Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Șef de serviciu de la DGASPC Timiș, reținut pentru luare de mită. Cât primea pentru un dosar de handicap fals

Publicat

pe

Un şef de Serviciu în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş a fost reţinut pentru 24 de ore pentru luare de mită după ce a solicitat diferite sume de bani,pentru a întocmi formalităţile necesare obţinerii indemnizaţiei de încadrare în grad de handicap, în baza unor documente false, pentru mai multe persoane care nu erau îndreptăţite să beneficieze de aceste documente.

Conform unui comunicat de presă al Direcţiei Naţionale Anticorupţie Timişoara, bărbatul reţinut pentru 24 de ore este Laszlo Andras Lihor – Laza, şef Serviciu în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (D.G.A.S.P) Timiş.

În perioada 2015-2020, în exercitarea funcţiei de şef al Serviciului Evidenţă Drepturi Persoane cu Dizabilităţi din cadrul D.G.A.S.P Timiş, suspectul Lihor-Laza Laszlo Andras ar fi pretins şi primit de la mai multe persoane, prin intermediari, sume de bani cu titlul de mită, pentru a întocmi formalităţile necesare obţinerii indemnizaţiei de încadrare în grad de handicap, în baza unor documente false, persoanele în cauză nefiind îndreptăţite să beneficieze de aceste drepturi. Pe parcursul investigaţiei au fost identificate până în acest moment aproximativ 100 de persoane cărora, pentru sume de bani cuprinse între 2000-5000 de euro de persoană, suspectul Lihor-Laza Laszlo Andras le-ar fi înlesnit obţinerea indemnizaţiei de încadrare în grad de handicap  .
În data de 4 octombrie a.c. Lihor-Laza Laszlo Andras ar fi primit, de la un intermediar, suma totală de 1.600 de euro şi produse alimentare, reprezentând o parte din suma totală pe care ar fi trebuit să o primească pentru întocmirea formalităţilor de încadrare în grad de handicap pentru două persoane, iar în 8 noiembrie a primit, printr-un alt intermediar, 2000 de euro şi 1900 lei, pentru întocmirea formalităţilor de încadrare în grad de handicap a unei persoane cu domiciliul într-un alt judeţ.
”Obţinerea pe nedrept de certificate de încadrare în grad de handicap, în maniera expusă anterior, a devenit de notorietate, motiv pentru care persoane din alte judeţe şi-au stabilit provizoriu reşedinţa în judeţul Timiş, pentru a putea obţine un astfel de certificat (ex. din judeţele Caraş-Severin, Hunedoara, Bistriţa Năsăud). Asemenea certificate fac ca beneficiarii lor să obţină indemnizaţii de încadrare în grad de handicap care nu li se cuvin, dar şi alte facilităţi conferite de lege, existând suspiciunea că, până în prezent, prejudiciul estimat adus bugetului de stat este de peste 2.000.000 lei/an. De asemenea, a mai rezultat că, începând cu luna martie 2020 (pe perioada stării de urgenţă şi a stării de alertă) persoane care ar fi obţinut în mod ilegal certificate de încadrare în grad de handicap ar fi depus la primăriile de domiciliu (din judeţele Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Bistriţa Năsăud) documentaţia necesară şi pentru obţinere de facilităţi acordate pentru prevenirea şi combaterea infectării cu virusul ”SARS-CoV2”, se arată în comunicat.
Lihor-Laza Laszlo Andras a fost reţinut pentru 24 de ore şi urmează să fie prezentat Tribunalului Timiş cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

Locale

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul cu produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara preia de luni, 20 octombrie 2025, cererile pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie, precum flori, coronițe, aranjamente florale și candele.

Activitatea de vânzare propriu-zisă este permisă în intervalul 31 octombrie – 1 noiembrie 2025, în proximitatea cimitirelor din municipiul Timișoara, în următoarele locații:

Cimitirul Calea Buziașului – pe trotuarul din față;

Cimitirul Stuparilor – pe trotuarul din față;

Cimitirul Calea Lipovei – pe trotuarul din față;

Cimitirul de pe strada Ovidiu Balea – pe trotuarul din față;

Cimitirul Fabric (strada Mătăsarilor) – pe trotuarul din față;

Cimitirul Ghiroda (strada Cometei) – pe trotuarul din față.

Pentru desfășurarea activității de comerț stradal, fiecare solicitant va beneficia de un singur amplasament, cu o suprafață de 2 mp, respectând normele sanitare în vigoare. Cererea se poate depune în perioada 20–24 octombrie 2025, online la https://servicii.primariatm.ro/categorii/afaceri sau fizic, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12.

Documentele necesare sunt: cererea tip (disponibilă la ghișeu) și copie după actul de identitate (pentru persoane fizice) sau, în cazul persoanelor juridice, copie după Certificatul Unic de Înregistrare și certificat constatator de la ONRC care atestă desfășurarea de activități în afara sediului social.

Taxele obligatorii sunt de 92 lei pentru autorizare și 2 lei/mp/zi pentru ocuparea domeniului public (8 lei pentru întreaga perioadă), achitate integral la momentul înregistrării cererii. Taxele nu sunt returnabile, indiferent de numărul efectiv de zile solicitate.

Solicitanții avizați trebuie să dețină la locul de vânzare următoarele documente: avizul eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), precum și un document de identitate care să corespundă cu persoana menționată în aviz.

Nerespectarea prevederilor legale în vigoare va atrage sancțiuni contravenționale aplicate de autoritățile competente și retragerea avizului emis. Totodată, cedarea amplasamentului către alte persoane este strict interzisă și sancționabilă prin retragerea imediată a autorizației.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic pe mai multe străzi din Timișoara, pentru lucrări diverse

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea, sau restricționarea traficului rutier în mai multe zone din oraș, în perioada 20 octombrie 2025 – 27 octombrie 2025, în vederea continuării lucrărilor de mentenanță la infrastructura rutieră sau la branșamentele de gaz.

Astfel, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Salcâmilor, în perioada 20 octombrie 2025 – 19 noiembrie 2025, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaze naturale cu presiune redusă, solicitată de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat pe Splaiul Tudor Vladimirescu, în perioada 22 octombrie 2025 – 26 octombrie 2025, în vederea refacerii carosabilului.

Totodată, în perioada 22 octombrie 2025 – 28 noiembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată pe străzile Baba Novac, Splaiul Sofocle, Maramureș și Posada, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, solicitată de compania Del Gaz.

Mai mult, strada Coriolan Brediceanu va avea traficul rutier închis, în perioada 25 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, în intervalul orar 06:00 – 23:00, în vederea executării lucrarii „Modernizarea Liniei Feroviare Caransebeș-Timișoara- Arad, Lot 3, Timișoara Est – Etapa I”, solicitare transmisă de către Compania Națională CFR S.A.

Totodată, restricțiile de circulație rutieră pe strada Aluniș se vor prelungi până la data de 30 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Progresul și strada Cercului. Deopotrivă, strada Grădinii și parțial, strada Fructelor vor suporta restrictii de circulație rutieră în perioada 27 octombrie 2025 – 5 decembrie 2025. Solicitarea a fost transmisă de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat etapizat pe strada George Ardelean, în perioada 27 octombrie 2025 – 26 noiembrie 2025, în vederea realizării lucrărilor de extindere a rețelei de apă și canalizare menajeră. Solicitarea a fost transmisă de Societatea Aquatim S.A.

Autoritățile le recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

Încep lucrările la legătura rutieră între localitățile Parța și Petroman. Podul Turcului va fi reconstruit

Publicat

pe

Președintele CJ Timiș, Alfred Simonis, a semnat contractul de execuție pentru obiectivul de investiție – pod pe DJ 593B, km 5+000, Parța.

Contractul, în valoare totală de 1.637.938 lei, a fost atribuit societății SC PORR Construct SRL.

Termenul de execuție este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere, iar garanția lucrărilor este de 5 ani de la recepția finală.

Proiectul prevede realizarea unui pod nou, cu patru deschideri, care va traversa Canalul Găvojdia și va asigura continuitatea tronsonului de drum.

„Investim constant în infrastructura rutieră a județului, pe de o parte pentru a conecta mai bine localitățile, dar și pentru a crește siguranța în trafic”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.

În prezent, degradarea podului existent (Podul Turcului) nu permite traversarea în siguranță a acestuia, nici dinspre Parţa către terenurile agricole situate de partea cealaltă a Văii Găvojdia, și nici către Petroman. Chiar și o eventuală intervenţie a ambulanței, pompierilor sau poliţiei este imposibilă, fiind periclitată toată circulaţia rutieră în zonă.

Podul existent nu va fi demolat, podul nou urmând a fi construit în vecinătatea acestuia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite