Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Soluții pentru relansarea HoReCa, în județul Timiș. Cum se va rezolva criza majoră de resursă umană

Publicat

pe

Reprezentanții industriei hoteliere estimează o creștere a cererii de forță de muncă de cinci ori în anul 2023, când Timișoara va fi Capitală Europeană a Culturii. În schimb, învățământul preuniversitar timișean livrează anual doar 300 de absolvenți specializați, prin intermediul a șase școli.

Acestea sunt doar două dintre problemele strategice din domeniu care se suprapun în acest moment în Timiș într-un sector grav afectat de pandemie. Astfel, aceste probleme și posibile soluții au fost abordate în cadrul unei ședințe de lucru a Consiliului de Strategie și Consiliere Economică desfășurată în cadrul Consiliului Județean.

La întâlnire, alături de președintele CJ Timiș, Alin Nica, și vicepreședintele CJT, Alexandru Proteasa, au participat reprezentanții mediului de afaceri din sectorul HoReCa, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean, reprezentanții mediului universitar (Universitatea de Vest, Universitatea de Științe Agricole a Banatului, Universitatea Politehnica) și ai liceelor de profil din județ.

Întâlnirea a avut ca scop identificarea măsurilor necesare relansării HORECA și generarea de soluții la provocările ce vor reieși în perioada imediat următoare redeschiderii industriei.

Una dintre acestea se referă la necesitatea înființării de clase de învățământ profesional, dual în localități precum Buziaș, Făget sau Sânnicolau Mare, localitate declarată stațiune turistică de interes local în octombrie anul trecut.

De asemenea, s-a agreat că este nevoie de lobby pe lângă autoritățile centrale pentru legiferarea unui mai mare grad de autonomie la nivel local în ceea ce privește adaptarea curriculei școlare.

O altă problemă identificată este numărul mic de operatori economici care preiau elevi pentru stagii de practică. În prezent, vorbim de 25 de firme care pregătesc elevi pentru o carieră în domeniu. În contextul în care schimbările legislative necesită o perioadă mai lungă de timp, o soluție punctuală identificată ar fi înființarea de noi clase pe profilul HoReCa sau organizarea de școli de vară, pentru pregătirea de personal specializat. Măsura poate beneficia de aportul tuturor părților angajate în discuții, logistic sau cu resurse umane.

În ceea ce privește învățământul universitar, a fost semnalată nevoia unei mai bune corelații între cererea și oferta de forță de muncă, totodată fiind abordată și necesitatea consilierii profesionale încă din gimnaziu sau liceu, astfel încât alegerea meseriei să se facă în cunoștință de cauză, iar traseul profesional să se desfășoare fără sincope.

„Sectorul HoReCa a suferit o contracție majoră pe fondul pandemiei, astfel că la nivelul instituției noastre ne-am propus să devenim o parte activă în identificarea soluțiilor pentru relansarea industriei ospitalității. De altfel, rolul nostru instituțional este și de a sprijini demersurile care vizează consolidarea acestui sector. Avem în acest sens Asociația pentru Promovarea Turismului, pe care dorim să o transformăm într-un catalizator al dezvoltării turismului în județul nostru. Am discutat deja cu Dominic Fritz ca și Timișoara să fie parte a Asociației, pentru a avea o gândire coerentă în domeniul turismului, să asigurăm succesul proiectului Timișoara 2023. Cred sincer că establishment-ul timișean, fie că discutăm despre actorii instituționali, despre mediul universitar și preuniversitar sau despre domeniul HoReCa în ansamblul său, trebuie să lucreze împreună și într-o manieră convergentă pentru asigurarea unei creșteri durabile a acestui sector”, a transmis invitaților președintele CJ, Alin Nica.

Alături de conducerea CJ, în cadrul întâlnirii au participat reprezentanți ai asociațiilor patronale, ai Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în Timiș, directori de școli vocaționale, inspectorul școlar general, Marin Popescu, precum și profesori universitari care au în gestiune profile specifice industriei HoReCa.

Propunerile și soluțiile agreate vor fi transpuse într-un document de angajament, care va fi asumat de către participanți.

Locale

Skatepark, zonă de cățărări și pumptrak, în Parcul Central din Timișoara

Publicat

pe

Proiectul pentru construirea unui nou skatepark, născut din colaborarea dintre Primăria Municipiului Timișoara și comunitatea locală, urmează să fie donat municipiului. Documentația elaborată de firma SUBCONTROL SRL, pe baza consultărilor cu pasionații de sporturi urbane, va fi supusă votului consilierilor locali.

Investiția este împărțită în trei zone: skatepark-ul propriu-zis, o zonă de cățărare cu scenă pentru evenimente și o zonă de pumptrack. Conceptul a fost elaborat în parteneriat cu AnonimTM și actori ai comunității underground din Timișoara și răspunde nevoilor comunității locale de skateri, bikeri și rolleri.

„Timișoara așteaptă un skatepark adevărat de 20 de ani deja și îl va avea. Cu sprijinul și implicarea comunității locale avem un proiect matur pe care urmează să îl implementăm. Am prevăzut în bugetul pe anul acesta peste 1 milion de lei pentru a demara proiectul. Nu construim doar un complex sportiv, ci un spațiu pentru comunitate. Vreau să le mulțumesc tuturor celor care s-au implicat în acest proiect și care l-au adus atât de aproape de a deveni realitate”, a anunțat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Dotat cu o varietate de amenajări adaptate pentru toate nivelurile de experiență, inclusiv rampe înclinate mici și rampe de lansare, scări, piramide și pătrate adânci, acesta va avea și o zonă de tip bowl, iluminat public, alei de acces, spațiu verde de împrejmuire și locuri pentru odihnă. Zona de cățărări va putea fi folosită și pentru organizarea de festivaluri de muzică și diverse evenimente. Noul skatepark din Parcul Central va putea găzdui competiții oficiale și se va întinde pe o suprafață de aproximativ 4.250 mp.

Documentația care stă la baza proiectului a obținut toate avizele necesare pentru demararea investiției. Următoarea etapă pentru realizarea investiției este demararea licitației pentru lucrările de proiectare tehnică și execuție. Valoarea este de 15.004.943,84 lei (cu TVA), bani de la bugetul local, iar termenul de finalizare este de 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service și Parada „The Distinguished Gentleman’s Ride“, la Timișoara. Restricții de circulație

Publicat

pe

Primăria municipiului Timișoara anunță că la solicitarea ACS Women in Motorsport, Comisia de Circulație a aprobat rezervarea parcării Iancu Huniade (Parcarea Modex) de joi, 16 mai 2024, ora 22:00, până vineri, 17 mai 2024, ora 21:00, în vederea desfășurării Etapei I a Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service 2024 Timișoara.

În Piața Iancu Huniade se va organiza ceremonia festivă de start, în timp ce competiția propriu-zisă va avea loc sâmbătă, 18 mai, pe un traseu special amenajat la Shopping City Timișoara, unde vor avea parte de probe de viteză și agilitate care le vor pune la încercare abilitățile la volan.

De asemenea, duminică, 19 mai 2024, începând cu ora 16:00,  va avea loc Parada „The Distinguished Gentleman’s Ride“, la care vor participa aproximativ 50 de motocicliști. Participanții vor pleca din incinta FABER, pe următorul traseu: splaiul Peneș Curcanul 4-5, strada Piața Badea Cârțan, bulevardul Take Ionescu, strada Martin Luther,  bulevardul  I. C. Brătianu,  strada Michelangelo,  bulevardul Vasile Pârvan,  podul Mihai Viteazu, strada 20 Decembrie, bulevardul Ferdinand I,  bulevardul Republicii, strada Sf. Ioan, Strada Gheorghe Dima,  Piața Mărăști,  calea Alexandru Ioan Cuza,  Piața Consiliul Europei,  Calea Aradului, calea Sever Bocu,  bulevardul Antenei, strada Popa Șapcă,  bulevardul Take Ionescu, strada Simion Bărnuțiu,  strada Samuel Micu Klein,  splaiul Peneș Curcanul 4-5, FABER.

Reprezentanții Primăriei Timișoara recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării evenimentelor.

Citeste mai mult

Locale

„Kinder Expo“, produse și servicii pentru copii cu vârsta de până la 10 ani

Publicat

pe

Primul eveniment din vestul țării dedicat femeilor însărcinate, bebelușilor și copiilor cu vârsta de până la 10 ani, va avea loc în Timișoara, între 17 și 19 mai la Centrul Regional de Afaceri Timișoara.

Kinder Expo reunește o gamă completă de produse și servicii: de la cărucioare și scaune auto, la  servicii medicale,  mobilier, produse alimentare, îmbrăcăminte,  accesorii, cursuri gratuite, locuri de joacă, ateliere și workshop-uri, precum și tombole și multe alte surprize.

La târg vor participa peste 40 de firme din toată țara, reprezentând branduri cunoscute la nivel mondial, precum: Cybex, Britax Romer, Joie, Nuna, Philips Avent, Chicco, Baby Zen, Hartan Mercedes Benz, Bugaboo, furnizori de servicii medicale: Regina Maria, Medlife, Biogenis, Lifeline, Neoped, Eda Dent, Besmax, Arc Dental, Clinica Boia, firme de mobilier: Dada Shop, Lumea Piccolo, produse din industria alimentară: Maresi, YaYa Food, cărți, școli și grădinițe, îmbrăcăminte, accesorii și produse destinate îngrijirii copiilor.

În cadrul evenimentului se vor desfășura, pe parcursul celor trei zile, 15 cursuri susținute de persoane acreditate (Curs puericultură, Curs de siguranță auto și prim ajutor, Fă din nașterea ta o pveste by moașa Cami, Somnul bebelușului etc).

Organizatorii plănuiesc, în zona exterioară a spațiului expozițional, activități pentru copii (tobogane gonflabile, tras cu arcul, jocuri, atelier tip art therapy), bineînțeles dacă condțiile meteorologice vor fi favorabile. În interior va fi amenajat un spațiu de joacă pentru copii, unde vor avea loc workshop-uri (atelier de gătit, atelier de pictat, face painting, atelier de sculptat, teatru de păpuși, dansuri, etc.)

Toți vizitatorii târgului și participanții la cursuri, pe baza biletelor de intrare,  vor avea șansa de a câștiga, în cadrul tombolei expoziției, produse și servicii oferite de către expozanți, valoarea premiilor fiind de peste 8.000 euro.

Costul unui bilet de acces este de 25 de lei și poate fi achiziționat la intrarea în expoziție. Accesul la cursuri este permis în baza biletului de intrare din ziua respectivă. Copiii cu vârsta mai mică de 14 ani au acces gratuit.

Expoziția Kinder Expo poate fi vizitată între 17 și 19 mai după următorul program:

Vineri și sâmbătă între orele 10:00 și 20:00

Duminică între orele 10:00 și 19:00

Toate detaliile Evenimentului sunt disponibile și pe link-urile:

Facebook/Kinder.Expo

Instagram/kinder.expo

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite