobilului erau aplicate reduceri de 10%, 30% și 50%. Totodată, scutirile aplicate pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat, pentru persoanele încadrate în gradul I de invaliditate, precum și cele acordate instituțiilor coordonate de Ministerul Educației, Ministerul Cercetării, Ministerul Familiei și federațiilor sportive, au fost eliminate.

În baza noii legislații, un apartament cu o cameră de 23 mp aflat în zona A și într-o clădire veche va înregistra o diferență de aproximativ 150 de lei. Un apartament cu două camere, având 50 mp și situat în zona B, ar trece de la un impozit de 119 lei la 447 de lei, iar pentru un apartament cu trei camere, de circa 65 mp, amplasat în zona C, diferența estimată ar fi de circa 410 lei.

Noua legislație națională stabilește și includerea normei de poluare în formula de calcul pentru impozitul pentru mijloacele de transport, alături de capacitatea cilindrică. De exemplu, pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 1.598 cmc, impozitul anual ar putea ajunge la aproximativ 230 lei în cazul normelor Euro 0 – 3 și la aproape 200 lei în cazul normei Euro 6, față de 143 lei în prezent. Pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 3.100 cmc, impozitul este estimat la 7.600 lei pentru normele Euro 0 – 3 și la 6.900 lei pentru norma Euro 6, comparativ cu 10.375 lei în prezent. Pentru autoturismele hibride cu emisii peste 50 g C02/km este estimat un impozit de circa 200 lei. Pentru autoturismele electrice, scutite până în prezent, este introdusă o taxă anuală de 40 de lei. În evidențele Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara sunt peste 156.000 de mijloace de transport, din care circa 127.000 în proprietatea persoanelor fizice, iar restul în proprietatea persoanelor juridice.

Pentru plata cu anticipație, până la data de 31 martie a anului 2026, a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren sau a impozitului pe mijloacele de transport, datorat pentru întregul an 2026 de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, municipalitatea acordă o bonificație de 10%.

În ceea ce privește impozitarea clădirilor rezidențiale pentru persoane juridice, municipalitatea menține regimul actual până în anul 2027, ca urmare a OUG 78/17.12.2025.

Pentru clădirile nerezidențiale, atât pentru persoane fizice, cât și pentru cele juridice, proiectului municipalității propune diminuarea cotei adiționale de la 31% la 16%.

Proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale în Municipiul Timișoara pentru anul 2026 poate fi consultat la adresa: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/0418d960-2450-43c8-9a22-73455cf66020

Citeste mai mult

Locale

Sirenele vor răsuna la Timișoara în amintirea Revoluției din Decembrie 1989

Publicat

pe

Sâmbătă, 20 decembrie, la ora 12:00, în întreg orașul Timișoara vor răsuna sirenele.

Acest moment simbolic marchează eliberarea Timișoarei și omagiază curajul celor care au luptat pentru libertate și demnitate.

Primăria Timișoara invită toți cetățenii să participe la acest moment de reculegere și omagiu, prin care onorăm și reafirmăm valorile pentru care s-a luptat: libertatea, solidaritatea și respectul pentru drepturile omului.

Pentru Timișoara, luna decembrie reprezintă un reper esențial al memoriei colective, fiind perioada în care sunt comemorați eroii-martiri ai Revoluției din Decembrie 1989, dar și momentul în care orașul a devenit primul oraș liber de comunism din România, asumându-și un rol decisiv în declanșarea eliberării întregii țări.

Foto: Primăria Timișoara

36 de ani de la Revoluția din decembrie ’89. PROGRAMUL manifestărilor organizate la Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Podul Iuliu Maniu din Timișoara va fi modernizat

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a semnat contractul pentru execuția lucrărilor de reabilitare a Podului Iuliu Maniu (Muncii), una dintre cele mai importante conexiuni dintre Gara de Nord și Calea Șagului. Investiția municipalității include, printre altele, consolidarea structurii de rezistență și înlocuirea completă a suprastructurii, și răspunde cerințelor de trafic și siguranță din prezent. Primele intervenții sunt programate de către firma câștigătoare – TEHNODOMUS – în perioada ianuarie-februarie, în funcție de condițiile meteo.

“Este primul șantier nou al anului viitor și o investiție pe care o pregătim de mult timp. Podul de la fosta Fabrică de Țigări, construit în anii ’70, este într-o stare avansată de degradare și avea nevoie urgentă de această investiție pentru a răspunde cerințelor actuale de trafic și siguranță. Mă bucur că am reușit să atragem fonduri europene consistente pentru această lucrare și că putem moderniza una dintre cele mai importante legături dintre Gara de Nord și Calea Șagului”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Investiția Primăriei Timișoara vizează consolidarea structurii de rezistență și înlocuirea completă a suprastructurii cu o structură mixtă oțel-beton, cu păstrarea a câte două benzi pe sens, cu lățimea de 3,50 metri fiecare. Totodată, trotuarele vor fi lărgite până la 1,75 m, pentru a oferi mai mult spațiu pietonilor, și vor fi amenajate piste pentru biciclete. Proiectul include și reabilitarea rampelor, refacerea scărilor de acces cu elemente metalice, instalarea unui iluminat arhitectural modern, consolidarea malului Canalului Bega, precum și plantarea de arbori, pentru îmbunătățirea calității aerului și a aspectului urban. După finalizarea lucrărilor, municipalitatea va putea reintroduce circulația troleibuzelor pe pod.

Valoarea totală a proiectului este de aproape 10 milioane de euro, din care aproximativ 7,4 milioane de euro reprezintă fonduri europene nerambursabile, prin Programul Regional Vest 2021 – 2027, Intervenția regională 4.1 Mobilitate Urbană Sustenabilă. Lucrările de reabilitare a Podului Iuliu Maniu se ridică la valoarea de aproximativ 8 milioane de euro (TVA inclus) și sunt programate să fie finalizate până în februarie 2027.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite