Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Se pot solicita locuri pentru comercializarea florilor de 8 Martie

Publicat

pe

Primăria municipiului Timișoara propune pentru comercializarea florilor de sezon si aranjamentelor florale cu ocazia zilei de 8 Martie, 13 locații.

Acestea sunt:
A    – str. Marasesti;
A    – Piata Libertatii in zona lateralelor piatetei;
A    – zona Piata Balcescu;
B    – b-dul Cetatii colt cu str. Matei Basarab;
B   – str. Gh. Lazar;
B    – Calea Sagului colt cu str. L. Rebreanu;
B    – Calea Sagului colt cu str. A.Ipatescu;
A   – zona Piata Balcescu;
B    – b-dul Gen. Dragalina;
B    – Calea Martirilor/str. Naturii;
B    – str. Circumvalatiunii/str. Gh.Lazar;
B   – str. Sever Bocu/str. Sf.Ap.Petru si Pavel;
B    – zona Modern;
B    – Calea Sever Bocu vis a vis de Piata Noua

Solicitarile si achitarea contravalorii taxei de autorizare, a costului imprimatului, precum si taxa de ocupare a domeniului public, se achita la data inregistrarii, pe toata toata perioada autorizata se depun  la sediul Primariei Municipiului Timisoara, camera 12, ghiseele 8 si 9, in perioada 26 februarie – 28 februarie 2020,  actele necesare fiind:

– cerere tipizata obtinuta de la ghiseele 8 sau 9;
– copie certificat de producator  flori, vizat la zi/ certificat de inregistrare ORC cu activitatea autorizata de comercializare flori ;
– copie carte de identitate.

Comercializarea florilor de sezon si aranjamentelor florale se va desfasura in intervalul 29 februarie 2020  -09 martie 2020, in locatiile mentionate mai sus.
In consecinta, propunem urmatoarele masuri privind buna organizare a evenimentului:
*Se interzice amplasarea de corturi, cat si alte constructii provizorii, cu exceptia umbrelelor de culoare alb/crem, fara reclama si doar in caz de timp nefavorabil;
*Operatorii economici au obligatia de a detine la standul de vanzare,  Avizul pentru desfasurarea ocazionala a comertului ambulant,  pe raza municipiului Timisoara, eliberat de catre Biroul Autorizare Activitati Comerciale, carte de identitate, certificat de producator flori/certificat inregistrare ORC, vizat la zi, dovada achitarii taxei de ocupare a domeniului public – in original.

Incalcarea prevederilor legisatiei in vigoare atrage sanctiunea contraventionala a operatorului economic de catre agentii constatatori cat si retragerea avizului de catre emitent.
*Salubrizarea permanenta a amplasamentului ocupat este obligatorie, incalcarea acestei prevederi duce la retragerea Avizului eliberat de catre autoritatea locala a municipiului Timisoara.
*Cedarea dreptului de folosinta a amplasamentului ocupat in zonele mentionate de catre detinatorul avizului altei persoane, duce la retragerea Avizului cat si la sanctionarea contraventionala a faptei.
*Suprafata unui amplasament este de maximum 2 mp, fiecare comerciant poate ocupa un singur amplasament.

Locale

Turnul de Apă din Timișoara va deveni centru cultural. Lucrările sunt realizate în proporție de 65 la sută

Publicat

pe

Lucrările de transformare a Turnului de Apă din Iosefin în centru cultural sunt realizate în proporție de 65%.

Investiția Primăriei Municipiului Timișoara se află în prezent în etapa de realizare a finisajelor interioare și exterioare, de montare a structurii metalice din interior și a refacerii învelitoarei acoperișului.

Procesul de restaurare a tâmplăriei exterioare a fost finalizat, iar elementele au fost remontate, respectând aspectul original al clădirii. În prezent, constructorul execută lucrări de consolidare a zidurilor interioare, de refacere a acoperișului, precum și finisaje interioare și exterioare. Totodată, este în curs de montare o structură metalică specială, care va permite vizitatorilor să exploreze fostul rezervor de apă. Acesta va deveni un spațiu cultural care va putea găzdui mici evenimente și expoziții la înălțime.

Proiectul de refuncționalizare a Turnului de Apă Iosefin va oferi comunității un spațiu dedicat evenimentelor culturale, expozițiilor și activităților artistice, punând în valoare patrimoniul istoric al orașului. Unul dintre principalele puncte de atracție va fi un punct de belvedere la 45 de metri înălțime, de unde vizitatorii vor putea admira o panoramă spectaculoasă asupra cartierului istoric Iosefin și a canalului Bega.

După ce, în toamna anului 2023, Primăria Timișoara a reziliat contractul pentru întârzieri majore și o execuție de doar 30%, lucrările au fost atribuite, în urma licitației, firmei  ALEX-DIA CONSTRUCT S.R.L. Contractul în valoare de 9.153.404,86 lei (TVA inclus) are termen de finalizare luna mai 2025.

Foto: Primăria Timișoara

Turnul de apă „Iosefin“ din Timișoara, transformat în centrul cultural

Citeste mai mult

Locale

Termenul de eliberare a cărților de identitate, modificat

Publicat

pe

Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara modifică termenul de eliberare a cărților de identitate ca urmare a unei informări a Direcției Generale de Evidență a Persoanelor (D.G.E.P.) din cadrul M.A.I. cu privire la termenul de producție (tipărire) a cărților de identitate.

Astfel, în urma deciziei Direcției Generale de Evidență a Persoanelor din cadrul M.A.I., termenul de eliberare se modifică după cum urmează:

din 19.02.2025 – 6 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 24.02.2025 – 7 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 27.02.2025 – 8 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 03.03.2025 – 9 zile de la prelucrarea cererii în sistem.

Cărțile de identitate sunt tipărite de către Biroul Județean de Administrare a Bazelor de Date pentru Evidența Persoanelor Timiș – instituție care asigură tipărirea cărților de identitate pentru tot județul Timiș.

Termenele efective de eliberare a cărților de identitate se comunică la data depunerii cererii de către solicitant.

Timișorenii pot solicita eliberarea cărții de identitate în regim de urgență în cazul în care au nevoie și dacă plătesc o taxă de 150 de lei. Termenul este de maximum 2 zile lucrătoare.

Termenele pentru stabilirea reședinței și eliberarea cărții de identitate provizorie rămân neschimbate, respectiv 3 zile de la data depunerii.

Termenul legal pentru eliberarea actelor de identitate este de 30 de zile și poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful SPCLEP, dacă sunt necesare verificări suplimentare, conform art. 15 alin. (5) din OUG nr. 97/2005 și a Dispoziției nr. 3.382.622/2023 a D.G.E.P. – M.A.I.

Direcția municipalității prelucrează lunar, în medie, 3017 cereri pentru emiterea sau schimbarea cărții de identitate, iar din toamna anului trecut a menținut un termen de 2-3 zile lucrătoare pentru eliberarea documentului.

Citeste mai mult

Locale

OPINIA CITITORULUI. Pregătire militară obligatorie

Publicat

pe

Pe adresa de email redactie@timispress.ro am primit următoarea opinie de la un cititor pe care o redăm integral:

„Încă din cele mai vechi timpuri în țara noastră s-a făcut pre-militărie. Aceasta avea ca scop pregătirea tinerilor recruți pentru a le fi mai ușor când vor fi încorporați. În zilele noastre, unii tineri apți din punct de vedere medical ar putea fi cât de cât instruiți pentru a putea să intervină în cazul unor agresiuni asupra țării. Acum când nu se mai face armată cred că este necesar să se facă o pregătire militară obligatorie. Avem ofițeri și subofițeri, generali care au ieșit la pensie după Revoluție. Aceștia ar putea să-i instruiască pe cei doritori în zilele libere, sâmbăta și duminica iar la finalul unui stagiu, tinerii ar putea să primească un livret provizoriu. Ne simțim amenințați de războiul din Ucraina și nu putem decât să ne întrebăm cum vom riposta, ferească Dumnezeu, în cazul în care am fi în locul ucrainienilor“.

Pavel B., Arad

Cititorii care se confruntă cu diverse probleme fie locale, fie naționale, au opinii pe care doresc să le facă publice ne pot scrie pe adresa de email redactie@timispress.ro

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite